Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2012, 21:54
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ulkomuistista:


Pari noita varaosaumpiota maksaa reilun 200e (saa toki muutossarjana mutta maksaa mansikoita)
Noissa varaosaumpioissa mukana säätöruuvit, siis umpion saa kiinni esim. alumiiniseen taustalevyyn.
Ja kiinasta täydellinen d2s xenon sarja alkaen 30e.
Ja jos haluaa pikkasen satsata lisää, niin laadukkaita polttimoita saa jo alle 100e pari, ja laadukkaita ballastejakin varmaan alle 100e pari. siis vajaasta 250e-400 euroon lyhyet, 400 eurolla kaikki kaikki muu paitsi polttimen kannat hellaa, phillipsiä tms. jostain kumman syystä reilu vuosi sitten tuo hellan polttimon kanta olisi maksanut omaisuuden, mutta kiinassa oli halpoja, toki ei varmaan yhtä hyviä, mutta jos tulee ongelmaksi, niin eiköhän noita kantoja ala ilmaantumaan romuloihin....

Noissa d2s polttimoissa pitää olla oma "kantaliitin", siis polttimo tulee umpioon kiinni polttimon kannalla, ja noita "kantaliittimiä" ei ole kaikissa xenonsarjoissa, esim. Factorkiss (?) ei suostunut koskaan toimittamaan kuin yhden, mutta viimmeinen sarja joka tuli, niin oli kaikki mukana.

Ja siis tässä on vain lyhyet valot, pitkiksi laitan aivan normaalit hellan ff200 apupitkät, maksoikohan jotain 40e sarja tarjouksessa Kärkkäisellä?
Nuo H3 versiot, mutta kun on tuo DC hyväksyntä vai oliko DR pitkillä? niin saatan tietämättömyyttäni pistää sinne H3 xenon muutossarjan... (siis laiton, mutta kun asiaa ei tiedä..... ja juurikin samaista ff200 löytyy oikeana xenonina... erottaa vain kopan takaosasta ja polttimen kiinnikkeestä; siis pitää oikeasti olla tietoa, ei riitä että osaa hakea kirjaimia)

Tuota tason säätöä olen suunnitellut seuraavalla reseptillä: vesitiivis vetokytkin, siis käytännössä moottoripyörän/mopon takajarrun jarruvalokytkin pohjaan, ja jousella/vaijerilla veto jarrupaineensäätimen tangosta: siis valo syttyy sitten, kun perä säädetyllä korkeudella.
Toinen vaihtoehto on pienet induktiiviset rajakytkimet ja peltilevy jarrupainesäätimen tangossa taikka ylätukivarressa, siis ylä ja alarajat, ja sen verran elektroniikkaa että viive olisi esim 15 sekunttia... saisi automaattiseksi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.12.2012, 03:38
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Joo tuo DC on hyväksyntä lyhkäsille ja DR pitkille jollen aivan väärin muista.
Vaan menee niihin sitä paalua näköjään ihan reippaasti sittenkin...

Tuon tason säädönautomatiikan kun osaisi toteuttaa niin että se säätää aina kun vauhti pysähtyy tai laskee alle tietyn niin sehän olisi paras systeemi. Ja niin kai se toimii noissa isommissa ilmajousivehkeissäkin.

Nuo induktiivi systeemit vaatii vielä vahvistimet ja pelit ja himmelit eli helpompaa on toteuttaa vielä ihan perinteisillä mikrokytkimilllä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.12.2012, 18:47
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Tuota tason säätöä olen suunnitellut seuraavalla reseptillä: vesitiivis vetokytkin, siis käytännössä moottoripyörän/mopon takajarrun jarruvalokytkin pohjaan, ja jousella/vaijerilla veto jarrupaineensäätimen tangosta: siis valo syttyy sitten, kun perä säädetyllä korkeudella.
Toinen vaihtoehto on pienet induktiiviset rajakytkimet ja peltilevy jarrupainesäätimen tangossa taikka ylätukivarressa, siis ylä ja alarajat, ja sen verran elektroniikkaa että viive olisi esim 15 sekunttia... saisi automaattiseksi.
Kolmas vaihtoehto on vaikka Scanian hytin tasonsäätöventtiili. Sopivan pieni virtaus ettei jousitus jumppaa jatkuvasti edes takas. Omaan rojektiin ajattelin käyttää niitä kunnes saan hankittua jostain ihan oikean ilmajousituksen ohjainpurkin
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.12.2012, 19:43
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

mitkä olisivat jälkiasennus xenon sarjalla varustettuna hyvä lisäpitkä?

hella rallye 3003? bosch 225?

ja mielellään aikaisempien kokemuksien johdosta kovin kalliita, eli joku max 70€/kpl
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.12.2012, 20:26
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Mulla on nuo


http://www.ojanpera.net/index.php?si...oteryhmaid=101
Ja niissä 75 W HID setti.

Vilkaise tämän ketjun postaus #42.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.12.2012, 02:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ööö... Viitsiskö enää kysellä mitä haluaa?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan Näytä viesti
http://www.ojanpera.net/index.php?si...oteryhmaid=101
Ja niissä 75 W HID setti.

Vilkaise tämän ketjun postaus #42.
Siis olihan tuo http://www.automotorsport.se/media/b...pdf/092003.pdf
tuo mihin viittasit?

Itse olen ajanut autolla, missä nuo "verrokit" siis Bosch Navigatorit, ja noilla halogeeneilla(?) huomattavan hyvät valot! 2000 luvun maasturin keulassa apupitkillä+omilla pitkillä vastaantulijat vaihtoi lyhyet jo huomattavan aikaisin, siis piti jopa ajella lyhyillä liian paljon minun mielestä. (Jokaisella on...)

Ja tuossa ruottalaisten testissä nuo "verrokit" " Räckvidd: 360 m"
ja tuolla kyseessä olevalla "NBB ALPHA 225 MED 70W-XENONSATS" Räckvidd: 1 050 m

Siis valoa riittää 3 kertaa kauemmaksi! ja MINUSTA tuo uusi verrokkikin oli pari vuotta sitten jopa liian tehokas?
Ja tuon johtopäätöksen tein sillä perusteella, että itse aina vaihdan lyhyet,kun vastaantulija tulee lyhyillä.

-> jos minulle vaihdettiin lyhyet "liian aikaisin" noiden 360m näyttävien pitkien takia, kun ajan autoa jossa pitkät "marginaaliset" noihin navigaattoreihin???
Tuon "paremman" NBB ALPHA 225 MED 70W-XENONSATS Räckvidd: 1 050 m kuulostaa jotenkin erikoiselta, siis olisko siellä vastaantulijassa yhteysymmärrystä vaihtaa lyhyet vielä 700-800 metriä aikaisemin?

No, vaihtoehtojahan on
a) siellä etelässä? teillä vähän liikennettä ja pitkiä suoria?
b) vähän liikennettä ja tiukkoja mutkia/jyrkkiä mäkiä, jolloin tuo kilometri pitää nähdä? siis missä?
c) Mihin tiellä tarvitsee kilometrin näkyväisyyttä pitkillä? siis jos jätetään vastaantulijan kyykyttäminen pois?

No, pikkasen repesi taas!
(ajelin iltasella hodarilla rantatietä, siis E8? Oulu raahe välillä, ja tuossa hodarissani alkuperäiset valot, toki uudet H4 night breaker? polttimot, nuo h1:t on edellisiltä omistajilta, samoin kuin umpiot)

Ja noita vastaantulijoita riitti, mutta tuo: Minua häikäisee, vaihdan lyhyet; toimi aina alle 2:ssa sekunnissa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.12.2012, 12:50
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

No olipa siinä BJ-40/76:lla pohdintaa kerrakseen.

En tiedä kilometrin näkyvyystarpeesta tai näyttääkö ne sinne asti todellisuudessa mitään, mutta tien penkat valaistuu hyvin leveän valokeilan ansiosta. Ja keila ei ole mikään littana sumarityyppinen, vaan korkeuttakin on sopivasti.
Ja vastaantulijoita ei ole tapana häikäistä. Sitten niille lisäpitkille on oma katkaisija, jolla voi ottaa ne pois käytöstä jos siltä tuntuu.

Hyvää päivänjatkoa
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.12.2012, 14:01
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan Näytä viesti
No olipa siinä BJ-40/76:lla pohdintaa kerrakseen.

En tiedä kilometrin näkyvyystarpeesta tai näyttääkö ne sinne asti todellisuudessa mitään, mutta tien penkat valaistuu hyvin leveän valokeilan ansiosta. Ja keila ei ole mikään littana sumarityyppinen, vaan korkeuttakin on sopivasti.
Ja vastaantulijoita ei ole tapana häikäistä. Sitten niille lisäpitkille on oma katkaisija, jolla voi ottaa ne pois käytöstä jos siltä tuntuu.

Hyvää päivänjatkoa
Joo, olen täysin samaa mieltä; nimenomaan leveä/korkea ja tasainen valokuvio on se, mitä itse arvosta.
Ja kaikki nuo "ultra pitkälle" näyttävät, mitä itse olen päässyt vertailemaan, tekevät valokuvioon kirkkaan keskiosan, joka minusta on huono asia, sillä esim. mutkaan tullessa metsä valaistuu ulkokurvista tosi hyvin, ja tuonne mutkaan ei sitten näe, kun tuota valoa on vähemmän.

Nuo valokuvio "kartat", kuten esim. tuo likin ruotsalaisten mittaamat, antaa hyvän kuvan tuosta valonjakautumasta vaakatasossa.

Jos/kun joskus tarvitsee lähteä valokauppaan, niin nuo TM:n testivoittajat ovat juurikin nuo leveällä/korkealla ja tasaisella valokuviolla (x-vision)
Jos hinnalla ei olisi merkitystä, niin tuo Xenon navigator olisi varmaan vielä mukavampi, molemmille ilmoitetaan kantamaksi noin 300 metrin luokkaa
(tuolle NBB:lle 1050 Metriä, siis 3x)

Ja tuo vestailuvalona oleva halogeeni navikaattori on huomattavan hyvä apupitkä!, kymmenen vuotta sitten parhaat olivat tuota luokkaa?
(siis katulailliset, itselläni oli BJ:ssä pahimmillaan yksi 450W lentokoneen laskeutumisvalo apupitkänä, sähkö vaan ei riittänyt, mutta näki pitkälle, HJ-61:ssä sähkö riitti, siis paloi tosi kirkkaana, mutta en viitsinyt laittaa...)

Siis nuo NBB:t ovat varmasti todella tehokkaat, en ollenkaan epäile, että vastaantulija vakiovaloilla viitsii ajaa pitkillä muutamaa sataa metriä lähemmäksi, ja kun pudottaa sitten lyhyille, niin kirjaimellisesti ei näe kuin juuri senverran, että tähtää valojen ja penkan välistä vastaan...

Olisipa lyhyillekkin valoille vastaavia parannuskeinoja!

Miksihän henkilöautossa/pakussa ei saa olla vaihtokytkintä apupitkille, siis kuten esim. rekoissa on.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.12.2012, 23:30
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
mitkä olisivat jälkiasennus xenon sarjalla varustettuna hyvä lisäpitkä?

hella rallye 3003? bosch 225?

ja mielellään aikaisempien kokemuksien johdosta kovin kalliita, eli joku max 70€/kpl
Mulla noi bilteman testivoittajat keulilla ja oletukset oli korkeat kun asensin xenonit ja jumantsuikka ku ylitti kaikki oletukset näyttää oikeesti pitkälle ja tapeeks leveelle mun makuun eli ojan penkat yms. näkyy selkeesti. Iso plussa myös umpion suuruudesta ainakin mulla mahtu koko setti hienosti umpion koteloon ja ilman lämpeämis onkelmaa.

Mun mielestä paras hintalaatusuhde xenonsetti mitä markkinoilta löytyy! biltsun TM testivoittajat makso 80pari ja siihen toi suomenerikoistekniikan 70w xenonsetti makso 130e eli karvan yli 200e ja tuo 70w setti herättää xenonit heti eloon eli ei sitä xenon tyyppivikaa että kestää lämmetä ja paljon tehokkaammat kuin normi 35w setti.

Voin sanoa rehellisesti että en ole tämän jälkeen enää koskaan palaamassa halogeen lisäpitkiin ja siihen 100w rumbaan mikä tappaa laturin ja umpion jotta näkisi jotain...

Voin suositella kaikille xenonlisäpitkistä haaveileville
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.12.2012, 10:03
Samppi Samppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Raahe
Viestit: 140
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Mulla noi bilteman testivoittajat keulilla ja oletukset oli korkeat kun asensin xenonit ja jumantsuikka ku ylitti kaikki oletukset näyttää oikeesti pitkälle ja tapeeks leveelle mun makuun eli ojan penkat yms. näkyy selkeesti. Iso plussa myös umpion suuruudesta ainakin mulla mahtu koko setti hienosti umpion koteloon ja ilman lämpeämis onkelmaa.

Mun mielestä paras hintalaatusuhde xenonsetti mitä markkinoilta löytyy! biltsun TM testivoittajat makso 80pari ja siihen toi suomenerikoistekniikan 70w xenonsetti makso 130e eli karvan yli 200e ja tuo 70w setti herättää xenonit heti eloon eli ei sitä xenon tyyppivikaa että kestää lämmetä ja paljon tehokkaammat kuin normi 35w setti.

Voin sanoa rehellisesti että en ole tämän jälkeen enää koskaan palaamassa halogeen lisäpitkiin ja siihen 100w rumbaan mikä tappaa laturin ja umpion jotta näkisi jotain...

Voin suositella kaikille xenonlisäpitkistä haaveileville

Eiköhän tuon tehoinen Xenon setti vie tehoa jo ainakin saman verran kuin 100w halogeeni polttimotkin, toki valotehokin on jotain ihan muuta kuin halogeeneillä.
Itselle laitoin Hella 3000:siin xenonit, 50w ballastit ja polttimot 35w kun en heti muitakaan löytänyt. Syttyvät nopeasti ja ovat kyllä kirkkaat mutta saapa nähdä kauanko polttimot kestävät isommilla ballasteilla?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.12.2012, 11:01
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Mulla on ollut jälkiasennus xenonit käyttöauton lisävaloissa n. 3v. Plussaa se, että näkee ihan hyvin. Ei voi moittia. Huonoa on se, että joka vuosi on mennyt rikki yksi ballasti (ajan n. 40-45.000km vuodessa) ja kun ne on ballastit "piilotettu" puskurin sisään niin vaihtamista varten pitää irrottaa koko puskuri. Ihan perssssiistä se työmäärä ja maksaakin jotain. Ja tietenkin katsastukseen pitää ottaa pois. Lisäksi ne on tosiaan niin kirkkaat, että vastaantulijat alkaa räpyttelemään valoja niin kaukaa, että joutuu puottamaan lyhyille aivan liian aikaisin kun ei kehtaa olla mulkero. Nyt meinaisin heittää ne roskiin (okei, sen toisen ehjän ballastin hyödynnän maasturin työvalona) ja laittaa perinteiset hyvälaatuiset lisävalot vaikka vähän isommatkin...ja laitan niihin 100w polttimot. Käytettävyys paranee, näkyvyys on riittävän hyvä ja kauas, ei tarvi irrotella (riippuu nyt sit vähän referenssistä) ja polttimot ei maksa kuin muutaman euron.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.12.2012, 11:28
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Mulla noi bilteman testivoittajat keulilla ja oletukset oli korkeat kun asensin xenonit ja jumantsuikka ku ylitti kaikki oletukset näyttää oikeesti pitkälle ja tapeeks leveelle mun makuun eli ojan penkat yms. näkyy selkeesti. Iso plussa myös umpion suuruudesta ainakin mulla mahtu koko setti hienosti umpion koteloon ja ilman lämpeämis onkelmaa.

Mun mielestä paras hintalaatusuhde xenonsetti mitä markkinoilta löytyy! biltsun TM testivoittajat makso 80pari ja siihen toi suomenerikoistekniikan 70w xenonsetti makso 130e eli karvan yli 200e ja tuo 70w setti herättää xenonit heti eloon eli ei sitä xenon tyyppivikaa että kestää lämmetä ja paljon tehokkaammat kuin normi 35w setti.

Voin sanoa rehellisesti että en ole tämän jälkeen enää koskaan palaamassa halogeen lisäpitkiin ja siihen 100w rumbaan mikä tappaa laturin ja umpion jotta näkisi jotain...

Voin suositella kaikille xenonlisäpitkistä haaveileville
Mulla on vähän eriävä mielipide Bilteman valoista. Sellaset mulla on katolla, ja niissä on 35w muutos-sarja. Keulalla sitte Luminatorit 100w halogeneillä. Valoja asentaessa odotin enemmän, Luminatorit kyllä näyttää pitkälle, ja leveälle. Samaa odotin Bilteman valoilta, kirjoitetusten ym. "valokuviokarttojen" perusteella. Ainut mitä ne valaisee hyvin on kirkas V:n muotoinen alue noin 40m päässä, toki ne valaisee pidemmällekin, mutta ei läeskään niin kirkkaasti kuin pitäisi. Hyvää niissä on sitte se, että yhden Luminatorin hinnalla saa 4kpl Bilteman umpioita.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 14.12.2012, 13:04
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

no pitänee laittaa harkintaan bosch 225, nbb ja biltsun isot valot.
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.12.2012, 16:47
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Mulla on vähän eriävä mielipide Bilteman valoista. Sellaset mulla on katolla, ja niissä on 35w muutos-sarja. Keulalla sitte Luminatorit 100w halogeneillä. Valoja asentaessa odotin enemmän, Luminatorit kyllä näyttää pitkälle, ja leveälle. Samaa odotin Bilteman valoilta, kirjoitetusten ym. "valokuviokarttojen" perusteella. Ainut mitä ne valaisee hyvin on kirkas V:n muotoinen alue noin 40m päässä, toki ne valaisee pidemmällekin, mutta ei läeskään niin kirkkaasti kuin pitäisi. Hyvää niissä on sitte se, että yhden Luminatorin hinnalla saa 4kpl Bilteman umpioita.
Jep suuntaus on aika tärkeä noissa biltemoissa. Kannattaa laittaa osoittamaan mahd. kauas ja toinen vähän oikeelle ja toinen vähän vasemmalle niin ainakin itellä ja toi lähi valon määrä muuttu pitkäks ja leveeks.

Eli suuntaus aika tärkeä! Toki nää on loppujen lopuks maku kysymyksiä iha niinku koira sano kun pallejaan nuoli
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 14.12.2012, 18:35
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

onkos kukaan laittanut xenoneita noihin maxtelin umpioihin? miten tuommoinen sininen linssi muuten käyttäytyy xenonin kanssa?
__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 15.12.2012, 00:50
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Jep suuntaus on aika tärkeä noissa biltemoissa. Kannattaa laittaa osoittamaan mahd. kauas ja toinen vähän oikeelle ja toinen vähän vasemmalle niin ainakin itellä ja toi lähi valon määrä muuttu pitkäks ja leveeks.

Eli suuntaus aika tärkeä! Toki nää on loppujen lopuks maku kysymyksiä iha niinku koira sano kun pallejaan nuoli
Juu jotakin kyl niille keksin, kun innostun.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 15.02.2013, 22:55
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Mulla on vähän eriävä mielipide Bilteman valoista. Sellaset mulla on katolla, ja niissä on 35w muutos-sarja. Keulalla sitte Luminatorit 100w halogeneillä. Valoja asentaessa odotin enemmän, Luminatorit kyllä näyttää pitkälle, ja leveälle. Samaa odotin Bilteman valoilta, kirjoitetusten ym. "valokuviokarttojen" perusteella. Ainut mitä ne valaisee hyvin on kirkas V:n muotoinen alue noin 40m päässä, toki ne valaisee pidemmällekin, mutta ei läeskään niin kirkkaasti kuin pitäisi. Hyvää niissä on sitte se, että yhden Luminatorin hinnalla saa 4kpl Bilteman umpioita.
Bilteman valokuvio on pikemminkin iso T kuin V. Nuo tosiaan pitää suunnata näyttämään "liian ylös" ja toinen näyttämään hieman oikealle ja toinen hieman vasemmalle niin näkee todella hyvin.. Jos valopisteen säätää tiehen niin näkyvyys on aivan onneton, joten puiden latvoihin ne valot!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Kanadalaisten/Ruotsalaisten jutustelua eräästä c303:sta Jeeper Chit-Chat 12 21.12.2008 15:50
Jutustelua Elmo Jokes 0 21.08.2006 12:33
Pieniä huomioita ( jutustelua) Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 2 11.09.2004 18:06
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) IironSika Tekniikka & Jutustelu 6 02.09.2004 20:00


Sivu luotu: 13:57 (GMT +2).