![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Roverilla sama homma: Jarrusatulat irti (eipä tarvikkaan jos ei ota kokonaan pois akseleita ) Ohjausvarret irti (raidetanko ja ohjausvarsi nivelistä) Kääntöpallot irti Vedetään pakettia molemmin puolin kymmenen senttiä ulos ja irroitetaan murikka. Orkkis ARB ilmaputki on muistaakseni jotain noin 4mm kuparia (tuumakokoista)
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) Viimeksi muokannut ZeiZei : 06.03.2013 20:24 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Harbor Cruisers |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ja vielä helpompi homma kun ARB on takana joten tartte ottaa kuin vetarit irti ja voikin irrottaa jo murikan.
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tuo lukon tiivisteiden laippa, ollessaan hieman epäkeskeinen, voi vuodon lisäksi tehdä siitä öljypumpun. (hyvä olla läpinäkyvä letku murikan ulkopuolella.) Omassa nuo lukkojen liittimet on edessä sellainen 6mm pikaliitin holkki jossa 1/8 sisäkierre toisessa päässä. Sopii suoraan ulos tulevaan ?ARB? nippaan. Takana tuli sellainen viritys että sisäputken ollessa jo vaihdettu kokonaan 5mm kupariin, kuoreen hitsasin sisälle nipan 5mm helmelle ja ulos vastaava 6mm
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Toyotassa etumurikan irroittamista tai murroksen vaihtoa helpottaa kummasti kun heivaa jarrukilvet mäkeen ja muuttaa jarrusatulan niin että siitä menee kumiletku akseliin. Omassa on saabin 50cm kumiletkut niin satulan saa sivuun kätevästi. Olkalaakereista en napaa irroita koskaan kun omassa viidellä pultilla yläpuoli kiinni ja melko tuskanen muutenkin purkaa niin omasta mielestäni.
Roverista on sen verran hyvää sanottavaa minullakin että siinä on kätevästi "etunapa" laippaliitoksella. Viimeksi muokannut mikjus : 08.03.2013 10:16 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on ARB:n liitos korjattu uudella helmellä ja lisäksi laitoin murikan päälle 5mm -> 6mm muunnoskappaleen ja laitoin putken tiukemmin kiinni, ettei liitokseen kohdistuisi niin paljoa enää liikettä. Saa nähdä miten kestää.
![]() En tutkinut vielä saippuavedellä tuota, mutta ainakaan korvakuulolla ei suhissut joka on sekin hyvä merkki. ![]() Nyt ei joustossa ainakaan enää tuo ARB:n helmiliitos ota mitään rasituksia ja muuntokappaleeseen on helppo vaihtaa uusi liitin jos sattuu jostain syystä hajoamaan. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tänään kävin testaileen ja paikallaan ollessa ei tuntunut vuotavan, mutta liikkeelle lähtiessä alkoi taas kompura käymään muutaman sekunnin välein joten O-renkaat menee vaihtoon.
Ei olis Rover-perästä kellään kuvaa kuinka tuo O-rengas systeemi siihen tulee? Lähinnä kiinnostaa, että voiko ne O-renkaat vaihtaa joutumatta säätämään perän uusiksi eli tartteeko sitä säätörengasta irrottaa. Nyt on taas huono päivä googlella enkä keksinyt sopivia hakusanoja että olisin löytänyt manuaalin jossa se näkyy. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.arb.com.au/media/products...ers/2-RD26.pdf Vanhempi malli pienillä pulteilla, o-renkaiden numero 160206 http://www.arb.com.au/media/products...ers/2-RD56.pdf Uudempi malli sokalla, o-renkaiden numero 160235 tai 160221 http://www.arb.com.au/media/products...rs/2-RD128.pdf Viimeisin malli sokalla, o-renkaiden numero 160235
__________________
Harbor Cruisers |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan patrolin vuotava tankki | Ahma | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 10.06.2016 07:09 |
Myydään / Vaihdetaan LR Discovery 200tdi osina: mm. ARB:t(10-pooriset?) + ARB kompura, ajettu n.169tkm... | Teukka | O/M/V Ajoneuvot | 17 | 20.05.2016 19:37 |
Vuotava stefa. | RIPAX | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 20.06.2012 22:45 |
Vuotava kannentiiviste | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 21.12.2007 00:21 | |
Patrollin vuotava pallonivel | SKO | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 20.05.2006 07:59 |