![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mulla on ollut marraskuusta asti tollanen volkkarin moottorilla oleva ykköskoppanen V70 automaatti. Kiva ajaa, tilava, hiljainen, lämmin ja hyvin varusteltu mutta polttoaineen kulutus on ihan eri luokkaa ainakin automaatilla verrattuna volkkarin 1.9TDI moottoreihin. Mulla on ajotietokoneen mukaan kulutus puhtaassa matka-ajossa 6l/100km ja tässä nurkilla pyöriess 8-8.5l/100km. Näihin joutuu aika usein vaihtelemaan koiranluita, tukivarsia eteen ja raidetangon päitä mutta ne ei ole kovinkaan hinnakkaita. 1.9 TDI koneista ei kuulemma kannata ostaa ilman löpölämppäriä, ainakin ne 2000-luvun taitteen laitteet on kuuleman mukaan tuskastuttavan kylmiä pakkasilla. Tyytyväinen olen valintaani edelleen.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mulla ei ole noissa henkilöautoissa mitään ehdottomia suosikkeja, eniten kiinnostaa käyttöominaisuudet, kestävyys, hyvä ajaa, turvallisuus ja kulut.
Itse olen tehokas ruosteremonteissa, siksi aihio voisi olla vaikka sellainen, että hyvä tekniikka, mutta hiekkapuhaltaisin ruosteet hemmettiin ja maalaisin kuten muutkin vehkeeni jytky teollisuusmaaleilla kustannustehokkain menetelmin ehkä 200 egen tee se itse maalausbudjetilla. Mitä eroa muuten noilla Volvo V70 MK1 ja MK2 versioilla on kumpi on toimivampi ja onko uudempi kori kestävämpi törmäyksessä? Pienempiäkin autoja voisi harkita jos ne olisi selvästi taloudellisempia eikä vain selvästi huonompia. Onko asiantuntijaraadilla selvää kantaa kumpi on parempi tällainen 2,9 dieselillä oleva Väyrynen vai samanikäinen Volvo V70: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5355585 Oma käsitys on, että auton yleisyys vähentää sen kuluja myös ostamisen jälkeen. PS: Tähän ketjuun saa kirjoitella kokemuksia myös monenmoisista Toyota Yaris yms. kulkepeleistä jos joku tietää jotain pieniruokaisia. Audi A2 1,2 TDI oli vissiin aika pieniruokainen, mutta se on niin harvinainen, ettei siitä aihetta jutella... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
V70 mk II on ihan eri auto, tiloiltaan ja ajoltaan paljon I stä etevämpi, varmaankin myös törmäystesteissä, ja oikein ne ei osaa mätiäkään ...
Vähän kuin vertais W124 sta ja W210 ä - toki tulee kaikkea sähköjännää samalla lailla lisää ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
||||
|
||||
![]() talwiajokulutuksia
Passatti 2008 jossa 2,0 TDI BMR-kone eli 125 kW/340 Nm jossain kohtaa kierrosaluetta. DSG-loota automaattiasennolla eli perinteinen aski mutta "robotti" kepittää tietokoneen arvailujen perusteella. Lumikeleillä Jkl-Pirkkala-Jkl 340 km lenkki rajoitusten mukaan 5,0 l/100 km ja keskiviikkona Jkl-Hki-Jkl 587 km lenkki vähintään rajoitusten mukaan (Lusi-Viikki n. 10 km ylinopeus, tunnustan) ajeltuna 4,6 l/100 km. Alla nokialaiset hakkapeliitta vitosen nastakumit. Kaupungissa 6,1..7,5 litraa satkulla. Off topiccina se huono maine...no mulla on mennyt aikanaan 2500 egee juurikin mecatroniikan uusintaan, egr:n ja siirtopumpun vaihtoihin ja kaikki suuttimet on vaihdettu. Merkkihuolto tuli kaikessa vastaan 50 pinnalla paitsi suuttimet oli ilmaiset. Noiden tyyppijuttujen jälkeen täysin murheeton peli joka kulkee tehoihin nähden "melkein sukkasimalla".
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mikä siinä volkkarin DSG:ssä nostaa sitä kulutusta? Järkejään liki litraa kovempi kulutus jo tehtaan ilmotuksissa.
Mutta kokemuksia. 1.9 tdi 66kw cordoballa pääsi helposti 4.5 litran maantiekulutukseen. Pieni potkulautahan seon. Volvoista V70 2.5tdi volkkarin konella parhaimmillaan matkaa kutosen pinnassa. Keskikulutus luokkaa 7.5. Volkkarin pannu on selkeästi janoisempi kuin volvon oma 2.4d/d5. Litran saa laskea päälle. Lujia molemmat. Eivät puoltamilliä säikähdä jos huollot ok. Kaverilla oli ykköskoppanen s80, d5 automaatti taksissa vaju puolilimmiä. Pääsi maakunta-ajossa 5 litran kulutukseen. Joskus jopa alle. En ensin uskonu mutta kirkkain silmin se niin väitti. Sanoi, että reilu satatonnia piti treenata taloudellista ajoa ennenkuin ko. lukemiin meni. Renki puikkoihin niin pari litraa heti pomppasi kulutus.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Miulla on ollut vw polo 1.9 vuosimallia en muista mutta kulutus oli uskomattoman pieni, todellakin 4-5 välillä. Eikä paljoa vaikuttanut nopeuden nostokaan. Mutta kylmähän se oli, ja pikkupyöräisenä muutenkin talvella ihan kamala.
Sitten oli myös Citroën picasso, 2.0 hdi. Ja se oli kanssa todella hyvä! Itseasiassa se on vieläkin ex muijalla, 500000 ajettuna, käy ja kukkuu, kai.. Siinähän on lisälämppäri jo vakiona, ja tarpeeseen. Näistä tavallisista kansan autoista minulla on parhaat kokemukset kyllä sitikoista! Huomattavasti mainettaan parempia. Etenkin Xantia oli ihan helvetin hyvä auto. Ja jos tartteisin henkilö autoa, ostaisin epäröimättä c5 sen! Lankomies ajeli työsuhde vulva v70 sellä nyt just 3 vuotta, ja aika usein se biliassa kävi normi huoltojen lisäksi. Ja aina oli sama juttu... "Ei tämmöistä oo koskaan ennen ollut, tää on eka mikä hajoaa tästä." Kumma homma, mut outoja turbon putken hajoamista jne. Ja pikkuongelmat heittää koneen vikasietotilaan, ja sit mennään kolmeakymppiä.. Ei halunnut enää volvoa lankomies... Viimeksi muokannut nyyperi : 24.02.2013 19:53 Perustelu: Auto-correctin korjailla korjailtu... |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joskus pitäis koittaa tuollaista D5 moottoria että vaikuttaako se sen kummemmalta kuin 2.5TDI kun on alkanut tekemään mieli kakkoskoppaista. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Pienet pyörät on huono puoli kaikista pienimmissä autoissa. Vissiin sellasia kannattaa katella, johon sopii 15" ja 16" vanteet, ehkä jotain 205/65 pyörät. Mersussa mul oli joskus 205/70/15" ja ne oli aika yleispätevät. Nykysin ei tuppaa saada kuin noita 65 profiilisia. Ne on sellasii moottoritierenkaita
![]() 16" vanteista ei ole paljoo hyötyy kun ei noihin henkilöautoihin mahdu kuitenkaan mitkään kovin isot pyörät. Olikos noi muuten manuaaleja vai automaatteja? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Jos on manuaalilla ni on jotai vikaa jos noi paljo vie, itellä oli 8 vuotta 140 tkm ja ilman kärryä tankkauksista mitattu kulutus tripillä oli aina oikeastaan tasan 6, ajotietokone tais näyttää 5,6 mut ei ollu oikein, heti ties hihnan vaihon jälkeen ku kulutus nous yli 7 litraan et oli ajotus pielessä, se kuntoon ja taas rullas. noi miu ajot oli semmosta maantie/kaupunki 50/50 eikä mitää hissuttelua jossei mitää polkemistakaa.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Mun v70 oli manuaali. Ajelin about 60tkm sillä ja jakopääkin tehtiin kahteen otteeseen kun kerran porsi eli piti olla ajoituksen kunnossa.
Monesta muustakin suusta olen kuullu tän vw 2.5 olevan kohtuu juoppo. Vähällä on Calmari päässy... D5 on sitte jo eri kone....
__________________
- eskimo kaenuusta |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kokemuksia | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.12.2008 20:14 |
KOKEMUKSIA ? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 22.02.2006 09:10 | |
Kokemuksia kuumavesipesureista ? | pee | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 16.11.2005 21:42 |
kokemuksia vinssistä | Kela | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 06.10.2005 08:08 |
Kokemuksia uniballeista? | imported_offroadjouni | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 09.01.2003 19:09 |