Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.02.2013, 23:00
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

No kommenttia kaarista:
Onko etukaarian kohdalla jotain tukevaa mihin kaaret saa kiinni?

Mun nähdäkseni noissa kaarissa ei ole yhdestä putkesta väännettyä pääkaarta ollenkaan, eikä toisaalta yhdestä putkesta väännettyjä pitkittäiskaaria. Joten ei täytä minkään lajin sääntöjä? Minkä lajin säännöt pitäisi täyttää?

Kimppaprojektiin suunniteltiin B- ja C-pilareiden kohdille pääkaaria, jotka yhdistetään pitkittäisputkilla. Taaemmasta pääkaaresta takatuet (suorat, ei mitään valmiiksi vääntyneitä) korin takapalkkiin. Diagonaaliakin ehkä jos mahtuu.. Nämä putket siis korin sisäpuolelle.
Korin ulkopuolelle: Etukaaret vahvistettuun A-pilariin tehdystä kiinnityspisteestä taivutellaan etummaisen pääkaaren päälle ja pultataan katon läpi kiinni. Ohuempaa putkea katon reunoja myöten D-pilaria alas ikkunan alareunaan. Poikittaisia ja diagonaalisia vahvikkeita maun mukaan

__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.02.2013, 08:00
Arctic Rhino:n Avatar
Arctic Rhino Arctic Rhino ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.12.12
Sijainti: Pori. Finland
Viestit: 342
Perusasetus

Moros, ja kiitos inputeista!
-Joo tosiaan hieman naiivina "keltanokkana" olen toivonut että joku kiertotapa tuolle "pääkaari tulee olla taivutettu yhdestä putkesta" tilanteelle löytyisi, etenkin kun tuossa jatketaan etukaaria yhtenäisiä pääkaarien ohi. Mutta eipä kait sitten
Käytännössähän tuo rakenteeni on lujuudellisesti enemmän kuin minimivaatimukset täyttävä, ja nuo laput & liitokset ovat pääasiassa sitä varten että sitovat sekä sisäpuoliset osat että ulkopuoliset osat katon kautta toisiinsa tuossa pääkaarien kohdalla. Mutta kait on palattava tältä osin sorvin ääreen ellei muuta keksi.
Lainaus:
4x4kisat-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden
sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns.
vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea.
-osaako joku kertoa miten tämä määritellään käytännössä, ihan järjestäjien omat arviot asiaan? Ja kuinka paljon on sellaisia rasteja joihin ei ole syytä mennä ilman 100% 6-pistekaaria?
Lainaus:
Onko etukaarien kohdalla jotain tukevaa mihin kaaret saa kiinni?
Ei ole tuossa, mutta on tulossa. Sekä maalaisjärki että laskelmat osoitti että tietyissä tilanteissa antaisi periksi liikaa, joten oviputket on laitettava ja mahdollisesti samalla voi jättää pois tuon konepellin yli menevän putken.
Lainaus:
eikä toisaalta yhdestä putkesta väännettyjä pitkittäiskaaria
-Jeps, tämän pohjaan laskin hiukan enemmän (alunperin) tuossa ideoidessani, mutta ei onnistu jos noin haluan katon kautta läpi viedä, että osa on ulkona ja osa siäpuolella autoa.
Ja vielä ihan noviisin kysymys että voiko nämä jotenkin poikkeavat ratkaisut erikseen katsastuttaa ja hyväksyä, vai onko se ihan niin (kuten yleensä) että jos ei täytä sääntjä niin ei sitten vaan täytä vaikka olisi mikä?
-Joel
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää!
Arctic Rhino
***Noormarkun Off Road Team***
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.02.2013, 09:54
Jaska_S Jaska_S ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Hankasalmi
Viestit: 147
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porin SNAFU Näytä viesti
Moros, ja kiitos inputeista!
-osaako joku kertoa miten tämä määritellään käytännössä, ihan järjestäjien omat arviot asiaan? Ja kuinka paljon on sellaisia rasteja joihin ei ole syytä mennä ilman 100% 6-pistekaaria?

-Joel
Järjestäjä määrittelee vaaralliset rastit, niiden määrä vaihtee kisoittain. Turaoffissa ei ollut yhtään, päkkioffissa 13 ja himalajalta ei jäänyt mieleen. Rastilistat toisella koneella, en pääse tarkistamaan. Noissa kisoissa olen siis ite käynyt, isompaa kuvaa ei ole.

Toki jos "vaarattomilla" rasteilla töhöilee, niin varmasti saa auton nurin. Eli periaattessa ilman kaariakin voi ainakin pienimissä luokissa päästä kärkisijoille jos panostaa määrään. Jos niistä haluaa ajaa siis. Mutta kyllä ne kaaret kannattaa tehdä, niin on huolettomampi mennä rasteille. Tuon oman toistaiseksi kaarettoman auton meinasin päkkioffissa kaataa ihan yksinkertaisessa hiekkamonttuun laskeutumisessa kun ei huomattu penkassa lymyillyttä mäntyropsin pätkää...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.03.2013, 04:32
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Onko tässä jo 24 spline vetarit? Vai onko teillä rankun omat akselit alla? Komeet nuo 35" Creepyt rangen alla
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.03.2013, 09:34
Arctic Rhino:n Avatar
Arctic Rhino Arctic Rhino ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.12.12
Sijainti: Pori. Finland
Viestit: 342
Perusasetus

Tässä on rangen oma kalusto. Tuolla kun noita ulkomaan foorumeita lukee niin vanhemmissa classiceissa pitäs olla aikas peruskestävät vermeet, mut saas nähdä sit... sitä mukaan vaihetaan kun hajoo.

Nyt vaan ei ole budjetissa niille rahaa, mutta tulee sit joskus kyllä kuten ARB lukot ja muuta päivitystä, jos hyvä tuuri käy niin ensi talvena sitten

-Joel
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää!
Arctic Rhino
***Noormarkun Off Road Team***
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.03.2013, 19:00
Arctic Rhino:n Avatar
Arctic Rhino Arctic Rhino ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.12.12
Sijainti: Pori. Finland
Viestit: 342
Perusasetus

SNAFU:n työt jatkuu... hitsuuttelun, paikkkaamisen kiroilun yms lisäksi mm."uuden" ilmanputsarin asennusta ja samalla snorkkelin kiinnitys.

ertokaas viisaat mitäs kaikkea tosta pitäisi suojata noita syvempiä lätäköitä varten? Kortsun jo tilasin virranjakajaan ym, mutta mites esim nuo venttiilikannen huohotusputket?

Ja toinen kuva lähes valmiista vasemmasta etujousesta... vielä pitäisi sen puolen casterarm iroittaa, putsata ja laittaa ne offset puslat ja sitten ohjaus ym.

Mutta tällästä muun muassa... paljon muutakin tehty muttei muistettu kuvata

-Joel
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	WP_000002.jpg‎
Views:	972
Size:	990,9 Kt
ID:	34677   Click image for larger version

Name:	WP_000004.jpg‎
Views:	980
Size:	976,7 Kt
ID:	34678  
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää!
Arctic Rhino
***Noormarkun Off Road Team***
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.03.2013, 22:47
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Perusasetus

Mistäs toi snorkkelin letku on hommattu?

EDIT: akselien/laatikon huohotukset ainaskin olis hyvä kahlauksessa vetää ylemmäs myös.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
korotettu, land rover, maxxis creepy grawler, range rover, turvakaaret


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty RRC vetokoukku, vm-87 MudJugi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.09.2012 09:37
Myydään / Vaihdetaan hilux vm 82 hilukki O/M/V Ajoneuvot 1 13.02.2011 02:29
Myyty Suzuki SJ 410 vm -83 ? Rojekti ImacInnes O/M/V Ajoneuvot 23 02.01.2010 09:30
O: RRC vm.-89 varaosia safarille janiojan O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 15.10.2007 12:03
Myyty M:Rojekti hilux vm-90/01 Maajussi O/M/V Ajoneuvot 4 16.09.2007 22:19


Sivu luotu: 20:41 (GMT +2).