![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() ![]() Mutta perinnerakentamista tämä ei vissiin ole.. ? Vesikeskuslämmitys ei ole perinnerakentamista jos se linjataan niin että lisäeristämisen yhteydessä ei voi puhua hirsitalosta ... ... ? Onhan mulla jopa lasivillaa sisäseinien puolella eristeenä joissain huoneissa, niiden alle olen kurkkinut ja ei siellä mitään yllätyksiä ole ollut mutta eiköhän ne tässä loppuelämän aikana vaihtuile sieltä vielä pois vaikka ovatkin ainaskin 20 vuotta paikollaan olleet.. Mutta jos mulla on lasivillaa niin en voi puhua hirsitalosta ? Tätä mie kummastelen ![]() Milloin muuten tulee se aika kun lastulevyseinät muuttuu retroksi ja perinnerakentamiseksi ? On lastulevyjä jo sen verran kauan käytetty eikä se ole huono materiaali muuten olleskaan...
Viimeksi muokannut Lerssinen : 10.03.2013 08:03 |
|
||||
|
||||
![]()
Niin jos oikee pilkkua viilaten tehää perinteinen hirsitalo...
Saattaa joo sellaset olla aika harvassä tänäpäivänä. ![]() Btw, hieno talo ![]()
|
|||
|
|||
![]()
Ei se tule multapenkille ilman alapohjaeristettä.
Kellarikivetkin ois, no en En aio turvetta lähteä kuokkimaan nevalta hirsien väliin. Ruista en rupea viljelemään välipohjaeristeeksi. Paperia en tervaa (ehkä wc) Savitilkkeet ja hiekat jää muuhun huviin Ei tästä museota tehdä. Mutta ;puhallettu tai vedetty ikkunalasi sopii tyyliin 6-ruutuiste lasit, 2kerroksiset ja kittifalssilla, leveät pokat Lasit kuuluu asentaa ulkoseinälinjaan . Lyhyet räystäät, konesaumapelti tai savitiilikatto. Näillä eväillä se ainakin näyttää 200v. vanhalta ja ehkä se sen kestääkin? ,,kolkytki riittää ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Menestystä rakennusprojektilleLainaus:
![]() Mutta jos peltikaton laitat niin käsikattohan sen olla pitää, se on paljon tyylikkäämpi (maksaa tosin maltaita nykyisin kun ei enää löydy kun muutama osaaja) Konesaumatun muuten erottaa jo pitkälle ![]() Ja hirsien välissä on käytetty sammalta eikä turvetta, turpeet on olleet ala- ja yläpohjaeristeitä joskus oikein ruohoturpeet, jota meikäläisen mökin yläpohjassa on vieläkin 50-luvulla lisätyn kutterinpurun alla ![]() Eipähän tuota ruista tarvitse itse viljellä kun noita rullapaaleja (pahnaa) on pellonreunat täynnä ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Tanskalainen maajussi
fst 5:lla mielenkiintoinen sarja ,jossa myös perinnerakentamista,.
elikkä keskiv. klo 20.30 eteenpäin |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ps. Sillä on muuten bj, yhessä jaksossa teki siihen lavan puusta. |