![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() No sehän tuli sitten säätöihin ! Tuolla eculla on kyllä outo taktiikka lambdan suhteen. Toisaalta nyt kun muistelen oikein aivot on-asennossa, niin moista käytöstä olen nähnyt jossain samanikäisessä Toyota henkilöautossakin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Oispa mielenkiintoinen omastakin bensa runnerista tutkia seokset kohdilleen, ei vaan löydy tuollaisia mittareita..
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuli tuommoinen autogaugen laajakaista investoitua kun on noita kaasarikikottimia mitä on portattu ja veivattu, saa säädöt kaikista kohdalleen. Mukavampi säädellä kun näkee mitä oikeasti tapahtuu, ei tarvii korvakuulolta ruuvata.. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mielenkiintoista, enpä oo tiennykkään että imm:ää voi säätää... aina oppii kun vanahaks elää.
Tuhannen taalan kysymys, minkä takia tojotat on lähteny tehtaalta moisella säädöllä ? Kyllä kai 90-luvulla jo oltiin kiinnostuneita bensan kulutuksesta. Uskoisin että joku tarkoitus tuollakin on. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Heitän tähän villin veikkauksen hatusta: Seos on ollut tehtaalta kohdallaan. Sitten ajan saatossa on tapahtunut asia X ja seos on pikku hiljaa ryöminyt rikkaalle. Ja koska toi lambdasäätö on ilmeisesti vähintäänkin erikoinen niin se ei ole sitä ryömimistä kompensoinut niin kuin yleensä muissa vehkeissä tekisi. Ja sitten menee bensaa niin perkuleesti.
Ja toi asia X voi olla esim. sen kellojousen kuoleentuminen siellä ilmamäärämittarin sisällä. Pikku hiljaa alkaa väittää että ilmaa meneekin enemmän mitä oikeasti. Tai sitten joku imukanavien karstoittuminen kiitos EGR:än kuristaa virtauksia. Tai molemmat. Nyt 70km takana ja bensamittari nojaa edelleen rajoitintappiin täydessä tankissa. Yleensä olisi jo tipahtanut tässä kohtaa asteikolle. Jotain alle 10 litraa mennyt. Olen tyytyväinen jos jää alle 15 sadalla ![]() Ainakin tämän tyyppistä ilmamäärämittaria voi säätää missä on levy mikä kääntää potikkaa. Mutta niitä missä on kolmeasentoinen kytkin potikan tilalla tai kuumalankamittareita yms. tuskin pystyy. Viimeksi muokannut Reisrdok : 05.02.2013 08:17 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuli tuos mieleen kun muutama vuos sitten runnerin katsastuksessa tuli päästöistä hylky kun oli lambda rikki, ihmettelin asiaa silloin kun laitoin uuden lambdan että sillä ei ollu mitään merkitystä käyntiin eikä kulkemiseen, uudella lambdalla päästöt oli kyllä todella hyvät.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pitääkin kokeilla omassa 4runnerissa sama homma tehdä....
Ja tarkkaan kun muistelen niin joskus vuosituhannen vaihteessa käyttökiesinä oli pösön Mi16 ja siihen oli edellinen omistaja vaihtanu tuon ilmamäärämittarin, käynti oli vähän ontuvaa ja bensaa meni.. Käynti paikallises autosähkös niin näytti et käy niin rikkaal et säätöruuvil ei ollu mitään vaikutusta. Kaveri repäs kannen auki ja naksu kerrallaan katottii et miten vaikuttaa.. Useampi naksu piti säätää mut rupes auto toimimaa ihan eri taval ja kulutus putos normilukemiin.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
And the results are in...
19.4 sadalla ![]() Sisältää kylläkin pari kilsaa hangessa revittämistä, saattaa hiukan hörpätä kun urku auki tahkoaa ees taas ees taas. Veikkaus on että tohon olisi ennen saanut pistää viitosen lisää jos riittää. Ja kaikki startit lämmittämättä ja työmatkat pääasiassa nelikko päällä. Kylmänä kun pistää käymään niin kylmästarttisysteemistä kuuluu semmoinen lorina niin kuin ämpäristä kaadettaisiin bensaa imusarjaan. Onko sitten paljon vai vähän.. Vois sitä silti vielä yhden napsun kokeilla ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() ![]() Kesällä seuralin tarkemminkin kulutuksia, takavetosena sekalaisessa maaseutuajossa, siirtymät maks 15km. Metsäteitä runsaasti, niin kulutus huiteli siellä 19-22litraa sadalle. Parhaimmillaan meni menovettä 27litraakin sadalle (kärri perässä) ![]() Jos enemmälti maantieajoa niin putoaa sinne 15-16 litran tietämille.. Joka olisi jo siedettävä ![]() edit, pitäiskö sitä alkaa kohta lämmittelemään ennen lähtöjä, josko vähän vähemmän ryyppäisi.. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
On ne juoppoja.
![]() FJ:n 4-litrasella V6:lla pääsee 12-13 l/100 km lukemilla maantietä, ennätys taitaa olla 10.6 l/100 km. 1600 kg/250 cm levee asuntovaunu perässä 14.5-17.5 l/100 km jatkuvalla nelivedolla 33" renkailla. Eli jotain kehitystä on moottoripuolella tapahtunu sitten 3VZ-E:n, FJ:n kone litraa isompi ja 100 hepoo tehokkaampi. ![]() Mutta kyllä jos tuollakin vain kylällä käy kylmällä koneella kaupassa ja ajaa takaisin niin +20 l/100 km on ihan todellista. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Hilux / 4Runner etupään puslat, 4Runner takapään puslat | _Metal_ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.02.2013 18:24 |
Myydään / Vaihdetaan Osia, 4runner, lj70, auto 4runner. | Paziman | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.01.2013 22:32 |
Ostettu Hilux LN110 / 4Runner etutukivarret ja 4runner takavarret | _Metal_ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.06.2011 13:53 |
Myydään 4runner | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.11.2008 17:39 |
4runner | jorti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 23.12.2006 21:01 |