![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Itsellä alla tuollainen viime vuosituhannen Chevy. Sattuu vielä olemaan Silveraato varustelultaan , ei mikään worktrukki.. Kyyti on mukavaa jo senkin ikäisissä, eikä se ainakaan huonommaksi ole uudemmissa mennyt.Muutamia Rameja ja uudempia Chevyjä olen kokeillut, eikä niistä kumpikaan toistaan paremmalta tuntunut. Molemmissa on parempia ja huonompia puolia omaan käyttöön. Eli hopihopi kokeilemaan, niin oma maku kertoo kumpaa haluat. Duramaxin polttoainetalous ei itselle ole tuttu, mutta kyllä Rami on ainakin pihin kaverin peli. Itse en tuon kuutosen rohinasta niin hirveästi viboja saa, mutta ei se autoa pilaakaan. Kun oikean hintainen sattuisi kohdalle, niin kaupat varmaan tulisi tehtyä. Hiukan huonoa noista Ramin automaateista on kyllä korviin kantautunut, mutta jos jenkin ostan, niin itse en sen vaihteita vaihda. Enkä kyllä mielellään muualtakaan tulleesta autosta. Turhaa touhua.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Cumminssia ei kannata työkonemaisuuden takia ainakaan vierastaa sillä myös 7,3 Powerstroke rouskuttaa Econoline pakun mallisessa autossa aika roisisti.
Oisko niin, että noissa nokallisissa autoissa rouskutus ei yhtä lujasti kantaudu kabiiniin. Olen vähän siinä käsityksessä, ettei noi Chevyn dieselit olisi samassa mielessä kunnon työkonemoottoreita mistä on omat hyvät ja huonot puolet. Tosin harvoinhan noilla jenkeillä mitään töitä näkee tehtävän ![]() Itse rouskuttelisin mieluiten menemään vaikka Cumminssilla ja 6 vaihteisella manuaalilla. Nuo sopisi 3500 kilon kärryn vetopeliksi. Toisaalta niin sopisi vaikka joku Toyota HDJ100:nenkin, joskin se tyrkkää kuluja aika miehekkäästi. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
duramaxsilla kun ajaa kerran niin ei edes harkitse dodgea!!on vähän kun amg mersua ja samaraa vertais
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Nyt pakko kysyä että missä mielessä? Luotettavuudessa vaiko yleisesti laadussa? Laiskahan tuo cumppari on vakiona,vaan pikku piristyksillä siitä saa jo sellaisen menijän että DM saa rueta vaihtamaan moottoriin jo osia mieliäkseen samaan menoon. Mutta loppuviimein tämäkin keskustelu on samaa kastia kuin ottaako nissan vai toyota,kummallekkin on omat kannattajansa ja puolesta puhujat.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Itellä oli tuossa edellisenä kesänä/talvena F-250 -94 Eli ensimmäisiä turbollisia. Edgen lastulla oli kyllä vetoja mukavasti. Ei tienny mitään ku laitto lavan kukkurilleen össiä ja siihen lisäksi iso telikärry kukkuri kuormalla. Ja kyllähän ison kasin ja manuaalin yhistelmä on aika makia! Joten suosittelen kyllä kattomaan myös Foordeja ainakin 7,3 turbo koneella.
__________________
Hiluksi |
|
#6
|
|||
|
|||
|
juu eli se on aikas paljon kiinni itsestään, rahasta ja mitä haluaa autoltaan.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
|
#7
|
|||
|
|||
|
oli se valintasi sitten F-sarjalainen Fordi, Dodge tai Letukka niin ei se valinta mee vituks vaikka mitä tekis jos vertailuautona on joku itä"auto"...
![]() Ja jos niistä tehoista nyt puhutaan niin just 10min sitten kävin kokeilemassa tollasta Duramax-Silveradoa mikä lykkäs takapuöriltä 450hp ( löytyy dynopaperi ni ei tartte selitellä). pakoputki avarampi ja paremmin hengittävä ilmanputsari, siinäpä ne fyysiset muutokset, softalla ne tehot on otettu. ilmeisesti enemmänkin vielä sais mutta vakiolaatikko rupee olemaan kovilla. Keskikulutus pyörii siinä 11l molemmin puolin seka-ajossa. Ihan paska ja tehoton, huonot renkaatkin ku kokoajan suti neljällä vaikka vauhtiakin oli jo reilummin, ite jos hommaisin tollasen niin kyl täytyis olla reilusti enemmän. onneks on niin tyhjä lompakko ettei oo paineita auton vaihtoon ni joutuu vaan ajelemaan tollasella +300hp Suburbanilla. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Eukko sano että meille voidaan hankkia RAMi tai vastaava kun nykyiset autot on loppu. Sain siunauksen perusteena hyvä polttoainetalous, 6 hlö tilat ja halvat käyttökulut kun molemmilla löytyy valmiiksi C-kortti.
Onko 5.9>6.7 moottorin vaihdoksen yhteydessä tapahtunut mitään tehdaspäivitystä tuon rimpulan automaattilaatikon suhteen. Tarkoituksena kuitenkin optimoida tehot ja kulutus mikäli ei löydy jo valmiiksi sopivaa missä viritykset ois tehty. Joka tapauksessa auton pitää olla vähintään >-03 koppainen mutta -06 vaihtu lohko isompaan, onko muita huomioitavia suurempia muutoksia kun lamppujen face-lift ym... Mitens ALV-vähennysoptiolla kaupiteltavat yksilöiden kanssa jos rekisteröi vaikka Y-tunnuksella olevan henkilön nimiin joka ei kuitenkaan asu samassa taloudessa ja ei autoa käytä...?
__________________
KYM |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Silverado | kimitin | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 10.01.2013 19:48 |
| lj70 vs. silverado | LarsRiedel | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 24.08.2012 06:05 |
| Chervolet Silverado | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 05.12.2010 17:50 |
| Silverado muutos | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 12 | 25.12.2009 19:18 |
| Myydään Chevrolet Silverado | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.06.2008 14:04 |