Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.01.2013, 20:23
juuso85 juuso85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 78
Perusasetus

[QUOTE=jyrden;961303]Ei siin muuta oo ku laittaa tarpeeks öljyä ja jatkaa ajamista. Itellä teki aikoinaan työpaikan pihassa saman, että pukkas öljyä hiukan mittatikunreijästä... Naapurin traktorin perässä sit kotiin, ja viikon pääst ku siit vitutuksetl selvitti vikaa. EI ollu mitään vahinkoa tapahtunut, ja tapaturman jälkeenkin ajettiin n. 20tkm ja ei ongelmia.

joo samaa mieltä... on mulla jäätynny ennenkii toi huohotin ja ei oo ikinä ennen menny mitää mut nytte ku on huohotin jääs ja melkee 3 baarii ahtoo välillä nii se työntää öljyt aika joutusasti pihalle. purkasin eilen ny muuten ne molemmat pannut ja on se td27t kiertokanki paljon vankempi ja männäntappi on kans isompi ku td25 koneen ja tosiaa mäntä noin 3 millii isompi. olis muuten kohta ollu kansiremontti eessä jokatapauksessa kun oli pahvi ottannu värii 2 ja 3 pytyn välistä nii ei ois varmaa kauaa kestänny ku ois alkannu supsutella.... no ei muutaku kasaa ja jos viel innostusta piisaa nii ois kiva testata etanoolin ruiskutusta noin niiku lisänä tonne pannuu kun on ahdot isollaan... onkos kellään kokemusta semmosesta? mitähän määriä sitä pitäs ruikkia?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.01.2013, 21:30
Onni Onni ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.01.13
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 19
Perusasetus

Ei löytyny jäätä mistään mutta otin sen letkun pätkän irti ja lisäsin öljyä koneeseen. Huonosti se kävi aluksi mutta siitäki päästiin yli ku pumppas ilmat pois polttoainejärjestelmästä. En kyllä tiiä miten sitä sinne oli päässy.. Nyt pelaa normaalisti mutta pitää seurailla noita öljyjä pari päivää.

Paljonkos olette pitäny paineita tuommosissa 31x10½ renkaissa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.01.2013, 23:06
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Onni Näytä viesti
Ei löytyny jäätä mistään mutta otin sen letkun pätkän irti ja lisäsin öljyä koneeseen. Huonosti se kävi aluksi mutta siitäki päästiin yli ku pumppas ilmat pois polttoainejärjestelmästä. En kyllä tiiä miten sitä sinne oli päässy.. Nyt pelaa normaalisti mutta pitää seurailla noita öljyjä pari päivää.

Paljonkos olette pitäny paineita tuommosissa 31x10½ renkaissa?
kannattaa ihan kokeilla,riippuu vanteen leveydestä,kumin jäykkyydestä,aloita n.1.8-2.5 siis tie ajoon. maastossa tilanteen mukaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.01.2013, 11:08
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Vääntövarret


Mulla on -87 King. Taakse ed.om. vaihtanut uudet jouset
Ilmeisesti kirinyt myös sitten vääntövarsia edessä, jotta auto on suorassa.
Nyt ei pysty säätään eturenkaiden kallistusta kunnolla.
Taidan säätää alaspäin hieman...


Kannattaako uusien vääntövarsien vaihto, ja säätö sitten niillä?
Jos vaihtaa normikäyttöön niin tavallinen vai tuo +50kg?
Normaali käyttö = ei oikeaa offia...


Miten sitten varmistan että molemmat vääntövarret on samalla tavalla säädetyt.
Nyt minusta kuskin puolen kiristyspultin päätä näkyy näkyy paljon vähemmän...
Voiko nuo olla eri lailla "väsyneitä nuo tangot?

Jaaha, ja pitää tarkistaa tuo huohotinputkikin näköjään nyt heti...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)

Viimeksi muokannut Guffaw : 18.01.2013 15:26
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.01.2013, 15:25
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Vääntövarret


Joo.

Helppo oli säätää nuo vääntövarret.
Löysäsin lukituksen ja väänsin säätöpulttia pulttipistoolilla ja laskin etupäätä renkaiden kohdalta pari-kolme senttiä.
Mittasin välin ylätukivarren ja palkin väliltä että on sama molemmilla puolen, ja säädöt piti jättää edelleen eri tasoille tangon päissä.

Testasin sitten ja huomasin, että ohjaus oli huomattavasti parempi ja kiermurtelua ei enää esiintynyt.
Kyllä mulla edelleen on maavaraa ihan hyvin.

Ajoin kauppaan Prisman parkkiin ja tarkastelin sivuprofiilia ja ehkä keula on nyt pari senttiä alenpana ku perä. Minusta noin se pitäis ollakin...

Nyt ohjauskulmatkin alkaa olla varmaan paremmin kohdallaan...
Keula tuntuu nyt kyllä paljon pehmeämmältä kuin peräpää.
Pitäiskö nuo vääntövarret sittenkin vaihtaa...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)

Viimeksi muokannut Guffaw : 18.01.2013 17:08
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.01.2013, 09:30
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Guffaw Näytä viesti
Joo.

Helppo oli säätää nuo vääntövarret.
Löysäsin lukituksen ja väänsin säätöpulttia pulttipistoolilla ja laskin etupäätä renkaiden kohdalta pari-kolme senttiä.
Mittasin välin ylätukivarren ja palkin väliltä että on sama molemmilla puolen, ja säädöt piti jättää edelleen eri tasoille tangon päissä.

Testasin sitten ja huomasin, että ohjaus oli huomattavasti parempi ja kiermurtelua ei enää esiintynyt.
Kyllä mulla edelleen on maavaraa ihan hyvin.

Ajoin kauppaan Prisman parkkiin ja tarkastelin sivuprofiilia ja ehkä keula on nyt pari senttiä alenpana ku perä. Minusta noin se pitäis ollakin...

Nyt ohjauskulmatkin alkaa olla varmaan paremmin kohdallaan...
Keula tuntuu nyt kyllä paljon pehmeämmältä kuin peräpää.
Pitäiskö nuo vääntövarret sittenkin vaihtaa...
Itsellä kirrattu ja mikäli orkkis pohjaanlyöntikumet ois paikallaan, niin ei ne kestäs kauaa... Sen verran kirrattu, ja ulosjoustoa vähän, että vois melkeen sanoa et ois jatkuvasti pohjaanlyöntikumeilla mikäli ne ois paikallaan (ei kylläkään katsastust haitannut niiden pois olokaan).
Pitäs kattoo omassakin, että löysäiskö hiukan et sais pehmeyttä ja ulosjousoa lisää... Koppaahan mulla korotettu, ja alla tällä hetkellä 235/85-16 Insat ja ei oo kaaret edes lähellä, vaikka on leikkeleämttömät ja orkkis levein kaarilevikkeidenkin... Noist ku aika jättää, niin sitten leveempää kumia alle...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.01.2013, 12:47
m.k.:n Avatar
m.k. m.k. ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 31.03.11
Sijainti: LPR
Viestit: 21
Perusasetus

Tuli hommattua vm-90 KC 24Z ja eilen jäin jo kiinni mökille
(pohjaa myöten hangessa, tuli vähän lapiohommia, onneksi ei tullut kuuma kun pakkasta oli vaan 25 astetta...). Onko näihin bensakoneisiin saatavilla kärjetöntä sytytystä kärkien tilalle, kun edellinen omistaja oli "uusinut kaikki sytytyksen osat", mutta tuntuu että hieman nykii ja arpoo kun painaa kaasun pohjaan. Automaatti ryyppykin varmaan järkevää muuttaa manuaaliseksi => onko näihin olemassa valmista settiä vai miten olette toteuttaneet?
Onko alkuvuoden -90 mallissa 27 booriset napalukot? Ei oikein paikkaa mihin jättää autoa levälleen että näkisi ja sitten tilaisi oikeat navat...
__________________
- shine can never replace attitude -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 17:40 (GMT +2).