Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.02.2013, 18:34
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

kyllä tuolla on päässy suurinpiirtein sinne minne on aikonutkin,miinus puolena tuossa avomallissa on nuo jumalattomat tuulen suhinat maantie ajossa..pitää varmaan minunkin käydä hakee jotain hamppua väliin alustahan noissa ei oo suojattu oikeestaan millään eli melkein ensi töiks jotain panssareita alle jos meinaat muuallakin kuin maanteillä.lämpömittaria ei sit kannata uskoa(näyttää liian vähän) automaatti ryyppy on ainakin tuossa minun vehkeessä vähän arvoitus..tuntus että olis jotenkin päällä aina miten sattuu,en tiedä miten lie muilla..mut muuten ihan oon tykänny tuosta lyhyestä mallista kin se sopii kääntymään melkein missä vaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.03.2013, 22:12
SD 4.4 TD SD 4.4 TD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.11.09
Sijainti: Helsinki/vilppula
Viestit: 259
Perusasetus

Joo ittelle kans tyrkytetty vitara jlx lyhyt avo, mutta!! kulutushan on pirun kova kokoonsa nähden, cherokee 4,0 menee matkassa n.10L/100 ja kummonen se jakoloota siinä on että saako välityksiä vai voisko vaihtaa SJ 413 jakolootan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.03.2013, 22:21
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.069
Perusasetus

Oletteko yhtään ajatellut että saattaisi saada pikkasen paremmin vastauksia jos kertoisi mikä/ja minkä ikäinen Vitara?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.03.2013, 03:11
Smäkä:n Avatar
Smäkä Smäkä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Kemi
Viestit: 189
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SD 4.4 TD Näytä viesti
Joo ittelle kans tyrkytetty vitara jlx lyhyt avo, mutta!! kulutushan on pirun kova kokoonsa nähden, cherokee 4,0 menee matkassa n.10L/100 ja kummonen se jakoloota siinä on että saako välityksiä vai voisko vaihtaa SJ 413 jakolootan.
Jakolaatikko on vaihdelaatikon jatkeena, alennusvaihde toteutettu siten että vaihdelaatikon pääakselilta tulee hammasvälityksellä voima sivuakselille josta edelleen takaisin. Neliveto vedetty sitten ketjulla 3:lle akselille. Elikkä vaihdelootasta menee "suoraveto" takapyörille, alentamatta tai alennettuna. Ketjulla etuvedon akselille.

Jos haluaa korvata erillisellä, onnistuu mutta vaatii työtä. Vaihdelootan jatko poistettava ja tehtävä palikat joilla välikardaanin saa lootasta erilliseen jakolootaan, ja tietysti etu/takakardaanit menee uusiksi + kannakointi sille uudelle, keppi kajuuttaan...

Ulkomailta saa välityssarjaa, on aika hintava.

Viimeksi muokannut Smäkä : 10.03.2013 03:17
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.04.2013, 20:49
Tonha Tonha ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.09.12
Sijainti: Noormarkku
Viestit: 21
Perusasetus

Onko joku muu taistellut vitaran alapallonivelen kanssa vai
onko tässä jotain mitä en tajua? Nivelen pultista tuli kierteet
mutterin mukana, ei muuta kuin kauppaan ostamaan uudet,
mutta sitten...




Joutuuko tässä purkamaan koko etunavan, että vanhan nivelen saa pois?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.04.2013, 19:46
Smäkä:n Avatar
Smäkä Smäkä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Kemi
Viestit: 189
Perusasetus

Minulla riitti kun otti tuon vetarin suojakumen irti tuosta, tuli sen verran tilaa - ja teräsharjalla paskat ensin pois
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.04.2013, 11:28
Tonha Tonha ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.09.12
Sijainti: Noormarkku
Viestit: 21
Perusasetus

Ei auttanut kumin irroitus. Työt pitänyt pois tallista, mutta nyt on kaikki purettu edestä pois mitä auki olen saanut. Vielä kun saisi tuon vetoakselin jotenkin irti napalukosta niin sitten viimeistään pitäisi lähteä... ehkä. Jotenkin tuntuu että ei tämä nyt normaalia ole, kävi mielessä että olisiko nivelen korvake ottanut osumaa ja noussut ylemmäs.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.04.2013, 13:00
Stech:n Avatar
Stech Stech ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Helsinki, Suomi
Viestit: 90
Perusasetus

Tulipa laitettua tollanen 98 avomallin vitara 2 litran myllyllä ja otteessa renkaat 215/65-r16". Kuinkahan isot kumit tuohon saa laittaa 16" vanteella? 15 ei mahdu kun on niin massiiviset jarrut. Voineeko tuota tiedustella mistä konttorilta vain?

Viimeksi muokannut Stech : 06.04.2013 13:17
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.04.2013, 16:10
Tonha Tonha ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.09.12
Sijainti: Noormarkku
Viestit: 21
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tonha Näytä viesti
Vielä kun saisi tuon vetoakselin jotenkin irti napalukosta niin sitten viimeistään pitäisi lähteä... ehkä.
Senhän se vaati. Nyt on pallonivel vaihdettu, muutama kiitos Japanin insinööreille: seger-rengas jossa erikokoiset reiät, "reikälevy" kierteillä (kiva avata) sekä suunnitelusta miten tehdä nivelen vaihto mahdollisimman hankalaksi

Viimeksi muokannut Tonha : 07.04.2013 18:57
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki Vitarasta kysymyksiä anracing Tekniikka & Jutustelu 3 02.06.2007 19:58
pinkki vitarasta otetaan tarjouksia saa poistaa!! jesu O/M/V Ajoneuvot 13 15.04.2007 07:38
l-200 kokemuksia Tekniikka & Jutustelu 5 07.04.2007 06:28
vitarasta? Tekniikka & Jutustelu 3 01.03.2006 18:23
Kokemuksia POR-15:stä? Tapsa Tekniikka & Jutustelu 2 13.10.2005 23:08


Sivu luotu: 07:11 (GMT +2).