Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #8  
Vanha 15.02.2013, 22:36
KingCabster KingCabster ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.05.05
Sijainti: Hanko, Finland.
Viestit: 25
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Jos on huimasti korotusta, niin vähän pitäisi periaatteessa hifistellä sitä kuormaventtiilin anturin korkeutta suhteessa akseliin. Mutta ei sen pitäisi kai niin kuitenkaan toimia, ettei se päästä nestettä ollenkaa läpi, vaikka heittäisi koko tangon suohon.

Vaihtoehto A: Tarkista, että kuormaventtiilin mäntä pääsee liikkumaan vapaasti, se pikku tappi mikä tulee sitä anturin tankoa vasten, ruostuu ja alkaa jumittelemaan siihen pikku reikään missä se hinkkailee edes takas. Tolla nailonihaarukalla, minkä muutitte alumiiniseksi, ei pitäisi olla mitään vaikutusta asiaan, paitsi jos se ura on korkeampi kuin alkuperäinen.

Vaihtoehto B: Kuormaventtiilin voi korvata tarvikemallisella manuaalisesti säädettävällä venttiilillä. Kelpaa leimalle niin kauan, kun vaan sijaitsee sellaisessa paikassa, missä sitä ei voi säätää ajon aikana.

Vaihtoehto C: Hanki jostain mahdollisimman vähän hapettunut kuormaventtiili, noi on kyllä kaikki melko lailla yhtä huonokuntoisia, ilman elvyttelyä tuskin tulee ainakaan alkuperäistä vastaavaa toiminnaltaan.

On vielä oletettava, että ilmaus on aloitettu onnistuneesti etujarruista? Sit oli vielä jossain jotain juttua, että jos hoojiissa pääsee jarrupääsylinteri kuivaksi, pitää ilmata jonkun paluukiertoletkupatentin avulla, lähinnä sen takia, että sen sylinterin ilmaaminen vaatii järkyttävät määrät jarrunestettä.
Kiitos kommenteista. Vaihtoehto A on lähinnä ongelmaa. Se tappi ei liiku siellä reijässä. Ei kyllä näytä hapettuneelta..

Onko sulla kokemusta tasantarkkaan minkälainen tarvikeventtiili tuohon menisi. Nopsaan yritin googlata niin ei tarttunu silmään.. Maanataina ehkä selviää jos käyn kyselemässä mutta auttakaa tyhmää jos jaksatte vielä
Vastaa lainaten
 

Luokat
1989, hj61, ilmausongelma, landcruiser


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Landcruiser HJ61 1989 takalukko ongelma KingCabster Tekniikka & Jutustelu 5 02.02.2013 06:54
Myydään Landcruiser HJ61 -87 tåjåta O/M/V Ajoneuvot 2 05.12.2012 17:44
Myydään Toyota HJ61 delar å.m -1989 körd 3hundratuusen+ Rojota O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 16 03.11.2009 22:56
Myydään M: Toyota Landcruiser HJ61 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 29.09.2008 06:38
M Toyota LandCruiser HJ61 v.1989 (Kone ei toimi) MMumme O/M/V Ajoneuvot 0 09.04.2008 22:27


Sivu luotu: 01:53 (GMT +2).