![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Puhaltimen etuvastuksen pienenpään vastuslanka palanut poikki. Hae motonetista corollan vastus ja hio reunoja kapeammaksi 2 mm joka sivusta. Johtoliitin ja kiinnitysreiät ovat samat niin menee entisen paikalle.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
okei. toimiiko sellanen kun se on 12 volttinen järjestelmä?? ja minkä ikäisestä corollasta?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Motonet osanumero 48-8314 Carina/Corolla vm-87-91 4-napapistoke 19 €.
Alkuperäosa on suorakaide ja tässä viistokulmat. Omaani ainakin sopi hyvin reunoista vähän hiomalla, kulmat eivät aivan peity. Ei vastuslanka tiedä volteista mitään. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
missäs se etuvastus on kuusykkösessä? sukelsin pää edellä hantin lattialle sitä irrottaa mutta eihän se siellä ollu..
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kuskin puolella n. 20 -25 cm kaasupolikimen yläpuolella lämppärin kennon edessä pieni muoviläpyskä kahdella ruuvilla kiinni. Johtosarja keskellä
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Se jyristää sittenkin. Käänsin etukardaanin liukua 180 astetta, mutta ei muuttunut juuri miksikään. Mitä tosta voi vielä sulkea pois? Murrokset? Pronssiholkit? Etuvetareiden stefat falskaa, mutta ei ole päässyt perästä vajaata kahta desiä vajaammaksi öljyt. Onko edes mitään väliä, että onko liuku perän vai vaihteiston päässä? Pitäiskö käyttää kardaani jossain tasapainotettavana? Vai pitäiskö vaa masentua siihen, ettei viitti ajaa napalukot kytkettynä
![]()
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 21.02.2013 14:45 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Teoriassa... siis ei omakohtaista kokemusta.
.......
Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 21.02.2013 14:46 Perustelu: tuli jostain syystä 2. kertaan |
#8
|
|||
|
|||
![]() Teoriassa... siis ei omakohtaista kokemusta.Lainaus:
Siis sen vastuksen tarkoitus on nimenomaan saada aikaan jännitehäviö, siis moottorille ei syötetä täyttä jännitettä. Ja jos moottorit olisivat samantehoisia (siis Watteissa) niin 24v moottori ottaa puolet 12v moottorin virrasta, joten esivastukseen jää 24v vähemmän jännitettä, siis jos 1. nopeudella 12v moottorille jää puolet (6v), niin 24v moottorille jää 21 volttia. Mutta todellisuudessa HJ:ssa varmaan tehokkaampi moottori, joten tilanne käytännössä parempi, mutta JOS puhallin pyörii pikkunopeuksilla liian lujaa, niin vika on tuossa 12v etuvastuksessa. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Mitä kaikkea pitää purkaa, että saa pyyhkijän vivustot ulos? Riittääkö, että irrottaa pyyhkijän varret, moottorin ja ne huoltoluukut auki?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Noi tais riittää, jos oikein muistan. Menikö nivel rikki, vai miksi purat?
|