![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
||||
|
||||
|
Se on siinä tähtäimenä
![]() ![]() ![]() Oikeasti sen tarkoitus on ylikeulimisrauta. Siis vaikka jos ajaa jostain korkealta kiveltä alas, niin mahdollisesti se pitää autoa pystyssä, ettei se kippaa katolleen.
|
||||
|
||||
Typpitikkujen öljyt ja typettäminen
Mä laitoin tänään etuiskareihin uudet uudet öljyt ja tietty jysäytin typet sisälle
. Otin kuvia kyseisestä toimituksesta. Toivottavasti tämä auttaa joitakin iskareiden säätämiseen/typettämiseen liittyvissä kysymyksissä. Aluksi iskarit pitää irrottaa paikoiltaan. (no joo, niin tietysti )Tässä tarvittavat välineet. Pari eri kokoista ruiskua, säätömittari öljyä ja kiintoavain millä saa korkin auki iskarista. Aluksi iskarista täytyy päästää vanhat typet pihalle. Kannattaa muistaa pitää iskari pystyasennossa. Muuten saa kunnon öljysuihkun silmilleen, taikka vielä pahempaa, munilleen. ![]() Jonkin verran öljyä aina tulee. Ei kuitenkaan paljon. Tulppa irti. Kannattaa samalla tarkastaa tulpan O-renkaan kunto. Vanhat öljyt pois. Uudet sisälle. Säätömittari kiinni iskariin. Typpi sisälle. Tämä ei ole mikään kovin monimutkainen juttu. Typpi säätää iskarin ajokorkeuden ja öljy hidastaa liikkumista. Joskus tulee laitettua tarkoituksella typpeä ihan vähän ylimääräistä. Siitä on sitten myöhemmin säätömittarin kanssa helppo laskea vähän pois painetta. Pitää vaan muistaa, että iskarit ovat silloin kokonaan auki.
|
|||
|
|||
|
tosi hyvä tarinan kertoja olet..
|
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
Tänään saattaisi olla hyvä päivä viedä suzuki luontoon alustan testaukseen. Pitää varmaan virittää riistakamera johonkin sopivaan kohtaan, jotta sais oikein videokuvaa aikaiseksi
![]()
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Onko sulla oma typpipullo ja/tai paineensäädin? Lainaus:
Jäykkyys säädetään purkamalla koko tikku ja vaihtamalla mäntään säätöprikat, niitäkin tarttis sitte varmaan olla pussillinen erilaisia joten tekemättä on jäänyt..
Harbor Cruisers Viimeksi muokannut baxxter : 23.02.2013 17:28 |
|
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mä joskus katselin polyperformancesta sellaista säätöprikkasarjaa. Olisiko ollut yli 300$+ rahti ja muut ryöstöt päälle ![]() Mä olen tuolla öljyn jäykkyydellä yrittänyt paikata säätöprikkojen puutetta
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eihän nuo säätöprikat olis kuin $12,50-$13,50 per säätö per iskari. 12 mahdollisuutta kertaa neljä iskaria ja molempiin suuntiin omat Tai sitte arvaa kerralla oikein ja tilaa.Mihin asti sulla pullon mittarissa riittää säätövara? Mulla on vaan 20bar asti, ei välttämättä riitä rangeen eteen (jos tikut laittais)Kyllä toi mun säätösysteemi muuten toimii aika hyvin: pullon säätimestä vaan haluttu paine, kovin painaa letkun venttiiliä vasten tikun venttiiliä ja kuulahanasta livauttaa paineen tikkuun. Eikä haittaa vaikka vähän suhisee ylimääräistä pitkin tallia, typpi on halpaa
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mulla on jenkkimittari ja se on noin 40bar. Mä sain nuo kaikki typpeen liittyvät jutut mun velipojalta, joka oli töissä san diegossa. Hän toi ne matkatavaroiden joukossa kun muutti suomeen. Siksi nuo on ameriikanmallia Jos laitat rangeen eteenkin tikut niin mun mittaria saa kyllä lainaksi
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Aikoinaan ku ostin mittarin, 0-20bar oli 100e +alv, 0-50bar oli 300e +alv. Sen takia loppuu kesken
|
||||
|
||||
|
Juu sopii se suomipulloon. Suomalainen minunkin pullo on. Siinä on adapteri välissä
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
?
|
|||
|
|||
|
Olen kysellytkin mutta kysytään vielä uudestaan kun kerran aiheesta on enemmän puhetta
![]() Onnistuuko kuinka helposti noilla tikuilla tasonsäätö toteuttaa? Elikkäs määrittääkö typen määrä ajokorkeuden ja öljy vaan hidastaa edestakaista liikettä? Eli tarviisko säiliön ja kompuran suljettuun järjestelmään jolla typpeä huljutetaan tikkuun ja takaisin? Vai riittäiskö tikut ja sylinterit joiden männän toisella/tikkujen puolella olisi typpi/öljyseos ja männän toisella puolella hydeöljyt joiden määrää sylinterissä saisi säädettyä = enemmän öljyä korkeampi ajoasento. Ei tulisi ongelmaa katsastuksessa korkeudesta ja maastoon rajoitin ketjut pois ja niin korkealle kuin tikut antaa myöten tai nivelet ja ristikot kestää. Tuttu tietääkseni aikanaa melkoisen iloisesti jonkin kulkineen perää korotti iloisella 80 luvulla ja samalla hitsasi akseliin ja runkoon ketjuille korvakkeet joilla katsastukseen korkeuden sääti lailliseksi
|
|
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Yksinkertaistettuna typellä säädetään korkeus ja öljy hidastaa männän liikkumista liikkumissa iskarin rungossa. Näistä typpitikuista varmaan olisi hyvä aloittaa oma topikki, jollei jo ole. Ainakin itseäni vaivasi epätietoisuus tikkuja hankkiessani
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Joku kirjoittikin, että hänellä on katsastetut typpitikut autossaan eli tielle lailliset saisi. |
|
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kyllä se joustaa osaa vaikkei auto mikään korkea olisikaan.
|
|
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]()
|
||||
|
||||
|
Huomenna olisi tarkoitus jälleen viedä auto luontoon
Jos vaikka makkarat paistaisi ja viettäisi laatuaikaa pojan kanssa![]() Pitäisi saada paljon tunteja alle ja karsittua pieniä vikoja pois. Huomenna on videokamera mukana
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Niin muttaku ei se ilmasäkki mittaansa enempää ulos veny ja kait ny laatikon alla sais olla enemmän tilaa kuin sen 35cm vaikka ulos joustoa olisi 2 metriä eli siihen tarviisi sen tikuista löytyvän korotuksen. Mutta menin jo itsekkin sekaisin ajatuksissani joten lopetan tästä asiasta tyhmien kyselemisen ainakin tässä topikissa
|
|
|
||||
|
||||
|
No niin. Taas on yksi ajopäivä takana. Päivä meni lähinnä fiilistelyksi kun lasten kanssa oltiin reissussa. Kivaa oli kuitenkin
Muutama kuva reissusta. Muutamia pikku vikoja tuli taas löydettyä. Jos ensi viikolla ehtisi niiden vikojen kimppuun ![]() Joku videokin tarttui matkaan päivästä. Laitan niitä tänne kun saan ne tuonne tuubiin
|
||||
|
||||
Pohjapanssari
Muutama päivä on taas vierähänyt auton kimpussa. Mä olen ollut vähän niinku kylässä. Suzuki kärrättiin tuonne Artsi777:n tallille, jotta saatiin se nosturilla ylös. Mulla kun tuo lattialla konttaaminen ei oikein onnistu
![]() Pikku hommia ja muutoksia tehdään ja ollaan jo tehty. Yhtenä suurimmista asioista on uusi pohjapanssari. se on 4mm Domeksia
____________________________ Harbor Cruisers Viimeksi muokannut Teme74 : 27.02.2013 15:32 Perustelu: Painovirhepaholainen:) |
|
|
||||
|
||||
|
komiahan siit tuli...
|
|
|
||||
|
||||
|
Onhan se ihan ok
Tuossa alimmaisessa kuvassa näyttää tuo "viiste" olevan kovin jyrkässä kulmassa. Se ei livenä ole noin pystyssä, vaan se väistää sopivasti kivet yms.
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |
| m.suzuki sj 410 ja suzuki jx | methäman | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 29.11.2006 16:14 |