![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() onko vakio puskurit? ei vinsiä, pohjapanssaria vakio penkit, veikkaan ettei puoletkaan suomen 410 kelpais leimalle jos ne puntaroitais, painoo tulee salakavalasti lisää kun autoo varustellaan. tai vaihda katsastus konttoria. eräs suzuki 413 paino venäjän safari kuormassa äijät sisällä 2150kiloa
Viimeksi muokannut toyota4x4 : 15.01.2013 18:01 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Paljonko etuakselimassa oli ja paljonko sitä olis inssin mukaan saanu olla?
Olisko nyt joku virhe mahdollisesti jossain..
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eli lasit hakuun, kiitos tiedosta
![]() keulalla on itse tehty karjarauta ja vinssi. sisältä lötyy kuppipenkit ja pellin alta isohko akku. ja tietysti 31´ renkaat alla. etuakseli massa oli noin 580 paikkeilla ja papereissa lukee että saisi olla maks. 470 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
no ota pois edestä vinssi ja karja puskuri niin sit saa kilpiin ja pikku renkaat
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs hanttarin jalkatilan lätkässä (valmistajankilpi) lukee?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Toi 470 kg kuulostaa tosi pieneltä lukemalta, voiko olla noin vähän ?
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Olen katsonut 4 suzukin paperit ja kaikissa ollut sama akselimassa, ei siinä olla paljoa mietitty.
Mutta ongelma ratkesi kun sain käsiini poikkeuslupa paperin auravarustukselle, jolloin etu akselimassa nousee 720 kiloon. konttorilta kävin varmistamassa asian ja sanoivat että hitsaat vaan auran kiinnikkeet runkoon ja sillä selvä ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Esim. LJ70:ssä otteella etuakselimassa joissain ekoissa versioissa ainakin 760 kg, kun auto painaa tyhjiltäänkin etusille 750 kg. Valmistajan sallima on 1300 kg. En ymmärrä, mutta noin se vaan on. Edit: tsekattu tyyppitiedoista, akselimassat 1- 470 kg, 2- 780 kg. Tällä kertaa samat otteella ja valmistajan sallimat. Orkkisvehkeen omamassasta eteen 430 kg tai 420 kg versiosta riippuen, eli ei sinne paljoo kestä lisää painoa laittaa. Akku voi helposti painaa 5 kg enemmän ku orkkis, omatekelepuskurista tulee äkkiä 30 kg lisää, vinssi painaa asennuslevyineen sen 40 kg, renkaista tulee joutuin 20 kg enemmän per pyörä jos on yhtään offroad-tyyppiset kumi ja helmaputkista tuleva painokin tulee puoliks eteen. Eli helposti saa 550 kg etuakselille eli reilusti yli valmistajan salliman. On se vaan niin keponen ja pieni. ![]() Viimeksi muokannut -MaTTi- : 17.01.2013 11:01 Perustelu: tyyppitiedot |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulle taas katsuri sanoi että etuakselimassa mitataan aina ILMAN auraa, jolloin massan pitää olla valmistajan antamissa rajoissa, ja auran kanssa saa olla 720 kg. Lieneekö eri käytäntöjä tässäkin asiassa ? |
![]() |
Luokat |
katsastus, suzuki |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
suzukin jakolaatikko ongelmia? välityssarjoista? | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 03.02.2009 20:32 |
33" ongelmia katsastuksessa HJ | limppuHJ61 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 14.08.2007 11:02 |
Kallistuksenvaimennin katsastuksessa ? | raw | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 16.07.2007 20:44 |
ajovalonpesimet katsastuksessa? | DieselPower | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.07.2006 15:10 |
Ongelmia katsastuksessa? | LENNY | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 19.08.2005 07:37 |