![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Itseasiassa noikin hommat on tehty eli bensansuodatin vaihdettu ja navat myös puhdistettu voiko puola olla mitenkään hajalla? Vaikka antaakin kipinän.... Entäs ilmamäärä mittari? Eikös se olekin tuossa ilmanputsarin päällä? Se metalinen osa..... Eikös tuohon käy aivan normaali puola jos vaikka ostaisi sellaisenkin
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Motonetistä vaikkapa löytyy käypänen puola kolmella kympillä. Eipä tuon vaihtamisesta haittaakaan ole ja sittenpä ainakin tiedät, että vika ei ole siinä kohtaa.
http://kauppa.motonet.fi/motonet/ren...=413&year=1993 Saman linkin takaa voit katsella, mitä kaikkea muuta kivaa moponetistä autoosi löytyy ![]() Itselläni on ruiskukone, joten en sinun autosi moottoria tunne sen tarkemmin. Mutta tulipa mieleen yhden aiemman autoni mystinen puhdin puute ja miten asia selvisi: Päätin irrotella kaasarin kunnollista tutkimusta ja putsausta varten. Bensaletkua kaasarista irrottaessani yllätyin, kun letkun liitoskohdasta kaasarin sisältä löytyi sellainen tupakan filtteriä pienempi metalliverkkosuodatin, jossa oli aika paljon töhkää. En ollut tiennyt, että bensaletkussa näkösällä olevan filtterin lisäksi on olemassa vielä toinenkin, joka voi mennä tukkoon. Homma tuli sillä kertaa noin helposti kuntoon. Tämä nyt vain esimerkkinä että isokin käyntiongelma voi olla pienestä kiinni. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Pitääpi ostaa toi uus puolakin ja ajattelin mitata sylinterien puristuspaineet samalla kertaa
On tämä omakin frontera ruisku |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ok, väärin sitten arvelin vuosimallin perusteella. Oliko se 1993?
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Jep 1993 tämähän on.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
No nyt on vaihdettu uus puolakin eikä ollut siitäkään mitään apua
puristuspaineet mittasin samalla1 sylinterissä 14bar 2 sylinterissä 12bar 3 sylinterissä 13bar 4 sylinterissä 14bar Tyhjäkäyntiä käy normaalisti mutta röpeltää eli käynti ei aaltoile Voisikohan johtua kun öljyillä on jo ajettu vähän liikaakin 13000tkm kaveri sanoi että olisikohan venttiilin nostaja jumissa?? autaisikohan jos vaikka ostaisi jonkun moottoriin laitettavan puhdistus aineen ja vaihtaisi nyt samalla ne öljytkin tai no öljyt on kumminkin pakko vaihtaa jo muutenkin Viimeksi muokannut aleksi : 10.12.2012 21:42 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Ilmamassamittarin kumiputkessa on reikä. Lambda entinen ja tulpanjohdot.
Siinä nuo yleisimmät kun calibra alkaa taas nykiä juurikin noilla samoilla oireilla. Nyt tuo on taas alkanut nykiä ja uudet tulpanjohdot haen heti suosiolla. Ei näköjään kestä kuin vuoden nuo tarvikejohdot. Niitä näköjään saa vaihtaa joka vuosi. Mistähän sais kunnolliset? |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| myyt. FRONTERA | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 20.03.2007 22:15 | |
| M: Frontera -92 | sam-o | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.06.2006 22:30 |
| M: OPEL FRONTERA 2.4i -94 | Ansu | O/M/V Muut | 2 | 22.09.2005 12:18 |
| M: Opel Frontera 2,4i -92 | Jyki | O/M/V Muut | 3 | 13.09.2004 12:50 |
| opel frontera 2.4 i | khv | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 15.04.2004 08:39 |