Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.12.2012, 11:16
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Hyvää settiä. Itse tein omaan Geehen juurikin samantyylisen vinssipedin. Oli näppärä käyttää tota vakiopuskuria. PS: katoin tota yhtä proton kuvaa ja ihmettelin että mikä ihmeen muuntaja sielä on katolla, mutta se taitaaki olla takana olevasta talosta.

__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.12.2012, 11:56
Tonza Tonza ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.07
Sijainti: Ähtäri
Viestit: 260
Perusasetus

Hienoa jälkeä!

Eikö ole mukava autonmalli G:ssä kun osat valmistuu ihan kanttailemalla.

Kaarevia peltejä olisi vähä työlääämpi valmistaa, tai tarvitsisi ainakin enempi työkaluja.

Ryppäskö kuinka kaaret kun ne hitsasit? vai oletko vielä kerennyt.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.12.2012, 22:27
mara90:n Avatar
mara90 mara90 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.06.11
Sijainti: Huittinen
Viestit: 697
Perusasetus

Ompas siinä pirun komee Proto. Kansa vaatii lisää kuvia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.12.2012, 23:45
Lassard Lassard ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.05.07
Sijainti: Kouvostoliitto
Viestit: 163
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mevala Näytä viesti
Ompas siinä pirun komee Proto. Kansa vaatii lisää kuvia
Ja josko siitä Magiruksestakin?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.12.2012, 01:30
tiina58 tiina58 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.07.08
Sijainti: Savo
Viestit: 35
Perusasetus

Hei vaan ja onpas mukava seurata tätä. Pienellä budjetilla ja osaavissa käsissä on hyvä yhdistelmä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.12.2012, 20:52
Timo K Timo K ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.12.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 27
Perusasetus

Helppoa kun heinänteko kun tietää mitä tekee. Eiköhän tän renkaita pääse kohta livenäkin potkimaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.12.2012, 22:59
Mr. Proper:n Avatar
Mr. Proper Mr. Proper ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.05.11
Sijainti: Etelä-Saksa
Viestit: 23
Perusasetus

Kiitoksia kommenteista, kauheeta imartelua

Sisusta varmasti löytyy paljon projektikuvia joten koitan pistää siitä kuvia lähitulevaisuudessa. Magirus Deutz on yhä aloittamatta, omistaja ei osaa vielä päättää minkälainen kori tehdään... Siihen rakennetaan kuitenkin koko asunto-osa nykyisen lavan tilalle ja tarkoitus on vähän muokata hyttiäkin (tällä hetkellä 8 heng. miehistöohjaamo).

Mersu edistyy kovaa kyytiä, tai sanotaanko että hajoaa osiin melko nopeasti Nyt on tehty muutama päivä töitä tän kanssa. Jos lasken omat rakennetut autot niin tämä on nro. 61 tai 62 (vieraille tullut tehtyä enimmäkseen viime vuosina), ensimmäinen kuitenkin jossa on joku toinenkin rakentelemassa. Nopeusero on merkittävä! Olen siinä onnellisessa asemassa että tyttöystävä rakastui Geehen (selittää kuinka matala kynnys oli rakastua meikäläiseen) ja haluaa kovasti auttaa ja opetella hitsaamaan. Jostain syystä rälläkkä on se kiinnostavin työkalu mikä sopii mulle. Eikä pieni saksalainen lisä autoa ainakaan pahenna, helpottaa myös kovasti noissa osatilauksissa kun ei tarvitse itse soitella ja yrittää selittää asioita teknisellä-saksalla (tyydyn lähinnä tilailemaan olutta joka sopii mun kielitaidolle). Metalliharjoitukset tehdään varmaan johonkin muuhun koska tällä autolla olis tarkoitus huristella joka päivä...

Katon osalta tuli hylkäyspäätös, siinä on käytetty vaikka mitä liimoja (kattoluukkua ei saa rikkomatta irti) ja katto täynnä tarpeettomia reikiä, eikä sitä enää ihan suoraksi saa joten meillä on kaksi vaihtoehtoa; joko tehdään tasakatto (käveltävä) tai sitten sellainen korotettu katto kuten Sisussakin, eli katto nousee n. 50cm mutta siinä on metalliseinät. Alkuperäistä telttaviritystä vierastan... Tuli kuitenkin aiemmin varmuudeksi hitsailtua noi kulmat kuntoon kun olivat edestä revenneet.

Mitä enemmän autoa kaiveli sen enemmän löytyi tehtävää - olipa yllätys. Tää auto korinsa osalta hakkaa amerikkalaisten kanaverkko-viritykset. Positiivinen yllätys sen sijaan on se että runko ja tekniikka on kuin eri autosta. Runko on todella hyvässä kunnossa, pitää ainoastaan vaihtaa takajousien "kiinnikkeet" ja vähän korjailla maalia sieltä sun täältä. Aikataulu on sen verran kireä ettei aleta runkoa puhaltelemaan, eikä siinä olisi mitään järkeäkään. Purettiin siis sähköt yms. pois ja nostettiin kori high-tech menetelmällä kahdella kuormaliinalla Tai itse asiassa minä nostin ja tyttöystävä keskittyi kuvailemaan ja viilailemaan kynsiään Tekniikan osalta kaikki näyttäis olevan todella hyvässä kunnossa, moottorityöt on tehty hyvin ja autossa on vieläpä uudet iskaritkin. Tosin takaiskarin puslat oli korvattu 10kpl prikkoja.

Kori on kojelaudan poistoa lukuunottamatta valmis hiekkapuhallukseen, jonne se menee heti kun löytyy sopiva firma. Luotto hiekkapuhaltaja on joululomilla kuten näköjään muutkin. Puhalletaan samalla kaikki irto-osatkin... Kori on kasassa lähinnä jeesusteipillä jonka päälle on läiskitty Hammeritea. Heti kun kori saadaan puhallettua niin tarkoitus on saada peltityöt tehtyä ja modifikaatioitakin on luvassa

Tekaisin eilen korinkorotus-sarjan kovasta nylonista jolla saadaan 40mm lisää - säästyi joku 255,-. Hintaa tuli materiaalien verran 25,-, sis. 10.9 pultit. Pientä kuuluisuutta haetaan julkaisemalla meidän "tiimin" kuvatkin
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	P1070480.JPG‎
Views:	530
Size:	353,2 Kt
ID:	32360   Click image for larger version

Name:	P1070515.JPG‎
Views:	543
Size:	555,0 Kt
ID:	32361   Click image for larger version

Name:	P1070552.JPG‎
Views:	533
Size:	561,8 Kt
ID:	32362   Click image for larger version

Name:	P1070452.JPG‎
Views:	542
Size:	468,6 Kt
ID:	32363   Click image for larger version

Name:	P1070454.JPG‎
Views:	611
Size:	401,8 Kt
ID:	32364  

Click image for larger version

Name:	image012.jpg‎
Views:	532
Size:	563,0 Kt
ID:	32365   Click image for larger version

Name:	image008.jpg‎
Views:	504
Size:	551,3 Kt
ID:	32366   Click image for larger version

Name:	image016.jpg‎
Views:	528
Size:	570,9 Kt
ID:	32367   Click image for larger version

Name:	image018.jpg‎
Views:	529
Size:	552,3 Kt
ID:	32368  
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.12.2012, 02:04
Mr. Proper:n Avatar
Mr. Proper Mr. Proper ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.05.11
Sijainti: Etelä-Saksa
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mappe Näytä viesti
Hyvää settiä. Itse tein omaan Geehen juurikin samantyylisen vinssipedin. Oli näppärä käyttää tota vakiopuskuria. PS: katoin tota yhtä proton kuvaa ja ihmettelin että mikä ihmeen muuntaja sielä on katolla, mutta se taitaaki olla takana olevasta talosta.
Haha, joo ei ole vielä tarvinnut muuntajaa asentaa mihinkään

Mä luulen että vielä muokkaan ton etupuskurin sellaiseksi kuin pitääkin. Vinssi on liian ulkona eikä toi rosterinen kehto enää sovi kuvioihin. Vaatimustaso nousi vähän kun mietittiin tehdäänkö autosta puolikiiltävä musta vai täyskiiltävä (värivaihtoehdot on vähissä kun ittelle tekee ). No ajateltiin sitten että jos nyt tehdään kunnolla niin kai se kiiltävä sopii paremmin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.12.2012, 02:41
Mr. Proper:n Avatar
Mr. Proper Mr. Proper ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.05.11
Sijainti: Etelä-Saksa
Viestit: 23
Perusasetus

Tossa pari kuvaa Sisu-"osista" joita tuli väsättyä useampikin. Toin 3 kpl Protoa Saksaan 2007-2008 ja tein niihin kaikkiin uudet lavat ja hytit yms. Yksi näistä oli sitten se enemmän rakennettu joka alussa esiteltiinkin. Yksi näistä tuli rakennettua itselle (yllättäen kiiltävän musta) ja myytyä Sveitsiin heti kun valmistui (ei ollut tosin tarkoitus), kolmas on Bodensee:ssä yhä alkuperäisenä mutta myytynä uusien osien kanssa (ostaja vastaa asennuksesta ja maalauksesta). Samalle ostajalle meni 10m pitkä helvetillinen venetraileri 14.00-20 renkailla ja hydrauliikalla - toimii tosin nykyään puunsiirto-tehtävissä. Kuvissa jotain rakentelukuvia noista Sisun hyteistä ja joku välikuva tosta Expedition-versiosta (kirjavuus miehistöhytissä rakentelun aikana johtuu hitsauksen kestävästä pohjamaalista). Toi alkuperäis-Proto on juuri sama kuin kermanvärinen auto, välissä tosin nielty tonni ruostetta mutta ei siitä rumempaa tullut vaikka piti

Proton puskuria piti hieman modifioida (valot ulommaksi) viime metreillä että saatiin Tüv aikaiseksi, unohtamatta sata muuta juttua mitkä meinas viedä hermot... No sainpahan ajella "uudella" Protolla Pieniä lastentauteja toki oli. Kävipä Suomesta-asti pari offi-mestaria kuuntelemassa mysteeristä narahdusta joka kuului tiukasti kurvatessa Menee omistajan mukaan täällä vuoristossakin 100km/h ylämäkeen (itte en raaskinu sisäänajoa suorittaa ihan niin rankasti), lämmöt vaan tahtoo nousta joten lisäjäähdytystä ollaan rakentamassa. On muuten kohtuullisen näyttävä isolla rengastuksella, kannattaa verrata "vesilinjaa" yhdessä kuvassa takana näkyvään Amazoniin (tai meikäläiseen, 181cm pötkylään).

Ps. Yhdessä kuvassa näkyvä Iveco on kermanvärisen Proton omistajan naapurin rakentama (hyvä metallimies joka työskentelee kuvasta 100 metrin päässä sijaitsevassa sähkölaitoksessa). Värisävy löytyi edullisesti Proton ylijäämistä...

Ps2. Paljon informaatio-helppiä tarvittiin tietysti varsinkin kun toi uus 611 sovitettiin Leylandin tilalle. Tälläkin foorumilla majailee pari Valmet-Gurua
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC02457.JPG‎
Views:	600
Size:	703,9 Kt
ID:	32371   Click image for larger version

Name:	DSC01312.JPG‎
Views:	590
Size:	697,5 Kt
ID:	32372   Click image for larger version

Name:	DSC07133.JPG‎
Views:	573
Size:	583,0 Kt
ID:	32373   Click image for larger version

Name:	DSC07339.JPG‎
Views:	601
Size:	761,1 Kt
ID:	32374   Click image for larger version

Name:	DSC01961.JPG‎
Views:	556
Size:	688,7 Kt
ID:	32375  

Click image for larger version

Name:	DSC01955.JPG‎
Views:	528
Size:	750,8 Kt
ID:	32376   Click image for larger version

Name:	DSC01964.JPG‎
Views:	535
Size:	708,0 Kt
ID:	32377   Click image for larger version

Name:	DSC01967.jpg‎
Views:	522
Size:	214,2 Kt
ID:	32378   Click image for larger version

Name:	DSC07298.JPG‎
Views:	552
Size:	580,9 Kt
ID:	32379   Click image for larger version

Name:	DSC07327.JPG‎
Views:	530
Size:	712,1 Kt
ID:	32380  

Click image for larger version

Name:	DSC07434.JPG‎
Views:	565
Size:	693,0 Kt
ID:	32381  
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.12.2012, 06:54
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Arvostan, mahtavaa tekemistä ja tulosta!
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.12.2012, 18:46
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 745
Perusasetus

Tekijämiehiä!Upeata työtä!Paljonkohan hytin putkikehikko jäi painamaan?Noilla Gn takasivupelleillä vois olla kysyntää markkinolilla...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.12.2012, 20:25
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Hetkinen tarkoittako kyseinen proto nyt sitä, että julma tappeleminen päälle aken/trafin kanssa, jotta saa suomeen kilpiin duppelhytti proton?

Ehdottelemista aloitellessa voisi varmaan jo suoraan samaan postilaatikkoon pudottaa kantelun eu-tuomioistuimeen, että ake/trafi kiusaa
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.12.2012, 21:58
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Suomessa kuorma-auton "täytyy" lähes poikkeuksetta olla jotenkin kuorman kuljetukseen liittyvä ja kykenevä, eli tietyt pykälät rajoittaa melko tehokkaasti - mutta sopivilla järjestelyillä mm. kuormatilavaatimukset saadaan hälvennettyä toisarvoisiksi ...

Asialliset muutokset kyllä yleensä onnistuu, mutta tietyt ehdot kannattaa pitää mielessä, juurikin mm. kuormatilan ja / tai käyttötarkoituksen suhteen

Ja hytin takaseinään täytyy kiinnittää huomiota
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 21.12.2012 22:01
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 24.12.2012, 20:20
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Mites tän kanssa kävi? Ollaanko sitä jo Suomessa?

Kyllä taitaa tulla tippa linssiin, jos tuo safariproto tulee maailmalla vastaan
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mersu Geellä risukärsä Maasturiprojektit 266 05.08.2014 05:50
Myydään / Vaihdetaan Pajero 89 isolla laatikolla Nasty O/M/V Ajoneuvot 5 17.08.2012 18:03
Ruostetta ei rahalla saa HJ 60 Möttis Maasturiprojektit 0 17.12.2010 21:06
M: Vinssi isolla Veellä MoggiMies O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 25 24.05.2006 15:38
M: Moottori isolla ÄMMÄLLÄ Pauli O/M/V Muut 0 16.03.2004 14:13


Sivu luotu: 20:31 (GMT +2).