Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai
Olen kysellytkin mutta kysytään vielä uudestaan kun kerran aiheesta on enemmän puhetta
Onnistuuko kuinka helposti noilla tikuilla tasonsäätö toteuttaa?
Elikkäs määrittääkö typen määrä ajokorkeuden ja öljy vaan hidastaa edestakaista liikettä?
Eli tarviisko säiliön ja kompuran suljettuun järjestelmään jolla typpeä huljutetaan tikkuun ja takaisin?
Vai riittäiskö tikut ja sylinterit joiden männän toisella/tikkujen puolella olisi typpi/öljyseos ja männän toisella puolella hydeöljyt joiden määrää sylinterissä saisi säädettyä = enemmän öljyä korkeampi ajoasento.
Ei tulisi ongelmaa katsastuksessa korkeudesta ja maastoon rajoitin ketjut pois ja niin korkeall  kuin tikut antaa myöten tai nivelet ja ristikot kestää.
Tuttu tietääkseni aikanaa melkoisen iloisesti jonkin kulkineen perää korotti iloisella 80 luvulla ja samalla hitsasi akseliin ja runkoon ketjuille korvakkeet joilla katsastukseen korkeuden sääti lailliseksi 
|
Tason säätö kuvailemassasi tarkoituksessa on todella paljon helpompi toteuttaa jollain ilmapussijutuilla, mikäli ymmärsin mitä tarkoitit
Yksinkertaistettuna typellä säädetään korkeus ja öljy hidastaa männän liikkumista liikkumissa iskarin rungossa.
Näistä typpitikuista varmaan olisi hyvä aloittaa oma topikki, jollei jo ole. Ainakin itseäni vaivasi epätietoisuus tikkuja hankkiessani