Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.12.2012, 20:11
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

tietääkös porukka kertoa, et minkälaisia käyttöautoja seuraavat olis; ?

-vito 2000-2003, manuaali vs. automaatti, alle 300tkm, etuveto, vetokoukku, webasto, 2.2l, ilmastointi
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Vito

-passat 1998-2003, manuaali vs. automaatti, alle 280tkm, neliveto vs. etuveto, moottori vaihtoehdot: 1.6--> v6--> w8 sekä 1.9tdi -->2.5tdi, ilmastointi, vetokoukku
http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat

saattaisi seitensatasen volvon myynnin kunniaks olla jompikumpi ostoslistalla, tällä hetkellä kiikarissa
vito -03, 2.2cdi, n.280tkm, manuaali, webasto, koukku, etuveto
passat -98, 2.8v6, n.280tkm, automaatti (tip-tronic), koukku

__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #2  
Vanha 28.12.2012, 20:30
mielipuoli:n Avatar
mielipuoli mielipuoli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.08
Sijainti: Imatra/juva
Viestit: 438
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
tietääkös porukka kertoa, et minkälaisia käyttöautoja seuraavat olis; ?

-vito 2000-2003, manuaali vs. automaatti, alle 300tkm, etuveto, vetokoukku, webasto, 2.2l, ilmastointi
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Vito

-passat 1998-2003, manuaali vs. automaatti, alle 280tkm, neliveto vs. etuveto, moottori vaihtoehdot: 1.6--> v6--> w8 sekä 1.9tdi -->2.5tdi, ilmastointi, vetokoukku
http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat

saattaisi seitensatasen volvon myynnin kunniaks olla jompikumpi ostoslistalla, tällä hetkellä kiikarissa
vito -03, 2.2cdi, n.280tkm, manuaali, webasto, koukku, etuveto
passat -98, 2.8v6, n.280tkm, automaatti (tip-tronic), koukku
En tiiä muuta kun että talossa on yksi uudempi vito ja voin sanoa että VIRHE ostos!! 160tkm ajettu ja ei kuukauttakaan ilman remonttia ja tuskin tuo vanhempikaan sen parempi.

Uudempi tykkää myös ruosteesta
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!!
  #3  
Vanha 28.12.2012, 21:47
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipuoli Näytä viesti
En tiiä muuta kun että talossa on yksi uudempi vito ja voin sanoa että VIRHE ostos!! 160tkm ajettu ja ei kuukauttakaan ilman remonttia ja tuskin tuo vanhempikaan sen parempi.
Vito on meidän firman kallein auto, huollot sikahintaisia ja auto viettää liikaa aikaa poissa hyötykäytöstä. Ja voi sitä ruosteen määrää.
__________________
Tumpula Racing Team
  #4  
Vanha 28.12.2012, 23:20
mielipuoli:n Avatar
mielipuoli mielipuoli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.08
Sijainti: Imatra/juva
Viestit: 438
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Vito on meidän firman kallein auto, huollot sikahintaisia ja auto viettää liikaa aikaa poissa hyötykäytöstä. Ja voi sitä ruosteen määrää.
Sama meillä! Vaikka talossa on Ooppeleita, Volkkareita ja Tojotia niin silti tuo on musta lammas vaikka 100tkm vähemmän ajettu kuin muut autot.

Kannatin laakereita 2kpl. jarrut, pyörän laakeri, ahtoputket, vesipumppu, alatukivarret 2kpl, iskarit, akku, vesiletkuja ym ym. ja kaikki nämä puolen vuoden aikana!
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!!
  #5  
Vanha 29.12.2012, 08:44
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipuoli Näytä viesti
Sama meillä! Vaikka talossa on Ooppeleita, Volkkareita ja Tojotia niin silti tuo on musta lammas vaikka 100tkm vähemmän ajettu kuin muut autot.

Kannatin laakereita 2kpl. jarrut, pyörän laakeri, ahtoputket, vesipumppu, alatukivarret 2kpl, iskarit, akku, vesiletkuja ym ym. ja kaikki nämä puolen vuoden aikana!
Niin Vitoa että Lisätään listaan vielä kardaani niin johan kuulostaa tutulta.

Alkoi auto ajossa hieman kolisemaan ja ei muuta kun työpäivän päätteeksi huoltoon. Soittivat sieltä seuraavana päivänä, että kardaanin ristikot väljät, niitä ei siihen voi vaihtaa (??), vain uusi kardaani voidaan vaihtaa tilalle. Tilasin vaihdon ja kysyin hintaa. Joo, kallis osa se on mutta sulle voin laittaa vaihtoineen erikoishintaan 1600 e. Voi ristus mitä hintoja. Tiedä sitten oliko tuo erikoishinta pyöristetty ylöspäin
__________________
Tumpula Racing Team
  #6  
Vanha 29.12.2012, 14:21
mielipuoli:n Avatar
mielipuoli mielipuoli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.08
Sijainti: Imatra/juva
Viestit: 438
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Niin Vitoa että Lisätään listaan vielä kardaani niin johan kuulostaa tutulta.

Alkoi auto ajossa hieman kolisemaan ja ei muuta kun työpäivän päätteeksi huoltoon. Soittivat sieltä seuraavana päivänä, että kardaanin ristikot väljät, niitä ei siihen voi vaihtaa (??), vain uusi kardaani voidaan vaihtaa tilalle. Tilasin vaihdon ja kysyin hintaa. Joo, kallis osa se on mutta sulle voin laittaa vaihtoineen erikoishintaan 1600 e. Voi ristus mitä hintoja. Tiedä sitten oliko tuo erikoishinta pyöristetty ylöspäin
Meinas viimeisin remontti unohtua
Sinua on huijattu. Ristikko maksaa 24e KL-varaosassa ja itse voi vaihtaa. Näitä tais olla autossa 6kpl.
3kpl jordaaneja veholla jyskälässä 1800e.

Ahtoputken paikalleen laitto ja siihen merssun oma klemmari 168e veholla.

Kyllä meilläkin autoja pestään mutra vain yksi haluaa ruostua!
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!!

Viimeksi muokannut mielipuoli : 29.12.2012 15:20
  #7  
Vanha 29.12.2012, 14:41
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipuoli Näytä viesti
Meinas viimeisin remontti unohtua
Sinua on huijattu. Ristikko maksaa 24e KL-varaosassa ja itse voi voi vaihtaa. 3kpl jordaaneja veholla jyskälässä 1800e.
Näitä tais olla autossa 6kpl

Ahtoputken paikalleen laitto ja siihen merssun oma klemmari 168e veholla.

Kyllä meilläkin autoja pestään mutra vain yksi haluaa ruostua!
Nyt kun muistelen niin olikohan siinä myös tukilaakeri sökö ja sitä ei voinut vaihtaa Ei jaksa enää muistaa mutta kallista oli joka tapauksessa.
__________________
Tumpula Racing Team
  #8  
Vanha 29.12.2012, 10:13
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
tietääkös porukka kertoa, et minkälaisia käyttöautoja seuraavat olis; ?

-vito 2000-2003, manuaali vs. automaatti, alle 300tkm, etuveto, vetokoukku, webasto, 2.2l, ilmastointi
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Vito
Mulla on ollut Vito työautona, oliskohan ollu -04, viimenen vuosimalli etuvetoisesta. Ei se niin huono ollut kun muut täällä sanoo. Moottori (112CDI) oli ohjelmoitu, vetoja oli aika mukavasti. Ruoste ei kiusannut kun autosta piti huolta, siis pesi silloin tällöin. Eikä siihen mitään ylimääräisiä remppojakaan tarvinnut tehdä. Hyvä auto. Miinuksena se että eihän se kovin iso ole, ja takaovi aukes ylös eli trukilla lastaamisen sai unohtaa. Niitä kyllä taitaa olla pariovillakin.
__________________
HJ61
MMC
  #9  
Vanha 30.12.2012, 16:13
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
tietääkös porukka kertoa, et minkälaisia käyttöautoja seuraavat olis; ?

-vito 2000-2003, manuaali vs. automaatti, alle 300tkm, etuveto, vetokoukku, webasto, 2.2l, ilmastointi
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Vito

-passat 1998-2003, manuaali vs. automaatti, alle 280tkm, neliveto vs. etuveto, moottori vaihtoehdot: 1.6--> v6--> w8 sekä 1.9tdi -->2.5tdi, ilmastointi, vetokoukku
http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat

saattaisi seitensatasen volvon myynnin kunniaks olla jompikumpi ostoslistalla, tällä hetkellä kiikarissa
vito -03, 2.2cdi, n.280tkm, manuaali, webasto, koukku, etuveto
passat -98, 2.8v6, n.280tkm, automaatti (tip-tronic), koukku
tilannepäivitys. vito on mennyt kaupaksi ja passat koeajettu. ei kolissut ja kilissyt ylimääräisiä, nivelet ei pitäny ääniä, laatikko vaihtoi nätisti rauhallisessa että täyskiihdytyksessä. lämmöt ei oikeen pysyny siellä normaalissa, termarin vaihto edessä siis. kori aika siisti, ei pahemmin ruostetta. sisusta myös melko pitkälti ehjä. varmaan saksan tuonti jossakin kohtaan, kun ohjekirja yms ei ollut suomen sanaa. näytössä melkein kaikki englanniks, tai sitten oli vaan omalaatuisia sanoja siellä. luistonesto nappuloita en huomannut missään, cruise ei pelannut, navigointi laitetta en opetellut vielä, huoltokirjaa pitää vielä kysyä mutta tuskimpa siitä iloa jos kaikki saksan kielellä...
tekeekö mahdollisesti moisella -98 4x4 trip-tonic passatilla mitään?
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #10  
Vanha 30.12.2012, 16:35
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Mikäs vikana d4 koneisessa about 2000vm avenssissa kun rykii eikä ota kierroksia.

EGR;ää meinasivat, mut miten se irroitetaan ?
  #11  
Vanha 30.12.2012, 17:21
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Mikäs vikana d4 koneisessa about 2000vm avenssissa kun rykii eikä ota kierroksia.

EGR;ää meinasivat, mut miten se irroitetaan ?
Itte lähtisin helpommasta päästä tätä selvittään... Eli löpösuodattimen vaihdolla liikkeelle. Oma Avensis ei tahtonu jaksaa kulkee niin tuon vaihdoin, niin kulku parani entiselleen. Eikä oo räpelletty mitenkään millään boxeilla tms... Mut mikäli tehoboxilla, niin vois veikata sitten boxin hajoomista (velillä sellanen oli ja vikanen, niin ei pelannut oikeen).
  #12  
Vanha 30.12.2012, 18:25
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
tilannepäivitys. vito on mennyt kaupaksi ja passat koeajettu. ei kolissut ja kilissyt ylimääräisiä, nivelet ei pitäny ääniä, laatikko vaihtoi nätisti rauhallisessa että täyskiihdytyksessä. lämmöt ei oikeen pysyny siellä normaalissa, termarin vaihto edessä siis. kori aika siisti, ei pahemmin ruostetta. sisusta myös melko pitkälti ehjä. varmaan saksan tuonti jossakin kohtaan, kun ohjekirja yms ei ollut suomen sanaa. näytössä melkein kaikki englanniks, tai sitten oli vaan omalaatuisia sanoja siellä. luistonesto nappuloita en huomannut missään, cruise ei pelannut, navigointi laitetta en opetellut vielä, huoltokirjaa pitää vielä kysyä mutta tuskimpa siitä iloa jos kaikki saksan kielellä...
tekeekö mahdollisesti moisella -98 4x4 trip-tonic passatilla mitään?
Henkilökohtaisesti kiertäisin tuon koriset passatit kaukaa. Onhan ne halpoja mutta aina niitä saa olla korjaamassakin. Töissä tulee erittäin paljon noita ruuvailtua. Joka leimalle repullinen tukivarsia, murroksia menee, sisustan osat on halpoja materiaaleja -> hajoaa ja kuluu pilalle, konehuoneessa öljyvuotoja ja jäähdytysnestevuotoja ja ja ja. Jos se välttämättä pitää VAG konsernin tuote olla niin osta Golffi.

Edit: Ja näköjään olit kattonu vielä v6 koneella olevaa. Sitä en suosittele ainakaan, on nimittäin niin syntinen kone ettei toista. Noissa kilometreissä menee kohta kannentiivisteet, öljyä vuotaa todennäköisesti joka raosta, kansissa ja lohkossa olevat öljynpaineventtiilit rupee prakaamaan myös kohta. Mutta tuo 1.9TDI mylly on vahva. Passatissa on tosin siinä käytetty peltistä öljypohjaa joka käytännössä poikkeuksetta vuotaa.

Viimeksi muokannut Tomppaa_ : 30.12.2012 18:29
  #13  
Vanha 30.12.2012, 19:19
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Ja tohon Passatin kiertämiseen yhdyn kyllä... Täs pihassa oli pari vuotta sitten tuollanen V6 TDI Audin merkeillä varustetu, ja tomaatti tms... Siihen edellinen omistaja oli tehnyt edellisen vuoden aikana n. 12000€:n edest remppaa. Vaihteiston uusinut, sit jakopään uusiksi... Ja tais olla nokka-akselitkin uutta... Kaveri osti onnessaan ja pari kk ajo, niin remmit antaanui ja särki 23 kukkopoikaa jne... Koneistamolt kyseltiin et mitä ottaako työn alle, niin sano et ei kannata... Eli uudet kannet ois pitänyt olla siihen... Kaveri pisti asian muhiin ja talven seiso hangen alla ja keväällä sit lähti lavetin kyytissä merkkikorjamolle, kun ei kiinnostanut sekaantua tekniikan vaihtoon (pienillä eroilla ne tehty niin ei välttämättä ois toiminut minkä touhus)... Oli hävittänyt sen samantien, kuten toistakymmentä muutakin vastaavalla tekniikalla ollutta muuta omistajaa. Bensa koneesta dieselöity laites sästöjen takia...
  #14  
Vanha 30.12.2012, 20:29
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

näiden juttujen perusteella pitäisi siis alkaa karttaa noita passatteja... ja taitaa samaisella tekniikalla löytyä myöskin ne audit... sekä myöskin tuo itseeni mietityttää ku on saksan tuonti parista asiasta päätellen, muutamaa saksan tuontia katsoneena/koeajaneena.
mieleiset pakut on vaan harvassa. jospa sitä nyt ei taas hätiköisi auton oston kans...
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #15  
Vanha 30.12.2012, 21:07
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Exclamation

Mulla sit taas on -07 Passat 3C, ja oon sikatyytyväinen. Ja on 2.0TDI & DSG.

Vanhemmista Pasaateista ei oo tietoa.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
  #16  
Vanha 30.12.2012, 22:18
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Uudemmat passatit onkin jo huomattavasti parempia, ja toi sun moottoriski on ihan ok. Tukivarsia noista uudemmistakin menee, ja ne on suurinpiirtein kaks kertaa kalliimpia ku vanhemman mallin.
  #17  
Vanha 31.12.2012, 07:25
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 Näytä viesti
Mulla sit taas on -07 Passat 3C, ja oon sikatyytyväinen. Ja on 2.0TDI & DSG.

Vanhemmista Pasaateista ei oo tietoa.
just ajelin tällaisella 2009 2.0Tdi DSGlla 115000 uudesta alkaen liisarina ja toimihan se ihan ok. Ei mitään mennyt ajossa rikki. Onhan se sit voinut alkaa hapettumaan tuon jälkeen, en tiiä.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5061 21.11.2025 20:56
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 09:45 (GMT +2).