Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.12.2012, 21:11
Mr. Proper:n Avatar
Mr. Proper Mr. Proper ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.05.11
Sijainti: Etelä-Saksa
Viestit: 23
Perusasetus

Kiitos, kiitos! Sisustakin on muutama tuhat projektikuvaa mutta säästetään vähän lukijoita

No Krokon purkaminen alkoi irroittamalla 2km mielivaltaisia sähköjohtoja joiden poistaminen ei vaikuttanut auton käyttöön mitenkään, puolet oli kätevästi säilötty matkustajan kumimaton alle. Siinä tuli sen verran keräyskuparia että maksetaan ensi vuoden ruuat. Konepelti on joskus saanut kipeätä koska siinä oli 10-20mm kittikerros ympäriinsä, koska autossa on kuitenkin tuollainen hitusen ruma - mutta kävelyä kestävä - alumiininen päällys, niin lopulta leikkasin koko konepellin reunoja lukuunottamatta irti (ei näy vielä kuvissa). Jostain syystä edellinen omistaja oli tehnyt keskellä konepeltiä jonkinlaisen luukun jonka tarkoitus oli kai sitten jäähdyttää konetta. Sen lukituksen osalta oli varmasti käyty katsomassa mallia suomalaisesta ulkohuussista. Kittiä on muuten autossa ihan mukavasti, jostain syystä sillä on yritetty tasoittaa koko auto ja melkoisella menestyksellä täytetty kaikki ruostereiätkin.

Tämä on muuten ainoa G-wagen Saksassa jossa rekisteriotteessa lukee että konepellille saa kiinnittää varapyörän. Sellaista ei kuitenkaan koskaan ole ollut koska lupa johtui katsastusviranomaisten virheestä. Minusta kahden vararenkaan kuljettaminen on hyvä idea, varsinkin jos tällä vielä joskus päästään Afrikan puolelle. Joten tein sellaisen telineen eikä rengas estä hirveästi näkyvyyttä. Kuvissa ei näy nykytilanne, eli konepelti on leikattu ja varapyöräteline on vahvasti kiinni alumiinisessa "suojapellissä".

Sisältä lattia on muuten ok, paitsi jokaisen oven kohdalta löytyy kodikas menninkäisen mentävä reikä. Lattiassa oli melkoisesti porattuja reikiä jotka edellinen/edelliset omistajat olivat kätevästi tukkineet ilmastointiteipillä. Hitsasin kaikki kiinni. Lattiamattona oli käytetty jotakin joka ei hengittänyt mutta kapseloi hienosti kaiken veden maton alle, niistä kohdista jonne pintaruostetta oli tullut oli käytetty jotain mustaa talomaalia. Eniten koko projektissa ketutti näiden helvetin huonosti tehtyjen korjausten purkaminen. Yhtälailla korjaukset olisi voinut tehdä kerralla kunnolla, mutta ei täältä joka taloudesta löydy edes ruuvaria, saati sitten järkeä!

No kuitenkin katto piti ottaa irti ja sen sisuksista löytyikin sitten eläinmaailman koko kirjo. Katto eristys oli tehty tavallisesta vanerista ja kattoon porailtu reikiä erilaisille kiinnikkeille ja ruuvailtu tavallisilla ruuveilla paikoilleen - tuloksena täysin vettynyt katto. Keveni kummasti kun päästiin alumiiniin asti.

Ruostettakin löytyi muualtakin ihan mukavasti, se kyllä tosin tiedettiin jo lähtiessä. Oikea takakulma täysin laho ja kummatkin takalokarit oli korjattu jolloin Bauhausin harmaalla akryylillä. Kaikkien peltiosien sisältä löytyi kiloittain Saharan hiekkaa. Kittaus oli suoritettu ilman kovettajaa, mikä oli varsin näppärää koska muotoilua saattoi vaihtaa koska tahansa. Kumpikin takasivu siis pois, ainoastaan vasen takakulma oli joskus näköjään vaihdettu uuteen (huonosti), joten sen voi vielä pelastaa. Oikealle puolelle tilasin eBaystä uuden kulman, hintaan 107,- eur (alkuperäisosa). Kummatkin takalokarit kanttasin itse 2mm pellistä, niihin kun on vielä tarkoitus kiinnittää jotakin... Enkä tee osia kahteen kertaan.

Takasivulasit poistin ja tein niiden tilalle pellistä ikkunat (tiivisteet oli jo riekaleina ja piti pysyä budjetissa), eipähän häikäise aurinko. Näiden taakse tulee joskus jotakin ja tarkoitus on autossa nukkuakin (privashow) joten pieni näkymättömyys ei häiritse. Kuvissa ei ole vielä ikkunoiden alareunoja korjattu (nykyään ovat ok ja "ikkunapellit" on liimattu paikoilleen korrektilla aineella.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	600138_337170889704036_1267310914_n.jpg‎
Views:	772
Size:	41,9 Kt
ID:	32260   Click image for larger version

Name:	557512_336773953077063_950910853_n.jpg‎
Views:	729
Size:	43,3 Kt
ID:	32259   Click image for larger version

Name:	DSC07389.jpg‎
Views:	747
Size:	1,00 Mt
ID:	32261   Click image for larger version

Name:	DSC07405.jpg‎
Views:	690
Size:	1.017,6 Kt
ID:	32262   Click image for larger version

Name:	DSC07429.jpg‎
Views:	698
Size:	1.012,1 Kt
ID:	32263  

Click image for larger version

Name:	DSC07883.jpg‎
Views:	669
Size:	1.017,8 Kt
ID:	32270  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.12.2012, 21:41
Mr. Proper:n Avatar
Mr. Proper Mr. Proper ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.05.11
Sijainti: Etelä-Saksa
Viestit: 23
Perusasetus

Ohessa pari kuvaa takalokarien valmistuksesta. Tein ensin pienen koepalan jotta kanttaukset varmasti menisivät oikein (2mm pellissä tulee ottaa huomioon pellin paksuuskin) ja tein ne sitten valmiiksi. On muuten kohtuullisen jämäkät Niihin on tarkoitus kiinnittää varusteita, samoin alkuperäiset Mersun pellit eivät tulleet kyseeseen kun ovat hieman liian ruostealttiit. Sen verran juutalainenkin pitää olla ettei tollaisia lokareita aleta tilailemaan...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC07914.JPG‎
Views:	820
Size:	738,9 Kt
ID:	32276   Click image for larger version

Name:	DSC07916.JPG‎
Views:	789
Size:	757,4 Kt
ID:	32277   Click image for larger version

Name:	DSC07920.JPG‎
Views:	784
Size:	617,8 Kt
ID:	32278   Click image for larger version

Name:	DSC07922.JPG‎
Views:	797
Size:	710,1 Kt
ID:	32279  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.12.2012, 22:12
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Nyt on pakko nostaa hattua!
Tämä onkin sitten ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa G- mersu projekti, jota seuraan innolla. Hienoa työtä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.12.2012, 22:52
Mr. Proper:n Avatar
Mr. Proper Mr. Proper ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.05.11
Sijainti: Etelä-Saksa
Viestit: 23
Perusasetus

Kiitos mutta on tällä foorumilla kyllä niin hienoja G-wageneita rakenneltu että meikäläinen itse on niillä motivoinut Jos aikataulua olisi enemmän tulisi varmaan tehtyä kaikki uusiksi, mutta tehdään nyt välttämättömät että pääsee reissuun ja ens vuonna enemmän. Uusi maali pitäisi saada pian pintaan, sitä ennen vielä jonkun verran peltitöitä...

Ohessa pari kuvaa köyhän miehen vinssipuskurista. Aikataulu on vähän tiukka joten myöhemmin on tarkoitus parantaa, mutta tällä nyt hoituu noi perusvinssaukset jos tulee vaikka ulos ajettua. Käytin siis alkuperäistä Mersun karjapuskuria ja leikkasin siitä keskiosan irti (joka oli muutenkin jo puhkiruostunut). Auton mukana tuli joku Kiinan vinssi joka seilasi tavaratilassa joten pulttasin väsäsin sen rosteriseen "kehtoon" mikä ei ole ehkä kaunis mutta kestävä. Myöhemmin sitten vinssi siirtyy syvemmälle nokkaan jne. Puskuriin tulee myös muita modifikaatioita, niistä lisää myöhemmin... Yhäkin kustannus 0,-, eli ollaan budjetissa

Tunnistaako kukaan kuvan vinssiä? Pitää varmaan avata sekin reissun jälkeen, näissä ei taida noi voiteluaineet olla sisällä ja laakeritkin jotain Kiinan p..kaa.

En tiedä pitääkö paikkansa mutta jonkinlaista huhua on kuulunut että Geessä ei etujousitus ole kovin vahva. Siksi kuulemma ylimääräistä painoa nokalla pitäisi välttää? Tässähän tulee olemaan toi varapyörä nokkapellillä ja vinssi keulassa joten ehkä se jotenkin vaikuttaa negatiivisesti.

Kuvia ei vielä ole, mutta purin nokkaa sen verran että nappasin syylärin irti koska se lepäsi kahden pultin päällä(!) ja ylhäältä kiinni vain yhdellä. Mietin vähän kumipuslia ja sellaista ettei hajoa värinöistä... To be continued...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC07822.JPG‎
Views:	672
Size:	781,2 Kt
ID:	32280   Click image for larger version

Name:	DSC07825.JPG‎
Views:	626
Size:	790,0 Kt
ID:	32281   Click image for larger version

Name:	DSC07827.JPG‎
Views:	613
Size:	692,7 Kt
ID:	32282   Click image for larger version

Name:	DSC07829.JPG‎
Views:	705
Size:	779,7 Kt
ID:	32283   Click image for larger version

Name:	DSC07894.JPG‎
Views:	762
Size:	741,3 Kt
ID:	32284  

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.12.2012, 23:26
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

jumankauta on muute komiat loksut! kiva duunaa ku on vehkeet.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.12.2012, 00:06
Mr. Proper:n Avatar
Mr. Proper Mr. Proper ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.05.11
Sijainti: Etelä-Saksa
Viestit: 23
Perusasetus

Kiitoksia, en taida kuitenkaan olla ihan ensimmäinen tällä foorumilla joka on pellistä vääntänyt Geehen lokareita Taitaa olla samaa vikaa joka autossa...

Työkaluista sen verran että suurin osa hommista sujuu mulla aika vähillä vehkeillä, vaikka työkaluja onkin hyvä valikoima. Periaatteessa Kemppi, rälläkkä ja muovivasara - tietysti tältä osin tuli käytetty kanttauskonetta mutta silmällähän sekin homma sujuu parhaiten. Veikkaan että muutkin tekee samalla tavalla, suurin osa työstä sujuu lattialla ja sitten peltiä paukutellaan jotain sopivan lähellä olevaa kovaa esinettä vasten Menee täydestä kuin väärä raha
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.12.2012, 08:15
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.135
Perusasetus

Jollain vaan on se metallin käsittely hanskassa ja se näkyy jäljessä
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mersu Geellä risukärsä Maasturiprojektit 266 05.08.2014 05:50
Myydään / Vaihdetaan Pajero 89 isolla laatikolla Nasty O/M/V Ajoneuvot 5 17.08.2012 18:03
Ruostetta ei rahalla saa HJ 60 Möttis Maasturiprojektit 0 17.12.2010 21:06
M: Vinssi isolla Veellä MoggiMies O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 25 24.05.2006 15:38
M: Moottori isolla ÄMMÄLLÄ Pauli O/M/V Muut 0 16.03.2004 14:13


Sivu luotu: 12:10 (GMT +2).