Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.01.2013, 20:41
Hanu Hanu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.11.12
Sijainti: Loppi
Viestit: 18
Perusasetus

Mä meinasin sovittaa tuohon moottorisahalaipan rasvaukseen tarkoitettua vastaavanlaista rasvaprässiä. En ole vielä kokeillut mutta toiminee...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.01.2013, 21:26
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hanu Näytä viesti
Mä meinasin sovittaa tuohon moottorisahalaipan rasvaukseen tarkoitettua vastaavanlaista rasvaprässiä. En ole vielä kokeillut mutta toiminee...
Pystyy vaihtamaan "normaalin" pään.
Pyrittää vain tuon pois ja uusi tilalle.
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.01.2013, 17:02
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Pystyy vaihtamaan "normaalin" pään.
Pyrittää vain tuon pois ja uusi tilalle.
Ei käy ihan normi nippa. Tuo ristikossa oleva "orggis" nippa on kierten päältä mitattuna 4,7mm, niin onkohan tää joku tuuma koko ?
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.01.2013, 21:19
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Semmoistahan minä tässä mietin, kun viimme katsastuksessa sanoi katsuri että. kallistuksen vakaajan kiinnitys edessä oikealla välystä... ja jotain täälläkin silloin aiheesta keskusteltiin. Mutta. enhän minä ole sitä vieläkään saanut aikaiseksi tehdä.
No nyt kun pitäs taas kerran mennä sinne K1 selle pelkäämään, niin kaise on pakko. mutta ongelma mun tapauksessa on se kun en ihan ymmärrä kuinka tuo tsydeemi toimii... kun olen netistä kuvia katellut niin siinähän on se vimkurainen koiranluu, ja sitten on ne puslat ja muut?
Nin mikä siitä väljistyy? ja pitääkö se vaihtaa koko paska, kun näkkyy olevan jokaista nippeliä erikseen myynnissä. Ja jos nyt tulee mieleen että miks en o purkanu ja katsonu, niin voinene kertoa että mulla on just nytten kylkiluut murti, muitten vaivojen lisäkkeeks. ja haaveilen siitä että vois tilata osat, ja kun ne tulee nin kylki ois siinä kunnossa että vois jo jotain tehdäkin.
Toinen hämmennys mulla on noitten jarrujen keralla, kun se säätö niissä toimii liiankin hyvin.. Kun käyttää kässäriä, niin saattaa saada toisen takasen ihan lukkoon ja se pitää sit ruuvarilla vapauttaa, kiertämällä sitä säätö pyörää. No sen kyllä selvitän kun kummiskin aukasen jarrut katsastusta varten, taidan kyllä ottaa sen säädön hevon vaginaan sieltä.

kiitos ja anteeks.
Janne.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.01.2013, 21:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Nin mikä siitä väljistyy? ja pitääkö se vaihtaa koko paska, kun näkkyy olevan jokaista nippeliä erikseen myynnissä.
Kallistuksenvakaajalle on kaksi puslaa, yksi per puoli. Väljistyy ajanmyötä kun kumi hapertuu tai yksinkertaisesti kuluu. XJ:hin on tehtaalta saanut muistaakseni kolmea erikokoista vakaajaa, jos on vakaajan kumipuslat väljät niin mittaa ensin vakaajan paksuus ja tilaa sen mukaan uudet puslat molemmin puolin. Melkein suosittelisin uretaanipuslia tähän, ne on hyviksi todettu kallistuksenvakaajassa.

Jos väljää on koiranluissa, niin siinä on kaksi vaihtoehtoa. Yläpäässä on sellainen pallonivelen tyyppinen hässäkkä missä on suojakumi päällä, se voi mennä väljäksi. Alhaalla on kumipusla, ja se voi myös kulua väljäksi. Jos koiranluu on väljä, niin sitten koiranluut vaihtoon. Ne ei järin hinnakkaita ole. Jos ajat enemmän metsässä, suosittelen JKS:n Quick disconnectien ostamista - säästää koiranluita ja vakaajaa metsäajossa, ja saat kunnolla joustoja käyttöön kun on helppo ottaa koiranluut irti metsäajelun ajaksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.01.2013, 22:52
siffo siffo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.03.09
Sijainti: Sipoo
Viestit: 62
Perusasetus

Suosittelen myös noita Quick disconnecteja. Mulla meni kolme koiranluuta alle puolen vuoden aikana kun olin 2" korotus palikat laittanu. Kaks meni väljäks ja yks kokonaan poikki siitä pallonivelen kohdalta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.01.2013, 23:42
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Niinno, mun Jeepsukkeli pääsee siinäsuhteessa helpolla että se on mun käyttöharrustus lelu. Jolla ei juur offata, se on mulla siks kun on niin hyvä ajaa, ja varmahko värkki. mie offaan mönkkärillä, Sitä on helponpi vinssata ja nostella murakosta poies, eikä tartte niin isoja paikkoja.. tänäänkin leikin ihan vaan omalla tontilla.
oon just miettinyt jeepin suhteen, mitä jos laittaskin sen oikein Bling Bling kuntoon. Nätti maalaus, kauniit irtokapselit tavipyöriin ja jne. Semmonen oikein City maasturi luukki
Ja kun harraste auto pitää olla niin tuo on juurikin lähes täydellinen. Yksi ainoa asia siinä vain harmittaa. Tuo kutonenhan on hiton hyvä kone, vain kaks pyttyä puuttuu... Ja sen takia se varmaan on pakko joskus vaihtaa grandiin.. Ja ihan vaan siks, että mä haluun V8in. Tai sit dodge challengerin.
Sori off topicista, mutta Onhan tää offipalsta

Kiitos taas kerran.
Janne
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 11:38 (GMT +2).