Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.02.2013, 20:17
_JT_ _JT_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.09.06
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 346
Perusasetus

Turboa tossa nyt kehitelly bjhin, turboksi tuli tollanen garretti. Pakosarjan päähän tein sovitelaipan.







voikos ton öljynpaluun turbolta vetää tohon kanteen jossa huohotin on, öljypohjan tiiviste on liimattu kiinni aika hyvin niin ei öljypohjaa viittisi irrotella paluun lähdön hitsauksen takia? Entäs toi öljykylpy ilmanputsari uskaltaako jättää paikoilleen vai pitäiskö vaihtaa hjn putsariin?

Auraakin aloteltu rakentaan, runko tulee vetokoukulta asti, nosto kuorma-auton telin nostajan moottorilla. Levy vanhasta traktorinlevystä, vähän turhan painava mutta alkuun ainakin sillä.









Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.02.2013, 22:23
_JT_ _JT_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.09.06
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 346
Perusasetus

Ei kellään kokemusta öljynpaluusta tossa kannessa ja alkuperäsestä putsarista turbon kanssa???
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.02.2013, 07:10
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

komiaa rakentelua! mut nyt sun on kyllä pakko laittaa kuva tuosta mustasta volvosta!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.02.2013, 17:28
_JT_ _JT_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.09.06
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 346
Perusasetus

Tänään hain turboon öljyletkut, tarvittavat liittimet ja öljynpaine mittarin. Josko sitä tänään menis niitä sovitteleen. Eilen tuli auran levy madallettua ja kiinniteltyä auran runkoon.



Kulmaraudan hitasin yläreunaan vahvikkeeksi.





Etupää tulee tollai puskuria vasten ja jollain kettinki pultti systeemillä kiristys tohon, täytyy sitä vähän vielä visioida.

Kuormuri volvosta ei ton parempaa kuvaa nyky kunnota löydy, vieressä sisu jota on kanssa tullu vähän laiteltua.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.02.2013, 18:39
Samppi Samppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Raahe
Viestit: 140
Perusasetus

Mulla on öljynpaluu tuossa pellissä mistä huohotin tulee. Hyvin toimii kunhan vie paluun sisemmästäkin pellistä läpi. Itsekkin olen rakennellut alkuperäistä putsaria tuon vapariputsarin tilalle, saa samalla snorkkelin asennettua nätisti.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.02.2013, 19:17
_JT_ _JT_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.09.06
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 346
Perusasetus

No hyvä että onnistuu siihen tuli jo sopiva letkukin teetettyä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.02.2013, 19:39
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

yli makee volle
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.02.2013, 22:49
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _JT_ Näytä viesti
Ei kellään kokemusta öljynpaluusta tossa kannessa ja alkuperäsestä putsarista turbon kanssa???
Itellä tulvi 3b koneessa öljyt huohottimesta pihalle kun sen paluun laittoi tuohon luukkuun. Piti tulpata huohotus ja siirtää se korkkiin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.02.2013, 22:57
_JT_ _JT_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.09.06
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 346
Perusasetus

Sylkisköhän öljyä jos paluu olisi ihan kannen etureunassa. No helpoimmalla taitaa päästä kun muuttaa huohotuksenkorkkiin...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.02.2013, 23:03
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

Millä tuo aura nousee ja miksi se muutenkin on tommonen????
Ja tuoa laita tuohon öp mittarillekkin ihan kunnon letku niin ei käy niin että kuuma pakari sulattaa sen puhki ja sitten on öljyt aholla.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.02.2013, 23:05
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

Tai teet asian kerralla oikein ja laitat sen paluun öljypohjaan. Itellä muuttuu sinne seuraavassa svapissa missä on kone ylhäällä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.02.2013, 23:11
_JT_ _JT_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.09.06
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 346
Perusasetus

Auraan tulee nostoksi kuormauton telin-nostajan moottori ja joku hydraulisylinteri. Ja jos tota ihmetteli että on kaksi pystysuuntasta nivel kohtaa niin toinen on auran nostolle mihinkä tulee hydrauli sylinteri ja toisessa on toi laukasu mekanismi jos aura pökkää siihen kun ei sylinteriä oikein voi laittaa. Ja sitten on vaaka nivel toi iso pultti ja pienempi on käännölukitus.

Öljynpaine mittarin letku on vielä niputtamatta tohon muuhun johto vyyhtiin, mutta ei se kunnon letku pahasta olisi.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.02.2013, 21:16
_JT_ _JT_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.09.06
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 346
Perusasetus

Tullu oltua vähän flunssassa tossa niin harrastelu jääny vähän vähemmälle, mutta tänään sain turbon asennuksen loppuun ja koeajon suoritettua. Olisi täytynyt jo turbotus tehä aikaa sitten, ihan eri auton olonen vedoltaan nytten, pysyy liikenteen mukana.

Öljyn kuseminen huohottimesta loppu kun tulppasin sisäpuolisesta pellistä sen pikkureijän joka sattu olemaan juuri paluun alapuolella.
Pakoputki tuli tehtyä uusiksi 2 1/2 tuuman putkesta.





Ilmanputsariksi tuli sitten alkuperäinen, turbolle putsarilta menevä letku täytyy vielä vaihtaa sopivampaan kun flipin kanssa meinaa tehdä ahdastaa. Ja snorkkelilta tuleva putki menee aika läheltä pakoputkee siihen täytyy joku suojapelti tehdä.



Joku skuuppi tohon täytyy tehdä ja vahvike takareunaan...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.02.2013, 22:09
_JT_ _JT_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.09.06
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 346
Perusasetus

Skuuppi olisi nyt tehtynä ja ilmanputsarin ja turbon välinen putki muokattu, muutin ilmanputsarin päästä lähtöökin vähä eri asentoon.







Suojapelti snorkkelin puolen letkulle.



Aurakin olisi telinnostajan moottoria vaille valmis, siihen suunniteltu moottori olikin epäkunnossa. Pari muutakin moottoria vielä tossa olisi jos niistä jonkun saisi toimimaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LR:stä RR:ksi Projekti RR82 Maasturiprojektit 38 25.06.2009 12:30
Bj 40 -76 projekti elhapero Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2008 23:00
O : Projekti HD.. SukiSuki O/M/V Muut 3 10.07.2006 20:51
O: Projekti LöpöLassi O/M/V Muut 1 31.10.2005 09:09
M: Lj projekti kivinen O/M/V Muut 28 30.03.2005 19:59


Sivu luotu: 12:14 (GMT +2).