Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.02.2013, 19:40
kaitua kaitua ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: Hamina
Viestit: 36
Perusasetus

Venttiileitä painava "nokka" on poikki, 5 sylinteristä 3 venttiiliä sulanut mäntään kiinni. Kyseessä 24 venttiilinen kone.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.02.2013, 23:35
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kaitua Näytä viesti
Venttiileitä painava "nokka" on poikki, 5 sylinteristä 3 venttiiliä sulanut mäntään kiinni. Kyseessä 24 venttiilinen kone.
Joo, nyt selkesi tuo keinuvipu: juttu

Siis yleisellä tasolla: (en ole koskaan rempannut 24valve konetta)

Taskista kaikki liikkuvat huolella, ja erityisesti tuo keinuvipujen akseli, ja sen kiinnitys kanteen: että nuo pukit ei ole murtunut/vääntynyt ja kierteet kanteen on kunnossa.
Myös nokka-akselin ja kukkopoikien(keinuvipujen) akseli kannatta tarkastaa erityisen huolellisesti.
samoin venttiilien seetit kannattaa tarkistaa huolella noista osumaa saaneista venttiileistä.

Sensijaan en usko, että alakerrasa on mitään "totaalituhoa", jos venttiilit on pysynyt "paikallaan" siis lautaset eivät ole päässeet irti.

Mutta jos männissä on pahoja painaumia, niin ne vois uusia? ovat tarvikkeena suht edullisia.

Ja kannen tiiviste sitten marmoritiskiltä, jos et halua ostaa hyvää ja halpaa, kuten minä ostin tuohon 12v 1hd-t, mutta tuon halvan vaihtaminen hyvään muutaman sadan kilometrin jälkeen meinasi tympästä.

Noita keinuvipuja voisi löytyä esim ebaystä?

Siis nokkaremmi hyppäsi? vai oliko joku muu mekaaninen vika?

Ja onko sulla hdj-80 vai 100
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.02.2013, 20:13
kaitua kaitua ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: Hamina
Viestit: 36
Perusasetus

Remmi oli ok, mutta venttiilin säätö ruuvin lukitus mutteri lähtenyt liikkeelle. 3 lautasta tipahtanut männän päälle ja yksi nokka-akselin laakeripukki on myös poikki. Huomenna alakerran tarkistus.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.03.2013, 12:36
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.205
Perusasetus

Hdj moottori


Nyt alkas oleen säädöis kone =D
8-12 litraa satasella ajotavasta riippuen, 9sek 0-100kmh
ja saunditki alkas oleen kohillaan =D

http://www.youtube.com/watch?v=WeoVjZW90GM
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.03.2013, 13:50
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Nyt alkas oleen säädöis kone =D
8-12 litraa satasella ajotavasta riippuen, 9sek 0-100kmh
ja saunditki alkas oleen kohillaan =D

http://www.youtube.com/watch?v=WeoVjZW90GM
Kerro ny vähän mitä sille pannulla on tehty? Oma hodari kyllä kulkee jotenkin, mutta soppakin maistuu, ajotavasta riippumatta
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.03.2013, 14:16
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

joo, kiinnostas muakin, miten hodari saadaan kulkemaan 100 km 8 lla litralla ... vai onks tää enempi mutua ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.03.2013, 14:34
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.205
Perusasetus

Edellistä edellinen omistaja rakennuttanu koneen koneen kuulemma jossain pajalla sitä on porukalla täs ihmetelty muutama vuosi MITÄ vittua sille koneelle on tehty (??) ahtaa 1200rpm jo ja ei kierrä 3400 enempää
jos rauhallisesti ajaa nii 8litraa satasella mutta jos ohittaa 2kpl autoja satasella nii se on jo 10l ja testattu on, tolla rengastuksella ja kattotelineellä 130-170km/h ku ajaa supran peräs 160km nii menee tankillinen ainetta =D

Ite sääjin vaan ahtoja tossa ku tippunu 3000-3400rpm 0,6baariin nii ny ahtaa 0.8 koko ajan 1200-3400rpm
Joku diisselikorjaaja heitti mutuarvion käyntiäänestä ettei ainakaa vakioelementit oo pumpussa
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.03.2013, 14:38
petr:n Avatar
petr petr on kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.285
Talking

2,9 perävälitykset ja 185/65 rattaat ja 100mm alustan madallusta, peilit ja levikkeet pois...keula umpeen ja kaikkien keulan saumojen teippaus umpeen.... kevennystä 300kg....jotain muuta vielä niin saattaa päästä 8 alkaviin?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.03.2013, 16:48
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Nyt alkas oleen säädöis kone =D
8-12 litraa satasella ajotavasta riippuen, 9sek 0-100kmh
ja saunditki alkas oleen kohillaan =D

http://www.youtube.com/watch?v=WeoVjZW90GM
Äijä on vaihtanu mittariin välitykset!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.03.2013, 18:01
alticity:n Avatar
alticity alticity ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.09.08
Sijainti: suomussalmi
Viestit: 120
Perusasetus

Pari vuotta sitte ajelin pikkuteitä yhden asuntolinja-auton perässä jonka kuskilla oli ankara darra, oli kyllä itselläki, hodari söi 7,4 litraa sadalle(33 allterrainit). Matkaa tuli jotaki 300 kilsaa. Vauhtia oli jotaki 70 varmaan keskimäärin. Työmatkalla (60km sivu) mittailin monesti kesäkelillä 10,3 lukemia yhdeksänkympin matkavauhdilla. Ja nopeudet ja matkat gepsistä. Renkaana 35 STT Cooperit. Että jos pumppu on säädöissä ja muuten kaikki ok, ei se paharuokanen ole mun mielestä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.03.2013, 18:17
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.205
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Äijä on vaihtanu mittariin välitykset!
Hahahahaaaa siinoliski kunnon viritys, mittarin jousi löysälle ja alamäkeen kaasu pohjas!!! hyvä idea muuten mut volvon henkilöautois se on isojen poikien mukaan ollu vakiovaruste jo kauan
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.03.2013, 22:06
alticity:n Avatar
alticity alticity ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.09.08
Sijainti: suomussalmi
Viestit: 120
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Äijä on vaihtanu mittariin välitykset!
Onkohan tuo sama hdj mihin oli pantu joku scanian ahdin ja poltettu kone sillä? Vai onko nuo kylkiliekit ollu kuinka yleisiä aikoinaan kun pari tuommosta oon vaan nähnyt?
tarkoitan tuota häänrikin linkkiä youtubeen
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.03.2013, 22:36
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.781
Perusasetus

Miten se scanian ahdin siihen koneen polttamiseen liittyy? Suuremmalla föönillä pakopaine ja samalla pakolämmöt on matalammat.
Ennemmin sen koneen saa sulatettua sillä vakiolla pillerillä joka on ihan liian pieni tuohon koneeseen.

Syöttöpumpun aivan liian myöhäinen ajoitus ja ennakosäätimen jumittelu sen koneen särkee kaikista varmimmin.

Viimeksi muokannut Mika_T : 01.03.2013 22:43
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 14:36 (GMT +2).