![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
tietääkös porukka kertoa, et minkälaisia käyttöautoja seuraavat olis; ? -vito 2000-2003, manuaali vs. automaatti, alle 300tkm, etuveto, vetokoukku, webasto, 2.2l, ilmastointi http://fi.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Vito -passat 1998-2003, manuaali vs. automaatti, alle 280tkm, neliveto vs. etuveto, moottori vaihtoehdot: 1.6--> v6--> w8 sekä 1.9tdi -->2.5tdi, ilmastointi, vetokoukku http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat saattaisi seitensatasen volvon myynnin kunniaks olla jompikumpi ostoslistalla, tällä hetkellä kiikarissa vito -03, 2.2cdi, n.280tkm, manuaali, webasto, koukku, etuveto passat -98, 2.8v6, n.280tkm, automaatti (tip-tronic), koukku
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
ja tuskin tuo vanhempikaan sen parempi. Uudempi tykkää myös ruosteesta
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!! |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Vito on meidän firman kallein auto, huollot sikahintaisia ja auto viettää liikaa aikaa poissa hyötykäytöstä. Ja voi sitä ruosteen määrää.
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kannatin laakereita 2kpl. jarrut, pyörän laakeri, ahtoputket, vesipumppu, alatukivarret 2kpl, iskarit, akku, vesiletkuja ym ym. ja kaikki nämä puolen vuoden aikana!
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!! |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lisätään listaan vielä kardaani niin johan kuulostaa tutulta.Alkoi auto ajossa hieman kolisemaan ja ei muuta kun työpäivän päätteeksi huoltoon. Soittivat sieltä seuraavana päivänä, että kardaanin ristikot väljät, niitä ei siihen voi vaihtaa (??), vain uusi kardaani voidaan vaihtaa tilalle. Tilasin vaihdon ja kysyin hintaa. Joo, kallis osa se on mutta sulle voin laittaa vaihtoineen erikoishintaan 1600 e. Voi ristus mitä hintoja. Tiedä sitten oliko tuo erikoishinta pyöristetty ylöspäin
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Sinua on huijattu. Ristikko maksaa 24e KL-varaosassa ja itse voi vaihtaa. Näitä tais olla autossa 6kpl. 3kpl jordaaneja veholla jyskälässä 1800e. Ahtoputken paikalleen laitto ja siihen merssun oma klemmari 168e veholla. Kyllä meilläkin autoja pestään mutra vain yksi haluaa ruostua!
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!! Viimeksi muokannut mielipuoli : 29.12.2012 15:20 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ei jaksa enää muistaa mutta kallista oli joka tapauksessa.
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
HJ61 MMC |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
tekeekö mahdollisesti moisella -98 4x4 trip-tonic passatilla mitään?
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Mikäs vikana d4 koneisessa about 2000vm avenssissa kun rykii eikä ota kierroksia.
EGR;ää meinasivat, mut miten se irroitetaan ? |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Itte lähtisin helpommasta päästä tätä selvittään... Eli löpösuodattimen vaihdolla liikkeelle. Oma Avensis ei tahtonu jaksaa kulkee niin tuon vaihdoin, niin kulku parani entiselleen. Eikä oo räpelletty mitenkään millään boxeilla tms... Mut mikäli tehoboxilla, niin vois veikata sitten boxin hajoomista (velillä sellanen oli ja vikanen, niin ei pelannut oikeen).
|
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Edit: Ja näköjään olit kattonu vielä v6 koneella olevaa. Sitä en suosittele ainakaan, on nimittäin niin syntinen kone ettei toista. Noissa kilometreissä menee kohta kannentiivisteet, öljyä vuotaa todennäköisesti joka raosta, kansissa ja lohkossa olevat öljynpaineventtiilit rupee prakaamaan myös kohta. Mutta tuo 1.9TDI mylly on vahva. Passatissa on tosin siinä käytetty peltistä öljypohjaa joka käytännössä poikkeuksetta vuotaa. Viimeksi muokannut Tomppaa_ : 30.12.2012 18:29 |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Ja tohon Passatin kiertämiseen yhdyn kyllä... Täs pihassa oli pari vuotta sitten tuollanen V6 TDI Audin merkeillä varustetu, ja tomaatti tms... Siihen edellinen omistaja oli tehnyt edellisen vuoden aikana n. 12000€:n edest remppaa. Vaihteiston uusinut, sit jakopään uusiksi... Ja tais olla nokka-akselitkin uutta... Kaveri osti onnessaan ja pari kk ajo, niin remmit antaanui ja särki 23 kukkopoikaa jne... Koneistamolt kyseltiin et mitä ottaako työn alle, niin sano et ei kannata... Eli uudet kannet ois pitänyt olla siihen... Kaveri pisti asian muhiin ja talven seiso hangen alla ja keväällä sit lähti lavetin kyytissä merkkikorjamolle, kun ei kiinnostanut sekaantua tekniikan vaihtoon (pienillä eroilla ne tehty niin ei välttämättä ois toiminut minkä touhus)... Oli hävittänyt sen samantien, kuten toistakymmentä muutakin vastaavalla tekniikalla ollutta muuta omistajaa. Bensa koneesta dieselöity laites sästöjen takia...
|
|
#14
|
|||
|
|||
|
näiden juttujen perusteella pitäisi siis alkaa karttaa noita passatteja... ja taitaa samaisella tekniikalla löytyä myöskin ne audit... sekä myöskin tuo itseeni mietityttää ku on saksan tuonti parista asiasta päätellen, muutamaa saksan tuontia katsoneena/koeajaneena.
mieleiset pakut on vaan harvassa. jospa sitä nyt ei taas hätiköisi auton oston kans...
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Mulla sit taas on -07 Passat 3C, ja oon sikatyytyväinen. Ja on 2.0TDI & DSG.
Vanhemmista Pasaateista ei oo tietoa.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
|
#16
|
|||
|
|||
|
Uudemmat passatit onkin jo huomattavasti parempia, ja toi sun moottoriski on ihan ok. Tukivarsia noista uudemmistakin menee, ja ne on suurinpiirtein kaks kertaa kalliimpia ku vanhemman mallin.
|
|
#17
|
|||
|
|||
|
just ajelin tällaisella 2009 2.0Tdi DSGlla 115000 uudesta alkaen liisarina ja toimihan se ihan ok. Ei mitään mennyt ajossa rikki. Onhan se sit voinut alkaa hapettumaan tuon jälkeen, en tiiä.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5061 | 21.11.2025 20:56 |
| Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 332 | 01.04.2023 15:38 |
| Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |
| Kysy Piinalta, Piina tietää! | piina | Kysy Piinalta | 0 | 02.11.2005 22:21 |
| Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.04.2004 07:20 |