Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.12.2012, 20:51
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

-02 luxi d4d herjailee polttoaineen syöttöä koodin mukaan. Kylmänä useammin ja lähinnä esim risteysksissä kun polkaisee kytkimen tai ajelee tyhjäkäynnillä syttyy valo tauluun. Kierrosten kanssa suoraan menessä ei mitään ongelmia. Suodatin menee vaihtoon aluksi ja sitten arvotaan. 270t mittarissa ja tuore hankinta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.12.2012, 22:31
Mönkijäinen Mönkijäinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.07.12
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 23
Perusasetus

tarttis moottorivaihtoehtoja taroon sikälimikäli tuosta omasta kattilasta tuli entinen. Mielellään ahdettu kone miten LJ:t ja uudemmat hiluksit? kuihnka suuritöisiä svappeja on, meneekö johtosarjat uusiksi jne.??
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.12.2012, 23:29
AUH:n Avatar
AUH AUH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mönkijäinen Näytä viesti
tarttis moottorivaihtoehtoja taroon sikälimikäli tuosta omasta kattilasta tuli entinen. Mielellään ahdettu kone miten LJ:t ja uudemmat hiluksit? kuihnka suuritöisiä svappeja on, meneekö johtosarjat uusiksi jne.??
Selaa sivu/pari taakse päin. Ite vähä samaa kyselin ja hyvin on neuvoja tarjolla.
__________________
Hiluksi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.01.2013, 23:06
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitoy Näytä viesti
-02 luxi d4d herjailee polttoaineen syöttöä koodin mukaan. Kylmänä useammin ja lähinnä esim risteysksissä kun polkaisee kytkimen tai ajelee tyhjäkäynnillä syttyy valo tauluun. Kierrosten kanssa suoraan menessä ei mitään ongelmia. Suodatin menee vaihtoon aluksi ja sitten arvotaan. 270t mittarissa ja tuore hankinta.
Google tuottaa heikosti tulosta.. :/ Kaasupoljin kenties mutta voiko tuo poljin antaa viaksi polttoaineen syötön?? Milläs mittaat / testaat tuon polkimen kunnon?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2013, 00:33
Syöttö hakkuri Syöttö hakkuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.12
Sijainti: Savo,suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Meinaa tuo Hilu lähteä huonosti käymään,kylmänä ei lähde,kuin roikasta.
Kokeilin ehjän saman moisella hehkureleellä eikä muutosta ollut.
Miten mitataan oikea jännite?
Hehkukiskoon menevälle piuhalle tulee n.11v eli oikein? Otin piuhan irti mittauksen ajaksi)
ON 11v hehkut. Hehkukiskon juuureen tulee myös kaapeli johon tulee n.5v olisiko oikein? Jälkihehku?
Sitten kun laitan johdon paikalleen josta mittasin tuon 11v,tulee hehkukiskoon enää 5v???
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.01.2013, 07:17
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.627
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Syöttö hakkuri Näytä viesti
Meinaa tuo Hilu lähteä huonosti käymään,kylmänä ei lähde,kuin roikasta.
Kokeilin ehjän saman moisella hehkureleellä eikä muutosta ollut.
Miten mitataan oikea jännite?
Hehkukiskoon menevälle piuhalle tulee n.11v eli oikein? Otin piuhan irti mittauksen ajaksi)
ON 11v hehkut. Hehkukiskon juuureen tulee myös kaapeli johon tulee n.5v olisiko oikein? Jälkihehku?
Sitten kun laitan johdon paikalleen josta mittasin tuon 11v,tulee hehkukiskoon enää 5v???
En mitään käryä minkä ikäinen sun hiluxi on mutta onko kaikki hehkutulpat ehjiä? Vanhemmpien hehkutukseen vaikuttaa hehkukiskon kokonaisvastus joka on persiillään jos yksikin tulppa on pimeänä. Silloin muistaakseni tosiaan tunki pelkkää jälkihehkua päälle joka ei jaksa lämmittää tulppia vaan just ja just jaksaa pitää ne lämpiminä päähehkun jäljiltä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.01.2013, 09:01
hiluski hiluski ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: kiuruvesi
Viestit: 37
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitoy Näytä viesti
-02 luxi d4d herjailee polttoaineen syöttöä koodin mukaan. Kylmänä useammin ja lähinnä esim risteysksissä kun polkaisee kytkimen tai ajelee tyhjäkäynnillä syttyy valo tauluun. Kierrosten kanssa suoraan menessä ei mitään ongelmia. Suodatin menee vaihtoon aluksi ja sitten arvotaan. 270t mittarissa ja tuore hankinta.
Meillä oli saman ikäisessä hiluksissa samat oireet, ei lähteny tyhjäkäynnilä liikenteeseen vaan sytytti moottorin vika valon ja herkesi ottamasta kierroksia joka nollaantui kun käytti virrat pois. Tämä korjaantui kun vaihtoi kaksi suutinta, pystyy testaamaan kun vie irto suuttimet, denson common rail suuttimia huoltavaan tai testaavaan firmaan vuosi sitten ei ainakaan löydetty ketään joka korjaisi suomen maalla.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.01.2013, 00:58
Syöttö hakkuri Syöttö hakkuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.12
Sijainti: Savo,suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Hilu on 92 2,4 vapari Diissel.
Voi olla joku hehkupimeenä. Lähti heikosti käyntiin -22 c pakkasesta vaikka oli pari tuntia roikassa. Tosin jos oli yliyön piuhassa lähti kuin kesällä...- 7 c ilman roikkaa nippanappa rykien ja paukkuen. Tästä viisastuneena laitoin toisesta tuoreemmasta vara koneesta hehkut siihen,(97 Hiace vaparikoneella) oli myös 11 V hehkut. Muut arvot ??
Tällä hehkumallilla ei lähde käymään edes +1 kirveelläkään,löin pilottia pataan jopa rupesi kolisemaan,vaihdoin entiset hehkut ja sama homma? Ei lähde jeesuksellakaan tulille,ilman roikkaa vaikka 2 päivää aiemmin lähti??? Paloko joku rele ynm... hilavitkutin tässä kokeilussa?
Autoon tehty täysi koneremppa 2tkm sitten,ei ole nappihehkua,kaikki alkuperäistä.
Ongelma ei ole ostaa uusia vaikka alkup.hehkuja,mutta miten mittaan palikat että on ehjät,en osta uusia jos ne heti parin startin jälkeen palaa??!!

Missä on hehkun "säädin" joka hehkuajan määrittelee? Rele on ehjä,on testattu toisesta Hilusta,Sulake ehjä? Virtalukko varsin jämäkkä ja ehjän oloinen.
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.01.2013, 05:16
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

mitenkä vaihdetaan -90 4wd etu kardaanin ristikko? en oo ikinä joutunu vaihtaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.01.2013, 06:11
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Syöttö hakkuri Näytä viesti
Hilu on 92 2,4 vapari Diissel.
Voi olla joku hehkupimeenä. Lähti heikosti käyntiin -22 c pakkasesta vaikka oli pari tuntia roikassa. Tosin jos oli yliyön piuhassa lähti kuin kesällä...- 7 c ilman roikkaa nippanappa rykien ja paukkuen. Tästä viisastuneena laitoin toisesta tuoreemmasta vara koneesta hehkut siihen,(97 Hiace vaparikoneella) oli myös 11 V hehkut. Muut arvot ??
Tällä hehkumallilla ei lähde käymään edes +1 kirveelläkään,löin pilottia pataan jopa rupesi kolisemaan,vaihdoin entiset hehkut ja sama homma? Ei lähde jeesuksellakaan tulille,ilman roikkaa vaikka 2 päivää aiemmin lähti??? Paloko joku rele ynm... hilavitkutin tässä kokeilussa?
Autoon tehty täysi koneremppa 2tkm sitten,ei ole nappihehkua,kaikki alkuperäistä.
Ongelma ei ole ostaa uusia vaikka alkup.hehkuja,mutta miten mittaan palikat että on ehjät,en osta uusia jos ne heti parin startin jälkeen palaa??!!

Missä on hehkun "säädin" joka hehkuajan määrittelee? Rele on ehjä,on testattu toisesta Hilusta,Sulake ehjä? Virtalukko varsin jämäkkä ja ehjän oloinen.
Vastuksen mittasi kaveri noista omista 1,3-1,7 näytteli. Lämpömittarillakin noita koitettiin katsoa mutta vaikeampaa niin.
28 erkkiä oli -99 hilun alk hehkut kpl , hiace seisoi liikkeen pihassa odottamassa hehkujen vaihtoon, syksyllä siihen joku paja laitellut mätänetin hehkut ja oli 3kpl pimeenä.
Mulla oli 1 pimeenä, noista en tiedä missä oli eri arvoja oliko hehkutustehossa jotakin eroa mutta paukuttamalla läks tuokin pakkasessa.
En tiedä onko mutua mutta nyt tuntuu että hehkun valo palaisi pidempään kun kaikki on uusia, käyntiin lähtee kuitenkin pehmeesti
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.01.2013, 07:16
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Vastuksen mittasi kaveri noista omista 1,3-1,7 näytteli. Lämpömittarillakin noita koitettiin katsoa mutta vaikeampaa niin.
28 erkkiä oli -99 hilun alk hehkut kpl , hiace seisoi liikkeen pihassa odottamassa hehkujen vaihtoon, syksyllä siihen joku paja laitellut mätänetin hehkut ja oli 3kpl pimeenä.
Mulla oli 1 pimeenä, noista en tiedä missä oli eri arvoja oliko hehkutustehossa jotakin eroa mutta paukuttamalla läks tuokin pakkasessa.
En tiedä onko mutua mutta nyt tuntuu että hehkun valo palaisi pidempään kun kaikki on uusia, käyntiin lähtee kuitenkin pehmeesti
Hiluxiin vain alkuperäisiä hehkuja niin kuulemma toimii
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.01.2013, 08:00
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Motonetistä saa densoja jotka siellä alunperinkin on. Toyota ei hehkuja itse valmista...


Ettei siellä olisi ilmavuoto jossain? pa-suodattimet vaihdettu? 100% talvidiisseliä tankissa?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.01.2013, 21:53
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Motonetistä saa densoja jotka siellä alunperinkin on. Toyota ei hehkuja itse valmista...


Ettei siellä olisi ilmavuoto jossain? pa-suodattimet vaihdettu? 100% talvidiisseliä tankissa?
Joo saa kyllä, kaveri anto varaosan nron tuohon omaan kun toinen toiotaliike ei antanut
Mätänetistä ei saanut vaikka 2 muuta olisi ollut "orkkiksena" tuohon v-malliin...
Motormarketista olisi voinut saada tilaamalla, lähtö 32 erkkiä ja marmotiskillä lähtö 35, suoraan hyllystä.
Lopullinen hinta 28 eskoa, mutta jokainen toki säästää tyylillään
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 04.01.2013, 09:53
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.627
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Syöttö hakkuri Näytä viesti
Ongelma ei ole ostaa uusia vaikka alkup.hehkuja,mutta miten mittaan palikat että on ehjät,en osta uusia jos ne heti parin startin jälkeen palaa??!!
Testaa hehkut ruuvaamalla ne irti ja kytke ne yksitellen akkukaapeleilla kiinni ja kato että alkaa hehkumaan samoilla senkuntiluvuilla, n. 2-3 sekunnin jälkeen pitäis alkaa hehku olemaan punasena. Vastusmittaukseen ei voi luottaa, välillä tulppa antaa ihan ehjän tulpan vastusarvoa mutta ei vaan hehku.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Vastuksen mittasi kaveri noista omista 1,3-1,7 näytteli.
Vähän vitun isoja heittoja, jotain on perseellään. Muistaakseni mun omassa hiluxissa, jossa on -98 hiacen 2LT-II- moottori, hehkut oli kaikki 1,1-1,2 ohmin välillä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Motonetistä saa densoja jotka siellä alunperinkin on. Toyota ei hehkuja itse valmista...
Noissa on vaan sellanen ero, ainakin mun auton kohdalla, että toytalta ostetuilla hekuilla auto lähti käyntiin, motonetin hehkuilla ei. Että ei taida kuitenkaan ihan samoja olla...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 04.01.2013, 12:58
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Noissa on vaan sellanen ero, ainakin mun auton kohdalla, että toytalta ostetuilla hekuilla auto lähti käyntiin, motonetin hehkuilla ei. Että ei taida kuitenkaan ihan samoja olla...

Minkä merkkiset oli? siellähän on mitä vaan esim. hkt (paska) motonetin hyllyssä.

Mulla on densot 2lt:ssä ja kyllä se pakkasesta henkiin herää.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 04.01.2013, 17:47
Syöttö hakkuri Syöttö hakkuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.12
Sijainti: Savo,suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Kyllä on talviDiesel tankissa ollut jo kauan,PA-suodatin vaihdettu.
Täytyy mitata ja kokeilla vielä hehkut akusta suoraan.

Paljonko pitäisi tulla jännitettä hehkukiskoon hehkutuksen ajan? Sitten kun rele napsahtaa paljonko pitäisi olla jälkihehkun jännite?
Hehkukiskoon menevälle piuhalle tulee n.11v eli oikein? Otin piuhan irti mittauksen ajaksi)
ON 11v hehkut. Hehkukiskon juuureen tulee myös kaapeli johon tulee n.5v olisiko oikein? Jälkihehku?
Sitten kun laitan hehkukiskoon menevän johdon paikalleen josta mittasin tuon 11v,tulee hehkukiskoon enää 5v?
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 07.01.2013, 01:16
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

LN-65 hiluksin ajoilta...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Syöttö hakkuri Näytä viesti
Kyllä on talviDiesel tankissa ollut jo kauan,PA-suodatin vaihdettu.
Täytyy mitata ja kokeilla vielä hehkut akusta suoraan.

Paljonko pitäisi tulla jännitettä hehkukiskoon hehkutuksen ajan? Sitten kun rele napsahtaa paljonko pitäisi olla jälkihehkun jännite?
Hehkukiskoon menevälle piuhalle tulee n.11v eli oikein? Otin piuhan irti mittauksen ajaksi)
ON 11v hehkut. Hehkukiskon juuureen tulee myös kaapeli johon tulee n.5v olisiko oikein? Jälkihehku?
Sitten kun laitan hehkukiskoon menevän johdon paikalleen josta mittasin tuon 11v,tulee hehkukiskoon enää 5v?
Siis tuo hehkutulpan testaaminen on tietolaji, ei halpismittareiden ominta aluetta.
Itse olen testannut nuo perinteiset hehkut seuraavasti: Apuvirtakaapelit hehkutulppaan, ja akkuun, ja otetaan aikaa (sata1,sata2,jne) kun tulppa alkaa olla oranssi, niin irroitetaan apuvirtakaapeli, siis hitailla -80 luvun hehkuilla yleensä suuruusluokkaa vajaa 10 sekunttia....
Ja jos on käytössä virtamittauksella oleva mittari, niin yhden hehkutulpan virta tippuu 10 Ampperiin noin 3 sekunnissa, jos akkujännite OK

Ja tuossa hiluxissa oli imusarjahehku, mikä kytkeytyi etuvastukseski noille hehkutulpille, kun hehkutus kytkeytyi jälkihehkulle. ja jälkihehkutus teho on vain murto-osa varsinaisesta.

Mutta otappa yleismittari, ja mittaa jännitettä akun + navan ja hehkukiskon välistä, kun kaikki on alkuperäisesti kytketty: jännite pitäis hehkutuksen ajan olla max. noin 2 volttia, ja jos jännite suurempi niin vika jossain muualla.

ja jos tarve saada hätätapauksessa käyntiin, niin noille 11voltin hehkuille voi antaa sähköä suoraan akusta noin 5 sekunttia, ja starttaus, ja jos ei lähde niin pikkasen aikaa lisää....

Ja kaikki tämä hiluxista, vm -88
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (0 jäsentä and 9 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 15:15 (GMT +2).