![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Oonks mä vaa idiootti vai onko noi GMB:n ristikot sairaalloisen hankalia saada asennettua niin, ettei ne laakerikupit purista sitä ite ristikkoa vasten. Eikä niihin ihan kauheen hyvin rasvakaan mene, kun ei ole ristikon päissä rasvauria.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 09.12.2012 18:58 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kun ristikko paikoillaan ja stopapriprikat kiinni. niin kohtuu napakka isku ristikon runkoon/haarukkaan molemmille puolille, jolloin laakerikuppi ettii oman paikkansa ja linjautuu. Loppui ne ristikoiden hajoilut siihen. Sen huoomaa kun ristikko ei linjassaan asennuksen jälkeen kun laippa ei kääntyile ilman voimaa sivuille. normaalisti sen pitää liikkua edestakaisin ihan painovoimalla.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tota hakkailua piti tossa harrastaa aika ankarasti, kakkosnelosta sopivasti alla ja vasaran välissä että sai ton kunnolla pyörimään. Lisäksi vähän viilailin paria lukkorengasta kun meinas mennä hermo. Saako mistään edes eri merkkisiä tarvikeristikoita, vai pitäiskö vaan hakea marmorilta? Hiluxiin laitoin kanssa yhen GMB:n ja samallaista tusailua oli sekin.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse en ole törmännyt moisiin mittaepätarkkuusiin, joskus nuo sokkarikat on ollut hivenen liian ohuita, siis ristikko jäänyt väljälle. Eiko tuossa hj:kin kardaanilaipassa ole kallistusta, jolloin herkästi tulee painettua vinoon, ja hylsä luistaa... ja laippa painuu kasaan? Mittaappa seuraavalla kertaa tuo ristikonpaikan sisäleveys, muistaakseni sen pitäisi olla tasamillille. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tuo kävi mielessä asennellessa ja mittasin tönärillä ne väkästen välit ja tasan saman mittaisia olivat. Voihan sekin olla, että molemmat oli tasan saman verran sisäänpäni vääntyneitä, mutta varmaan aika epätodennäköistä. Enpä taas kiinnittänyt huomiota siihen, että osuiko mitta johonkin tasalukuun. Mutta ainakin vanhat ja uudet ristikon kupit kyllä liukuivat pois ja paikalleen ihan kohtuu kivuttomasti. En siis vääntänyt älyttömällä väkipakolla. Vanhaan ristikkoon verrattuna vaan tuo uusi ristikko oli ehkä sen ziljoonasosan korkeampi. Ja vaati tosiaan molemmissa päissä asentuakseen sen, että ensin nakuttelee kupin liian syvälle, että saa klipsit kiinni ja sitten pari miljoonasosaa pakkia.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() GMB(?) ristikot ja niiden "rasva"Lainaus:
Siis Tuossa gmb ristikossa nykyään jotain aivan käsittämätöntä MARKARIINIÄ????, ei sentään, markariinikin on varmaan 10 asteessa juoksevanpaa ![]() Siis vaihdoin uuden ristikon kaverille, ja rasvasin siten, että molyvaseliini tuli ulos 3 kupista, ja tuo "viereinen" ei sitten halunnut purskauttaa vaseliiniä, vaikka mikä oli ![]() No, kardaani alkoi jurista vuoden kuluttua, ja kun sen vaihdoin, niin juurikin tuo "viereinen" kuppi kuiva, ruosteessa, ja hakkaantunut! muut OK. No kun ristikon runkoa sitten varovasti kaivoin poranterällä, niin siellä hajonneessa sakarassa oli "rasvapallo", siis aivan selvä keltainen klöntti! Uusi ristikko saman merkkinen, ja kun "työnsin" poranterällä nuo kookosrasvat tms. pois, ennenkä asensin, niin tuo musta moly-vaseliini meni helposti, ja tirisi joka kumin välistä! Voisko tuo alkuperäinen vaseliini? olla niin huonoa, että kuivaa nipanreiästä knööliksi, ja tukkii siten yhden kupin kanavan? Ainakin tuo alkuperäinen keltainen rasva oli aika jankkia, kun nuo putsausjätteet oli kylmässä! Mutta ei niin huonoa, ettei hyvääkin! tuo margariini/palmurasva.... on niin hyvää liimaamaan laakerirullat kuppeihin, että!!! (pitää koputtaa puuta ![]() Ja kun on ajettu jonkin aikaa, ja varsinkin jos on lämmin, niin tuo margariini? tulee helposti pois uuden vaseliinin tieltä..... muutamalla eurolla rasvaa ja hetki aikaa, niin esim. hdj-80 remontintarve vähenee... Olispa vielä niin paljon rasvanippoja, kuin BJ-40:ssä, jossa niitä oli muistaakseni noin 20+ , ja kun kaikki nipat oli voideltu vuosi sitten, niin puuvillaisella T-paidan resulla nipat puhtaaksi, ja vaseliiniä. ja aikaa meni vartti? No, aika kultaa muistot, mutta.... kun noita nykyautoja katsoo, niin noihin 10+ vuotiaisiin vaihdetaan pari sitä ja nuo nivelet..... |