Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 20.01.2013, 23:47
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Ja vielä ymmärsin väärin! siis sorry, jos sotken...

siis aloitustopiikista?
Ai miksi näin? No siksi kun mulla on ilmaisia about kunnossa olevia akkuja tuohon vara-akku käyttöön ja toi kytkentä plus muut roinat olisi halvin ja yksinkertaisin rakentaa. Jos tekisin kunnollisen kaksi akku järjestelmän joutuisin rakentamaan puolet auton sähköistä uusiksi.

Ja jokaisella on vara valita....

Vastaa lainaten
Vanha 21.01.2013, 06:51
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
siis aloitustopiikista?
Ai miksi näin? No siksi kun mulla on ilmaisia about kunnossa olevia akkuja tuohon vara-akku käyttöön ja toi kytkentä plus muut roinat olisi halvin ja yksinkertaisin rakentaa. Jos tekisin kunnollisen kaksi akku järjestelmän joutuisin rakentamaan puolet auton sähköistä uusiksi.

Ja jokaisella on vara valita....
Siis ei mun varsinkaan kirjallinen ulos anti ole mitään selvintä, enkä sano että tässä mun logiikassa ois mitään järkeä edes.

Kyllähän mä olen valmis laittamaan rahaa tuohon kiinni. Mutta mieluiten haluisin noille ilmais akuille käyttöä. Kunnollinen kaksi akku järjestelmä ei vaan oikeesti ole mulla mahdollinen. Mulla on duunikinnerissä olevinaan kunnollinen kaksiakkujärjestelmä. Mutta niin vaan sekin on akkupiipussa ollut, liian usein. Sen järjestelmän on rakentanut ja suunitellut mb ja/tai kotimainen päälirakentaja. Kustannuksissa ei pitänyt tinkiä vaan järjestelmän piti olla nimenomaan luetettava. Nyt kuitenkin on jopa yhdestä autosta toinen akkiu räjähtänyt yms. Eli jostain tuollaisessa systeemissä se sähkö vaan kiertää näköjään.

Ajatukset ja neuvot on olleet vain hyviä ja rakentavia kiitos kaikille.

Nyt edelleen kaipaisin ideaa siitä akku merkistä ja mallista. Tänään mä sen akun kuitenkin joudun hakemaan.

-sami-
Vastaa lainaten
Vanha 21.01.2013, 07:41
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Tossa meikäläisen akkujärjestelmässä voi hyödyntää vanhoja akkuja.

Jos käyttää kahta akkua, voi keulan käynnistysakku olla vanha. Silloin kun tulee tilanne vastaan ettei siinä virta riitä, tueksi saa päävirtakytkimellä toisen akun. Johto niiden välillä on 50 neliöistä ja paksumpikin saisi olla, tämän päälle mulla oli kuitenkin sopivaa letkua suojaksi.

Koska hupiakun teki tarpeelliseksi 3000 w invertteri, siihen kannattaa kaveriksi laittaa mahdollisimman hyvä akku ja tälle ei oikein mikään akku tunnu riittävän, meinasin että jatkossa homma saa toimia niin, että yhteensä saan kytkettyä 3x100 ah akkua yhteen.

Käyttäisin ehkä muuten isompia akkuja vain kaksi kappalein, noi 100 ah akut tuntuu olevan suurimpia mitä muitta mutkitta pystyn hyödyntämään ja käy myös sedan autoon.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
webasto akku agm

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tupla-akku BJ45 Tekniikka & Jutustelu 34 14.11.2013 18:00
Myydään Akku mig Rekisteröimätön O/M/V Muut 4 10.02.2009 20:13
Akku kontissa La tuskaa Tekniikka & Jutustelu 14 10.01.2009 09:59
Vaihtoa Volvo 303 / asunto autoon / LINJA autoon? O/M/V Ajoneuvot 1 27.04.2008 18:48
"lyijyhyytelö" AKKU ToyWo Tekniikka & Jutustelu 9 09.11.2006 20:13

Sivu luotu: 09:57 (GMT +2).