Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.03.2013, 20:09
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Roverilla sama homma:

Jarrusatulat irti (eipä tarvikkaan jos ei ota kokonaan pois akseleita )

Ohjausvarret irti (raidetanko ja ohjausvarsi nivelistä)
Kääntöpallot irti
Vedetään pakettia molemmin puolin kymmenen senttiä ulos ja irroitetaan murikka.




Orkkis ARB ilmaputki on muistaakseni jotain noin 4mm kuparia (tuumakokoista)

__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)

Viimeksi muokannut ZeiZei : 06.03.2013 20:24
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.03.2013, 20:14
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Roverilla sama homma:

Jarrusatulat irti
Ohjausvarret irti (raidetanko ja ohjausvarsi nivelistä)
Kääntöpallot irti
Vedetään pakettia molemmin puolin kymmenen senttiä ulos ja irroitetaan murikka.
Ja jos ei jaksa noin paljo hommia tehdä ni jättää jarrusatulat paikoilleen, raidetanko toisesta päästä irti ja pallot irti akselista
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.03.2013, 20:38
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Ja vielä helpompi homma kun ARB on takana joten tartte ottaa kuin vetarit irti ja voikin irrottaa jo murikan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.03.2013, 20:58
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Ja jos ei jaksa noin paljo hommia tehdä ni jättää jarrusatulat paikoilleen, raidetanko toisesta päästä irti ja pallot irti akselista
Juu, korjasinkin jo, kun huomasin olista kuvista että paikoillaanhan tuo jarru on. tuo jarruputkien kiinnitys on ainoa typerä tuossa kun on olkatapin pulttien alla kiinni: joutuu käyttään irti jos kokonaan vetasee akselit irti.

Tuo lukon tiivisteiden laippa, ollessaan hieman epäkeskeinen, voi vuodon lisäksi tehdä siitä öljypumpun. (hyvä olla läpinäkyvä letku murikan ulkopuolella.)

Omassa nuo lukkojen liittimet on edessä sellainen 6mm pikaliitin holkki jossa 1/8 sisäkierre toisessa päässä. Sopii suoraan ulos tulevaan ?ARB? nippaan.
Takana tuli sellainen viritys että sisäputken ollessa jo vaihdettu kokonaan 5mm kupariin, kuoreen hitsasin sisälle nipan 5mm helmelle ja ulos vastaava 6mm


__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.03.2013, 10:14
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Toyotassa etumurikan irroittamista tai murroksen vaihtoa helpottaa kummasti kun heivaa jarrukilvet mäkeen ja muuttaa jarrusatulan niin että siitä menee kumiletku akseliin. Omassa on saabin 50cm kumiletkut niin satulan saa sivuun kätevästi. Olkalaakereista en napaa irroita koskaan kun omassa viidellä pultilla yläpuoli kiinni ja melko tuskanen muutenkin purkaa niin omasta mielestäni.

Roverista on sen verran hyvää sanottavaa minullakin että siinä on kätevästi "etunapa" laippaliitoksella.

Viimeksi muokannut mikjus : 08.03.2013 10:16
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.03.2013, 10:27
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Nyt on ARB:n liitos korjattu uudella helmellä ja lisäksi laitoin murikan päälle 5mm -> 6mm muunnoskappaleen ja laitoin putken tiukemmin kiinni, ettei liitokseen kohdistuisi niin paljoa enää liikettä. Saa nähdä miten kestää.



En tutkinut vielä saippuavedellä tuota, mutta ainakaan korvakuulolla ei suhissut joka on sekin hyvä merkki. Jos vielä alkaa vuotamaan niin täytyy tutkia saippuavedellä ja jos ei vuoda ulkoa niin sitten pääsee murikan irrotukseen.

Nyt ei joustossa ainakaan enää tuo ARB:n helmiliitos ota mitään rasituksia ja muuntokappaleeseen on helppo vaihtaa uusi liitin jos sattuu jostain syystä hajoamaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.03.2013, 13:52
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Tänään kävin testaileen ja paikallaan ollessa ei tuntunut vuotavan, mutta liikkeelle lähtiessä alkoi taas kompura käymään muutaman sekunnin välein joten O-renkaat menee vaihtoon.

Ei olis Rover-perästä kellään kuvaa kuinka tuo O-rengas systeemi siihen tulee? Lähinnä kiinnostaa, että voiko ne O-renkaat vaihtaa joutumatta säätämään perän uusiksi eli tartteeko sitä säätörengasta irrottaa. Nyt on taas huono päivä googlella enkä keksinyt sopivia hakusanoja että olisin löytänyt manuaalin jossa se näkyy.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.03.2013, 15:17
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Tänään kävin testaileen ja paikallaan ollessa ei tuntunut vuotavan, mutta liikkeelle lähtiessä alkoi taas kompura käymään muutaman sekunnin välein joten O-renkaat menee vaihtoon.

Ei olis Rover-perästä kellään kuvaa kuinka tuo O-rengas systeemi siihen tulee? Lähinnä kiinnostaa, että voiko ne O-renkaat vaihtaa joutumatta säätämään perän uusiksi eli tartteeko sitä säätörengasta irrottaa. Nyt on taas huono päivä googlella enkä keksinyt sopivia hakusanoja että olisin löytänyt manuaalin jossa se näkyy.
Ei tarvii murikasta purkaa muuta kuin o-renkaat sisältävä päätylaippa pois.

http://www.arb.com.au/media/products...ers/2-RD26.pdf
Vanhempi malli pienillä pulteilla, o-renkaiden numero 160206
http://www.arb.com.au/media/products...ers/2-RD56.pdf
Uudempi malli sokalla, o-renkaiden numero 160235 tai 160221
http://www.arb.com.au/media/products...rs/2-RD128.pdf
Viimeisin malli sokalla, o-renkaiden numero 160235
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan patrolin vuotava tankki Ahma O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 10.06.2016 07:09
Myydään / Vaihdetaan LR Discovery 200tdi osina: mm. ARB:t(10-pooriset?) + ARB kompura, ajettu n.169tkm... Teukka O/M/V Ajoneuvot 17 20.05.2016 19:37
Vuotava stefa. RIPAX Tekniikka & Jutustelu 7 20.06.2012 22:45
Vuotava kannentiiviste Tekniikka & Jutustelu 20 21.12.2007 00:21
Patrollin vuotava pallonivel SKO Tekniikka & Jutustelu 13 20.05.2006 07:59


Sivu luotu: 05:31 (GMT +2).