![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tuota itekki luulin että näitä o käytettty kuorkeissa, ja jotenki semmonen muistikuva että armeijassa rasiin renkaita vaihtaessa oisi skapparit kehunu niitten uusienki rengkaiden painavan sen 300kg, mutta näin sitä oppii tietämään. me irrotettiin se kumi sillä lailla että vannetta roikotettiin etukuormaajasta ketjulla ja olikohan kaks vai kolme ukkoo tanssimassa kumin päällä.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Eilen sain vinssin asennuksen valmiiksi. Tosin nyt pystyy vasta vetämään taaksepäin, kun eteen en ehtinyt vielä vaijerille tekemään reittiä. Vähän ylimääräistä päänvaivaa meinasi aiheuttaa se, että tankki meinasi olla edessä kun en taas mittailuissani ihan kaikkea ollut huomannut. Onneksi oli kuitenkin just riittävästi tilaa siirtää tankkia eteenpäin. Vinssikään ei heti lähtenyt toimimaan kuin toiseen suuntaan. Toinen kiinalaisvalmisteinen rele oli sitten jo valmiiksi rikki, mutta onneksi siihen löytyi tallista toinen, ihan tavallinen sulkeva rele tilalle.
Kuvissa näkyy asennuspaikka ja toisessa vaijerin kulku taakse rungon vieressä. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Tänään kun oli pakkaspäivä, eikä siis vesilätäkössä tarttenut maata, tuli katottua auton alle, että millaisia vaurioita viime viikonlopun kisasta.
Se oli jo huomattuna, että raidetanko on taipunut kardaanin laippaa vasten. On tuo näköjään joskus aiemminkin niin tehnyt, kun osa jäljistä ruosteessa ja osa kirkkaita. Jäljistä päätellen raidetanko on välillä käynyt tuolla perän ja kardaanin välissäkin. Sen verran sain rautakangella, tunkilla ja kuormaliinalla väänneltyä, että enää ei hinkkaa tuo raidetanko kardaanin laippaan ja pultteihin. Ei kuitenkaan oiennut tarpeeksi ja aika lähellä on edelleen. Nuo mutkat kuskin puolelta on mielestäni oienneet (missä näkyy punaista pohjamaalia) ja pikkuisen tanko taipunut taaksekin päin. Onko hyviä ideoita, miten tuon saisi auton alla taivuteltua takaisin? En mitannut, mutta arviolta 50 - 60 mm umpirautaa tuo on. No, huomenna meinasin työpaikalla koittaa vaikka pyöräkuormaajalla sitä pikkuisen saada lähemmäs alkuperäistä muotoa. Näkyypä tuossa kuvassa sekin, että vähän on nuo U-pultitkin ottaneet itseensä. Pitänee hommata varalle uusia. Vai onko mitään estettä sille, että tekisi tuonne jousen päälle sopivan raudan ja pultteina käyttäisi sitten vaikka suoria 12.9 pultteja? Olisi ainakin helpommin saatavana... No, ainakin noissa U-pulteissa on joku hienokierre... Lähestymiskulma oli liian pieni noilla vakiorenkailla ja puskuri otti jäiseen penkkaan. Näkyihän se selvästi vääntyneen, mutta tänään vasta alta katoin. Tuo puskurin kuori on noin 5 mm tavaraa ja tuollainen vekki oli tullut. Puskurin runko-osat näytti suorilta kyllä. Pitää tuotakin koittaa huomenna oikoa... Sen ainakin jo oppinut tuon kanssa, että ei oikomishommat mene ihan yhtä helposti kuin vaikka Jeepissäni. Aina jotain isompaa vehjettä tarvitsee... |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Isommat vehkeet vaatii isommat työkalut ,hieno vehje siitä on jalostumassa
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Muuta haittaa ei olekaan siitä, mutta joutuu aina työpaikalle ajelemaan noihin hommiin ja sielläkin aika sovellettavia nuo työkalut, kun ei ollenkaan autoalan työpaikka ole.Tästä ei paljon mitään edes pitänyt jalostua, mutta niin tosiaan näyttää käyvän...
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Ja sitten tuolla pitäisi sodassa kyetä rymyttämään
![]() Saiskohan jonkin armeijan päättäjän puhuttua, et antaisi offareille malli vehkeen rymyytettäväksi niin tietäisi mitä pitäisi muuttaa
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Soita vaikka NATOon. Tuostakin autosta on montaa eri versiota ja tuo alunperin komentoautona ei kai ole ajateltu niihin pahimpiin rymyämisiin. Ei vaan ollut sellaista myytävien rivistöä meikäläisen ulottuvilla, että oisi voinut valita kaikilla maastoajossa parhailla ominaisuuksilla olevan. Pitää vaan koittaa tuon kanssa siis tulla toimeen ja pikkuhiljaa kehitellä... Suomessa kyllä se hyvä, että kaikki (siis minun tietääkseni) maastokuorkit samanlaisia ja samoilla varusteluilla. Tosin radio- ja komentoautoina toimi ainakin minun palvelusaikana pullauazit...
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Proto-Sisussa on tuollainen muistaakseni 12 mm levystä väännetty suoja raidetangossa. Suoja on perämurikassa kiinni. Voiskohan jotain vastaavaa rakentaa MANniin? Se raidetanko tuskin on umpijöötiä, eiköhän se ole paksulaitaista putkea.
Kuvassa näkyy myös Sisun U-pultit. Ne eivät ole niin "otolla" kuin sun laitteessa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Sitä suojaa muistelinkin, että kuinkahan leveelle yltää. Pitää tutkia, saisko sellaisen rakenneltua koko tuolle raidetangon alhaalla olevalle matkalle. Tuossakin kun osuma on tullut ihan tuonne mutkan kohdalle. Keskikohta onkin aika paljon perämurikkaa ylempänä.
Siksi aattelin umpitangoksi, kun kierreosat on ohuempaa ja ne on hitsattu siihen tankoon kiinni. Voihan se tietty silti olla paksuseinäistä putkea, mutta ihmetyttää, miksi sitten erilliset kierreosat hitsattu. Voi tietty olla vaan tuotannollistaloudellinen juttu... Nuo U-pultit on kyllä tuossa minun MANnissa aika typerästi. Jotain pitää kehitellä, kun niitä vaihtaa, etteivät noin alas tulisi pulttien päät. Ne kun on tosiaan liki 10 cm akseliputkea alempana! EDIT: Suojaahan tuo protossa oleva suoja hyvin koko tuon raidetangon "matalalla" olevan osan. |
![]() |
| Luokat |
| 8.136, fae, maastokuorma-auto, man |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Spider man 4 | SL | Chit-Chat | 1 | 08.08.2007 13:39 |
| Brave man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 14.11.2002 17:48 |
| Spider-Man | mikk0 | Movies | 0 | 02.09.2002 22:37 |
| Business man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 22.08.2002 14:14 |
| Man with a problem | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.08.2002 17:13 |