Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.01.2013, 17:40
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Omassa luxissa (110) oireita ollut kokoajan ajossa että poljin ottaa pirun alhaalta. Metsässä vaihteet menee hankalasti päälle mutta normi ajossa viellä pärjäsi jotenkin.Ajattelin irrottaa askin kun paketti on näppärästi nyt irtonaisena. Säädin polkimen luota liki tappiin ja parani hiukan mutta lämmettyä sama homma tuli takasin. Ei kyllä huonontunut eikä parantunut sen aikana kun tuolla ajelin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.01.2013, 20:40
Syöttö hakkuri Syöttö hakkuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.12
Sijainti: Savo,suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Kytkinta näihin on ainakin useita eriversiota.
91-92 4x4 Dieseliin vaihtuu halkaisija 225-236mm. löytyy erilaista paineasetelmaa ja eri korkuista laakeria. Toiset brosuurit väittää 2x4 ja 4x4 malleihin samaa kytkintä toiset eriversioo.
Ittellä 91 nelikko jossa 92 kone,on eri kytkimet,225-236mm. 97 hiasen 2x4 kytkin sama kuin tuon 4x4: 91:sen. eli 225mm.
Ostin tuohon 91 4x4 kytkimen ja ainakin neljää erilaista löytyi.
Nyt paikallaan 225mm levy ja asetelma. <itse kytkin levyn poorin holkin korkeus paljon pienempi kuin noisaa muissa 3:ssa purkamassani kytkimessä,toimii kuitenkin moitteetta.

Jos joku kertoo miten ymppään kuvan tähän palstaan,voisin kuvat eroista laittaa...
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.01.2013, 00:29
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitoy Näytä viesti
Omassa luxissa (110) oireita ollut kokoajan ajossa että poljin ottaa pirun alhaalta. Metsässä vaihteet menee hankalasti päälle mutta normi ajossa viellä pärjäsi jotenkin.Ajattelin irrottaa askin kun paketti on näppärästi nyt irtonaisena. Säädin polkimen luota liki tappiin ja parani hiukan mutta lämmettyä sama homma tuli takasin. Ei kyllä huonontunut eikä parantunut sen aikana kun tuolla ajelin.
Onko sulla ollut eroa onko ollut takaveto tai nelikko päällä? Nimittäin ihme ja kumma mul oli tänää et takavedol en saanu pakkia millään sisään, mut sit ku koitin nelivedolla nii meni heti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.01.2013, 00:37
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Ei ollut muistaakseni eroa. Välikaasulla meni aina ja pienellä kikkailulla. Metsässä pakki --> ykkönen --> pakki --> kakkonen ja keppiä sai survoa reilusti että meni pykälät.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.01.2013, 08:34
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

ite tullut näiden toyotan kytkimien kanssa pelattua, niin omatekele asetelmat (M5 race) asettunut juurikin tuolla kytkinpolkimessa olevalla säädöllä, säätö todella herkkä ja sillä olen saanut liikeradat kuntoon. Nykyisellä Toycedes sekasikiöllä muuttui asetelman paikka sen verran, että kytkinkopassa olevaa puolipallon mukaista niveltä piti liikutta ulospain parimilliä. Jolloin myös työsylinterin liike pieneni. Ja laiskana en edes jaksanut purkaa laatikkoa pois vaan sen muutoksen voi kokeilla sielät käpälän reiästä kun sen kumin heittää pois. Listaavaimella aukaisee sen tapin ja ruuvaa aukipäin ja testaa millon hyvä. Sitten sen alle pujottaa vaseliinilla höystetyn rikan josta leikattu reunat auki että sen voi pujoittaa paikoilleen. ja kirii tapin sitten sen päälle. Helppo homma valkoihoiselle
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.01.2013, 12:20
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitoy Näytä viesti
Ei ollut muistaakseni eroa. Välikaasulla meni aina ja pienellä kikkailulla. Metsässä pakki --> ykkönen --> pakki --> kakkonen ja keppiä sai survoa reilusti että meni pykälät.
Joo välikaasulla mäki sain niitä tungettua sisään kyllä. Oli vaan vähän orpo olo seistä liikennevaloissa ku keppi ei liiku muuten ku sivusuunnassa. Ja tosiaan väkisin saa tunkea sitä keppiä sinne että menee.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.01.2016, 12:33
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 664
Perusasetus

Pikku ot.. Mistä halvalla jäykkä kytkin hiluxiin? (ln46)
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä.
https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ

ISORY
SLCK #556
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.05.2016, 22:40
juuri juuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.06.15
Sijainti: Lempäälä
Viestit: 48
Perusasetus

vaihtoo levy vai koko paketti?


Pistetään nyt vaikka tän ketjun jatkoksi..

Tilanne on se, että Hiluxin kytkin otti hyvin jyrkästi ylhäällä kiinni, eli luistattaminen oli vaikeeta/mahdotonta. Sitten se alkoi tehdä sitä, että ei irrottanut ollenkaan, ja vaihteen joutui lyömään kuin varkain sisää, jonka jälkeen irrotti kyllä pienen nytkähtämisen jälkeen. Tämä tapahtui vain paikalla ollessa vapaalta - vauhdissa vaihteet sai silmään ihan ok. Nyt on kytkin auki ja levyn vaihtotarve on ilmeinen, mutta osaako joku sanoa, että kannattaako ehdottomasti saman tien vaihtaa koko paketti, vaikka levyn lisäksi näkyvää vikaa ei muualla ole. En huvikseni viitsisi koko pakettia vaihtaa (kun hintaero paketilla ja pelkällä levyllä melkeen satanen), mutta toisaalta, kun haluais saada kerralla kuntoon, niin että mitä tässä nyt osaa tehdä tä? Onko painelaakeri kuinka kuluva osa? Kiitos.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.05.2016, 06:57
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juuri Näytä viesti
Pistetään nyt vaikka tän ketjun jatkoksi..

Tilanne on se, että Hiluxin kytkin otti hyvin jyrkästi ylhäällä kiinni, eli luistattaminen oli vaikeeta/mahdotonta. Sitten se alkoi tehdä sitä, että ei irrottanut ollenkaan, ja vaihteen joutui lyömään kuin varkain sisää, jonka jälkeen irrotti kyllä pienen nytkähtämisen jälkeen. Tämä tapahtui vain paikalla ollessa vapaalta - vauhdissa vaihteet sai silmään ihan ok. Nyt on kytkin auki ja levyn vaihtotarve on ilmeinen, mutta osaako joku sanoa, että kannattaako ehdottomasti saman tien vaihtaa koko paketti, vaikka levyn lisäksi näkyvää vikaa ei muualla ole. En huvikseni viitsisi koko pakettia vaihtaa (kun hintaero paketilla ja pelkällä levyllä melkeen satanen), mutta toisaalta, kun haluais saada kerralla kuntoon, niin että mitä tässä nyt osaa tehdä tä? Onko painelaakeri kuinka kuluva osa? Kiitos.
Jos kerran meininki on kerralla kuntoon niin onko tuossa vaihtoehtoa?
Ite ainaki vaihtasin kaikki kerralla.
Mutta ihan oman maun mukaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään hilux kytkin exedy ventora O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.04.2010 17:47
Toyota hilux 98 kytkin joodik Tekniikka & Jutustelu 1 12.02.2010 18:19
Ostetaan HILUX ln110 Kytkin ORR O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 21.07.2009 21:15
hilux/taro kytkin Tekniikka & Jutustelu 1 14.11.2005 21:52
centerforse kytkin hilux/lj70 jjtp Tekniikka & Jutustelu 0 21.02.2004 10:31


Sivu luotu: 18:10 (GMT +2).