Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.03.2013, 15:33
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tourinki Näytä viesti
Voimanpuute yläkierroksilla (ei tää mikään raketti ole muutenkaan mutta tavallista huonommin vetää)
Katsastuksessa tuli ajokielto savuarvolla 9.99 ja katsuri sanoi että puhaltaa sinertävän ja mustan sekaista savua. Kierroksia otti 4380 joutokäynti 680.
Kun taas viime vuonna vastaavasti 2,46 4920 ja 710

Miten tästä mitataan syöttöpumpulta ajoitus?

Tässä alkaa kohta puoleen ajatus kääntyä kohti suuttimia ja niiden kuntoa sekä venttiilien välyksiin.
Alkoiko tehonpuute heti jakopään vaihdosta, vai onko ollut jotain havaintoa pikku hiljaa tapahtuneesta hiipumisesta? 2L koneesta korkkaa venttiilikoneisto kohtuu helposti, jos nokka-akselin ajotus on hyppää, mutta sillon pitäis kuulua jotain pelottavaa mekkalaa koneesta.

Kierrokset jää 500 kierrosta vajaaksi rajoittimesta vapaalla, eli jotain on kyllä pahasti vialla. Pelkät venttiilien välykset ei tuota kyllä riitä selittämään, ainakaan normaalin kulumisen rajoissa

Huohottaako kone sairaalloisen paljon?

Sininen katkera savu viittaa kohtuu usein suutinvikaan, synkkä musta savu taas siihen, että tulee liikaa ainetta tai se ei sumutu kunnolla jostain syystä. Kannattaa myös tarkastaa, että ennakot ja ajotukset täsmää. Perusennakon merkki on pumpun kyljessä ja sen pitää olla kohdillaan jakopään kotelon reunassa olevaan merkkiin. Merkki on semmonen vaikeesti havaittava viiva siinä jossain reunimmaisen pultin kohdilla siinä pumpun laipan reunassa. Pumpussa on myös sisäinen automaattinen ennakonsäätö, mutta noi ei kai noissa denson pumpuissa ihan niin helposti yleensä jumittele.

Jos kaikki muu härdelli on kunnossa, niin sitten ei voi jäädä varmaan muuta vaihtoehtoa, kun umpipaskat suuttimet tai kärppä putsarissa.

__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.03.2013, 16:13
Tourinki:n Avatar
Tourinki Tourinki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 277
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Alkoiko tehonpuute heti jakopään vaihdosta, vai onko ollut jotain havaintoa pikku hiljaa tapahtuneesta hiipumisesta? 2L koneesta korkkaa venttiilikoneisto kohtuu helposti, jos nokka-akselin ajotus on hyppää, mutta sillon pitäis kuulua jotain pelottavaa mekkalaa koneesta.

Kierrokset jää 500 kierrosta vajaaksi rajoittimesta vapaalla, eli jotain on kyllä pahasti vialla. Pelkät venttiilien välykset ei tuota kyllä riitä selittämään, ainakaan normaalin kulumisen rajoissa

Huohottaako kone sairaalloisen paljon?

Sininen katkera savu viittaa kohtuu usein suutinvikaan, synkkä musta savu taas siihen, että tulee liikaa ainetta tai se ei sumutu kunnolla jostain syystä. Kannattaa myös tarkastaa, että ennakot ja ajotukset täsmää. Perusennakon merkki on pumpun kyljessä ja sen pitää olla kohdillaan jakopään kotelon reunassa olevaan merkkiin. Merkki on semmonen vaikeesti havaittava viiva siinä jossain reunimmaisen pultin kohdilla siinä pumpun laipan reunassa. Pumpussa on myös sisäinen automaattinen ennakonsäätö, mutta noi ei kai noissa denson pumpuissa ihan niin helposti yleensä jumittele.

Jos kaikki muu härdelli on kunnossa, niin sitten ei voi jäädä varmaan muuta vaihtoehtoa, kun umpipaskat suuttimet tai kärppä putsarissa.
Alkuun ei tullut pistettyä niin paljoa merkille tuota puutumista. Mutta jakopään auki käytön jälkeen se alkoi.
MItään ylimääräistä mökää koneesta ei kuulu, enkä ole havainnut että kone huohottaisi normaalia enemmän.
Pitää tarkistaa tuo pumpun kyljessä oleva ennakko merkki kunhan seuraavan kerran on tuo vekotin työnalla. Voi mennä pitkäänkin kun löytyi semmoisesta paikasta mätää että pitäis koppa ottaa irti niin saa olla jäähyllä tuolla hangessa kunhan innostus taas riittää...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.03.2013, 19:04
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

LSD


Limited slip differential eli kitkalukko-kysymys: perustuen lukuisiin hakuihin myös ulukomaan palstoilta on tullut hiukka ristiriitainen käsitys Hiluxin takaperän kitkalukon kiristämisestä. Osa sanoo, että ei voi kiristää ja osa taas että voi, mutta jos laittaa liikaa levyä, niin halkeaa koko laitos.

Mutta.

Aloitetaan perusteista. Mistä muusta tietää että kitka toimii muuten kuin pyörittämällä ilmassa olevia renkaita?

Kokeilin viikonloppuna ihan peruslumijumia eikä auto ollut ristiriipunnassa, niin silloin takana pyöri vain toinen rengas eikä toinen tehnyt oikein elettäkään liikkuakseen. LSD riza vai ok? Syksyllä taas kokeilin hiekalla, niin suditti uraa molemmilla takarenkailla eli ainakin silloin toimi oikein.

Mitä tolle LSD:lle voin tehdä ? Kattelin toyodiy:stä kuvia ja vaikutti siltä, että ainakin peräöljyt tulee pihalle kun tuota pyörylää haluaa tutkia tarkemmin. Varman tarttee noi vetoakselitkin vetää sivuille. Eii viittis avata jos tulee turha reissu, mitä eteen...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 04.03.2013 20:35 Perustelu: Typooooo...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.03.2013, 20:32
rocky86:n Avatar
rocky86 rocky86 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: tornio
Viestit: 605
Perusasetus

ln 65 pitäs saaha vähän jytympi raidetanko ja mieluiten suora vielä niin onkos nuita missään myynnissä vai pittääkö marssia sorvaamoon nuitten uusien päitten kanssa?
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.03.2013, 21:21
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rocky86 Näytä viesti
ln 65 pitäs saaha vähän jytympi raidetanko ja mieluiten suora vielä niin onkos nuita missään myynnissä vai pittääkö marssia sorvaamoon nuitten uusien päitten kanssa?
Just mulle teki joker nimimerkki. Eli siltä varmaan mittakin nyt löytyy!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.03.2013, 21:29
rocky86:n Avatar
rocky86 rocky86 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: tornio
Viestit: 605
Perusasetus

okei pittä laittaa privaa kyseiselle nimimerkille.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.03.2013, 16:17
Jam0 Jam0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.02.12
Sijainti: Aura
Viestit: 223
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Kattelin toyodiy:stä kuvia ja vaikutti siltä, että ainakin peräöljyt tulee pihalle kun tuota pyörylää haluaa tutkia tarkemmin. Varman tarttee noi vetoakselitkin vetää sivuille. Eii viittis avata jos tulee turha reissu, mitä eteen...
Juurikin noin eli ölpät ulos ja vetareita n. 10cm ulospäin ni saa murikan käteen.
Muihin asioihin kysymyksessäsi en osaa ottaa kantaa...
__________________
HDJ100 -99

Ex:
HDJ80 -91
VW Taro -90
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.03.2013, 16:45
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Aloitetaan perusteista. Mistä muusta tietää että kitka toimii muuten kuin pyörittämällä ilmassa olevia renkaita?

Kokeilin viikonloppuna ihan peruslumijumia eikä auto ollut ristiriipunnassa, niin silloin takana pyöri vain toinen rengas eikä toinen tehnyt oikein elettäkään liikkuakseen. LSD riza vai ok? Syksyllä taas kokeilin hiekalla, niin suditti uraa molemmilla takarenkailla eli ainakin silloin toimi oikein.
Ei toimivakaan kitkalukko aina auta paikalla jumittaessa. Pienikin pitoero riittää siihen, että suttaa vain toiselta puolelta. Kitkaperän tehtävänä on kuitenkin sallia mahdollisimman normaali maantieajo samaan aikaan, kun se vähän auttaa etenemiskykyä auton pysyessä liikkeessä. Lukon kunnon toteamiseen riittää, että toinen rengas ilmaan (ite oon laittanu vaihteenkin vapaalle) ja käsin koittaa pyörittää rengasta. Ehjä lukko pistää kunnolla vastaan, eikä pyörää käytännössä pysty kääntämään. Kulahtaneempi lukko taas antaa pyörittää käsinkin pyörää. Peräöljytkin vaikuttaa asiaan, jos on peräöljyt menneet huonoksi, ei LS lisäaineistus välttämättä toimi enää niin hyin.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.03.2013, 17:10
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Ei toimivakaan kitkalukko aina auta paikalla jumittaessa. Pienikin pitoero riittää siihen, että suttaa vain toiselta puolelta. Kitkaperän tehtävänä on kuitenkin sallia mahdollisimman normaali maantieajo samaan aikaan, kun se vähän auttaa etenemiskykyä auton pysyessä liikkeessä. Lukon kunnon toteamiseen riittää, että toinen rengas ilmaan (ite oon laittanu vaihteenkin vapaalle) ja käsin koittaa pyörittää rengasta. Ehjä lukko pistää kunnolla vastaan, eikä pyörää käytännössä pysty kääntämään. Kulahtaneempi lukko taas antaa pyörittää käsinkin pyörää. Peräöljytkin vaikuttaa asiaan, jos on peräöljyt menneet huonoksi, ei LS lisäaineistus välttämättä toimi enää niin hyin.
Tnx, tää oli hyvä vastaus. Meen pihalle tunkkaamaan Hilman toisen takakäpälän koholle ja yritin pyörittää toista. Öljyt on viime syksynä vaihdettu ja niissä on noi LSD-lisäaineet.

Toi mun pieni lumijumi, joka siis oli ihan tasaisella maalla, alkoi niin että lunta oli jumiin mennessä murikan alapinnan tasolle ja kun meno loppui ja kaivautuminen alkoi ( lopetin vedon sekuntia liian myöhään ) oltiinkin jo ihan kunnolla murikka lumen sisällä ja eturetku puoliksi kantavana.

Siinä sitten lapion kanssa heiluttiin ja suditettiin ja heiluttiin ja laitettiin lumiharjaa alle, mutta ei muuta kuin vasen takarengas sekä oikea eturengas sutivat ja kiillottivat kunnon jääradan renkaan alle. Lapionti jatkui ja sitten välillä hapetettiin ihan oikeasti, mutta tuloksetta. Pienen hienpyyhkimistauon jälkeen Hilma päättikin saada kitkaa alleen ja irtautui iloisen hapetuksen saattelemana.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 23:28 (GMT +2).