Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.01.2013, 13:44
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.881
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter Näytä viesti
Joku nuista se on, mutta een tiä mikä nuista olisi sitten se paras, SJ:ssä on kyllä pieni ja tehoton kone, Pajerot lahoja ja Tojotat kalliita, ei se ole perkele heleppoa valita ees kolmesta vaihtoehosta
Suikkaa on kyllä hyvä suositella. Onkohan mulla kolme sellaista ollut? Pitkä SJ413, lyhyt 413 ja lyhyt 410. Hyvin se litrasellakin jaksaa.

Mutta suikka on kyllä hieman ahdas verrattuna Pajeroon tai LJ:hin. Yksi erittäin hyvä vaihtoehto vois olla myös Lada Niva. Sellaisenkin olen omistanut. Suikkaan verrattuna sen etuna on hieman suurempi koko. Minkä myötä mäen nousut sujuu paremmin. Ojan ylitykset sujuu ehkä hieman paremmin. Maantiellä huomattavasti parempi ajaa. Koneessa on paljon enemmän potkua. Taka-akseli jousti ainakin siinä omassa pelissä melkoisesti vakiona. Keula ei sitten paljoa joustanut, mutta se perän jousto kompensoi sitä. Varaosat melkein ilmaisia jos löydät kaverin mikä toimittaa Venäjältä alkuperäisosia. Tuollaisia voi lada foorumin kautta löytää. Tosiaan kun se on hieman isompi niin siellä sisälläkin on vähän enemmän tilaa. Kuitenkaan se ei ole niin iso mitä esim. pätkä Pajero. Joten menee aika hyvin suikkien perässä samoja reittejä. Siinä ei myöskään ole ongelmia painon suhteen. Olikohan se muistaakseni 100 vai 200kg painavampi kuin suikka? Joten ei uppoa samanlailla kuin nuo Pajerot ja LJ:t. Melkoinen menijä se oli metsässä. Jos on heikko itsetunto niin sit kannattaa Niva unohtaa. Itse en Nivaa enää välttämättä edes suomesta ostaisi. Virossa ne on melkein ilmaisia. 2000-luvun menopelejä saa virosta alle 2000€. Eikä verot ole kovin paljoa. AVK:lla ois juuri myynnissä yksi Niva. Kuvien perusteella ei näyttänyt vauriot kovin suurilta. Siitä voisi edukkaasti saada hyvän offipelin. Taatusti safareilla ajelisi tuoreimmalla pelillä

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.01.2013, 20:32
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

Se kauneus on juurikin katsojan silmissä, minun silmissä jimny on kitimaasturi, vaikka tuo sinun onkin komia verrattuna orkkikseen

Tässä minun silmä leppää: Eli kantikkuuta ja lyhyt kori on mun miehleen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.01.2013, 09:24
Julle vaan Julle vaan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.09
Sijainti: Sibbo
Viestit: 136
Perusasetus

Osta pois vaan Pajero kun kerran silmää miellyttää Ei se ollenkaan huono vaihtoehto ole noitten muiden rinnalla. Mätiä ne on kaikki ton ikäset merkistä riippumatta, mutta pajero varmaan hankintahinnaltaan halvin. Purkuosia löytyy hyvin ja kohtuuhinnalla. Itellä nyt takana melkeen 6 vuotta ja 150tkm kahdella vanhalla Pajerolla ja tyytyväinen olen ollut. Toki välillä pientä huoltoa ollu, mutta se kuuluu asiaan mm. kansi, laatikko, startti, laturi, hehkua, jousipakkoja, puslia, jarruosia, vetarin kumeja, automaattinavat, kartaaniristikkoja, jokunen kilo mikkilankaa ja läjä rautaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.01.2013, 19:29
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter Näytä viesti
Se kauneus on juurikin katsojan silmissä, minun silmissä jimny on kitimaasturi

No ei kait jimmy yhtään sen enempää kitymaasturi oo ku pajerokaan itseasiassa jimmyssä etuakseli on jäykkä mikä tekee siitä vielä enemmän "maasturin" ku pahero Nojoo makuasioita niiku koira sanoi mutta faktat on faktoja
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.02.2013, 00:28
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
No ei kait jimmy yhtään sen enempää kitymaasturi oo ku pajerokaan itseasiassa jimmyssä etuakseli on jäykkä mikä tekee siitä vielä enemmän "maasturin" ku pahero Nojoo makuasioita niiku koira sanoi mutta faktat on faktoja
Varmaan se ulkonäkö,autossa kun on enemmän muovia kuin 4pajerossa,mutta metsäänhän tuollainen jimny on helpompi rakentaa kuin pajero ja osien saatavuuskin aivan eri luokkaa.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.03.2013, 19:35
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

Kyllä se on tuo pajero jonka hommaan maasturiksi jo hinnakin takia vs toyota. Tarkotuksena ois pikku korotus, renkaat, ja vinssit ettee ja taakse. Saa ehotella muitakin juttuja jos tuntuu kansan mielestä tarpeelliselta. Mahdollisimman halvalla yritettään päästä, opiskelija kun vielä olen. Kertokkaa kaikki mitä tiiätte pajeroitten vioista ja ominaisuuksista, Kiitos!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.03.2013, 20:38
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 226
Perusasetus

Osta vaan pajero, voin sanoa että hitsaamaan joudut oli sitten toyota, suzuki tai pajero.
mikään näista ei ole toistaan kummempi ruosteen osalta. Kokemusta on.
Pajeroitakin löytyy ihan huippukuntoisia, mutta ne osataan hinnoitella kunnon mukaan.

Viimeksi muokannut Grr : 10.03.2013 20:41
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.03.2013, 21:19
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.435
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter Näytä viesti
Kertokkaa kaikki mitä tiiätte pajeroitten vioista ja ominaisuuksista, Kiitos!
Kansivaivojahan niissä on ollut, koeajolla kannatta kurkata vedet/öljyt ja et tuleeko kuplia paisariin / onko pinkeä ylävesiletku. Ja runkopalkit takaa...pari mainitakseni.
EDIT: Ja ohjausvaihteen/simpukan stefan vuoto. Ja vanhemmissa malleissa vähän heikompi manuaaliaski, uudemmissa jo Canterin vahvempi loota. Tunnistaa vaihdekepin leveämmästä alaosasta.

Tuolla pari kuvaa omasta ex-pajesta, 2,6 bensa koneella, avomalli

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3035
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 10.03.2013 21:27
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.05.2013, 13:45
VeeWee:n Avatar
VeeWee VeeWee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.04.10
Sijainti: Salo
Viestit: 258
Perusasetus

Itellä on nyt auton hankinta edessä ja hiukan kutkuttais Grand Cherokee.

Lähistöllä ois pari ihan sopuhintaisen oloista,hiukan joutuu kyllä lainarahalla rahoittamaan,toinen 4,0 ja toinen 4,7. Hintapyynneissä eroa n.1,5t,tosin 4,7 kilometrit vielä arvoitus.

Mitäs näistä oikeen kannattaisi tarkistaa?

Bensaahan nuo haukkaavat,mutta kannattaako pienempään koneeseen sortua kuvitellen pienempää kulutusta?
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
00-02 Cherokee hankinnassa. Neuvoja? LaGrande Tekniikka & Jutustelu 3 08.09.2009 17:01
Pickup hankinnassa Miraakkeli Tekniikka & Jutustelu 7 05.08.2007 09:20
Sisu A-45 hankinnassa Viikari Tekniikka & Jutustelu 3 26.03.2007 05:31
hankinnassa BJ, hyvät ja huonot puolet? Tekniikka & Jutustelu 1 07.12.2005 18:02
GD mersu hankinnassa ? Tekniikka & Jutustelu 2 27.06.2005 16:55


Sivu luotu: 09:14 (GMT +2).