![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kyseessähän on Mitsulta lainattua tekniikkaa, ja auton iäst päätellen vois sanoo et siellä ECU:ssa on vikaa jo. vastaavan ikäsissä Lancereissa, mitkä ruiksulla niin n. 300tkm ja boxissa vikaa... Ja Galanteissakin samoja ongelmia ollut. Tuo boxivika voi olla kalliskin korjata, tai sit ei... Riipppuu et miten pahasti viottunut jo. ECU löytyy joko apparin jalkatilasta tulipellistä, tai sit apparin istumen alta. Hondissa ollut tulipellissä apparin jalkatilassa. Sit Nissaneissa apparin istumen alla...
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Ei pala mittaristossa valoja,, ja boxsinkin olen vaihtanu.. Onneksi on samalainen rottelo tuolla lavon laijalla mistä vaihtaa osia
. Taisin vain laittaa väärän masdan lavon laijalle, oli kunto peli kun sen siihen ajoin. oli vaan niin ruosteinen..
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
kiihytyspumppu tukossa? Nissanissa oli sama vika niin kaasarinpuhistuksella selvis ja toimii edelleen.
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ruiskuvehkeessä?
Bentsiini-matukan tekniikka on oudompaa, mutta eiköhän siellä perus-bensaruutan kamat löydy. Oliko bensan paine mitattu, että on pumppu riittävän riskissä kunnossa? Yleensä on jokin paineen tasaava venttiili, joka pitää suutinten jakotukin paineen vakiona. Jos se vuotaa liikaa paluulinjaan, eli pitää paineen liian alhaalla, ei soppa riitä enää, kun ecu alkaa annostelemaan sitä pidempinä jaksoina suuttimista. Olisiko kaasuläpän asentoanturin tai sen johdotuksen vikaa, ettei ecu ole tajuissaan kaasun painamisesta? Tai imusarjan alipaineanturi ei toimi oikein, jos sellainen on? Tai lisäilmaventtiili (ns. tyhjäkäyntiventtiili) on jumissa auki, eikä mene kiinni, kun kaasuläppä alkaa aukeamaan? Imuvuotoa voi olla lisäilmaventtiilin lisäksi kaikissa imusarjaan kytkeytyvissä jutuissa ja tietysti imusarjan tiivisteessä, läppärungossa jne. Tulppaa imusarjaan kytkeytyviä alipaineletkujen nippoja imusarjalta tiiviisti yksi kerrallaan, kunnes toiminta muuttuu tai letkut loppuu. Aloita jarrutehostimelle menevästä letkusta, sitä veikkaisin ensimmäisenä. Kun ne on tutkittu, niin sitten varovasti ruikkimaan vaikka tenua imusarjan tiivistepinnoille. Jos vaikuttaa käyntiin, niin siitä kohdasta vuotaa. Jos siinä on pakosarja samalla puolen kuin imu, niin sitten se palavan nesteen ruikkiminen sinne kuuman sarjan pintaan on vähän riskihomma. Joka tapauksessa kannattaa tehdä se ulkona ja sammutusvälineitä käden ulottuvilla siltä varalta, jos syttyy.
__________________
Jukka |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Jarrupoljin lattiaan, ei paljo jarruja, jumittaa väliillä? Mazda b2600 | RalliJari | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 05.07.2012 08:29 |
| mazda b2600 ei nosta bensaa tankista koneeseen | mallu16 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 10.07.2011 10:58 |
| Myydään / Vaihdetaan Mazda B2600 4X4 -89 ei laho!?! | jason | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 11.09.2009 17:55 |
| Myydään Mazda B2600 -92 Efi virranjakaja | JarLaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 09.04.2009 08:56 |
| HJ61 ei käyynisty ilman kaasua | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.06.2007 19:45 | |