Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 20.01.2013, 00:08
hena:n Avatar
hena hena ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 11.02.08
Sijainti: Espoo, Finland.
Perusasetus

Itsellä on BOXOn vaunu ja olen ollut tosi tyytyväinen. Vaunu on tosi tukeva ja laadukkaan oloinen.
Työkalut pysyy myös hyvin järjestyksessä ku ostellu pikkuhiljaa sinne noita boxon moduleita.
Mitä nyt pihdit on knipexiä, ruuvarit feloa ja 1/2" hylsyt ja räikkä gedorelta.

Vastaa lainaten
Vanha 20.01.2013, 02:48
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Perusasetus

Bongasin tommosen jos jotain kiinnostaa huutaa.
http://www.huutokaupat.com/fi/v/35550

Mulla ei ole mitään yhteyksiä myyjään eikä tavaraan niin turha kysellä.
Vanha 20.01.2013, 08:40
mielipuoli:n Avatar
mielipuoli mielipuoli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 15.12.08
Sijainti: Imatra/juva
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
Bongasin tommosen jos jotain kiinnostaa huutaa.
http://www.huutokaupat.com/fi/v/35550

Mulla ei ole mitään yhteyksiä myyjään eikä tavaraan niin turha kysellä.
Tuolle huutokaupan vaunulle jää ALVillisena hintaa 837e ja Kaupasta sen saa näköjään n.800e

http://www.putkijohtoliike.fi/kauppa...ct_id=UYLPJ733

Vinkkinä muutenki tuoon huutokaupat.comin hinta tasoa

Polttis pesuri

lähtöhinta 695e
http://www.huutokaupat.com/fi/v/35404

Kaupassa uutena 390e
http://www.nettivaraosa.com/tyokalut/1362987

Viimeksi muokannut mielipuoli : 20.01.2013 08:45
Vastaa lainaten
Vanha 20.01.2013, 12:55
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Perusasetus

Kaks hölmöintä ostajaahan aina huutokaupassa määrää hinnan
Vanha 21.01.2013, 11:03
sfidu75 sfidu75 ei ole kirjautuneena
Tulokas

Rekisteröitynyt: 21.01.13
Sijainti: Lahti
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipuoli Näytä viesti
Tuolle huutokaupan vaunulle jää ALVillisena hintaa 837e ja Kaupasta sen saa näköjään n.800e

http://www.putkijohtoliike.fi/kauppa...ct_id=UYLPJ733

Vinkkinä muutenki tuoon huutokaupat.comin hinta tasoa

Polttis pesuri

lähtöhinta 695e
http://www.huutokaupat.com/fi/v/35404

Kaupassa uutena 390e
http://www.nettivaraosa.com/tyokalut/1362987
Onhan se niin jos on tyhmäpää ja ei jaksa esim googlata niin lompakonpäälle käy.

Vaunun saisi työkalukauppa.net sivuilta 598€

http://www.tyokalukauppa.net/kasityo...la-p-2443.html
Vastaa lainaten
Vanha 21.01.2013, 11:59
V-8:n Avatar
V-8 V-8 ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 31.10.11
Sijainti: Huittinen
Perusasetus

Vaunu työkalujen kanssa on aika suolaisen hintainen, varsinkin kertaostona. Ja sitten aika monella varmaan jo on osa työkaluista joita vaunun mukana tulee. Tietty niitä voi ottaa mukaan autoon/motskariin/veneeseen ym ja silti tallissa on kaikki. Ja halpisvaunu työkaluilla on samaa hintaluokkaa kuin pelkkä kallis vaunu (eli laadukkaampi?)

Itsellä myös pyörii työkaluvaunut välillä mielessä, ja ajatuksena olisikin hankkia hiukan kalliimpi ja tukevampi mihin sitten ostaa omansarjan "moduleita" jotka asettuvat suoraan laatikoihin, niin ei ole sitten avaimet pitkin laatikonpohjia sikin sokin. Mitä merkkejä harrastajilla on tällä ajatuksella hankittuna? Entä onko kukaan jaksanu laskea mitä vaunun mukana olevat työkalut maksavat "irtonaisina"? Siis ei moduleina vaan erillisinä sarjoina.

Joo, tällaista semi-filosofista pohdintaa kuumeessa saikulla.
Vanha 21.01.2013, 14:07
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Perusasetus

Just viimeviikolla kysyin varaosaputkassa, että ostaako joku oikeasti noita vaunuja jotka maksaa 800 kaluineen, kun luulis että aika isolla osalla niistä jotka tarttee tuommoista, olis jo kalut omasta takaa. Vastaus oli että kyllä, monta kappaletta on myyty.
Mutta aiheeseen. Mulla on mun pikkuverstaassa, jossa tehdään pilkkejä ja korjataan leluja ja jne. Pikkujuttuja, semmoinen Clas Ohlssoonin työkalu kärry juttu systeemi. Ja sinne se sopii oikein hyvin. Etenkin dremelin pikku jutut on siellä mukamas järjestyksessä, ja juotostarvikkeet, ym. Sähkökorjaus judanssit. Mut en kyllä tallille veis. Jos jonkinlaisen kärsin sinne sais mahtumaan, niin sellainen missä olis joku alataso, ja sen keskellä sellainen työkalutaulu, johon sais etenkin hylsyt ja kiintoavaimet. Jossain korjaamossa oon semmosen nähnyt ja miust se näytti kätsyltä.

Viimeksi muokannut nyyperi : 21.01.2013 14:09 Perustelu: Ipadin korjaamia sanoja korjattu
Vastaa lainaten
Vanha 21.01.2013, 20:34
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Perusasetus

Mä en ymmärrä tota naputusta noiden hinnasta? Mun mielestä ihan kohtuullinen hinta kun ottaa huomioon että tuollaisessa hyvässä pakissa (n1000€) tulee lähes kaikki työkalut mitä autojen korjaukseen tarvitsee. Itse annan suurimman painoarvon sille, että esim boxon vaunuissa on jokaiselle työkalulle oma vaahtomuoviin valettu paikkansa, eikä ne ole vain survottu sikinsokin johonkin laatikkoon. Näin tulee huolehdittua remontin jälkeen kaikki työkalut paikalleen eikä ne jää pitkin hallia pyörimään. Eri asia on, jos jollain parkkipaikalla autoa korjaa mutta mun mielestä jos on halli niin sen verran voi satsata että kaikki työkalut on siististi omilla paikoillaan eikä pinottu laatikoissa pöydille/lattioille. Tää taas riippuu niin siitä, miten on tottunut hommia tekemään. Kun esim. töissä on kaikki pelit ja vehkeet hyvät niin tulee helposti itsellekkin ostettua samanlaiset kun tietää miten paljon asialliset työkalut työskentelyä nopeuttaa. Saahan jakarilla ja pajamoskallakin auton purettua mutta ei läheskään niin helposti kun kunnon työkaluilla
Vastaa lainaten
Vanha 20.01.2013, 23:39
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Muutama vuosi sitten tein töitä BOXO:lla

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hena Näytä viesti
Itsellä on BOXOn vaunu ja olen ollut tosi tyytyväinen. Vaunu on tosi tukeva ja laadukkaan oloinen.
Työkalut pysyy myös hyvin järjestyksessä ku ostellu pikkuhiljaa sinne noita boxon moduleita.
Mitä nyt pihdit on knipexiä, ruuvarit feloa ja 1/2" hylsyt ja räikkä gedorelta.
Siis työkseni, mutta alle vuoden ikäisistä vaunuista:

-Kaikki väänninpala "bitsit?"; antoi periksi huomttavan helposti, toki bilteman bitsi? vaihtui noin minuutissa, ja kesti enemmän vääntöä! kuusiokolo avaimissa testattiin 2 kertaa samaan mersuun; 6kk vanha boxo vääntyi kierteelle, ja sitten tuo minun auton peräkopista olevalla "bilhelvete" palalla aukesi.

ja nuo lista-avaimet ovat yhtä hyviä kuin bilhelv...

Ja räikät, siis 1/2 , 1/4 ja räikkälenkit, ei kestänyt ILMAN ylihyppäystä, ja kun käsi vuotaa punasta, niin Moska olis paras korjaus.....

Siis itse "operoin" pääasiassa noilla -80 luvun lopun Kamasan hylsäsarjoilla, Oilkohan silloin joku HD aika? nimittäin -90 luvun (-lopun ja uudemmista) Kamasoista on tullut särettyä hylsyjä, vääntimiä ja raikkiä, mutta siinä vaiheessa kun irvistys ja kaulasuonen pullistus on.....

Ja tuolloin päätin, että, Boxo:lle veren vuoto on loppu

p.s tuo boxo:n työkaluvaunu on hyvä, siis liuvut toimii, renkaat ei ala harittaa...
Vastaa lainaten
Vanha 21.01.2013, 22:55
Aktiivijäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis työkseni, mutta alle vuoden ikäisistä vaunuista:

-Kaikki väänninpala "bitsit?"; antoi periksi huomttavan helposti, toki bilteman bitsi? vaihtui noin minuutissa, ja kesti enemmän vääntöä! kuusiokolo avaimissa testattiin 2 kertaa samaan mersuun; 6kk vanha boxo vääntyi kierteelle, ja sitten tuo minun auton peräkopista olevalla "bilhelvete" palalla aukesi.

ja nuo lista-avaimet ovat yhtä hyviä kuin bilhelv...

Ja räikät, siis 1/2 , 1/4 ja räikkälenkit, ei kestänyt ILMAN ylihyppäystä, ja kun käsi vuotaa punasta, niin Moska olis paras korjaus.....

Siis itse "operoin" pääasiassa noilla -80 luvun lopun Kamasan hylsäsarjoilla, Oilkohan silloin joku HD aika? nimittäin -90 luvun (-lopun ja uudemmista) Kamasoista on tullut särettyä hylsyjä, vääntimiä ja raikkiä, mutta siinä vaiheessa kun irvistys ja kaulasuonen pullistus on.....

Ja tuolloin päätin, että, Boxo:lle veren vuoto on loppu

p.s tuo boxo:n työkaluvaunu on hyvä, siis liuvut toimii, renkaat ei ala harittaa...
Joo ei ne bitsit mitää parhaita olekkaan, mutta ei ne paljo mitään maksakkaan ja kyllä ne ihan perus käyttöä kestää oikein hyvin. Kovempaan vääntämiseen onki tarkotettu noi mustat konekäyttöön tarkotetut. Samoiten räikät rikotaan yleensä aina väärällä käytöllä, kun ei räikkiä tai räikkälenkkejä ole tarkoitettu avaamiseen tai kiristämiseen vaan niihin on omat vääntövarret ja kiinteät työkalut, räikkätyökaluilla kun on tarkoitus ottaa ne löysät pois. Itelläki kyllä tarkotus vaihtaa sitä mukaa gedorea tilalle kun jotain hajoo. Yleensä kyllä jos jotain on saanu rikki niin on se enempi tai vähempi ollu väärällä käytöllä. Ja onhan noissa boxoissaki kuitenki ns. "ikuinen" materiaalitakuu.
Vastaa lainaten
Vanha 21.01.2013, 23:05
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Nii, ehkä minä ainakin katson tätä(kin) asiaa vähän oudossa kulmassa, kun on nuita autoja tullut räpellettyä suunnilleen 30 v. niin sitä erilaista työkalua on nurkkiin kertynyt, eli siis miulle tuommonen hetimullekaikkitänne sarja on turha... Tottakai, jos olisin vasta täyttämässä pajaa romulla, ehdottomasti ostaisin sellasen yyber pakin kailla bling bling vermeillä. tai jos mulla olis edes kunnon paja. perkele vanha hirsi navetta jossa on kylmempi ko ulkona! Toisaalta ja toisaalta.. mie ole mistään mitään tient ennekää...
Vastaa lainaten
Vanha 22.01.2013, 00:21
Aktiivijäsen

Perusasetus

Tulee itsekkin seurattua vierestä tota kun asentajat särkee noita työkaluja ja kyllähän niissä on hirveesti eroja kestävyydessä, mutta näkyyhän se hinnassaki. Ja kuluuhan ne kun niitä käytetään 5päivää viikossa noin kaheksan tuntia päivässä. Mutta kyllä niitä käytetään väärinki esim. perus räikkä ja siihen se metrin tai kahden rautaputki vääntövarreks kun ei pultit muuten aukea. Se laadukkaampi räikkä kestää tota varmasti pidempään, kun se halpa taas saattaa sanoa itsensä irti jo ensimmäisellä kokeilulla.

Tullu itellekki hommattua kaikki perustyökalut kolmeen kertaan, sillain että on työkaluseinälle yhet, pakkiin yhet ja sitte toi työkaluvaunu viimeisimpänä, kun ei työkaluja voi koskaan olla liikaa Ja en kyllä voi valittaa että ois bilteman 10 vuoden takuulla olevat työkalut huonoja, kun nekin on monta vuotta jo käyttöä kestäny ja esimerkiksi lenkit saanu monesti moskaa perään, mutta ei edes pahemmin oo saanu jälkiä aikaseks avaimiin.

Tohon vaunuun vaan ajattelin sillain, että kun ostan noita moduleita, niin saan paikat työkaluille ja sitä mukaan kun jotain hajoaa niin ostan parempaa tilalle. Silloin ne jotka on kovimmalla käytöllä niin päivittyy samalla parempiin ja kestävempiin, Kun ei itsellä ainakaan ole sijoittaa kerralla useampaa tuhatta euroa esim. gedoren vaunuun työkaluilla ja muutenkin tuo boxon vaunu miellytti enemmän silmää kun esim. gedoren kärry.

Viimeksi muokannut hena : 22.01.2013 11:07
Vastaa lainaten
Vanha 22.01.2013, 00:01
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lainaus:
Joo ei ne bitsit mitää parhaita olekkaan, mutta ei ne paljo mitään maksakkaan ja kyllä ne ihan perus käyttöä kestää oikein hyvin. Kovempaan vääntämiseen onki tarkotettu noi mustat konekäyttöön tarkotetut. Samoiten räikät rikotaan yleensä aina väärällä käytöllä, kun ei räikkiä tai räikkälenkkejä ole tarkoitettu avaamiseen tai kiristämiseen vaan niihin on omat vääntövarret ja kiinteät työkalut, räikkätyökaluilla kun on tarkoitus ottaa ne löysät pois. Itelläki kyllä tarkotus vaihtaa sitä mukaa gedorea tilalle kun jotain hajoo. Yleensä kyllä jos jotain on saanu rikki niin on se enempi tai vähempi ollu väärällä käytöllä. Ja onhan noissa boxoissaki kuitenki ns. "ikuinen" materiaalitakuu.
No, ettei menis aivan boxo:n mollaamiseen, niin kuten aikaisemmin totesin, vaunu on hyvä, ja tähän vielä täytyy lisätä, että nuo vaahtomuovi- työkalupitimet on tosi hyvät.
Ja hylsätkin taisi kestää, olikohan joku hylsä venynyt?

Mutta nimenomaan noissa bitseissä; siis laatu huonompaa kuin bilteman 10 kpl laatikoissa myytävillä (siis minun mielestä, boxo vääntyy siinä kun biltema kestää, mutta kun biltemalle lisää voimaa, niin voi murtua, ja sirpaleetkaan ei ole täysin poissuljettu)

Ja nuo boxon räikät tosiaan "löysien pois ottamiseen" mutta kyllä 1/2" räikällä pitää kestää vääntää sen, mikä ilman repimistä tulee... ja kun vääntää "liikaa" niin nuo boxot "lipsahti" yli, siis eivät hajonneet, ja kyseessä alle vuoden ikäiset pakit

Mutta siinä olet oikeassa, Normaaliin Käyttöön tosi hyvät työkalut, pitää vaan muistaa että juttelee leppoisasti kokoajan, vaikka itsekseen, ettei räikillä väännä niin lujaa, että normaali leppoinen keskustelu häiriintyy.....
Muutenkin kaikki kirkkaat työkalut vääntyi, ei lohennut, siis kun yritin "liikaa"

Toki minulla on pikkasen antipatiaa tuohon boxon, nuo räikkien lipsahdukset kävi muutaman kerran kynsille niin kipeää... ja muutaman kerran nahkasta lähti pinta pois, ja punainen pesi paskat pois... neulaa ja lankaa ei tarvittu....

Mutta jos verrataan tuota boxo:n pakin hintaa, niin eihän sitä voi verrata "laatumerkkeihin", mutta se, että biltemaan...

Ja pihdeissä olen pysynyt Knipex - Wise-grip linjalla

P.s

Toki en saanut noilla minun Wanhoilla kamasan 1/2" hodarin kampiakselin hihnapyörää auki, sääli iski siinä vaiheessa, kun jatkovarsia oli 2 metriä....
-> 3/4" työkalut kehiin, ja 4:nnellä happi-asetti lämmityksellä lähti....
Vastaa lainaten
Vanha 22.01.2013, 00:36
Aktiivijäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
No, ettei menis aivan boxo:n mollaamiseen, niin kuten aikaisemmin totesin, vaunu on hyvä, ja tähän vielä täytyy lisätä, että nuo vaahtomuovi- työkalupitimet on tosi hyvät.
Ja hylsätkin taisi kestää, olikohan joku hylsä venynyt?

Mutta nimenomaan noissa bitseissä; siis laatu huonompaa kuin bilteman 10 kpl laatikoissa myytävillä (siis minun mielestä, boxo vääntyy siinä kun biltema kestää, mutta kun biltemalle lisää voimaa, niin voi murtua, ja sirpaleetkaan ei ole täysin poissuljettu)

Ja nuo boxon räikät tosiaan "löysien pois ottamiseen" mutta kyllä 1/2" räikällä pitää kestää vääntää sen, mikä ilman repimistä tulee... ja kun vääntää "liikaa" niin nuo boxot "lipsahti" yli, siis eivät hajonneet, ja kyseessä alle vuoden ikäiset pakit

Mutta siinä olet oikeassa, Normaaliin Käyttöön tosi hyvät työkalut, pitää vaan muistaa että juttelee leppoisasti kokoajan, vaikka itsekseen, ettei räikillä väännä niin lujaa, että normaali leppoinen keskustelu häiriintyy.....
Muutenkin kaikki kirkkaat työkalut vääntyi, ei lohennut, siis kun yritin "liikaa"

Toki minulla on pikkasen antipatiaa tuohon boxon, nuo räikkien lipsahdukset kävi muutaman kerran kynsille niin kipeää... ja muutaman kerran nahkasta lähti pinta pois, ja punainen pesi paskat pois... neulaa ja lankaa ei tarvittu....

Mutta jos verrataan tuota boxo:n pakin hintaa, niin eihän sitä voi verrata "laatumerkkeihin", mutta se, että biltemaan...

Ja pihdeissä olen pysynyt Knipex - Wise-grip linjalla

P.s

Toki en saanut noilla minun Wanhoilla kamasan 1/2" hodarin kampiakselin hihnapyörää auki, sääli iski siinä vaiheessa, kun jatkovarsia oli 2 metriä....
-> 3/4" työkalut kehiin, ja 4:nnellä happi-asetti lämmityksellä lähti....
Joo ei niitä boxon räikkiä ammattikäyttöön voi suositella. Ja meinasin itsekkin vaihtaa laadukkaampiin kun lompakko antaa periksi Itse olen jo sitä sukupolvea etten ole tommosia vanhoja (kestäviä) kamasan räikkiä päässyt kopeloimaan, koska olen aina ihmetellyt, että mitä porukka siitä kamasasta niin vaahtoaa ku aina ne kamasan räikät mitä on nähnyt on ollut rikki. Niin ja ei ainakaan kestä nuo boxon perushylsyt pulttimopolla hakkaamista, silloin ainakin venyy/väljistyy, mutta bilteman perushylsyt on kyllä kestäny.

Viimeksi muokannut hena : 22.01.2013 00:39
Vastaa lainaten
Vanha 22.01.2013, 01:14
Aktiivijäsen

Perusasetus

Laitetaan nyt vielä muutama kuva noista laatikoista missä on noita moduleita.

Tuolta noita löytyy jos joku haluaa tutkia. http://www.toolpack.fi/koivunen/imag...yksy_2012.html

Viimeksi muokannut hena : 22.01.2013 01:35
Vastaa lainaten
Vanha 22.01.2013, 16:58
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

näytää kyllä hienolta! Just tänään katsoin tuossa lähi Rautiassa jotain niiden työkalulootapöytäkärry viritelmää, ja kyllä se ainakin on ihan helkutin ylihintainen.
Meni eilen illallakin varmaan useampi tunti kun pohdin juurikin tätä asiaa ja olen kyllä sitä mieltä, että jos nyt sijoittaisin vaikka sen 800e värkkeihin, niin kyllä ostaisin jotain Bahcoa, Kamasa toolssia, ja värkkäisin sen boxin itte. Ite tykkään siitä että voin riepotella nuita kamoja tarpeen mukaan milloin minnekin.. Autoissa mulla on aina mukana sellaset pikku perusvälineet, räikkä ja meisseli sarja, lamppu ja jne.
ja veneissä samoten.

Mut yksi yhteinen nimittäjä meillä kaikilla taitaa olla. ja se on se mitä harva nainen ymmärtää. Eli työkalujen ostaminen, omistaminen ja niistä puhuminen on hauskaa! Ja vallankin niiden käyttö, JOS rojekti onnistuu
Vastaa lainaten
Vanha 23.01.2013, 20:43
Konkari+++

Perusasetus

Lainaus:
Joo ei niitä boxon räikkiä ammattikäyttöön voi suositella. Ja meinasin itsekkin vaihtaa laadukkaampiin kun lompakko antaa periksi Itse olen jo sitä sukupolvea etten ole tommosia vanhoja (kestäviä) kamasan räikkiä päässyt kopeloimaan, koska olen aina ihmetellyt, että mitä porukka siitä kamasasta niin vaahtoaa ku aina ne kamasan räikät mitä on nähnyt on ollut rikki. Niin ja ei ainakaan kestä nuo boxon perushylsyt pulttimopolla hakkaamista, silloin ainakin venyy/väljistyy, mutta bilteman perushylsyt on kyllä kestäny.
En tiedä, onko näissä tapahtunut jotain päivitystä mutta ainakin oman duunipakin hylsyt kestää ampua isollakin (3/4) pyssyllä? Ei väljisty eikä halkea. Pakki ollut minulla käytössä jo 1.5 vuotta. Räikät on tosiaan kuraa, mutta itse korvasin ne bilteman räikillä. Niistä kun heftaa migillä ne ruuvit kiinni niin muuten kestää vääntää sillä metrinkin putkella. Ja veilä noista bitseistä (ilmeisesti tarkoitatte noita kärjellisiä palahylsyjä, torx, xzn jne, niin ei niitä saa kestäviä mistään, ihan kulutustavaraa. Onneks ei oo kalliita niin aina kun hajoo niin uutta kehiin.

Edit: Ja itse en kyllä tuota Gedorea ylistäisi, hajoaa lähes yhtä helposti kuin Boxo mutta maksaa viis kertaa enemmän.
Vastaa lainaten
Vanha 25.01.2013, 20:54
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Perusasetus

Kansalaisaktivisti Matti Käki on huomannut puutteita kiinalaisen työkalukaapin laadussa:

http://www.mattikaki.fi/kuluttaja/tyokalukaappi.htm
Vastaa lainaten
Vanha 26.01.2013, 11:56
Aktiivijäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
En tiedä, onko näissä tapahtunut jotain päivitystä mutta ainakin oman duunipakin hylsyt kestää ampua isollakin (3/4) pyssyllä? Ei väljisty eikä halkea. Pakki ollut minulla käytössä jo 1.5 vuotta. Räikät on tosiaan kuraa, mutta itse korvasin ne bilteman räikillä. Niistä kun heftaa migillä ne ruuvit kiinni niin muuten kestää vääntää sillä metrinkin putkella. Ja veilä noista bitseistä (ilmeisesti tarkoitatte noita kärjellisiä palahylsyjä, torx, xzn jne, niin ei niitä saa kestäviä mistään, ihan kulutustavaraa. Onneks ei oo kalliita niin aina kun hajoo niin uutta kehiin.

Edit: Ja itse en kyllä tuota Gedorea ylistäisi, hajoaa lähes yhtä helposti kuin Boxo mutta maksaa viis kertaa enemmän.
No varsinaisesti yhden hylsyn olen nähnyt joka on korjaamokäytössä antautunut kun on pulttikoneella käytetty, että varmaankin ollut vain yksilöstä kyse. Mutta kyllä ne hieman joustavemmilta tuntuu. Tietysti eihän niitä perushylsyjä ole konekäyttöön edes tarkoitettu eli ei voi kyllä valittaa että olisivat sen kummempia kuin muutkaan hylsyt.
Vastaa lainaten
Vanha 26.01.2013, 15:48
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Perusasetus

Kamasasta...

Lainaus:
Kamasast sen verran, että itellä ja ukolla niitä ollut. Takuuseen saatu uusia tappeja korjausarjana. Viimesin ku hajos, nin ei takuuta enään saatu ku ei oltu huollettu. Ja tästä ei mitään tietoa ollut tullut missään vaiheessa. Kaikki vialliskesi menneet ostettu markka aikaan, ja korjaamo käytössä olleet. Sitten viimesin ostettu pari vuotta sitten pelkkänä räikkänä, joka edelleen ehyt (mut korjaamotoiminta lopetettu hiukena ennen). Mut suht aktiivistä käyttöä sillä edelleen on, joskin ei jokapäivästä. Kaveiksi sit jälkeenpäin ostin Bilteman komponenttikahvalla varustetun, ja ei oo vielä rikki mennyt. Hylsyist se, että ne on kulutustavaraa osittain ja eikä niit saa takuuseen vaik ois minkä valmistama. Takuut ei kuulemma korvaa koneellista käyttöä, vaikka oisivat siihen tehty (niin kuultu mustien hylsyjen halkeamisten jälest).

Työkaluvaunuist sitten, että ei ne työkalut sen paremmin pysy tallessa vaik se vaunu oiskin. Vasta naapurissa käydessä lieteletkua laittaan etsittiin työkaluja ja hallissa seinällä reikälevy ja piikkejä vaimille... Työkaluvaunukin oli, ja ei räikkää löydetty siitäkään. Joten tavallisilla kiintoavaimilla (nää sinältä löyty) liitosten pannat kirittiin...

Työpaikalla Betan vaunu, joka tuli ilman työkaluja aikoinaan... Olikohan pelkkä vaunukin sen tonnin jo... Ei järkeä hinnottelussa, ja halvempikin menis tuolla missä ei oo ku jotain kuusiokolavaimia ja meisseleitä, sekä kiintoavaimia käytössä ainoastaan.
Vastaa lainaten
Vanha 26.01.2013, 22:52
Konkari+++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Kamasast sen verran, että itellä ja ukolla niitä ollut. Takuuseen saatu uusia tappeja korjausarjana. Viimesin ku hajos, nin ei takuuta enään saatu ku ei oltu huollettu. Ja tästä ei mitään tietoa ollut tullut missään vaiheessa. Kaikki vialliskesi menneet ostettu markka aikaan, ja korjaamo käytössä olleet. Sitten viimesin ostettu pari vuotta sitten pelkkänä räikkänä, joka edelleen ehyt (mut korjaamotoiminta lopetettu hiukena ennen). Mut suht aktiivistä käyttöä sillä edelleen on, joskin ei jokapäivästä. Kaveiksi sit jälkeenpäin ostin Bilteman komponenttikahvalla varustetun, ja ei oo vielä rikki mennyt. Hylsyist se, että ne on kulutustavaraa osittain ja eikä niit saa takuuseen vaik ois minkä valmistama. Takuut ei kuulemma korvaa koneellista käyttöä, vaikka oisivat siihen tehty (niin kuultu mustien hylsyjen halkeamisten jälest).

Työkaluvaunuist sitten, että ei ne työkalut sen paremmin pysy tallessa vaik se vaunu oiskin. Vasta naapurissa käydessä lieteletkua laittaan etsittiin työkaluja ja hallissa seinällä reikälevy ja piikkejä vaimille... Työkaluvaunukin oli, ja ei räikkää löydetty siitäkään. Joten tavallisilla kiintoavaimilla (nää sinältä löyty) liitosten pannat kirittiin...

Työpaikalla Betan vaunu, joka tuli ilman työkaluja aikoinaan... Olikohan pelkkä vaunukin sen tonnin jo... Ei järkeä hinnottelussa, ja halvempikin menis tuolla missä ei oo ku jotain kuusiokolavaimia ja meisseleitä, sekä kiintoavaimia käytössä ainoastaan.
Juu, konehylsyt ei mee takuuseen vaikka miten itkis, on yritetty. Kirkkaan hylsyn saa takuuseen jos hylsyssä ei ole pulttikoneesta tulleita hakkaamisjälkiä.

Tietenkin se on tekijästä kiinni, miten ne työkalut kestää tallessa, mutta siksi sanoin että nuo omat paikat auttaa pitämään työkalut tallessa kun itsellä on tapana aina auton valmistuttua tsekata pakki läpi että kaikki paikat on täynnä eikä näin ollen unohdu läheskään yhtä helposti tavaroita auton konepellin alle.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Sivu luotu: 00:03 (GMT +2).