Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2013, 01:28
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Ja vielä, vaatinee paineen poljinsylinteriltä, et kuormavenassa mikään liikkuu? Viisaammat kertovat...

__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2013, 06:21
KingCabster KingCabster ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.05.05
Sijainti: Hanko, Finland.
Viestit: 25
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reetu Näytä viesti
Ja vielä, vaatinee paineen poljinsylinteriltä, et kuormavenassa mikään liikkuu? Viisaammat kertovat...

Kun saatiin ilmanippa paikalleen jarrupaineen säätimeen, niin johan meni poljin kovaksi. Mutta ei vaan päästänyt niitä nesteitä millään takajarruille.

Jos löydät venttiilin ja olet halukas siitä pääsemään eroon niin ostan sen sulta mielellään. Kunhan on toimiva. Pientä hikeä pukkaa kun projekti venyny näinkin pitkälle. 11 pv päästä pitäisi olla Ruotsissa. Sitä ennen pitäisi keretä muutoskatsastamaan, ja kenties tekemään hienosäädöt vielä..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.02.2013, 15:36
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reetu Näytä viesti
Ja vielä, vaatinee paineen poljinsylinteriltä, et kuormavenassa mikään liikkuu? Viisaammat kertovat...
On tuossa männässä toi palautusjousikin. Mutta jos vehkeet alkaa jumittamaan, niin jarrupaine toimii palauttajana jos perän korkeus vaihtuu ajon aikana. Mutta on kyllä pakko olla jotain tukossa, ettei mene millään venttiilistä nestettä takajarruille.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.02.2013, 08:28
KingCabster KingCabster ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.05.05
Sijainti: Hanko, Finland.
Viestit: 25
Perusasetus

Kiitos foorumin osaajille!


Lukemalla wanhoja postauksia, yyveitä osaajilta (kiitokset heille) niin saatiin kytkin ja jarrut kondikseen.

Kytkimeen auttoi pääsylinterin pesu, hoonaus ja korjaussarja(suomen viimeinen?,aineskin motonetin). Johan rupesi ilmaus onnistumaan sen jälkeen.

Jarrujen kanssa päädyttiin seuraavaan. Orkkis Toyon jarrupaineensäätimellä heitettiin vesilintua. Soitto Racersplaceen Tuus sulaan varmisti että hyllystä löytyi Alltstarin brakeproportioning valve nupilla, hintaan 47€, (huomattavasti halvempi mitä esm Wilwoodin merkkivehje). Kuulema sama toiminta. Kävin hakemassa take-awayna..



Orkkis jarrunesteiden kierrossa oli myös venttiililtä palautus eteen. Se linja jätettiin t-liittimen avulla olemaan. Allstarin j-p säädin laitettiin linjalle joka lähtee taakse jarruille ennen akselia ja letkua. Venttiili säädettiin "täysille" ja ruvettiin ilmaamaan. Jonkun verran pumpattiin mutta nyt näyttäisi toimivan. Pitää ihan käydä jarrudynolla hienosäätämässä ennen katsastusta. Lumella ja jäällä vähän niin ja näin tuon tuntuman kanssa

Niin joo, jarrupääsylinteri ilmattiin Mikjusin sivuilta löytyneen avun avulla..





Ajoin myös kuusykkösen eilen lämpimäksi sen jälkeen kun olin pari tuntia turannut vaihteistoöljyt sisään.. Ei mitään vuotoja. Hyvin se käy. Mutta tyhjäkäynnillä kun hurauttaa vähän kierroksia niin käy sen verran alhalla että mittarissa välähtää oisko laturin valot.. Muuta suoranaista ongelmaa en ole huomannut.. Paljon pientä hienosäätöä tosin

Viimeksi muokannut KingCabster : 23.02.2013 08:58
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.02.2013, 10:29
Muumi Muumi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.04.08
Sijainti: Lahti
Viestit: 203
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KingCabster Näytä viesti
Mutta tyhjäkäynnillä kun hurauttaa vähän kierroksia niin käy sen verran alhalla että mittarissa välähtää oisko laturin valot.. Muuta suoranaista ongelmaa en ole huomannut.. Paljon pientä hienosäätöä tosin
http://slck.net/viewtopic.php?t=5144
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.02.2013, 18:38
KingCabster KingCabster ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.05.05
Sijainti: Hanko, Finland.
Viestit: 25
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Muumi Näytä viesti
Kiitos linkistä.. Vaikuttaisi kuitenkin niin että rupesi pumppu pelittämään kun tänän ajelin vähän. Katosi tuo kaasun nykiminen. Autohan seissyt sen verran aikaa jotta kyseessä voi olla jotakin asiaan liittyvää oireilua?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.02.2013, 14:49
KingCabster KingCabster ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.05.05
Sijainti: Hanko, Finland.
Viestit: 25
Perusasetus

Tänään sain leimalle heti heittämällä.. Vaikka tuosta jarrupaineensäätimestä otti ensin ongelmaa tuo katsastusmies. Mutta soitteli kuiteskin 2 tunnin päästä että nyt ois paperit valmiit. Kierrejousiprojekti läpi 2 % merkinnöillä otteeseen..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.02.2013, 19:18
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Hyvä !
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
1989, hj61, ilmausongelma, landcruiser


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Landcruiser HJ61 1989 takalukko ongelma KingCabster Tekniikka & Jutustelu 5 02.02.2013 06:54
Myydään Landcruiser HJ61 -87 tåjåta O/M/V Ajoneuvot 2 05.12.2012 17:44
Myydään Toyota HJ61 delar å.m -1989 körd 3hundratuusen+ Rojota O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 16 03.11.2009 22:56
Myydään M: Toyota Landcruiser HJ61 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 29.09.2008 06:38
M Toyota LandCruiser HJ61 v.1989 (Kone ei toimi) MMumme O/M/V Ajoneuvot 0 09.04.2008 22:27


Sivu luotu: 04:35 (GMT +2).