Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.01.2013, 01:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

60" on WMS-WMS leveys, eli jos noitten jaappanin- ihmeiden leveys vanteen kiinnityspinnasta toiseen on 154cm tai lähellä sitä, ja etuakselin murikka vasemmalla niin saattaisihan ne sopia. ZJ:hin tosin ei voi laittaa kovin helpolla kun tarttisi saada ABS- hilppeet kiinni, mutta YJ/TJ/XJ/MJ onnistuisi ehkä paremmin.

Eria asia haluaako niitä sinne laittaa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Löytyykö jostain vahvempia D35 non C-clip vetareita 27 poorisena?
Jos löytys niin vois ostaa taaksekkin lounaslaatikon... tai sitte pitää ostaa Detroitti ja 30 pooriset vetarit.
Minkäskokoisia renkaita meinasit käyttää? Yli 31" niin vaihda ensin suosiolla vahvempi akseli ja mieti vasta sitten lukkoja, pääset muuten jumppaamaan akselin kanssa kuitenkin Hommaat Ford Explorerista F8.8 akselin, on oikean levyinen, oikea pulttijako ja 31- spooriset vetarit

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.01.2013, 01:11
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
60" on WMS-WMS leveys, eli jos noitten jaappanin- ihmeiden leveys vanteen kiinnityspinnasta toiseen on 154cm tai lähellä sitä, ja etuakselin murikka vasemmalla niin saattaisihan ne sopia. ZJ:hin tosin ei voi laittaa kovin helpolla kun tarttisi saada ABS- hilppeet kiinni, mutta YJ/TJ/XJ/MJ onnistuisi ehkä paremmin.

Eria asia haluaako niitä sinne laittaa




Minkäskokoisia renkaita meinasit käyttää? Yli 31" niin vaihda ensin suosiolla vahvempi akseli ja mieti vasta sitten lukkoja, pääset muuten jumppaamaan akselin kanssa kuitenkin Hommaat Ford Explorerista F8.8 akselin, on oikean levyinen, oikea pulttijako ja 31- spooriset vetarit
Joo, mut siihen pitäis hommata sit C-Clip eliminaattori... Saa kuulemma 8.8:kin tikun poikki...
nykyisessä non C-clip D35:ssa pysyy renkaat paikoillaan, vaikka tikku menis poikki.
On tällä ajettu liki 37" korkeilla 36:llakin
Nyt alla 33"
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.01.2013, 09:00
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Kyllähän vetari menee vaikka 14b- perästäkin Mutta kyllä toi 8.8 on aikalailla kestävä (juuri vetarit ja välitys esim. D44:ää vahvemmat), toki c- clip eliminaattorin kanssa vielä kestävämpi. Heikko kohta taasen on alkuperäinen murikka - varsinkin lsd- versio - ja se että putket pyörähtää banjon sisällä jos ei laita trussia/ hitsata kunnolla kiinni banjoon.

D35 + 37" renkaat on kyllä huono yhdistelmä, vaikka olisi sitten c-klipitön versio
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.01.2013, 18:40
ZAU:n Avatar
ZAU ZAU ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: vaasa
Viestit: 2.957
Perusasetus

onkos jollain kokemusta tästä sarjasta,http://offivaruste.fi/products-page/...gler-tj-6-syl/


jeeppiin maltillinen korotus jossain vaiheessa ja tämä näyttää hinnaltaan sopivalta mutta kannattaako
__________________
Uaz/Gaz/Zil varaosia-> UAZ Osia.

zau(ät)offipalsta.com

Nolnelnol-7181850
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.01.2013, 19:53
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZAU Näytä viesti
onkos jollain kokemusta tästä sarjasta,http://offivaruste.fi/products-page/...gler-tj-6-syl/


jeeppiin maltillinen korotus jossain vaiheessa ja tämä näyttää hinnaltaan sopivalta mutta kannattaako
Ei ainakaan ole kauhian hintainen ja on paperillinen sarja
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.01.2013, 19:59
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kyllähän vetari menee vaikka 14b- perästäkin Mutta kyllä toi 8.8 on aikalailla kestävä (juuri vetarit ja välitys esim. D44:ää vahvemmat), toki c- clip eliminaattorin kanssa vielä kestävämpi. Heikko kohta taasen on alkuperäinen murikka - varsinkin lsd- versio - ja se että putket pyörähtää banjon sisällä jos ei laita trussia/ hitsata kunnolla kiinni banjoon.

D35 + 37" renkaat on kyllä huono yhdistelmä, vaikka olisi sitten c-klipitön versio
Eikös tuossa D35 perässä ole heikointa vetarit ja tasauspyörästön rattaat? Ainaskin jenkkifoorumien mukaan..
Luulis tuon jotain kestävän noilla 30 spoorisilla ja tasauspyörästön vaihtaa Detroittiin? Lupailevat +35% kestävimmiksi kuin originaalit...
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.01.2013, 20:10
88sj 88sj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.11
Sijainti: kontiolahti,suomi
Viestit: 186
Perusasetus

yj


mitenkähän mahtuu 32x11.5x15 kumit kahentuuman korotuksella pyörimään.koria en nostas rungolta mielellään. vaiko siirtyy johonkiin 16 tuuman kumeihin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.01.2013, 20:34
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.606
Wink

Hyvin mahtuu 32" rengas YJ Wrankkuun. omassa oli alla 33x12,5 renkaat ja nekin mahtui pyörimään. ei tuo hirmu korkee korotus ole omassanikaan. veikkaan juurikin 2". Kuvassa 31x12,5-15 renkaat ja on jo reilusti tilaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.01.2013, 20:51
88sj 88sj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.11
Sijainti: kontiolahti,suomi
Viestit: 186
Perusasetus

yj


hyvin näkkyy 31 mahtuvan. täytyy ehtiä 32 renkaat . kestänöön tuo taka aksilo iliman lukkoo nuo 32 kumit
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.01.2013, 09:00
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZAU Näytä viesti
onkos jollain kokemusta tästä sarjasta,http://offivaruste.fi/products-page/...gler-tj-6-syl/


jeeppiin maltillinen korotus jossain vaiheessa ja tämä näyttää hinnaltaan sopivalta mutta kannattaako
Ei kovin kallis, mutta eipä tuossa ole tukivarsiakaan yms.. eli ne joudut joka tapauksessa hommaamaan jos tahdot että ne maastoajoa kestää. Ts. vähintän alatukivarret, mielellään myös ylätukivarret.

Ongelmana tuntuu olevan, että noi TÜV- hyväksytyt sarjat on aikalailla vajavaisia, eli vain vieterit + iskarit ja niillä sitten korotetaan 50-100mm, ja ainakin osittain pilataan auton ajettavuus eikä saada kokonaan sitä hyötyä mitä korottamalla pitäisi. Toisin sanoen, esim. jenkeistä saisi helvetin paljon parempia sarjoja oikeastaan mihin tahansa autoon, mutta ne ei ole laillisia EU- alueella.

Toki 50mm korotus menee vielä alkuperäisillä tukivarsillakin, mutta lähinnä tuossa on se että jos metsässä haluaa ajaa niin ei ne tukivarret oikein ole siihen hommaan tehty. Säädettävillä varsilla saa sitten muutenkin hierottua akselivälin ja kardaanikulmat yms. kohdalleen


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Eikös tuossa D35 perässä ole heikointa vetarit ja tasauspyörästön rattaat? Ainaskin jenkkifoorumien mukaan..
Luulis tuon jotain kestävän noilla 30 spoorisilla ja tasauspyörästön vaihtaa Detroittiin? Lupailevat +35% kestävimmiksi kuin originaalit...
Kaikkihan siinä akselissa on heikkoa Mutta joo, vetarit on heikot, tasauspyörästö on heikko, välityksiä hajoaa, putket on ohuet -> akseli taipuu. Onhan siinä kaikenlaista hauskaa. Ulkomaan foorumeilla pyörivä sanonta "polishing a turd" on aika lailla osuva ilmaisu. Turha on alkaa paskaa hinkkaamaan kiiltäväksi, kun laittamalla rahat vahvempaan akseliin saat oikeasti hyötyäkin sille sijoittamallesi rahasummalle Joissain tilanteissa hieman suurempi sijoitus säästää pitkällä tähtäimellä paljon rahaa. Riippuu toki myös ajotyylistä, jos auto on rakennettu rauhalliseen sunnuntaioffailuun niin pärjäähän sitä 33" renkailla D35:lläkin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 30.01.2013 07:19
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.01.2013, 22:08
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

On siitä dana 35:sta positiivisiakin mielipiteitä http://www.nwjeepn.com/Axleswap.html

Tietääkö joku mistä noita D44 sais edullisesti?
__________________
Jeep, love of my life!

Jeep Wrangler 4.0 HO
Jeep Commander 3.0 CRD
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.01.2013, 22:51
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei kovin kallis, mutta eipä tuossa ole tukivarsiakaan yms.. eli ne joudut joka tapauksessa hommaamaan jos tahdot että ne maastoajoa kestää. Ts. vähintän alatukivarret, mielellään myös ylätukivarret.
No niin no, noilla on hyvä aloitella, saa laillisesti korotettua. Tukivarrethan voi vaihdella myöhemminkin, tilailla vaikka jenkeistä, niihin kun ei euro-hyväksyntöjä tarvita.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.01.2013, 00:31
ZAU:n Avatar
ZAU ZAU ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: vaasa
Viestit: 2.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
No niin no, noilla on hyvä aloitella, saa laillisesti korotettua. Tukivarrethan voi vaihdella myöhemminkin, tilailla vaikka jenkeistä, niihin kun ei euro-hyväksyntöjä tarvita.
tää oli hyvä juttu tietää,orkkis tukivarret on tosiaan kakkaa mutta toi korotus satsi olis hinnaltaan ja juuri sen laillisuuden takia soppeli.
__________________
Uaz/Gaz/Zil varaosia-> UAZ Osia.

zau(ät)offipalsta.com

Nolnelnol-7181850
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 30.01.2013, 07:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
No niin no, noilla on hyvä aloitella, saa laillisesti korotettua. Tukivarrethan voi vaihdella myöhemminkin, tilailla vaikka jenkeistä, niihin kun ei euro-hyväksyntöjä tarvita.
Jeps, tätä kyllä vähän ajoinkin takaa kommentillani.. Toki yleensä kokonainen sarja on suhteessa halvempi kuin ostaa kaikki sälä erikseen, ja siksi on sääli että hyväksyttyjä "täydellisiä" sarjoja on Euroopan puolelta aika vähän saatavilla.

Tosin Jeeppiin (ja moneen muuhunkin merkkiin) aftermarket- sarjat saa monessa eri versiossa Suomestakin aika mukavasti, 4x4parts toimittaa ne ihan kohtuuhintaan Saahan ne jenkeistäkin tilattua ja säästää hieman, mutta eroa ei välttämättä tule ihan kauheasti tuotteesta riippuen. Siellä kyllä sitten valmistajavaihtoehtoja on paljon enemmän.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
vitaran suurin rengas BryGgi Tekniikka & Jutustelu 6 09.03.2013 15:33
suurin mahdollinen rengas rockyyn?! jonza Tekniikka & Jutustelu 2 05.11.2011 18:39
Suurin sallittu rengas koko Pajeroon? Osmo87 Tekniikka & Jutustelu 6 02.10.2008 18:39
LN65L Hilux suurin sallittu rengas? p3ku Tekniikka & Jutustelu 7 29.11.2006 09:45
Useampi rengaskoko otteeseen muutoskatsastamalla Tekniikka & Jutustelu 15 11.02.2006 09:37


Sivu luotu: 13:53 (GMT +2).