![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jousen venytys ja alipaine letkun bliidaus taitaa tehdä saman asian eli pienemmällä kaasuläpän aukeamalla tulee enemmän syöttöä. En tiedä tuleeko kaasu pohjassa sen enempää syöttöä. Reagoi herkemmin kaasupolkimeen, nostaa ahtoja nopeampaa mutta ajosta tulee hermostunutta ja kaasupolkimen liikeradan lopussa alue jossa ei kulku enää lisäänny. Jos kierrokset on säädetty vakioon vähän yli neljään tonniin niin kierroksenrajoitin alkaa pienentämään syöttöä jo reilusti ennen huippukierroksia, rajoitinta ruuvaamalla saa yläpäähän mukavasti voimaa mutta sen jälkeen pitää itse pitää huoli ettei kierrätä kankia ulos koneesta ja tietenkin katsastukseen pitää saada kierrokset alemmas.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
minkälaista turboo olette muuten käyttäny näissä teil.. itellä on toi td04:nen isommalla pakopesällä.. alavääntöö on hyvästi kyllä,, hiipuu sit isommilla kierroksil.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Meitsillä on joku ..tun aikanen TO3:nen mikä on patrollista kotoisin. Melko sopivan kokoinen, ehkä aavistuksen pienempi saisi olla kun en ite noista maksimikierros tehoista niin välitä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
|||
|
|||
![]()
eipähän näissä niin isoilla kierroksil tarviikaa voimaa. mönginnässä mukava ku ottaa heti mukkaan turbo.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tässä voisin varmaankin kysyä 3B moottorin ja sen turboon liittyviä asioita
![]() Eli tuossa mun Bertassa (BJ45) on turbo ja se kyllä toimii, mutta siinä on joitakin juttuja joista en tykkää tai ne vois olla ehkä paremmin tehtyjä ![]() Ihan ekana tulee mieleen pumpun säätö tai siis ne letkut kaasuläpältä pumpulle. Minulla on toisessa letkussa jokin "hana"/ säädin joka ilmeisesti kuristaa letkua. Huomasin että jos tuota hanaa kieritteli kiinni tai aukipäin (en muista kumpaan suuntaan) niin kaasu meinaa jäädä päälle etenkin vaihdetta vaihtaessa ![]() ![]() Kaiken lisäksi tuo hana on ihan ärsyttävän herkkä liikkumaan ![]() Otin kuvan tuosta hanasta. Oliko tähän jotain parempaa keinoa kuin tuo hana? Yritin selata juttuja turbotuksesta ja niissä oli jotain jostakin pienestä reiästä letkussa ja myös nippojen käännöstä? ![]() Eli jos ois joku parempi keino kuin tuo hana? ![]() Sitten toinen kysymys vielä, voiko moottorin kierroksia rajoittaa jotenkin? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kierroksia lienee helpoin rajoittaa kaasuvaijeria löysäämällä, tai polkimen liikettä rajoittamalla. Jos katsastusta meinaat.
Muuten tietämättä juuri tuon systeemin saloja on vaikea sanoa mitään. Niitä Tapoja saada tuo pumppumysteeri toimimaan edes jotenkin lienee lähes yhtä monta kuin tekijöitäkin. Itsellä on se ylempi nippa käännetty, ja kiristetty säätökalvon jousta. Niillä pelaa jotenkin, ja ajettu on jotain.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Toinen juttu mitä ihmettelin on turbon öljyn paluu, se menee öljynpohjassa öljypinnan alapuolelle. Mutta kun kaikki toimii niin ei kai se haittaa ![]() Joo mietin vähän katsastusta ja kierroksia, kun muistelen että kierroksille ei loppua näkynyt kun joskus katastusmies siitä mainitsi. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei sitä siinä tarvi ollenkaan.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Toyota B tai 3B koneen runkolaakeripukin pultti (2kpl) | bj45lava | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 13.05.2010 10:16 |
Ostetaan toyota 3b moottori | JV73 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 10.01.2010 22:16 |
Ostetaan Toyota 3B kansi | IironSika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.01.2010 20:34 |
Ostetaan Toyotan 3b- koneen Oil cooler case | Palde | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 24.04.2009 20:41 |
Myydään Toyota 3B moottori | IironSika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 18.01.2009 16:50 |