Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.02.2013, 14:24
SUPI4x4:n Avatar
SUPI4x4 SUPI4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.05
Sijainti: Turenki
Viestit: 262
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Kannattaa pysyä sitten ihan asfaltilla, ettei vaan satu mitään kun vehkeet ei muka pikku kierrättelyä kestä.. Ja tohon kartelliin sen verran otan kantaa, että tähän katsastushommaan kai saa jokainen halukas lähtiä mukaan takomaan tuohta? Oulussakin oli Konetiellä katsatuksen hinta laskenut viimevuotisesta, 14e oli lähteny pakokaasutestin hinnasta.
No näinhän se kai on, mut se pakokaasutesti itsessään ihan perusteeton.
Se mitä se testeri mittaa ei kerro mitään siitä auton päästöjen määrästä.
Se testausmenetelmä on siis ihan kivikaudelta ja tämän takia se vituttaa. (siis diesel autoissa)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.02.2013, 15:10
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

No nyt ei tartte taas pelätä vähään aikaa! jeeppi mäni läpi... Mut ylä ja alapallot pittääpi jossain vaiheessa vaihtaa, oikeelle, Hyvin olivat löysät kieltämättä, mut katsuri vaan neuvoi kohteliaasti! Joo on niitä ihme ukkoja joskus kohdalle sattunut, etenki hj.n kanssa meinas yhen äijän kanssa mennä hermo. Normi katsastuskin kesti sillä varmaan 45 min. Sanoi ihan suoraan että noin vanhat autot pitäs saada liikenteestä pois. Asenne kohdllaan! No en ikinä, jos mahdollista, vie entiselle valtion konttorille! ja tää tapahtu jotain 2007-8??
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.02.2013, 17:44
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PajeAm Näytä viesti
No näinhän se kai on, mut se pakokaasutesti itsessään ihan perusteeton.
Se mitä se testeri mittaa ei kerro mitään siitä auton päästöjen määrästä.
Se testausmenetelmä on siis ihan kivikaudelta ja tämän takia se vituttaa. (siis diesel autoissa)
varsinkin sen mittauksen hinta on ihan törkee. minuutin hommasta 30e??

hinta olis ok jos katsuri viittis edes yrittää saada päästöistä läpi. esim lada kun ei menny päästöistä ni korjaamolla käänsivät yhtä ruuvia puol kierrosta ni jo meni läpi.

mutta näissä asemissa jossa vaan kerran polkastaan ja todetaan että ei menny läpi ni huhuh.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.02.2013, 17:56
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Tuon takia, minä aikoinaan kun tuli enempi (ainoastaan) dieselillä ajettua, niin käytin testissä dieseli huollossa. Sama hinta, mutta sai tarvittaessa säätää samalla. ja sit voi huoletta kääntää syötöt takasin "kohilleen"...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.02.2013, 19:26
Ville. Ville. ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.10.12
Sijainti: Lahti
Viestit: 71
Perusasetus

Mua pelottaa se että minkälainen katsuri tulee. Joko se että on liian lepsu tai sitten aivan umpi takakiree kusipää mikä ei päästä edes uutta autoa läpi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.02.2013, 19:35
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Mua katsastus pelota, mutta oikeasti harmittaa vanhan moottorin kiusaaminen luukuttamalla sitä kuin mielipuoli. Tässä kohtaa on varmaan ollut katsastusmääräyksiä laatimassa Suomen moottoritpaskaks ry., sen verran järjettömältä tuo touhu vaikuttaa. Muuten saa katsastaa ihan pykälien mukaan ja sit korjataan se mitä tarttee.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.02.2013, 19:52
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Todettakoon tohon diiselin kierrättämiseen: ne diiselit mitä itsellä on ollut ajossa, yksi oma ja lukuisia firman vehkeitä, ajan säännöllisesti hyvin lähelle kierrosrajotinta ennen vaihtamista. Ei se vekotin siitä hajoa, jos on muuten perusterve kone. Ja sen takia ne kaiketi on tehtaalla rajoittaneet kierrokset johonkin lukemaan ettei hajoa. Eiköhän se kone enempi tykkää siitä, että poltellaan karstaa pois kuin että vedätetään pikkukierroksilla. Ajossa on ollut autoja 90-luvun puolivälistä eteenpäin, paketti- sekä kuorma-autoa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.02.2013, 20:27
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Enemmän vituttaa kuin pelottaa, aina saa vääntää jos sattuu vanhempi katastushenkilö kohalle. Kyseessä muutellut vehkeet.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.02.2013, 20:28
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

no ei tietenkään ehjä ja säädöissään oleva kone tuohon hajoa, mutta mitään todellista järkeä siinä ei ole

jotain massarullaa vastaan isoimmalla vaihteella vedätys olis paljon fiksumpi ja todenmukaisempi, mutta monikohan siitä sitten itkis ? useimmat turbosavukonemiehet ainakin

ok - meni ohi aiheen...

mut itse katsastus yleisesti ei pelota...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.02.2013, 21:08
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Todettakoon tohon diiselin kierrättämiseen: ne diiselit mitä itsellä on ollut ajossa, yksi oma ja lukuisia firman vehkeitä, ajan säännöllisesti hyvin lähelle kierrosrajotinta ennen vaihtamista. Ei se vekotin siitä hajoa, jos on muuten perusterve kone. Ja sen takia ne kaiketi on tehtaalla rajoittaneet kierrokset johonkin lukemaan ettei hajoa. Eiköhän se kone enempi tykkää siitä, että poltellaan karstaa pois kuin että vedätetään pikkukierroksilla. Ajossa on ollut autoja 90-luvun puolivälistä eteenpäin, paketti- sekä kuorma-autoa.
X 2
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä pelottaa eniten OFFAAMISESSA (poll) sjeeppi Chit-Chat 37 01.02.2008 21:52
Miksi??? Chit-Chat 14 02.07.2006 17:39
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana Tekniikka & Jutustelu 17 24.04.2006 19:18
Miksi pelottaa? Venlis Kysy MäIteltä 12 24.01.2004 09:40
Miksi poltat? Miksi kannattaa lopettaa? MäIte Health 0 05.05.2002 17:56


Sivu luotu: 06:10 (GMT +2).