Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.01.2013, 20:26
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.434
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja USoffroad Näytä viesti
Hei, tähän asti japanin mopoilla on savea kynnetty ja nyt tekisi mieli kokeilla ameriikan poikien herkkuja..

Te joilla on oma kohtaisia kokemuksia niin kertokaapas mielipiteitänne autoista:
Chevrolet Silverado 6.6 Duramax, Allisonin automaatilla.. Näitä näyttää olevan myynnillä ja löytyy sekä sähköisellä jakolaatikon ohjauksella ja kepillä valittavalla jakolaatikolla..
Mitä näissä on syytä karttaa kaukaa..??

Dodge Ram 5.9 Cummins - näistä ei ole itsellä oikein käyttökokemuksia lainkaan, mutta huhujen mukaan Cummi on kyll kestävä pata, mutta imee aikalailla löylyä ja koneen äänet on aikatavalla Duramia kovemmat..??

Kertokaas nyt joku viksu että mihin suuntaan vinksahdan..??
Oma kokemus perustuu vain Dodgeen...

Mulla on kaks Dodge Ramia ollu, enkä voi ku suositella!

Cumminssien insinööreillä ei ollu aikanaa tavoitteena tehä mitään mahollisimman sivistynyttä ja hiljaista moottoria, vaan teki siitä kestävän.

Onko invaliidivaihteisto ainoa varteenotettava? Mulla on molemmat ollu kovalla laatikolla, eikä oo koskaa harmittanu Riippuu tietysti paljon mitä autollaa tekee... Manuaali kestää vaihteistona paremmin vakiona koneen vääntöä, ensin alkaa kytkin luistaa. Tomaatti ei juurikaan kestä viritystä tahi painavaa kärryä...

Jos viittasit löylyllä polttoaineen kulutukseen, niin pullakahvit tarjoon jos joku muu noin 350hp härveli vie alle 10 sataselle.

Vääntö on voimaa, ja ilo alkaa kahesta kilosta

Molemmat oli noin 350hv/1300Nm


Mutta niinku jo sanottu, kannattaa ajaa molempia, ja mielellää useampia yksilöitä.

__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.01.2013, 09:07
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Itsellä alla tuollainen viime vuosituhannen Chevy. Sattuu vielä olemaan Silveraato varustelultaan, ei mikään worktrukki.. Kyyti on mukavaa jo senkin ikäisissä, eikä se ainakaan huonommaksi ole uudemmissa mennyt.

Muutamia Rameja ja uudempia Chevyjä olen kokeillut, eikä niistä kumpikaan toistaan paremmalta tuntunut. Molemmissa on parempia ja huonompia puolia omaan käyttöön.

Eli hopihopi kokeilemaan, niin oma maku kertoo kumpaa haluat.

Duramaxin polttoainetalous ei itselle ole tuttu, mutta kyllä Rami on ainakin pihin kaverin peli.
Itse en tuon kuutosen rohinasta niin hirveästi viboja saa, mutta ei se autoa pilaakaan. Kun oikean hintainen sattuisi kohdalle, niin kaupat varmaan tulisi tehtyä.

Hiukan huonoa noista Ramin automaateista on kyllä korviin kantautunut, mutta jos jenkin ostan, niin itse en sen vaihteita vaihda. Enkä kyllä mielellään muualtakaan tulleesta autosta. Turhaa touhua.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.01.2013, 12:40
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Cumminssia ei kannata työkonemaisuuden takia ainakaan vierastaa sillä myös 7,3 Powerstroke rouskuttaa Econoline pakun mallisessa autossa aika roisisti.

Oisko niin, että noissa nokallisissa autoissa rouskutus ei yhtä lujasti kantaudu kabiiniin.

Olen vähän siinä käsityksessä, ettei noi Chevyn dieselit olisi samassa mielessä kunnon työkonemoottoreita mistä on omat hyvät ja huonot puolet.

Tosin harvoinhan noilla jenkeillä mitään töitä näkee tehtävän

Itse rouskuttelisin mieluiten menemään vaikka Cumminssilla ja 6 vaihteisella manuaalilla. Nuo sopisi 3500 kilon kärryn vetopeliksi.

Toisaalta niin sopisi vaikka joku Toyota HDJ100:nenkin, joskin se tyrkkää kuluja aika miehekkäästi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.01.2013, 14:54
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Talking

duramaxsilla kun ajaa kerran niin ei edes harkitse dodgea!!on vähän kun amg mersua ja samaraa vertais
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.01.2013, 16:05
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ventora Näytä viesti
duramaxsilla kun ajaa kerran niin ei edes harkitse dodgea!!on vähän kun amg mersua ja samaraa vertais
Nyt pakko kysyä että missä mielessä? Luotettavuudessa vaiko yleisesti laadussa? Laiskahan tuo cumppari on vakiona,vaan pikku piristyksillä siitä saa jo sellaisen menijän että DM saa rueta vaihtamaan moottoriin jo osia mieliäkseen samaan menoon. Mutta loppuviimein tämäkin keskustelu on samaa kastia kuin ottaako nissan vai toyota,kummallekkin on omat kannattajansa ja puolesta puhujat.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.01.2013, 16:57
AUH:n Avatar
AUH AUH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 92
Perusasetus

Itellä oli tuossa edellisenä kesänä/talvena F-250 -94 Eli ensimmäisiä turbollisia. Edgen lastulla oli kyllä vetoja mukavasti. Ei tienny mitään ku laitto lavan kukkurilleen össiä ja siihen lisäksi iso telikärry kukkuri kuormalla. Ja kyllähän ison kasin ja manuaalin yhistelmä on aika makia! Joten suosittelen kyllä kattomaan myös Foordeja ainakin 7,3 turbo koneella.
__________________
Hiluksi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.01.2013, 17:05
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

juu eli se on aikas paljon kiinni itsestään, rahasta ja mitä haluaa autoltaan.
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.01.2013, 18:45
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

oli se valintasi sitten F-sarjalainen Fordi, Dodge tai Letukka niin ei se valinta mee vituks vaikka mitä tekis jos vertailuautona on joku itä"auto"...

Ja jos niistä tehoista nyt puhutaan niin just 10min sitten kävin kokeilemassa tollasta Duramax-Silveradoa mikä lykkäs takapuöriltä 450hp ( löytyy dynopaperi ni ei tartte selitellä). pakoputki avarampi ja paremmin hengittävä ilmanputsari, siinäpä ne fyysiset muutokset, softalla ne tehot on otettu. ilmeisesti enemmänkin vielä sais mutta vakiolaatikko rupee olemaan kovilla. Keskikulutus pyörii siinä 11l molemmin puolin seka-ajossa. Ihan paska ja tehoton, huonot renkaatkin ku kokoajan suti neljällä vaikka vauhtiakin oli jo reilummin, ite jos hommaisin tollasen niin kyl täytyis olla reilusti enemmän. onneks on niin tyhjä lompakko ettei oo paineita auton vaihtoon ni joutuu vaan ajelemaan tollasella +300hp Suburbanilla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Silverado kimitin O/M/V Ajoneuvot 4 10.01.2013 19:48
lj70 vs. silverado LarsRiedel Tekniikka & Jutustelu 19 24.08.2012 06:05
Chervolet Silverado Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 05.12.2010 17:50
Silverado muutos Rekisteröimätön Chit-Chat 12 25.12.2009 19:18
Myydään Chevrolet Silverado Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 28.06.2008 14:04


Sivu luotu: 04:56 (GMT +2).