Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.12.2012, 20:44
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Mistä on löytynytkin noin nätisti "ruosteisen" Jeepin akselin, mulla on jo ihan öljyssä ja kuparirasvassa kaikki

__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.12.2012, 21:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
Mistä on löytynytkin noin nätisti "ruosteisen" Jeepin akselin, mulla on jo ihan öljyssä ja kuparirasvassa kaikki
Suuren ameriikan pohjoisosissa suolaa käytetään vielä enemmän kuin täällä.. siellä on sitä ihan kasoiksi asti teiden varrella
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.12.2012, 12:09
Transistori:n Avatar
Transistori Transistori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.08
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 119
Perusasetus

Jopa 12mm. hylsy on sopinu pulttehin kun on kunnolla ruostunu. Putkipiheillä pääsee ainaki yhteen vaiko jopa kahteen käsiksi jos sorvavuu kantit huonoksi. Normi kova 6kantti pultilla pystyy korvaan nuo 12 kanttiruuvit.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.12.2012, 14:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Noissa tosin on se paksunnos navan reiän kohdalla, ts. tiukempi sovite kuin normipultti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.12.2012, 10:39
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

Yleisluontoinen asia mutta kysytääs nyt täällä kun Jeepin kanssa turataan.. Perä auki ja pakkasta sen 15-20 astetta.. millä koppa tiiviiksi? Normi tiivistesilarihan tartteis "huonelämpötilan" vulkanisoituakseen mutta kylmään talliin sellaista olosuhdetta on hankalampi järjestää.. löytyykö mistä pakkasversiota, tms. vai meneekö perustiivisteen ostoon? Tai ennen kaikkea, saako tolla perussilarilla ja vaikka defalla avittamalla kelvollisen lopputuloksen kun eipä nyt pyhien aikaan kuitenkaan mistään mitään saa..

Viimeksi muokannut tunabomber : 24.12.2012 10:44
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.12.2012, 19:12
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tunabomber Näytä viesti
Yleisluontoinen asia mutta kysytääs nyt täällä kun Jeepin kanssa turataan.. Perä auki ja pakkasta sen 15-20 astetta.. millä koppa tiiviiksi? Normi tiivistesilarihan tartteis "huonelämpötilan" vulkanisoituakseen mutta kylmään talliin sellaista olosuhdetta on hankalampi järjestää.. löytyykö mistä pakkasversiota, tms. vai meneekö perustiivisteen ostoon? Tai ennen kaikkea, saako tolla perussilarilla ja vaikka defalla avittamalla kelvollisen lopputuloksen kun eipä nyt pyhien aikaan kuitenkaan mistään mitään saa..
Itsekin pakkaskeleissä peräöljyjä vaihtaneena... Kyllä se tiiviinä pysyy ihan perussilikonilla. Kannattaa päästää vanhat öljyt pois suoraan ajosta, mikäli mahdollista, niin valuu paremmin ja saattaa jopa olla plussan puolella öljyn lämpötila. Helpompi putsata perä vanhoista öljyistä kun on vähän notkeampaa. Se uusi silikoni vulkanoituu kyllä ajossa sitten. Putsaat vaan pinnat jollain brake-cleanerilla hyvin ennen liimausta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.12.2012, 10:06
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

..ja tästäkin ongelmasta pääsee eroon sillä, että tilaisi jenkeistä ne minun usein mainostamani Lubelockerin peräkopan tiivisteet. Maksaa itsensä takaisin hyvin äkkiä, kun ei tartte turata minkään silikonipaskan kanssa, ihmetellä sen kuivumista ja rapsuttaa vanhoja jämiä irti.

Suosittelen vahvasti, en ole vielä keltään kuullut haukkuja ko. tuotteesta joka on ostanut..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 15:59 (GMT +2).