![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ulkomuistista:Pari noita varaosaumpiota maksaa reilun 200e (saa toki muutossarjana mutta maksaa mansikoita) Noissa varaosaumpioissa mukana säätöruuvit, siis umpion saa kiinni esim. alumiiniseen taustalevyyn. Ja kiinasta täydellinen d2s xenon sarja alkaen 30e. Ja jos haluaa pikkasen satsata lisää, niin laadukkaita polttimoita saa jo alle 100e pari, ja laadukkaita ballastejakin varmaan alle 100e pari. siis vajaasta 250e-400 euroon lyhyet, 400 eurolla kaikki kaikki muu paitsi polttimen kannat hellaa, phillipsiä tms. jostain kumman syystä reilu vuosi sitten tuo hellan polttimon kanta olisi maksanut omaisuuden, mutta kiinassa oli halpoja, toki ei varmaan yhtä hyviä, mutta jos tulee ongelmaksi, niin eiköhän noita kantoja ala ilmaantumaan romuloihin.... Noissa d2s polttimoissa pitää olla oma "kantaliitin", siis polttimo tulee umpioon kiinni polttimon kannalla, ja noita "kantaliittimiä" ei ole kaikissa xenonsarjoissa, esim. Factorkiss (?) ei suostunut koskaan toimittamaan kuin yhden, mutta viimmeinen sarja joka tuli, niin oli kaikki mukana. Ja siis tässä on vain lyhyet valot, pitkiksi laitan aivan normaalit hellan ff200 apupitkät, maksoikohan jotain 40e sarja tarjouksessa Kärkkäisellä? Nuo H3 versiot, mutta kun on tuo DC hyväksyntä vai oliko DR pitkillä? niin saatan tietämättömyyttäni pistää sinne H3 xenon muutossarjan... (siis laiton, mutta kun asiaa ei tiedä..... ja juurikin samaista ff200 löytyy oikeana xenonina... erottaa vain kopan takaosasta ja polttimen kiinnikkeestä; siis pitää oikeasti olla tietoa, ei riitä että osaa hakea kirjaimia) Tuota tason säätöä olen suunnitellut seuraavalla reseptillä: vesitiivis vetokytkin, siis käytännössä moottoripyörän/mopon takajarrun jarruvalokytkin pohjaan, ja jousella/vaijerilla veto jarrupaineensäätimen tangosta: siis valo syttyy sitten, kun perä säädetyllä korkeudella. Toinen vaihtoehto on pienet induktiiviset rajakytkimet ja peltilevy jarrupainesäätimen tangossa taikka ylätukivarressa, siis ylä ja alarajat, ja sen verran elektroniikkaa että viive olisi esim 15 sekunttia... saisi automaattiseksi.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo tuo DC on hyväksyntä lyhkäsille ja DR pitkille jollen aivan väärin muista.
Vaan menee niihin sitä paalua näköjään ihan reippaasti sittenkin... Tuon tason säädönautomatiikan kun osaisi toteuttaa niin että se säätää aina kun vauhti pysähtyy tai laskee alle tietyn niin sehän olisi paras systeemi. Ja niin kai se toimii noissa isommissa ilmajousivehkeissäkin. Nuo induktiivi systeemit vaatii vielä vahvistimet ja pelit ja himmelit eli helpompaa on toteuttaa vielä ihan perinteisillä mikrokytkimilllä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
mitkä olisivat jälkiasennus xenon sarjalla varustettuna hyvä lisäpitkä?
hella rallye 3003? bosch 225? ja mielellään aikaisempien kokemuksien johdosta kovin kalliita, eli joku max 70€/kpl
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#5
|
||||
|
||||
![]() Mulla on nuo
http://www.ojanpera.net/index.php?si...oteryhmaid=101
Ja niissä 75 W HID setti. Vilkaise tämän ketjun postaus #42.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ööö... Viitsiskö enää kysellä mitä haluaa?Lainaus:
tuo mihin viittasit? Itse olen ajanut autolla, missä nuo "verrokit" siis Bosch Navigatorit, ja noilla halogeeneilla(?) huomattavan hyvät valot! 2000 luvun maasturin keulassa apupitkillä+omilla pitkillä vastaantulijat vaihtoi lyhyet jo huomattavan aikaisin, siis piti jopa ajella lyhyillä liian paljon minun mielestä. (Jokaisella on...) Ja tuossa ruottalaisten testissä nuo "verrokit" " Räckvidd: 360 m" ja tuolla kyseessä olevalla "NBB ALPHA 225 MED 70W-XENONSATS" Räckvidd: 1 050 m Siis valoa riittää 3 kertaa kauemmaksi! ja MINUSTA tuo uusi verrokkikin oli pari vuotta sitten jopa liian tehokas? Ja tuon johtopäätöksen tein sillä perusteella, että itse aina vaihdan lyhyet,kun vastaantulija tulee lyhyillä. -> jos minulle vaihdettiin lyhyet "liian aikaisin" noiden 360m näyttävien pitkien takia, kun ajan autoa jossa pitkät "marginaaliset" noihin navigaattoreihin??? Tuon "paremman" NBB ALPHA 225 MED 70W-XENONSATS Räckvidd: 1 050 m kuulostaa jotenkin erikoiselta, siis olisko siellä vastaantulijassa yhteysymmärrystä vaihtaa lyhyet vielä 700-800 metriä aikaisemin? No, vaihtoehtojahan on a) siellä etelässä? teillä vähän liikennettä ja pitkiä suoria? b) vähän liikennettä ja tiukkoja mutkia/jyrkkiä mäkiä, jolloin tuo kilometri pitää nähdä? siis missä? c) Mihin tiellä tarvitsee kilometrin näkyväisyyttä pitkillä? siis jos jätetään vastaantulijan kyykyttäminen pois? No, pikkasen repesi taas! (ajelin iltasella hodarilla rantatietä, siis E8? Oulu raahe välillä, ja tuossa hodarissani alkuperäiset valot, toki uudet H4 night breaker? polttimot, nuo h1:t on edellisiltä omistajilta, samoin kuin umpiot) Ja noita vastaantulijoita riitti, mutta tuo: Minua häikäisee, vaihdan lyhyet; toimi aina alle 2:ssa sekunnissa ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No olipa siinä BJ-40/76:lla pohdintaa kerrakseen.
En tiedä kilometrin näkyvyystarpeesta tai näyttääkö ne sinne asti todellisuudessa mitään, mutta tien penkat valaistuu hyvin leveän valokeilan ansiosta. Ja keila ei ole mikään littana sumarityyppinen, vaan korkeuttakin on sopivasti. Ja vastaantulijoita ei ole tapana häikäistä. Sitten niille lisäpitkille on oma katkaisija, jolla voi ottaa ne pois käytöstä jos siltä tuntuu. Hyvää päivänjatkoa ![]()
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja kaikki nuo "ultra pitkälle" näyttävät, mitä itse olen päässyt vertailemaan, tekevät valokuvioon kirkkaan keskiosan, joka minusta on huono asia, sillä esim. mutkaan tullessa metsä valaistuu ulkokurvista tosi hyvin, ja tuonne mutkaan ei sitten näe, kun tuota valoa on vähemmän. Nuo valokuvio "kartat", kuten esim. tuo likin ruotsalaisten mittaamat, antaa hyvän kuvan tuosta valonjakautumasta vaakatasossa. Jos/kun joskus tarvitsee lähteä valokauppaan, niin nuo TM:n testivoittajat ovat juurikin nuo leveällä/korkealla ja tasaisella valokuviolla (x-vision) Jos hinnalla ei olisi merkitystä, niin tuo Xenon navigator olisi varmaan vielä mukavampi, molemmille ilmoitetaan kantamaksi noin 300 metrin luokkaa (tuolle NBB:lle 1050 Metriä, siis 3x) Ja tuo vestailuvalona oleva halogeeni navikaattori on huomattavan hyvä apupitkä!, kymmenen vuotta sitten parhaat olivat tuota luokkaa? (siis katulailliset, itselläni oli BJ:ssä pahimmillaan yksi 450W lentokoneen laskeutumisvalo apupitkänä, sähkö vaan ei riittänyt, mutta näki pitkälle, HJ-61:ssä sähkö riitti, siis paloi tosi kirkkaana, mutta en viitsinyt laittaa...) Siis nuo NBB:t ovat varmasti todella tehokkaat, en ollenkaan epäile, että vastaantulija vakiovaloilla viitsii ajaa pitkillä muutamaa sataa metriä lähemmäksi, ja kun pudottaa sitten lyhyille, niin kirjaimellisesti ei näe kuin juuri senverran, että tähtää valojen ja penkan välistä vastaan... Olisipa lyhyillekkin valoille vastaavia parannuskeinoja! Miksihän henkilöautossa/pakussa ei saa olla vaihtokytkintä apupitkille, siis kuten esim. rekoissa on. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mun mielestä paras hintalaatusuhde xenonsetti mitä markkinoilta löytyy! biltsun TM testivoittajat makso 80pari ja siihen toi suomenerikoistekniikan 70w xenonsetti makso 130e eli karvan yli 200e ja tuo 70w setti herättää xenonit heti eloon eli ei sitä xenon tyyppivikaa että kestää lämmetä ja paljon tehokkaammat kuin normi 35w setti. Voin sanoa rehellisesti että en ole tämän jälkeen enää koskaan palaamassa halogeen lisäpitkiin ja siihen 100w rumbaan mikä tappaa laturin ja umpion jotta näkisi jotain... Voin suositella kaikille xenonlisäpitkistä haaveileville ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eiköhän tuon tehoinen Xenon setti vie tehoa jo ainakin saman verran kuin 100w halogeeni polttimotkin, toki valotehokin on jotain ihan muuta kuin halogeeneillä. Itselle laitoin Hella 3000:siin xenonit, 50w ballastit ja polttimot 35w kun en heti muitakaan löytänyt. Syttyvät nopeasti ja ovat kyllä kirkkaat mutta saapa nähdä kauanko polttimot kestävät isommilla ballasteilla? |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on ollut jälkiasennus xenonit käyttöauton lisävaloissa n. 3v. Plussaa se, että näkee ihan hyvin. Ei voi moittia. Huonoa on se, että joka vuosi on mennyt rikki yksi ballasti (ajan n. 40-45.000km vuodessa) ja kun ne on ballastit "piilotettu" puskurin sisään niin vaihtamista varten pitää irrottaa koko puskuri. Ihan perssssiistä se työmäärä ja maksaakin jotain. Ja tietenkin katsastukseen pitää ottaa pois. Lisäksi ne on tosiaan niin kirkkaat, että vastaantulijat alkaa räpyttelemään valoja niin kaukaa, että joutuu puottamaan lyhyille aivan liian aikaisin kun ei kehtaa olla mulkero. Nyt meinaisin heittää ne roskiin (okei, sen toisen ehjän ballastin hyödynnän maasturin työvalona) ja laittaa perinteiset hyvälaatuiset lisävalot vaikka vähän isommatkin...ja laitan niihin 100w polttimot. Käytettävyys paranee, näkyvyys on riittävän hyvä ja kauas, ei tarvi irrotella (riippuu nyt sit vähän referenssistä) ja polttimot ei maksa kuin muutaman euron.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
HJ61 MMC |
#13
|
|||
|
|||
![]()
no pitänee laittaa harkintaan bosch 225, nbb ja biltsun isot valot.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eli suuntaus aika tärkeä! Toki nää on loppujen lopuks maku kysymyksiä iha niinku koira sano kun pallejaan nuoli ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
onkos kukaan laittanut xenoneita noihin maxtelin umpioihin? miten tuommoinen sininen linssi muuten käyttäytyy xenonin kanssa?
__________________
puukko 2 |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
HJ61 MMC |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta | pee | Tekniikka & Jutustelu | 694 | 26.07.2025 22:25 |
Kanadalaisten/Ruotsalaisten jutustelua eräästä c303:sta | Jeeper | Chit-Chat | 12 | 21.12.2008 15:50 |
Jutustelua | Elmo | Jokes | 0 | 21.08.2006 12:33 |
Pieniä huomioita ( jutustelua) | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.09.2004 18:06 |
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2004 20:00 |