![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Kääntöjalakaa taas rakenneltu. Kiinnitys/keinu korvakko karsintalaitteeseen. Paketti kasasa. Ja piti lopuksi ottaa tuommonen vähän viilistelykuvaki. Nii ja oli muuten kameraki mukana mutta akku loppu ni taas saatte tyytyä nuihi summeisii kuvvii.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
En näistä mettäkoneien karsintapäistä mitään ymmärrä, mutta hyvin näkyy olevan ymmärtäminen sielläpäin hallussa.
Hienoa rauta rakentamista.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Juu, hyvännäköistä jälkeä on.. Tuossa jos sitä giljotiinikatkaisua teet niin varmaan olet ajatellutkin että se pitää olla sellainen veistävä katkaisu niin säästää paljon voimaa kun suora puristaminen ei toimi ihan pienillä voimilla. Nuissa piikkirullissa ei ainakaan pito lopu, nimittäin puolet matalammillakin piikeillä hakataan ihan tukkimetsää noin 60bar puristuspaineilla ja moottorit on jotain 315cm tilavuuksisia 200bar paineilla Tuleeko sulla 12v vai 24v sähköt tuohon?.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
No nuo piikit on tehty ajatuksella että kestää vähän terotellakki ku ei taija olla ihan niin hyvästä rauasta tehyt mitä oikeisa konneisa. Tähän tullee kaks 160cm3 moottoria ku oikeisa tukkikourisa 3-4kpl just jottai 300cm3 moottoreita, mutta jospa nämä rankahommiin riittäs. Oon nuo moottorit laskeskellu nii että pitäs olla suunnilleen sama syöttövoima mitä hypron pienimmisä rullasyöttösisä malleisa.
Tuosapa kuva katkasulaitteesta mitä väkästelin tännää. Terä kiertyy/liikkuu vähän vasemmalle että ois just sitä veistoliikettä. Kai sitä enempiki vois olla, vaa onhan tuo suht järiä tuo sylinteri että jospa siinä voima piisais. 12v sähköt tullee. Ei kylläkään sähköohojattua venttiilipöytää raski laittaa. Vaikka tieten jos käytettynä halavalla sais ni vois harkita, vaan tahtovat maksaa. Jotaki muuta täytyy kehitellä. Onko mettäkonneet Tojoerelle tutumpiakin laitteita? |
|
#5
|
|||
|
|||
|
No oon minä useampana talvena hakkaillu joko harvennuksia ja aukkojakin sellaisilla turvemailla paikallisen metsäkonefirman tekemillä tuotteilla..
Niin ja sitten olen samaisessa tehtaassa töissä ollut kohta 20v.. Nuo piikit aikanaan (15v sitten) kun niitä sahailin oli moc 410 terästä 16mm paksua. Tuleeko terä tähän giljotiiniin suora vai kaareva?, kaareva terä keskeltä ulompana pienentää leikkuuvoimaa hyvin. Sitä vaan että käytettyjä venttiilejä sais varmaan edullisesti metsäkonekorjaamojen takapihoilta romu kourista purkaen jos sellaisen löytää.. niissä on Vickersin venttiilistöt ja paineen säädot ym. ja ihan ruuveilla kasattavaa vakiokamaa jota ohjataan ihan suoralla 24v sähköllä. Eihän sitä kuormaajan kahvaohjattua monikara pöytää kenenkään kotirakentajan perse kestä hankkia mutta näihin koura hommiin voi irtoventtiilistön raskiakkin. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]() Terä tullee aika suora, kaareva toisesta päästä eli tuon aukon/kolon mallinen. Ois 400 Hardoxia(tai RAEX?) pala 16mm levyä, siitä ajattelin terän tehä. Terälle tullee runko 26mm levystä. Mitenhän tuo hardox toimii teräaineena? Joo kyllä semmosille venttiileille vois ollakki käyttyä jos vaan jostaki löytys. Kai sen 24v saa sitten jostain järjestettyä. Etin aikanaan sitä romukouraaki ni oisin tämän teheny suoraan semmosesta mutta ku pyynnit oli monta tonnia järkiään niin unohin sen. Eli ei muutaku vinkkejä halvoista osista
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Terä ja vaste jos erimuotoinen niin silloinhan se lähtee puristamaan pienellä voimalla.. Kaareva terä ja vaste suora niin leikkausta tulee ja keventää hyvin, se on pienestä kiinni joskus viimeiset katkontasentit.
Hardoxia ne taitaa olla monessa nuo terät, sen kun hioo luipakaksi niin pitäs upota. Onko sinulla mahdollista tuo kiljotiiniosa koeajaa esim viilapenkissä vaikka traktorin hydrauliikalla ja tavoitepaksulla tuoreella ja puolikuivalla puulla niin ei sitten tule pettymyksiä valmiina. ja helpompi kokeilla eri versioita siinä.. Itse kullekkin iänmyötä tulee sitä laiskuutta ettei viitsisi tehdä turhaa työtä.. :-) Voisin katsoa lopummalla viikkoa jokuilta että onko venttiilejä kun jo kauan sitten yksi risa purettu koura tuli romunkeräyksestä pelastettua kotiin, ja leikeltyä tarpeelliset pois, en edes tiedä merkkiä kun oli oranssin punainen.. Siinä oli jotain venttiilistöä ja jotain pikkuosia. Ne helpottaisi rakentelua kun rullien puristukselle ja karsimaterille on hyvä olla paineensäätimet, järkevällä paineella niiden sylinterit antaa silloin vähän periksi kuin jouset oksien ja kartiokkuuden kohdalla niin ei välttämättä tarvitse paineakkua kun syöttönopeus ei varmaan kasva tosi nopeaksi. Ne joutas parempaan käyttöön minulta. |