![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Ja vielä ymmärsin väärin! siis sorry, jos sotken...siis aloitustopiikista? Ai miksi näin? No siksi kun mulla on ilmaisia about kunnossa olevia akkuja tuohon vara-akku käyttöön ja toi kytkentä plus muut roinat olisi halvin ja yksinkertaisin rakentaa. Jos tekisin kunnollisen kaksi akku järjestelmän joutuisin rakentamaan puolet auton sähköistä uusiksi. Ja jokaisella on vara valita....
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Kyllähän mä olen valmis laittamaan rahaa tuohon kiinni. Mutta mieluiten haluisin noille ilmais akuille käyttöä. Kunnollinen kaksi akku järjestelmä ei vaan oikeesti ole mulla mahdollinen. Mulla on duunikinnerissä olevinaan kunnollinen kaksiakkujärjestelmä. Mutta niin vaan sekin on akkupiipussa ollut, liian usein. Sen järjestelmän on rakentanut ja suunitellut mb ja/tai kotimainen päälirakentaja. Kustannuksissa ei pitänyt tinkiä vaan järjestelmän piti olla nimenomaan luetettava. Nyt kuitenkin on jopa yhdestä autosta toinen akkiu räjähtänyt yms. Eli jostain tuollaisessa systeemissä se sähkö vaan kiertää näköjään. ![]() Ajatukset ja neuvot on olleet vain hyviä ja rakentavia kiitos kaikille. ![]() Nyt edelleen kaipaisin ideaa siitä akku merkistä ja mallista. Tänään mä sen akun kuitenkin joudun hakemaan. -sami- |
|
|||
|
|||
![]()
Tossa meikäläisen akkujärjestelmässä voi hyödyntää vanhoja akkuja.
Jos käyttää kahta akkua, voi keulan käynnistysakku olla vanha. Silloin kun tulee tilanne vastaan ettei siinä virta riitä, tueksi saa päävirtakytkimellä toisen akun. Johto niiden välillä on 50 neliöistä ja paksumpikin saisi olla, tämän päälle mulla oli kuitenkin sopivaa letkua suojaksi. Koska hupiakun teki tarpeelliseksi 3000 w invertteri, siihen kannattaa kaveriksi laittaa mahdollisimman hyvä akku ja tälle ei oikein mikään akku tunnu riittävän, meinasin että jatkossa homma saa toimia niin, että yhteensä saan kytkettyä 3x100 ah akkua yhteen. Käyttäisin ehkä muuten isompia akkuja vain kaksi kappalein, noi 100 ah akut tuntuu olevan suurimpia mitä muitta mutkitta pystyn hyödyntämään ja käy myös sedan autoon. |
![]() |
Luokat |
webasto akku agm |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Tupla-akku | BJ45 | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 14.11.2013 18:00 |
Myydään Akku mig | Rekisteröimätön | O/M/V Muut | 4 | 10.02.2009 20:13 |
Akku kontissa | La tuskaa | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 10.01.2009 09:59 |
Vaihtoa Volvo 303 / asunto autoon / LINJA autoon? | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 27.04.2008 18:48 | |
"lyijyhyytelö" AKKU | ToyWo | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 09.11.2006 20:13 |