Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.02.2013, 19:10
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Näinkin tyhmä kysymys kun:

Mitkä murrokset kannattaa laittaa kymppiin? Onko mitään väliä?
413:sta vetarit ja murrokset jos haluat kestävyyttä. TML murrokset kestää jo jotakin. Ja jenkeistä saa trail gearin cromo tikkua ja murrosta, jotka taitaa olla parhaat. Tarvikemurroksista mulla ei itellä ole kokemusta...

__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.02.2013, 19:20
hazzinen:n Avatar
hazzinen hazzinen ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.06
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

selevä peli, lähen tästä kohta takasi verstaaseen. laakeri oli sen vertikka horo että ulkokooli meni päreiks parilla vasaran iskulla. seuraavaks laikkakone tulille...
__________________
kötköttimet on kivoja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.02.2013, 00:12
Z1K Z1K ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 15.02.13
Sijainti: Jämsä
Viestit: 6
Perusasetus

Teen kytkinremonttia sj410 -83. Vaihdelaatikon irrotettuani painelaakeri tippui lattialle, enkä keksinyt kuinka se pitäisi takaisin asentaa. Eli kuinka tuon laakerin tulisi olla kiinni, sitä käyttävissä "haarukoissa" ?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.02.2013, 06:15
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Z1K Näytä viesti
Teen kytkinremonttia sj410 -83. Vaihdelaatikon irrotettuani painelaakeri tippui lattialle, enkä keksinyt kuinka se pitäisi takaisin asentaa. Eli kuinka tuon laakerin tulisi olla kiinni, sitä käyttävissä "haarukoissa" ?

eli sulta puuttuu ne sokat sieltä....se painelaakeri tulee sinne haarukkaan kiinni sokilla,ittellä ei oo niitä ja on toimu ihan ok,muistaa vaan säätää sillai kytkimen että ei oo mahottomasti tyhjää polkimessa.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.02.2013, 07:16
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
413:sta vetarit ja murrokset jos haluat kestävyyttä. TML murrokset kestää jo jotakin. Ja jenkeistä saa trail gearin cromo tikkua ja murrosta, jotka taitaa olla parhaat. Tarvikemurroksista mulla ei itellä ole kokemusta...
Itsellä sellaisia havaintoja alkuperäisistä isolohkon nivelistä että pyrin välttämään niiden käyttöä.
Onkohan mulla kolme vetoakselia mennyt pilalle kun murroksen hajotessa kruunu on särkynyt ja sorvannut boorin vetarin päästä paskaksi. Tml nivelet paikallaan, oon tässä odotellu miten ne särkyy, kun särkyy(no okei, yks on menny rikki mut siitä oli jossain tuntemattomassa tilanteessa hajonnu vaan häkki ja kuulat tuli pihalle myöhemmin).

Toki tuo vetareiden helliminen johtuu siitä että mullon samurain akselit ja niiden originaalivetotikkuja ei kasva puissa. Tml vetareitakin oli 2 mutta ne oli heikompia ku nivelet ja katkesitvat perän sisään...
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.02.2013, 21:20
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

Nyt tuli ongelmia ilmatessa jarruja. Välillä poljin käyttäytyy ihan normaalisti ja painuu pohjaan avatessa nippa. Sit välillä kuuluu pieni kolahdut (ihan vaimea) ja poljin muuttuu kovaksi ja ei painu vaikka nipan avaa. Eli tehostimessa tai sit pääsylinterissä vikaa. Onko jollekkin muulle sattunut samaa ja mitä on korjattu? Pitää ottaa ensviikolla pääsylinteri ainakin irti ja purkaa ja tutkia tiivisteet. Paljonko tehostimesta lentelee osia kun halkaisen sen?
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.02.2013, 13:30
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Pura vaan se pääsylkkä, ei sieltä pitäis mitään ihmeellistä lennellä ulos..oman


Eihän 410 oo ikinä tehtaalta lähtiessä ollut jarrutehostinta? Minä vuonna tuli levyjarrut eteen?
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.02.2013, 13:37
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Pura vaan se pääsylkkä, ei sieltä pitäis mitään ihmeellistä lennellä ulos..oman


Eihän 410 oo ikinä tehtaalta lähtiessä ollut jarrutehostinta? Minä vuonna tuli levyjarrut eteen?
Tehostinta ei ole pikkulohkossa koskaan ollut vakiona ja levyjarrut tuli muistaakseni 1984 eteen. Vai olikohan jo 1983...
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.02.2013, 13:39
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tehostinta ei ole pikkulohkossa koskaan ollut vakiona ja levyjarrut tuli muistaakseni 1984 eteen. Vai olikohan jo 1983...
jos en hirveesti muista väärin niin 85-86 vuonna tuli ekat levyjarrut 410 suzukiin...eli samoihin aikoihin ku 413 alettiin tekemään.... tää oli ihan mutua mutta mun mielestä se meni jotenki näin.. 83 vm 410 on rummut joka nurkassa..
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.02.2013, 14:09
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Eikö jarrunestettä tule ulos mistään nurkasta ?
Jos ei takaa niin olisko se säädin jämähtänyt vaan kiinni asentoon ?
Mikäli ei yhdestäkään pyörästä niin kokeile löysätä pääsylinterin kyljestä jarruputkea meneekö sillon poljin alas.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.02.2013, 20:17
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
jos en hirveesti muista väärin niin 85-86 vuonna tuli ekat levyjarrut 410 suzukiin...eli samoihin aikoihin ku 413 alettiin tekemään.... tää oli ihan mutua mutta mun mielestä se meni jotenki näin.. 83 vm 410 on rummut joka nurkassa..
Mulla oli vm. 1984 suikka ja siinä oli levyt edessä. Jotenkin aina oletin, että ne oli alkuperäiset mutta voihan ne olla vaihdettu jossain vaiheessa.

Niin ja Motonetin luettelossa jarrupalat eteen alkaa vuodesta 1984
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.02.2013, 13:34
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MikkoS Näytä viesti
Nyt tuli ongelmia ilmatessa jarruja. Välillä poljin käyttäytyy ihan normaalisti ja painuu pohjaan avatessa nippa. Sit välillä kuuluu pieni kolahdut (ihan vaimea) ja poljin muuttuu kovaksi ja ei painu vaikka nipan avaa. Eli tehostimessa tai sit pääsylinterissä vikaa. Onko jollekkin muulle sattunut samaa ja mitä on korjattu? Pitää ottaa ensviikolla pääsylinteri ainakin irti ja purkaa ja tutkia tiivisteet. Paljonko tehostimesta lentelee osia kun halkaisen sen?
jos sulla on tehostin siinä ni älä sitä pura, pura vaan se pääsylkkä, siellä on mäntä ja jousi ja muutama tiiviste...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (0 jäsentä and 9 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 13:53 (GMT +2).