![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Jooo, mut onneks keli lauhtu tonne -10 asteen nurkille. Faija olikin jo käyny laittaa kosanin tohottaa pressun alle hyvis ajoin ja oli lämmintä, kun lumi oli sulanu vedeks konepellin päällä ![]() ![]() ![]() ![]() MUT VITUT SANO VATANEN....PERKELE ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Startti irti ja faija katteli nurkkia ja löyty yks chevyn startti, joka todettiin toimivan. Herätevirta napaan pitää vaan tehdä adapteri johto. Auto alle startti sylissä ja...........NO VOI PERSE!!!!!!!! Ei se tietenkään käy, ku pienemmällä vetolevyllä olevaan chevyyn...ÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHH ![]() ![]() ![]() ![]() Sisälle ja tutkiin, että jos sen pendixin sais korjattua. (Huom! samaan aikaan auto pakkas tuulessa ilman pressua, eli jäähtyy hyvää vauhtia.) Tare ilmoitteli, että hänellä on pajallaan uus startti, että käy hakee, jos tarvii. OK....ajo sinne ja takas vai otanko Moggsterista startin (niin se ei varmaan ihan vähää aikaa oo sitä tarviimassa, kun on edelleen hitsattuna nosturiin...ollu vuodesta 2006 tai 2007 ![]() ![]() mutta kun molemmat samanlaisia "koitetaan korjaa vanha" sohlaajia ollaan, niin eiku pendix purkuun ja osat puhtaaks ja se nippuun....toimii.....hiilet on ihan loppu ja ankkurin vastapinta kans, mutta kyllä kai tuo nyt vielä noin 10 starttia kestää. Haen ens viikolla sit kokonaan uuden startin. Jep, pendix ok, isoimmat paskat pois ja startti nippuun. Madon mahan alle ja startti kiinni ja kaapelit kiinni ja.....vou vou vou....ÄÄÄÄÄH VOI PERSE!!! Akku tyhjä ilmeisesti ![]() No tietysti pikkuinen enkelini Trine soittelee kotoa ja kysyy, että kai tulet ihan kohta saunaan. Hän on jo tunnin odottanu.....ööööh....juuu....iskä koittaa olla nopee ![]() Eli joko nyt lähtis käymään........vouuuu moooouuuu.....häh??? Ja kohta ei enää yhtää mitään??? Kaapelit ei oo kuumat, mutta startti on....iha perkeleen kuuma....eli se saatana sippas kuitenki.....VOI PERSE....EIKÖ MIKÄÄN NYT MEE PUTKEEN??? ........EI EI, ei tunnu menevän!!! Tietty alko sitte sataan jo luntakin siinä vaiheessa saatana!!!!!!! Faija tokas, että hän irrottaa nyt sen Moggsterin startin ja vaihtaa päätypalan asennon ja mä nappasin sillä välin risan pois madosta. Moggsterin startti paikoilleen, piuhat kiinni, kosani sivuun ja starttaamaan...................en ehtiny kunnolla avaimeen ees koskee, kun jo V8 lauloi lauluaan tasaisesti.....JESSSS...jotain hyvää sentään ![]() ![]() Nyt on matonen ollu tallissa reilu tunnin suunnilleen ja mäkin ehdin hiukka saunaan, mutta Trinen kans ei oikee ehditty, vaikka olikin odottanu pitkään. Mutta saas nähdä mitä kaikkee menee persiilleen huomenna ![]() ![]() ![]() ![]() PS. On muuten se citikan kansi vieläki nostamatta paikalleen, eli huomenna sitte sekin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuntuu luonnaavan taas kerran.
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
||||
|
||||
![]()
mukava lukea ku on oikeen tarinaaki laitettu, ja saa huomata et ei se mullakaan aivan putkeen mee
![]() Mutta ei lannistuta niinku tämki mies tässä videossa tuumaa ![]()
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No sitten juu.....
Eli tää päivä kulu ohjausta kyhäillessä. Ensteks muutin sylinteriin kiinnitykset. Originaalina olis ollu tuommonen muistaakseni 24mm kierre, mutta en siihen löytäny helposti sopivaa niveltä ja toisekseen tilan puutekkin ajo muuttaan lenkki kiinnityksen tuohon sylinteriin. Sylkky on siis "sponsori" kamaa, niin se on just tuollainen siitä syystä. IKH:ssa ei mun tuurilla ollu ku 25mm reiällä olevia päitä, niin oli pakko ottaa ne. Olisin pienemmät kyl halunnu. Noh 20mm pultit kaipas sitten tuommoset kuvas näkyvät soviteholkit nivelen silmään. Täs kohtaa oli oikeestaan päivän ekat kirosanat, kun tajusin hitsanneen rasvanipan just väärälle puolelle. Ei saa rasvattua, kun irroittamalla sylkky akselista. Nooh pikku juttu totesin ja jatkoin hommia ![]() Sylinterin sovittelua. Eipä jää liikoja tiloja sylkyn pään ja akselin väliin. Tän takia olisin halunnu pienemmät nivelet, mutta nyt mennään siis näillä. Tehdään sit ehkä joskus iha kokonaan erilainen ohjaus, jos siltä alkaa tuntuun. Sovittelu korvakkeet paikoillaan, että pääsi kokeileen ettei ota mikään kiinni vääriin paikkoihin. Olihan perkeleellinen pulaaminen, että sai sylkyn suunnilleen oikeelle paikkaa, että pääsi heppaan kiinni väliaikaiset korvakkeet. Meinas kädet loppuu kesken, kun kannatteli sylinteriä ja sit yritti saada korvakkeen paikan kohdalleen ja sit piti vielä migin kahva löytää. Toi reaktiotanko tossa jousen vieressä on ehkä lähössä pois/muuttaa eri paikkaan, jos ei hytikka letkut meinaa sopia. Mut eiköhän ne siellä tangon ja lehtijousen välissäkin mahdu seikkaileen, jos niille tekis semmoset ohjurit. Tuommonen tuli akselin puoleisesta korvakkeesta. Aika näyttää, että pitääkö vahvistella. Korvakkeen päällä pakkasnestettä, kun tuli samalla vaihdettua termarin koppa ja tiiviste uusiin, ku edelliset alko vuotaan. Imusarjan puoli tosin oli pahasti syöpyny, että saas nähdä joutuuko täs senkin vielä jotenki "koneistelee".....millään ei viittis irrottaa imusarjaa sen takia. Noh toivotaan parasta, että pitää. Raidetangosta tuli tuommonen. Juu hitsaamalla tehty, mutta ei siin oo yhtään ylimääräistä saumaa ja ite tanko on kyl yhtenäinen ![]() Nyt pitäs sitte vielä orbi sovitella rungon kylkeen ja tehdä rattiakseli. Aihio osat oliskin jo tossa valmiina, ei puutu ku aikaa ![]() Simpukan kun irroittelin, niin ihan hieman oli runko halki, kun harjalla putsailin. Kaippa tuo tulee hitsattua nyt samalla, vaikka simpukkaa ei enään tulekkaan. Jokohan huomen illalla olis ohjaus ![]() ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut Jare : 20.01.2013 22:33 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kylläpä aika kuluu nopeaan......eli en vielä tänäänkään ehtiny saamaan ohjausta valmiiks asti. Rungon halkeama tuli hitsattua kyllä.
Rattiakseli muodostu chevyn omasta pätkimällä + orbin mukana tulleesta ratti-akselista. Eli orbin akselin päässä oli kiila ja lievä kartio. Kartion sorvasin pois ja silloin mittakin oli sopiva chevyn akseliputken sisälle. Kiilalle tein kolon chevyn akseliin, niinku tuolla lailla. Tuohon kiilan päälle faija puuhaili samaan aikaan semmoisen raidetangostakin tutun pannan/längen, jolla putki puristuu orbin akseliin Sitte piti väkästellä orbille teline rungon kylkeen. Tuommoinen siitä sitten tuli näperrettyä. Sit rattiakseli ja orbi pultattuna paikoilleen. Viimeseks nostelin sylinterin paikoilleen ja raidetangon. Nyt pitää vielä mittaa sylinterin liikerata ja tehdä rajoitinholkki sylinterin sisään. Sitten olis pumpun kiinnitys moottoriin ja letkut paikoilleen ja sit pitäiskin päästä starttaan ja ilmaan järjestelmää.....kuinkahan paljon on taas öljyä pajan lattialla ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Niin juu.....tuli lopultakin ladattua video "uuden" moottorin aika ekoista starteista. Aika erilailla käy, kun edellinen
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Hyvin se etenee, vaikka välillä vähän vastustelee
![]() Kiva huomata ettei aina muillakaan ihan putkeen mene kun itsellä oma projekti vastustelee. En siis tarkoita että olisi hyvä kun jollain vastustelee... Tästä laitteesta olisi sitten hienoa saada ajovideota, kun sitä on ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kyllä jenkit on fiksuja... | Uazmies | Linkit | 6 | 02.02.2011 22:58 |
Kyllä lähtee! | KoniJeep | Chit-Chat | 3 | 27.04.2010 19:55 |
Kyllä lähtee.. | Joske | Linkit | 5 | 28.01.2008 09:07 |
Kyllä kulkee! | Zamppa | Chit-Chat | 23 | 01.10.2005 20:38 |
Kyllä koittelee | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 12.09.2004 09:02 |