Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis
Alkoiko tehonpuute heti jakopään vaihdosta, vai onko ollut jotain havaintoa pikku hiljaa tapahtuneesta hiipumisesta? 2L koneesta korkkaa venttiilikoneisto kohtuu helposti, jos nokka-akselin ajotus on hyppää, mutta sillon pitäis kuulua jotain pelottavaa mekkalaa koneesta.
Kierrokset jää 500 kierrosta vajaaksi rajoittimesta vapaalla, eli jotain on kyllä pahasti vialla. Pelkät venttiilien välykset ei tuota kyllä riitä selittämään, ainakaan normaalin kulumisen rajoissa
Huohottaako kone sairaalloisen paljon?
Sininen katkera savu viittaa kohtuu usein suutinvikaan, synkkä musta savu taas siihen, että tulee liikaa ainetta tai se ei sumutu kunnolla jostain syystä. Kannattaa myös tarkastaa, että ennakot ja ajotukset täsmää. Perusennakon merkki on pumpun kyljessä ja sen pitää olla kohdillaan jakopään kotelon reunassa olevaan merkkiin. Merkki on semmonen vaikeesti havaittava viiva siinä jossain reunimmaisen pultin kohdilla siinä pumpun laipan reunassa. Pumpussa on myös sisäinen automaattinen ennakonsäätö, mutta noi ei kai noissa denson pumpuissa ihan niin helposti yleensä jumittele.
Jos kaikki muu härdelli on kunnossa, niin sitten ei voi jäädä varmaan muuta vaihtoehtoa, kun umpipaskat suuttimet tai kärppä putsarissa.
|
Alkuun ei tullut pistettyä niin paljoa merkille tuota puutumista. Mutta jakopään auki käytön jälkeen se alkoi.
MItään ylimääräistä mökää koneesta ei kuulu, enkä ole havainnut että kone huohottaisi normaalia enemmän.
Pitää tarkistaa tuo pumpun kyljessä oleva ennakko merkki kunhan seuraavan kerran on tuo vekotin työnalla. Voi mennä pitkäänkin kun löytyi semmoisesta paikasta mätää että pitäis koppa ottaa irti niin saa olla jäähyllä tuolla hangessa kunhan innostus taas riittää...