![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Turboa tossa nyt kehitelly bjhin, turboksi tuli tollanen garretti. Pakosarjan päähän tein sovitelaipan. voikos ton öljynpaluun turbolta vetää tohon kanteen jossa huohotin on, öljypohjan tiiviste on liimattu kiinni aika hyvin niin ei öljypohjaa viittisi irrotella paluun lähdön hitsauksen takia? Entäs toi öljykylpy ilmanputsari uskaltaako jättää paikoilleen vai pitäiskö vaihtaa hjn putsariin? Auraakin aloteltu rakentaan, runko tulee vetokoukulta asti, nosto kuorma-auton telin nostajan moottorilla. Levy vanhasta traktorinlevystä, vähän turhan painava mutta alkuun ainakin sillä.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Ei kellään kokemusta öljynpaluusta tossa kannessa ja alkuperäsestä putsarista turbon kanssa???
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
komiaa rakentelua! mut nyt sun on kyllä pakko laittaa kuva tuosta mustasta volvosta!
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Tänään hain turboon öljyletkut, tarvittavat liittimet ja öljynpaine mittarin. Josko sitä tänään menis niitä sovitteleen. Eilen tuli auran levy madallettua ja kiinniteltyä auran runkoon.
Kulmaraudan hitasin yläreunaan vahvikkeeksi. Etupää tulee tollai puskuria vasten ja jollain kettinki pultti systeemillä kiristys tohon, täytyy sitä vähän vielä visioida. Kuormuri volvosta ei ton parempaa kuvaa nyky kunnota löydy, vieressä sisu jota on kanssa tullu vähän laiteltua. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Mulla on öljynpaluu tuossa pellissä mistä huohotin tulee. Hyvin toimii kunhan vie paluun sisemmästäkin pellistä läpi. Itsekkin olen rakennellut alkuperäistä putsaria tuon vapariputsarin tilalle, saa samalla snorkkelin asennettua nätisti.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
No hyvä että onnistuu siihen tuli jo sopiva letkukin teetettyä.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
yli makee volle
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Itellä tulvi 3b koneessa öljyt huohottimesta pihalle kun sen paluun laittoi tuohon luukkuun. Piti tulpata huohotus ja siirtää se korkkiin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Sylkisköhän öljyä jos paluu olisi ihan kannen etureunassa. No helpoimmalla taitaa päästä kun muuttaa huohotuksenkorkkiin...
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Millä tuo aura nousee ja miksi se muutenkin on tommonen????
Ja tuoa laita tuohon öp mittarillekkin ihan kunnon letku niin ei käy niin että kuuma pakari sulattaa sen puhki ja sitten on öljyt aholla.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Tai teet asian kerralla oikein ja laitat sen paluun öljypohjaan. Itellä muuttuu sinne seuraavassa svapissa missä on kone ylhäällä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Auraan tulee nostoksi kuormauton telin-nostajan moottori ja joku hydraulisylinteri. Ja jos tota ihmetteli että on kaksi pystysuuntasta nivel kohtaa niin toinen on auran nostolle mihinkä tulee hydrauli sylinteri ja toisessa on toi laukasu mekanismi jos aura pökkää siihen kun ei sylinteriä oikein voi laittaa. Ja sitten on vaaka nivel toi iso pultti ja pienempi on käännölukitus.
Öljynpaine mittarin letku on vielä niputtamatta tohon muuhun johto vyyhtiin, mutta ei se kunnon letku pahasta olisi. |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Tullu oltua vähän flunssassa tossa niin harrastelu jääny vähän vähemmälle, mutta tänään sain turbon asennuksen loppuun ja koeajon suoritettua. Olisi täytynyt jo turbotus tehä aikaa sitten, ihan eri auton olonen vedoltaan nytten, pysyy liikenteen mukana.
Öljyn kuseminen huohottimesta loppu kun tulppasin sisäpuolisesta pellistä sen pikkureijän joka sattu olemaan juuri paluun alapuolella. Pakoputki tuli tehtyä uusiksi 2 1/2 tuuman putkesta. Ilmanputsariksi tuli sitten alkuperäinen, turbolle putsarilta menevä letku täytyy vielä vaihtaa sopivampaan kun flipin kanssa meinaa tehdä ahdastaa. Ja snorkkelilta tuleva putki menee aika läheltä pakoputkee siihen täytyy joku suojapelti tehdä. Joku skuuppi tohon täytyy tehdä ja vahvike takareunaan... |
|
#14
|
|||
|
|||
|
Skuuppi olisi nyt tehtynä ja ilmanputsarin ja turbon välinen putki muokattu, muutin ilmanputsarin päästä lähtöökin vähä eri asentoon.
Suojapelti snorkkelin puolen letkulle. Aurakin olisi telinnostajan moottoria vaille valmis, siihen suunniteltu moottori olikin epäkunnossa. Pari muutakin moottoria vielä tossa olisi jos niistä jonkun saisi toimimaan. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| LR:stä RR:ksi Projekti | RR82 | Maasturiprojektit | 38 | 25.06.2009 12:30 |
| Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |
| O : Projekti HD.. | SukiSuki | O/M/V Muut | 3 | 10.07.2006 20:51 |
| O: Projekti | LöpöLassi | O/M/V Muut | 1 | 31.10.2005 09:09 |
| M: Lj projekti | kivinen | O/M/V Muut | 28 | 30.03.2005 19:59 |