Kiitoksia kommenteista, kauheeta imartelua
Sisusta varmasti löytyy paljon projektikuvia joten koitan pistää siitä kuvia lähitulevaisuudessa. Magirus Deutz on yhä aloittamatta, omistaja ei osaa vielä päättää minkälainen kori tehdään... Siihen rakennetaan kuitenkin koko asunto-osa nykyisen lavan tilalle ja tarkoitus on vähän muokata hyttiäkin (tällä hetkellä 8 heng. miehistöohjaamo).
Mersu edistyy kovaa kyytiä, tai sanotaanko että hajoaa osiin melko nopeasti

Nyt on tehty muutama päivä töitä tän kanssa. Jos lasken omat rakennetut autot niin tämä on nro. 61 tai 62 (vieraille tullut tehtyä enimmäkseen viime vuosina), ensimmäinen kuitenkin jossa on joku toinenkin rakentelemassa. Nopeusero on merkittävä! Olen siinä onnellisessa asemassa että tyttöystävä rakastui Geehen (selittää kuinka matala kynnys oli rakastua meikäläiseen) ja haluaa kovasti auttaa ja opetella hitsaamaan. Jostain syystä rälläkkä on se kiinnostavin työkalu mikä sopii mulle. Eikä pieni saksalainen lisä autoa ainakaan pahenna, helpottaa myös kovasti noissa osatilauksissa kun ei tarvitse itse soitella ja yrittää selittää asioita teknisellä-saksalla (tyydyn lähinnä tilailemaan olutta joka sopii mun kielitaidolle). Metalliharjoitukset tehdään varmaan johonkin muuhun koska tällä autolla olis tarkoitus huristella joka päivä...
Katon osalta tuli hylkäyspäätös, siinä on käytetty vaikka mitä liimoja (kattoluukkua ei saa rikkomatta irti) ja katto täynnä tarpeettomia reikiä, eikä sitä enää ihan suoraksi saa joten meillä on kaksi vaihtoehtoa; joko tehdään tasakatto (käveltävä) tai sitten sellainen korotettu katto kuten Sisussakin, eli katto nousee n. 50cm mutta siinä on metalliseinät. Alkuperäistä telttaviritystä vierastan... Tuli kuitenkin aiemmin varmuudeksi hitsailtua noi kulmat kuntoon kun olivat edestä revenneet.
Mitä enemmän autoa kaiveli sen enemmän löytyi tehtävää - olipa yllätys. Tää auto korinsa osalta hakkaa amerikkalaisten kanaverkko-viritykset. Positiivinen yllätys sen sijaan on se että runko ja tekniikka on kuin eri autosta. Runko on todella hyvässä kunnossa, pitää ainoastaan vaihtaa takajousien "kiinnikkeet" ja vähän korjailla maalia sieltä sun täältä. Aikataulu on sen verran kireä ettei aleta runkoa puhaltelemaan, eikä siinä olisi mitään järkeäkään. Purettiin siis sähköt yms. pois ja nostettiin kori high-tech menetelmällä kahdella kuormaliinalla

Tai itse asiassa minä nostin ja tyttöystävä keskittyi kuvailemaan ja viilailemaan kynsiään

Tekniikan osalta kaikki näyttäis olevan todella hyvässä kunnossa, moottorityöt on tehty hyvin ja autossa on vieläpä uudet iskaritkin. Tosin takaiskarin puslat oli korvattu 10kpl prikkoja.
Kori on kojelaudan poistoa lukuunottamatta valmis hiekkapuhallukseen, jonne se menee heti kun löytyy sopiva firma. Luotto hiekkapuhaltaja on joululomilla kuten näköjään muutkin. Puhalletaan samalla kaikki irto-osatkin... Kori on kasassa lähinnä jeesusteipillä jonka päälle on läiskitty Hammeritea. Heti kun kori saadaan puhallettua niin tarkoitus on saada peltityöt tehtyä ja modifikaatioitakin on luvassa
Tekaisin eilen korinkorotus-sarjan kovasta nylonista jolla saadaan 40mm lisää - säästyi joku 255,-. Hintaa tuli materiaalien verran 25,-, sis. 10.9 pultit. Pientä kuuluisuutta haetaan julkaisemalla meidän "tiimin" kuvatkin