Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.03.2013, 12:04
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Vesipumppua veikkaisin, jos kerran sen kampuran hihnapyörän/ dampperin päälle tiputtaa. Ja tosiaan siinä flektin kanssa samassa se pumppu on. Syylaria ei tartte irrottaa, mut hihna ja flekti pois.

Omasta oon nyt kahteen kertaan jumpannu pumpun irti, kun ekalla kertaa jäi johonkin nurkkaan tiivisteen jämiä, ja uusi pumppu alkoi vuotaa tiivisteen välistä vajaassa vuodessa. Soon vähän vittumainen vaihdettava, ylimmäinen letku ja lämppärin kenno putki on hankalia kavereita kun ostat pumpun tiivisteen, niin osta samalla lämppärin metalliputkeen uusi o- rengas.
Vesipumppuhan siinä oli ihan viturallaan. Vaihdettu. Oli vaan työlläs saada auto käyntiin, kun viikon verran seissyt ja akku loppu. Laitoin yöksi lataamaan eikä aamulla startannut. Ei etes toisella autolla, eikä edes käynnistyslaturilla. Syksyllä ostettu akku, tosin ei mikään Optima.
24 h kun oli akkuliikkeessä latauksessa, johon toimi. Laturi paskana kuin 30 amppeeria lataa tyhjäkäynnillä ja saman verran kaasuttaessa!? auto ei mittauksen mukaan pura yhtään akkua.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.03.2013, 12:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Onko latausjännite kuitenkin ihan ok? Kyllähän siellä tietysti laturivika voi olla, jos ei ole jännitteensäätimessä vika (mikä on integroituna moottorinohjausyksikköön )

Jossain välissä, olisko ollut OBD-II myötä eli '96, Grandiin tuli akkukotelon pohjaan akun lämpötilaa mittaava anturi, jonka avulla moottorinohjausyksikkö säätää latausjännitettä akun lämmön mukaan = korkeammalla jännitteellä kun akku on kylmä. Noita ei paljon ole vikaantunut ainakaan mitä foorumeita kattonut, mutta satunnaisesti kyllä. Aiheuttaa lähinnä sen että kylmällä säällä saattaa ladata liian alhaisella jännitteellä, eikä akku siis käytännössä lataudu ollenkaan. Oikein toimiessaan tuo tiputtaa matalimmillaan jännitteen käytännössä ylläpitolataukselle, 13V tuntumaan..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.03.2013, 07:47
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

Tyhjäkäynniksi latausjännite ok mutta kaasuttaessa pitäs tietty nousta. mutta kyllähän se sitä lataa kun aina käyntiin lähtee. Toisaalta jos auto seisoo jonkun ajan niin saattaa akku olla tyhjä, mutta ei ainakaan mittauksien mukaan auto ei pura akkua. Ihmeellistä! Eli ei kannata ajaa toisella autolla säästäekseen vaan koko ajan jeepillä niin ei tule akku vikoja..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.03.2013, 08:08
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Hei. käykö Jeep Compasin vanteet ZJ?
Jako on ainakin sama.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.03.2013, 16:40
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Tuli vihdoin vaihettua viskokytkin tuonne laatikkoon.
Hyvin pelaa nyt.
Eikä ollut edes kauhean vaikea hommeli....
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.03.2013, 20:52
sisuli sisuli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.11
Sijainti: suomi
Viestit: 80
Perusasetus

ZJ laatikko luiskahtelee


Aamun ensimmäinen vaihto 2-3 luiskahtaa
1997 ZJ 5.2 ,laatikko ilmeisesti 44RE
jos vain vähän kiristäis ainoastaan front band:ia? ,kun ei ole mom.avainta, eikä viitsis ottaa pohjapannuakaan pois että pääsis käsiksi rear bandiin.
Onkos kukaan taistellut tämmösen jutun kanssa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.03.2013, 21:57
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisuli Näytä viesti
Aamun ensimmäinen vaihto 2-3 luiskahtaa
1997 ZJ 5.2 ,laatikko ilmeisesti 44RE
jos vain vähän kiristäis ainoastaan front band:ia? ,kun ei ole mom.avainta, eikä viitsis ottaa pohjapannuakaan pois että pääsis käsiksi rear bandiin.
Onkos kukaan taistellut tämmösen jutun kanssa?

onks laatikon öljyt / öljytaso VARMASTI ok ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.03.2013, 22:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisuli Näytä viesti
Aamun ensimmäinen vaihto 2-3 luiskahtaa
1997 ZJ 5.2 ,laatikko ilmeisesti 44RE
jos vain vähän kiristäis ainoastaan front band:ia? ,kun ei ole mom.avainta, eikä viitsis ottaa pohjapannuakaan pois että pääsis käsiksi rear bandiin.
Onkos kukaan taistellut tämmösen jutun kanssa?
No ei se oikeen auta "vähän kiristellä", kun voi mennä säätö vielä pahemmin vituilleen. Noi pannat on aika tarkat oikeasta säädöstä.. Jos vaihto luistelee niin voihan siellä olla pantojen säädössä feelua, mutta voi olla kyllä muuallakin. Katso tosiaan ihan ekana öljyntaso, sekä minkä väriset ja hajuiset öljyt laatikossa on. Jos on rusehtavaa ja palaneen hajuista, niin vaihda ensi alkuun öljyt (mieluiten ihan oikealla "suolihuuhtelulla", eikä vain öljypohjaa alas), ja jos edelleen luistaa niin alkaa olla mekaanisesta viasta kyse tai vähintään pantojen säätö.

Toi 44RE on vähän heikonpuoleinen lodju kasikoneen perään ja jos ei ole huoltoja tehty asiallisesti niin kyllä noita hajoilee. En oikein ymmärrä miksi siihen on toi pikkulaatikko pitänyt tunkea, olisivat laittaneet 46RE:n niinkuin on 5.9 koneiden perässä (ja onhan '93-'95 5.2:n jatkona 46RH).. Tosin ei sen puoleen, mulla luistaa nyt 46RE:ssä 1 -> 2 vaihto kylmänä, eikä se lämpimänäkään edes täyskaasulla ole sellainen kuin pitäisi. Täydellinen korjaussatsi on menossa tilaukseen, ja lisäksi ainakin uudet solenoidit..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 23:16 (GMT +2).