Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2013, 23:01
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.358
Perusasetus



Lukeeko tuommoinen teksti kyljessä?

Edit: Ja onko vanteessa normaali renkaan täyttöventtiili, vai pelkkä putkikierre tulppa?


Viimeksi muokannut sisua45 : 17.02.2013 23:04
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2013, 23:11
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Joo, lukee. Siinä vanteessa, josta aloittelin, oli vaan tulppa. Seuraavassa ois ainakin venttiilin suoja ollut, jota tuossa ekassa ei ollut.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.02.2013, 23:32
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.358
Perusasetus

Noita 14.00-20 ristikudos-nokioita on kahdella erilaisella täytteellä. Ja myös tietysti ihan normaaleilla sisärenkailla.

Paseissa käytettiin makkaraa, millä pääsee vielä perille, vaikka joku eri mieltä oleva ampuu kalasnikovilla renkaaseen. Gummissa normaali renkaantäyttöventtiili. Sisällä oleva makkara vastaa kuulemma noin kilon painetta, sanoo isot pojat? Rengas painaa vanteen kanssa lähes normaalin verran, arvioisin 150 kg. Tälläinen pulkannaru jaksaa nostaa maassa makaavan renkaan pystyyn. Mulla on proton alla just tälläiset kummit.

Tykeissä (155 tampella) käytettiin Tyrfil-täytettä, jonka johdosta rengas on puhkeamaton. Ei ilmantäyttöä, ainoastaan putkikierretulppa. Ei sovellu autokäyttöön. Helevetin painavat, ainakin 300 kg vanteen kanssa. Kahteen mieheen nousee pystyyn, jos hanska pitää ja selkä kestää.

Sun kummit on nuo alemmat. En ole tuommoista avannut, mutta Sisu/Kalkku-tuttujen kanssa noista on juteltu. Täytteen saa laikattua terävällä mattopuukolla pois paloina. Kunhan vaan saat sen täytteen esiin.

Mä voin ostaa nuo ylimääräiset vanteet pois, sitten kun saat rengassulkeiset tehtyä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.02.2013, 23:44
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Makkaramalliksi noita luulinkin ennen kuin näin... Kun ne piti olla Pasin tai Rasin alta. No, saa noistakin tuon täytteen pois, kunhan tosiaan sinne käsiksi pääsee. Sen verran sain kokeiltua jo tänään, että täyte ei ole mitenkään liimaantunut renkaaseen kiinni ja sitä sai veitsellä aika helposti leikattua.

Jos sulle tulee vastaan jostain Manniin sopivat vanteet, niin ne ois kovaa valuuttaa vannekaupoissa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.02.2013, 12:02
Riquui:n Avatar
Riquui Riquui ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.11.12
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 22
Perusasetus

Tuota itekki luulin että näitä o käytettty kuorkeissa, ja jotenki semmonen muistikuva että armeijassa rasiin renkaita vaihtaessa oisi skapparit kehunu niitten uusienki rengkaiden painavan sen 300kg, mutta näin sitä oppii tietämään. me irrotettiin se kumi sillä lailla että vannetta roikotettiin etukuormaajasta ketjulla ja olikohan kaks vai kolme ukkoo tanssimassa kumin päällä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.02.2013, 16:25
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Eilen sain vinssin asennuksen valmiiksi. Tosin nyt pystyy vasta vetämään taaksepäin, kun eteen en ehtinyt vielä vaijerille tekemään reittiä. Vähän ylimääräistä päänvaivaa meinasi aiheuttaa se, että tankki meinasi olla edessä kun en taas mittailuissani ihan kaikkea ollut huomannut. Onneksi oli kuitenkin just riittävästi tilaa siirtää tankkia eteenpäin. Vinssikään ei heti lähtenyt toimimaan kuin toiseen suuntaan. Toinen kiinalaisvalmisteinen rele oli sitten jo valmiiksi rikki, mutta onneksi siihen löytyi tallista toinen, ihan tavallinen sulkeva rele tilalle.

Kuvissa näkyy asennuspaikka ja toisessa vaijerin kulku taakse rungon vieressä.



Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.03.2013, 20:02
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tänään kun oli pakkaspäivä, eikä siis vesilätäkössä tarttenut maata, tuli katottua auton alle, että millaisia vaurioita viime viikonlopun kisasta.

Se oli jo huomattuna, että raidetanko on taipunut kardaanin laippaa vasten. On tuo näköjään joskus aiemminkin niin tehnyt, kun osa jäljistä ruosteessa ja osa kirkkaita. Jäljistä päätellen raidetanko on välillä käynyt tuolla perän ja kardaanin välissäkin.


Sen verran sain rautakangella, tunkilla ja kuormaliinalla väänneltyä, että enää ei hinkkaa tuo raidetanko kardaanin laippaan ja pultteihin. Ei kuitenkaan oiennut tarpeeksi ja aika lähellä on edelleen. Nuo mutkat kuskin puolelta on mielestäni oienneet (missä näkyy punaista pohjamaalia) ja pikkuisen tanko taipunut taaksekin päin. Onko hyviä ideoita, miten tuon saisi auton alla taivuteltua takaisin? En mitannut, mutta arviolta 50 - 60 mm umpirautaa tuo on. No, huomenna meinasin työpaikalla koittaa vaikka pyöräkuormaajalla sitä pikkuisen saada lähemmäs alkuperäistä muotoa.



Näkyypä tuossa kuvassa sekin, että vähän on nuo U-pultitkin ottaneet itseensä. Pitänee hommata varalle uusia. Vai onko mitään estettä sille, että tekisi tuonne jousen päälle sopivan raudan ja pultteina käyttäisi sitten vaikka suoria 12.9 pultteja? Olisi ainakin helpommin saatavana... No, ainakin noissa U-pulteissa on joku hienokierre...

Lähestymiskulma oli liian pieni noilla vakiorenkailla ja puskuri otti jäiseen penkkaan. Näkyihän se selvästi vääntyneen, mutta tänään vasta alta katoin. Tuo puskurin kuori on noin 5 mm tavaraa ja tuollainen vekki oli tullut. Puskurin runko-osat näytti suorilta kyllä. Pitää tuotakin koittaa huomenna oikoa...



Sen ainakin jo oppinut tuon kanssa, että ei oikomishommat mene ihan yhtä helposti kuin vaikka Jeepissäni. Aina jotain isompaa vehjettä tarvitsee...
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
8.136, fae, maastokuorma-auto, man


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Spider man 4 SL Chit-Chat 1 08.08.2007 13:39
Brave man SamppaFIN Jokes 0 14.11.2002 17:48
Spider-Man mikk0 Movies 0 02.09.2002 22:37
Business man SamppaFIN Jokes 0 22.08.2002 14:14
Man with a problem SamppaFIN Jokes 0 19.08.2002 17:13


Sivu luotu: 14:23 (GMT +2).