Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.01.2013, 21:58
Renegade:n Avatar
Renegade Renegade ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.12
Sijainti: Lakend
Viestit: 386
Perusasetus

"17 § Puskurit sekä alleajo- ja sivusuojat

1. Auton puskurit saa vaihtaa toisen mallisiksi tai poistaa, jolloin myös mahdolliset terävät kiinnikkeet ja muutostyöstä mahdollisesti aiheutuvat terävät rakennekohdat on poistettava.
2. Autossa vaadittavia alleajo- ja sivusuojia ei saa poistaa.
3. M1- ja N1-luokan ajoneuvojen etupuskurin täydentäminen tai korvaaminen karjapuskurilla on sallittu ainoastaan M1G- ja N1G- luokan
ajoneuvoille."


Tarkoittanet tuota edellä mainittua...?

Eikös tuon vinssin asennuksen voisi mieltää etupuskurin täydentämiseksi. Ja toi pykälähän antaa juurikin M1G -luokan laitteille enemmän joustoa noissa muutoksissa. Kyllä mä lukisin tota pykälää enemmän noin, vaikka onkin karjarauta-pykälä. Ja eikös WJ mene tuohon M1G -luokkaan...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.01.2013, 22:02
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Renegade Näytä viesti
"17 § Puskurit sekä alleajo- ja sivusuojat
Tarkoittanet tuota edellä mainittua...?
Ei oo näitten kans näin yksinkertaista, voimassaoleva asetus sanoo yhtä, sen sovellusohjeet toista: http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...uttamisesa.pdf
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.01.2013, 22:10
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Renegade Näytä viesti
"17 § Puskurit sekä alleajo- ja sivusuojat

1. Auton puskurit saa vaihtaa toisen mallisiksi tai poistaa, jolloin myös mahdolliset terävät kiinnikkeet ja muutostyöstä mahdollisesti aiheutuvat terävät rakennekohdat on poistettava.
2. Autossa vaadittavia alleajo- ja sivusuojia ei saa poistaa.
3. M1- ja N1-luokan ajoneuvojen etupuskurin täydentäminen tai korvaaminen karjapuskurilla on sallittu ainoastaan M1G- ja N1G- luokan
ajoneuvoille."


Tarkoittanet tuota edellä mainittua...?

Eikös tuon vinssin asennuksen voisi mieltää etupuskurin täydentämiseksi. Ja toi pykälähän antaa juurikin M1G -luokan laitteille enemmän joustoa noissa muutoksissa. Kyllä mä lukisin tota pykälää enemmän noin, vaikka onkin karjarauta-pykälä. Ja eikös WJ mene tuohon M1G -luokkaan...
Trafihan voi kieltää vaikka väärän väriset autot jos haluaa vaikka laki ei moista tuntisikaan, kokemusta on
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.01.2013, 22:34
Renegade:n Avatar
Renegade Renegade ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.12
Sijainti: Lakend
Viestit: 386
Perusasetus

Eihän näitten kanssa mikään helppoa ole, ja loppujen lopuksi riippuu yleensä siitä katsastajasta ja sen päivästä. Kyllähän nyt kuitenkin lähtökohtaisesti maastoautoon vinssin saa laittaa kunhan se on asiallisesti tehty, vaikka se vaikeeksi on paperilla tehtykin...

Toi direktiivi 2005/66/EY ajoneuvojen etusuojajärjestelmästä on kyllä viihdyttävää luettavaa. Paljonkohan noidenkin asioiden miettimiseen on veroeuroja kaiken kaikkiaan mennyt...?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.05.2013, 10:42
Viirupää:n Avatar
Viirupää Viirupää ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.05.12
Sijainti: Kangasala
Viestit: 63
Perusasetus

Päivitys


Moro !!

Pikkasen päivitystä tähän projektiin, pääsiäisenä kävin vähän jeeppiä virpomassa, rälläkällä niinkun "isotpojat" neuvoi, eli edestä poikittaiskotelo auki.
Saadaan vinssi puskurin sisään eikä etuylitys kasva.




ja po andra sidor






Tälläsen ajattelin siihen sovittaa





Oli mökkinaapuri sitä mieltä että takavinssinä vois mennä, mutta empä ajatellu ketään perässäni vedellä, (jos eivät omillaan pääse)joten keulaan menee . Vaijerin ajattelin vielä vaihtaa naruun.

Vanteitakin rupesin sovitteleen, ahneuksissani tilasin 10x15 vanteen (onnex vasta yhen), ajattelin laittaa 13,5-15 leveet kumit.
Saattaa olla että valtion konttorilla ei tule leimaa jeeppiin, jos tuo ylitys vielä tästä kasvaa...




Tais olla ylitys jotain 10 cm luokkaa jo pelkällä vanteella, keskiötäkään ei oikein pysty siirtään, kun tilaa on aika niukalti. Ellei sitte muuttais vanteen profiilia, ja siinä tapauksessa alkaa varmaan kustannukset oleen sitä luokkaa että 16" aluvanne tulis edullisemmaksi. Ei nimittäin ollu mahdottoman hintaisia kun jenkki sivustoilta kattelin, noin 150 $ kpl lähtö 10x16




Ja kun toi pellivanne vie rengasta vielä ulospäinkin, et oli -44 muistaakseni ei 10" vannetta löytyny pienemmällä et:llä ??




Onkos tosta akseninpäästä toi hitsisauma revennyt auki...

ja orkkisvanne





Tota vanne asiaa pähkäillessä, päätettiin kuitenkin ensin levittää jeeppiä.
Ja eikun ebay auki ja tilausta tekemään, viikko jännitettiin ja sitte tuli joulu.





Tommonen paketti tuli puolasta, jännityksellä auki.



Ihan siistit levikkeet, vähän täytyy vahvistaa, ettei mene rikki heti kun ekaan risuun vastaa.




Ja kiinnitys pultit täytyis jotenkin vielä väkästellä, jollakin jenkkiläisellä jeeppi sivustolla oli viideo, kun kaveri asensi iceland offin levikkeitä autoonsa, koitin ettiä ko videoo mutta empä vielä löytäny.
Ne levikkeet oli melkeen sentin paksuiset ja varustettu kiinnitys pulteilla, jotka porattiin suojanläpi ja mutteri perään.

Tuon levikkeen kaveriksi vielä levikekumia, niin katotaan sitte millasta vannetta tarvitaan.
__________________
Autot tykkää kun niillä ajetaan..

Tis is in tires, ja näillä mennään...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.05.2013, 21:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Noi levikekumit on niin susirumia viritelmiä, että unohda ne heti kättelyssä muuten siistin näköisessä autossa. Jos noi nyt yhtään vastaa iceland offroadin levikkeitä, niin pitäisi kyllä syödä sisäänsä 12.50 leveä rengas hieman levittävän vanteen kanssa ihan hyvin.

Edit: kappas jäi huomaamatta, että meinasit laittaa 10" vanteille vähän leveämpää rengasta.. ne ei kyllä pysy levikkeiden sisällä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.06.2013, 20:28
Viirupää:n Avatar
Viirupää Viirupää ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.05.12
Sijainti: Kangasala
Viestit: 63
Perusasetus

Levikkeet.


Moro !!

Noista levikkeistä, kauneushan on katsojan silmässä. ....?

Jotain tällasta toivoisin saavan aikaiseksi, tosin tuo etupuskuri ei taitais kuin herättää hilpeyttä valtion konttorilla ( A1 ), ja loput tulkitsee lakia sen mukaan millanen päivä sattuu olemaan. ..!!

Ohjeistus kun on mitä sattuu, jos yleensä edes saa. ( isot pojat kertoi )





Ajattelin laittaa vielä n.50 mm " roiskeläpän " levikkeen kaveriksi.
Ettei kyljet likaannu kun suolla ajelee .

Eli vahän soviteltiin niitä levikkeitä sekä vinssiä paikalleen.

Tältä näytti.




Ja toinen puoli.




Jäi sivuprofiilikuva keulasta ottamatta, mutta noin 50mm joutuu puskuria "kasvattaan" että vinssi menee puskurin alle piiloon.

Tilailin vähän osia Morris 4X4 center:istä, jos vaikka sai leimattua tämän kesän aikana, sivut ja räjäytyskuvat oli mielestäni ihan asialliset, katotaan miten toimitus pelaa...

Selvittelin myös rahtihintoja Rough country 4" Long arm suspensiolle..
Oli aika suuri haitari, paras tarjos 136,74$ rahti + tulli 426,50$ ja toinen yli 2220 $ rahti + tulli ???? $.
Onko kellään kokemusta noista rahdeista, ja niiden hinnoittelusta.
Ton ykkös tarjouksen kysyin vielä sähköpostilla kun eros muista aika paljon, tosin en huomannut kysyä oliko kyseessä lento- vai merirahti.

Shipping $ 136,74 ( approx. EUR 104,10) international priority shipping to Finland.
Item location: Dyersburg, tenessee, united state.

Seller: 4x4 groupbuy, onko kellään kokemuksia ko. firmasta. ???
__________________
Autot tykkää kun niillä ajetaan..

Tis is in tires, ja näillä mennään...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.06.2013, 21:22
Renegade:n Avatar
Renegade Renegade ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.12
Sijainti: Lakend
Viestit: 386
Perusasetus

Mä tilasin omaan Jeepulaan tuolta pari peltiosaa: http://www.topparts.fi/

Eli Virolainen firma tilaa ne osat ja toimittaa suoraan kotiin. Muistaakseni ne mun osat tuli juurikin Morrikselta. Oli ihan asiallisen hintasta ja homma toimi niin kuin piti. Asiointi toimi hyvällä suomi-viro-englanti -sekoituksella sähköpostitse. Eikä tarvii miettiä mitään tulli/veroasioita erikseen.
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC -
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.06.2013, 09:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viirupää Näytä viesti
Selvittelin myös rahtihintoja Rough country 4" Long arm suspensiolle..
Oli aika suuri haitari, paras tarjos 136,74$ rahti + tulli 426,50$ ja toinen yli 2220 $ rahti + tulli ???? $.
Onko kellään kokemusta noista rahdeista, ja niiden hinnoittelusta.
Ton ykkös tarjouksen kysyin vielä sähköpostilla kun eros muista aika paljon, tosin en huomannut kysyä oliko kyseessä lento- vai merirahti.
Pakko olla merirahti tai sitten pilkkuvirhe.. tuollainen long- arm paketti painaa n.70-100kg jos on sekä etu- että takapään tukivarret + panssari + kiinnikesysteemit yms... Ei millään tule lentorahtina alle muutaman satasen jenkkilandiasta tänne.

Jos itse tilaisin long- arm kittiä jenkeistä, niin ottaisin pelkät tukivarret ilman panssareita ja kiinnikkeitä, koska ne saa tehdä itse (ja silloin saat tukivarsien kanssa suunniteltua juuri sellaisen kolmi- tai nelilinkin kuin itse haluaa ), turha maksaa panssareista yms. ylimääräistä rahtimaksua. Rough countryn osista kannattaa kysyä tiukkaa tarjousta myös 4x4partsista Jerkulta, kun ottaa rahtikulut + tulli + alv. huomioon niin eroa siihen että itse tilaa noita isoja/ painavia paketteja ei paljoa välttämättä jää.. ja saat suurella todennäköisyydellä tavarasi myös varsin nopeasti
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jeep Grand Cherokee 2,7 CRD -03 Nikke_ O/M/V Ajoneuvot 7 25.11.2011 21:37
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 -93 Mettäpöyröö O/M/V Ajoneuvot 2 06.07.2010 20:18
Myyty Jeep Grand Cherokee V8 -94 SauliS O/M/V Ajoneuvot 5 09.04.2009 09:41
jeep grand cherokee vm 95 mad mopar Tekniikka & Jutustelu 0 06.01.2009 21:45
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 11:39 (GMT +2).