![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Itsellä on BOXOn vaunu ja olen ollut tosi tyytyväinen. Vaunu on tosi tukeva ja laadukkaan oloinen. Työkalut pysyy myös hyvin järjestyksessä ku ostellu pikkuhiljaa sinne noita boxon moduleita. Mitä nyt pihdit on knipexiä, ruuvarit feloa ja 1/2" hylsyt ja räikkä gedorelta.
__________________
VW TARo -89 2.4D 4x4 MB W126 -85 500SE MB W211 -05 E500 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Bongasin tommosen jos jotain kiinnostaa huutaa.
http://www.huutokaupat.com/fi/v/35550 Mulla ei ole mitään yhteyksiä myyjään eikä tavaraan niin turha kysellä.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
http://www.putkijohtoliike.fi/kauppa...ct_id=UYLPJ733 Vinkkinä muutenki tuoon huutokaupat.comin hinta tasoa Polttis pesuri lähtöhinta 695e http://www.huutokaupat.com/fi/v/35404 Kaupassa uutena 390e ![]() http://www.nettivaraosa.com/tyokalut/1362987
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!! Viimeksi muokannut mielipuoli : 20.01.2013 08:45 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Kaks hölmöintä ostajaahan aina huutokaupassa määrää hinnan
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Vaunun saisi työkalukauppa.net sivuilta 598€ http://www.tyokalukauppa.net/kasityo...la-p-2443.html |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Vaunu työkalujen kanssa on aika suolaisen hintainen, varsinkin kertaostona. Ja sitten aika monella varmaan jo on osa työkaluista joita vaunun mukana tulee. Tietty niitä voi ottaa mukaan autoon/motskariin/veneeseen ym ja silti tallissa on kaikki. Ja halpisvaunu työkaluilla on samaa hintaluokkaa kuin pelkkä kallis vaunu (eli laadukkaampi?)
Itsellä myös pyörii työkaluvaunut välillä mielessä, ja ajatuksena olisikin hankkia hiukan kalliimpi ja tukevampi mihin sitten ostaa omansarjan "moduleita" jotka asettuvat suoraan laatikoihin, niin ei ole sitten avaimet pitkin laatikonpohjia sikin sokin. Mitä merkkejä harrastajilla on tällä ajatuksella hankittuna? Entä onko kukaan jaksanu laskea mitä vaunun mukana olevat työkalut maksavat "irtonaisina"? Siis ei moduleina vaan erillisinä sarjoina. Joo, tällaista semi-filosofista pohdintaa kuumeessa saikulla.
__________________
-FTW- |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Just viimeviikolla kysyin varaosaputkassa, että ostaako joku oikeasti noita vaunuja jotka maksaa 800 kaluineen, kun luulis että aika isolla osalla niistä jotka tarttee tuommoista, olis jo kalut omasta takaa. Vastaus oli että kyllä, monta kappaletta on myyty.
Mutta aiheeseen. Mulla on mun pikkuverstaassa, jossa tehdään pilkkejä ja korjataan leluja ja jne. Pikkujuttuja, semmoinen Clas Ohlssoonin työkalu kärry juttu systeemi. Ja sinne se sopii oikein hyvin. Etenkin dremelin pikku jutut on siellä mukamas järjestyksessä, ja juotostarvikkeet, ym. Sähkökorjaus judanssit. Mut en kyllä tallille veis. Jos jonkinlaisen kärsin sinne sais mahtumaan, niin sellainen missä olis joku alataso, ja sen keskellä sellainen työkalutaulu, johon sais etenkin hylsyt ja kiintoavaimet. Jossain korjaamossa oon semmosen nähnyt ja miust se näytti kätsyltä. Viimeksi muokannut nyyperi : 21.01.2013 14:09 Perustelu: Ipadin korjaamia sanoja korjattu |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Mä en ymmärrä tota naputusta noiden hinnasta? Mun mielestä ihan kohtuullinen hinta kun ottaa huomioon että tuollaisessa hyvässä pakissa (n1000€) tulee lähes kaikki työkalut mitä autojen korjaukseen tarvitsee. Itse annan suurimman painoarvon sille, että esim boxon vaunuissa on jokaiselle työkalulle oma vaahtomuoviin valettu paikkansa, eikä ne ole vain survottu sikinsokin johonkin laatikkoon. Näin tulee huolehdittua remontin jälkeen kaikki työkalut paikalleen eikä ne jää pitkin hallia pyörimään. Eri asia on, jos jollain parkkipaikalla autoa korjaa mutta mun mielestä jos on halli niin sen verran voi satsata että kaikki työkalut on siististi omilla paikoillaan eikä pinottu laatikoissa pöydille/lattioille. Tää taas riippuu niin siitä, miten on tottunut hommia tekemään. Kun esim. töissä on kaikki pelit ja vehkeet hyvät niin tulee helposti itsellekkin ostettua samanlaiset kun tietää miten paljon asialliset työkalut työskentelyä nopeuttaa. Saahan jakarilla ja pajamoskallakin auton purettua mutta ei läheskään niin helposti kun kunnon työkaluilla
|
|
#9
|
|||
|
|||
Muutama vuosi sitten tein töitä BOXO:llaLainaus:
-Kaikki väänninpala "bitsit?"; antoi periksi huomttavan helposti, toki bilteman bitsi? vaihtui noin minuutissa, ja kesti enemmän vääntöä! kuusiokolo avaimissa testattiin 2 kertaa samaan mersuun; 6kk vanha boxo vääntyi kierteelle, ja sitten tuo minun auton peräkopista olevalla "bilhelvete" palalla aukesi. ja nuo lista-avaimet ovat yhtä hyviä kuin bilhelv... Ja räikät, siis 1/2 , 1/4 ja räikkälenkit, ei kestänyt ILMAN ylihyppäystä, ja kun käsi vuotaa punasta, niin Moska olis paras korjaus..... Siis itse "operoin" pääasiassa noilla -80 luvun lopun Kamasan hylsäsarjoilla, Oilkohan silloin joku HD aika? nimittäin -90 luvun (-lopun ja uudemmista) Kamasoista on tullut särettyä hylsyjä, vääntimiä ja raikkiä, mutta siinä vaiheessa kun irvistys ja kaulasuonen pullistus on..... Ja tuolloin päätin, että, Boxo:lle veren vuoto on loppu p.s tuo boxo:n työkaluvaunu on hyvä, siis liuvut toimii, renkaat ei ala harittaa... |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
VW TARo -89 2.4D 4x4 MB W126 -85 500SE MB W211 -05 E500 |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Nii, ehkä minä ainakin katson tätä(kin) asiaa vähän oudossa kulmassa, kun on nuita autoja tullut räpellettyä suunnilleen 30 v. niin sitä erilaista työkalua on nurkkiin kertynyt, eli siis miulle tuommonen hetimullekaikkitänne sarja on turha... Tottakai, jos olisin vasta täyttämässä pajaa romulla, ehdottomasti ostaisin sellasen yyber pakin kailla bling bling vermeillä. tai jos mulla olis edes kunnon paja. perkele vanha hirsi navetta jossa on kylmempi ko ulkona! Toisaalta ja toisaalta..
mie ole mistään mitään tient ennekää...
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Tulee itsekkin seurattua vierestä tota kun asentajat särkee noita työkaluja ja kyllähän niissä on hirveesti eroja kestävyydessä, mutta näkyyhän se hinnassaki. Ja kuluuhan ne kun niitä käytetään 5päivää viikossa noin kaheksan tuntia päivässä. Mutta kyllä niitä käytetään väärinki esim. perus räikkä ja siihen se metrin tai kahden rautaputki vääntövarreks kun ei pultit muuten aukea. Se laadukkaampi räikkä kestää tota varmasti pidempään, kun se halpa taas saattaa sanoa itsensä irti jo ensimmäisellä kokeilulla.
Tullu itellekki hommattua kaikki perustyökalut kolmeen kertaan, sillain että on työkaluseinälle yhet, pakkiin yhet ja sitte toi työkaluvaunu viimeisimpänä, kun ei työkaluja voi koskaan olla liikaa Ja en kyllä voi valittaa että ois bilteman 10 vuoden takuulla olevat työkalut huonoja, kun nekin on monta vuotta jo käyttöä kestäny ja esimerkiksi lenkit saanu monesti moskaa perään, mutta ei edes pahemmin oo saanu jälkiä aikaseks avaimiin. Tohon vaunuun vaan ajattelin sillain, että kun ostan noita moduleita, niin saan paikat työkaluille ja sitä mukaan kun jotain hajoaa niin ostan parempaa tilalle. Silloin ne jotka on kovimmalla käytöllä niin päivittyy samalla parempiin ja kestävempiin, Kun ei itsellä ainakaan ole sijoittaa kerralla useampaa tuhatta euroa esim. gedoren vaunuun työkaluilla ja muutenkin tuo boxon vaunu miellytti enemmän silmää kun esim. gedoren kärry.
__________________
VW TARo -89 2.4D 4x4 MB W126 -85 500SE MB W211 -05 E500 Viimeksi muokannut hena : 22.01.2013 11:07 |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja hylsätkin taisi kestää, olikohan joku hylsä venynyt? Mutta nimenomaan noissa bitseissä; siis laatu huonompaa kuin bilteman 10 kpl laatikoissa myytävillä (siis minun mielestä, boxo vääntyy siinä kun biltema kestää, mutta kun biltemalle lisää voimaa, niin voi murtua, ja sirpaleetkaan ei ole täysin poissuljettu) Ja nuo boxon räikät tosiaan "löysien pois ottamiseen" mutta kyllä 1/2" räikällä pitää kestää vääntää sen, mikä ilman repimistä tulee... ja kun vääntää "liikaa" niin nuo boxot "lipsahti" yli, siis eivät hajonneet, ja kyseessä alle vuoden ikäiset pakit ![]() Mutta siinä olet oikeassa, Normaaliin Käyttöön tosi hyvät työkalut, pitää vaan muistaa että juttelee leppoisasti kokoajan, vaikka itsekseen, ettei räikillä väännä niin lujaa, että normaali leppoinen keskustelu häiriintyy..... ![]() Muutenkin kaikki kirkkaat työkalut vääntyi, ei lohennut, siis kun yritin "liikaa" Toki minulla on pikkasen antipatiaa tuohon boxo n, nuo räikkien lipsahdukset kävi muutaman kerran kynsille niin kipeää... ja muutaman kerran nahkasta lähti pinta pois, ja punainen pesi paskat pois... neulaa ja lankaa ei tarvittu....Mutta jos verrataan tuota boxo:n pakin hintaa, niin eihän sitä voi verrata "laatumerkkeihin", mutta se, että biltemaan... Ja pihdeissä olen pysynyt Knipex - Wise-grip linjalla P.s Toki en saanut noilla minun Wanhoilla kamasan 1/2" hodarin kampiakselin hihnapyörää auki, sääli iski siinä vaiheessa, kun jatkovarsia oli 2 metriä.... -> 3/4" työkalut kehiin, ja 4:nnellä happi-asetti lämmityksellä lähti....
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Itse olen jo sitä sukupolvea etten ole tommosia vanhoja (kestäviä) kamasan räikkiä päässyt kopeloimaan, koska olen aina ihmetellyt, että mitä porukka siitä kamasasta niin vaahtoaa ku aina ne kamasan räikät mitä on nähnyt on ollut rikki. Niin ja ei ainakaan kestä nuo boxon perushylsyt pulttimopolla hakkaamista, silloin ainakin venyy/väljistyy, mutta bilteman perushylsyt on kyllä kestäny.
__________________
VW TARo -89 2.4D 4x4 MB W126 -85 500SE MB W211 -05 E500 Viimeksi muokannut hena : 22.01.2013 00:39 |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Laitetaan nyt vielä muutama kuva noista laatikoista missä on noita moduleita.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tuolta noita löytyy jos joku haluaa tutkia. http://www.toolpack.fi/koivunen/imag...yksy_2012.html
__________________
VW TARo -89 2.4D 4x4 MB W126 -85 500SE MB W211 -05 E500 Viimeksi muokannut hena : 22.01.2013 01:35 |
|
#16
|
|||
|
|||
|
näytää kyllä hienolta! Just tänään katsoin tuossa lähi Rautiassa jotain niiden työkalulootapöytäkärry viritelmää, ja kyllä se ainakin on ihan helkutin ylihintainen.
Meni eilen illallakin varmaan useampi tunti kun pohdin juurikin tätä asiaa ja olen kyllä sitä mieltä, että jos nyt sijoittaisin vaikka sen 800e värkkeihin, niin kyllä ostaisin jotain Bahcoa, Kamasa toolssia, ja värkkäisin sen boxin itte. Ite tykkään siitä että voin riepotella nuita kamoja tarpeen mukaan milloin minnekin.. Autoissa mulla on aina mukana sellaset pikku perusvälineet, räikkä ja meisseli sarja, lamppu ja jne.ja veneissä samoten. Mut yksi yhteinen nimittäjä meillä kaikilla taitaa olla. ja se on se mitä harva nainen ymmärtää. Eli työkalujen ostaminen, omistaminen ja niistä puhuminen on hauskaa! Ja vallankin niiden käyttö, JOS rojekti onnistuu
|
|
#17
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Edit: Ja itse en kyllä tuota Gedorea ylistäisi, hajoaa lähes yhtä helposti kuin Boxo mutta maksaa viis kertaa enemmän. |
|
#18
|
|||
|
|||
|
Kansalaisaktivisti Matti Käki on huomannut puutteita kiinalaisen työkalukaapin laadussa:
http://www.mattikaki.fi/kuluttaja/tyokalukaappi.htm
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
|
#19
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
VW TARo -89 2.4D 4x4 MB W126 -85 500SE MB W211 -05 E500 |
|
#20
|
|||
|
|||
Kamasasta...Lainaus:
Työkaluvaunuist sitten, että ei ne työkalut sen paremmin pysy tallessa vaik se vaunu oiskin. Vasta naapurissa käydessä lieteletkua laittaan etsittiin työkaluja ja hallissa seinällä reikälevy ja piikkejä vaimille... Työkaluvaunukin oli, ja ei räikkää löydetty siitäkään. Joten tavallisilla kiintoavaimilla (nää sinältä löyty) liitosten pannat kirittiin... Työpaikalla Betan vaunu, joka tuli ilman työkaluja aikoinaan... Olikohan pelkkä vaunukin sen tonnin jo... Ei järkeä hinnottelussa, ja halvempikin menis tuolla missä ei oo ku jotain kuusiokolavaimia ja meisseleitä, sekä kiintoavaimia käytössä ainoastaan. |
|
#21
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Tietenkin se on tekijästä kiinni, miten ne työkalut kestää tallessa, mutta siksi sanoin että nuo omat paikat auttaa pitämään työkalut tallessa kun itsellä on tapana aina auton valmistuttua tsekata pakki läpi että kaikki paikat on täynnä eikä näin ollen unohdu läheskään yhtä helposti tavaroita auton konepellin alle. |