![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hyvää settiä. Itse tein omaan Geehen juurikin samantyylisen vinssipedin. Oli näppärä käyttää tota vakiopuskuria. PS: katoin tota yhtä proton kuvaa ja ihmettelin että mikä ihmeen muuntaja sielä on katolla, mutta se taitaaki olla takana olevasta talosta. ![]()
__________________
Steady as she goes... |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Hienoa jälkeä!
Eikö ole mukava autonmalli G:ssä kun osat valmistuu ihan kanttailemalla. Kaarevia peltejä olisi vähä työlääämpi valmistaa, tai tarvitsisi ainakin enempi työkaluja. Ryppäskö kuinka kaaret kun ne hitsasit? vai oletko vielä kerennyt. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ompas siinä pirun komee Proto. Kansa vaatii lisää kuvia
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ja josko siitä Magiruksestakin?
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Hei vaan ja onpas mukava seurata tätä. Pienellä budjetilla ja osaavissa käsissä on hyvä yhdistelmä.
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Helppoa kun heinänteko kun tietää mitä tekee.
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia kommenteista, kauheeta imartelua
![]() Sisusta varmasti löytyy paljon projektikuvia joten koitan pistää siitä kuvia lähitulevaisuudessa. Magirus Deutz on yhä aloittamatta, omistaja ei osaa vielä päättää minkälainen kori tehdään... Siihen rakennetaan kuitenkin koko asunto-osa nykyisen lavan tilalle ja tarkoitus on vähän muokata hyttiäkin (tällä hetkellä 8 heng. miehistöohjaamo). Mersu edistyy kovaa kyytiä, tai sanotaanko että hajoaa osiin melko nopeasti ![]() Katon osalta tuli hylkäyspäätös, siinä on käytetty vaikka mitä liimoja (kattoluukkua ei saa rikkomatta irti) ja katto täynnä tarpeettomia reikiä, eikä sitä enää ihan suoraksi saa joten meillä on kaksi vaihtoehtoa; joko tehdään tasakatto (käveltävä) tai sitten sellainen korotettu katto kuten Sisussakin, eli katto nousee n. 50cm mutta siinä on metalliseinät. Alkuperäistä telttaviritystä vierastan... Tuli kuitenkin aiemmin varmuudeksi hitsailtua noi kulmat kuntoon kun olivat edestä revenneet. Mitä enemmän autoa kaiveli sen enemmän löytyi tehtävää - olipa yllätys. Tää auto korinsa osalta hakkaa amerikkalaisten kanaverkko-viritykset. Positiivinen yllätys sen sijaan on se että runko ja tekniikka on kuin eri autosta. Runko on todella hyvässä kunnossa, pitää ainoastaan vaihtaa takajousien "kiinnikkeet" ja vähän korjailla maalia sieltä sun täältä. Aikataulu on sen verran kireä ettei aleta runkoa puhaltelemaan, eikä siinä olisi mitään järkeäkään. Purettiin siis sähköt yms. pois ja nostettiin kori high-tech menetelmällä kahdella kuormaliinalla ![]() ![]() Kori on kojelaudan poistoa lukuunottamatta valmis hiekkapuhallukseen, jonne se menee heti kun löytyy sopiva firma. Luotto hiekkapuhaltaja on joululomilla kuten näköjään muutkin. Puhalletaan samalla kaikki irto-osatkin... Kori on kasassa lähinnä jeesusteipillä jonka päälle on läiskitty Hammeritea. Heti kun kori saadaan puhallettua niin tarkoitus on saada peltityöt tehtyä ja modifikaatioitakin on luvassa ![]() Tekaisin eilen korinkorotus-sarjan kovasta nylonista jolla saadaan 40mm lisää - säästyi joku 255,-. Hintaa tuli materiaalien verran 25,-, sis. 10.9 pultit. Pientä kuuluisuutta haetaan julkaisemalla meidän "tiimin" kuvatkin ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mä luulen että vielä muokkaan ton etupuskurin sellaiseksi kuin pitääkin. Vinssi on liian ulkona eikä toi rosterinen kehto enää sovi kuvioihin. Vaatimustaso nousi vähän kun mietittiin tehdäänkö autosta puolikiiltävä musta vai täyskiiltävä (värivaihtoehdot on vähissä kun ittelle tekee ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tossa pari kuvaa Sisu-"osista" joita tuli väsättyä useampikin. Toin 3 kpl Protoa Saksaan 2007-2008 ja tein niihin kaikkiin uudet lavat ja hytit yms. Yksi näistä oli sitten se enemmän rakennettu joka alussa esiteltiinkin. Yksi näistä tuli rakennettua itselle (yllättäen kiiltävän musta) ja myytyä Sveitsiin heti kun valmistui (ei ollut tosin tarkoitus), kolmas on Bodensee:ssä yhä alkuperäisenä mutta myytynä uusien osien kanssa (ostaja vastaa asennuksesta ja maalauksesta). Samalle ostajalle meni 10m pitkä helvetillinen venetraileri 14.00-20 renkailla ja hydrauliikalla - toimii tosin nykyään puunsiirto-tehtävissä. Kuvissa jotain rakentelukuvia noista Sisun hyteistä ja joku välikuva tosta Expedition-versiosta (kirjavuus miehistöhytissä rakentelun aikana johtuu hitsauksen kestävästä pohjamaalista). Toi alkuperäis-Proto on juuri sama kuin kermanvärinen auto, välissä tosin nielty tonni ruostetta mutta ei siitä rumempaa tullut vaikka piti
![]() Proton puskuria piti hieman modifioida (valot ulommaksi) viime metreillä että saatiin Tüv aikaiseksi, unohtamatta sata muuta juttua mitkä meinas viedä hermot... No sainpahan ajella "uudella" Protolla ![]() ![]() Ps. Yhdessä kuvassa näkyvä Iveco on kermanvärisen Proton omistajan naapurin rakentama (hyvä metallimies joka työskentelee kuvasta 100 metrin päässä sijaitsevassa sähkölaitoksessa). Värisävy löytyi edullisesti Proton ylijäämistä... Ps2. Paljon informaatio-helppiä tarvittiin tietysti varsinkin kun toi uus 611 sovitettiin Leylandin tilalle. Tälläkin foorumilla majailee pari Valmet-Gurua ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Arvostan, mahtavaa tekemistä ja tulosta!
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Tekijämiehiä!Upeata työtä!Paljonkohan hytin putkikehikko jäi painamaan?Noilla Gn takasivupelleillä vois olla kysyntää markkinolilla...
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Hetkinen tarkoittako kyseinen proto nyt sitä, että julma tappeleminen päälle aken/trafin kanssa, jotta saa suomeen kilpiin duppelhytti proton?
![]() Ehdottelemista aloitellessa voisi varmaan jo suoraan samaan postilaatikkoon pudottaa kantelun eu-tuomioistuimeen, että ake/trafi kiusaa ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Suomessa kuorma-auton "täytyy" lähes poikkeuksetta olla jotenkin kuorman kuljetukseen liittyvä ja kykenevä, eli tietyt pykälät rajoittaa melko tehokkaasti - mutta sopivilla järjestelyillä mm. kuormatilavaatimukset saadaan hälvennettyä toisarvoisiksi ...
Asialliset muutokset kyllä yleensä onnistuu, mutta tietyt ehdot kannattaa pitää mielessä, juurikin mm. kuormatilan ja / tai käyttötarkoituksen suhteen ![]() Ja hytin takaseinään täytyy kiinnittää huomiota
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 21.12.2012 22:01 |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Mites tän kanssa kävi? Ollaanko sitä jo Suomessa?
Kyllä taitaa tulla tippa linssiin, jos tuo safariproto tulee maailmalla vastaan ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mersu Geellä | risukärsä | Maasturiprojektit | 266 | 05.08.2014 05:50 |
Myydään / Vaihdetaan Pajero 89 isolla laatikolla | Nasty | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 17.08.2012 18:03 |
Ruostetta ei rahalla saa HJ 60 | Möttis | Maasturiprojektit | 0 | 17.12.2010 21:06 |
M: Vinssi isolla Veellä | MoggiMies | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 25 | 24.05.2006 15:38 |
M: Moottori isolla ÄMMÄLLÄ | Pauli | O/M/V Muut | 0 | 16.03.2004 14:13 |