Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.12.2012, 18:50
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Sellasta kyselen kun toi letku missä on punaisella ympyröity kohta ni se vuotaa siitä että se tarvis vaihtaa, mutta se ei ole ongelma vaan kysymys onkin ettämihin se menee?

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2012-12-05 16.12.29.jpg‎
Views:	329
Size:	849,2 Kt
ID:	32094  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.12.2012, 19:42
AUH:n Avatar
AUH AUH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 92
Perusasetus

Miten passaa 2l-t 2l:län tilalle? Onko ihan bolt on vai pitääkö jotain soveltaa? Ja kohteena vm-86 ln65. Kytkimet ilmeisesti on eri halkaisioilla?
__________________
Hiluksi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.12.2012, 23:17
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

samat.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AUH Näytä viesti
Miten passaa 2l-t 2l:län tilalle? Onko ihan bolt on vai pitääkö jotain soveltaa? Ja kohteena vm-86 ln65. Kytkimet ilmeisesti on eri halkaisioilla?
Samat ne on,pitäs käydä bolt on. Kaikki keinuvivullisella kannella olevat on samalla kytkimellä 220mm. Semmonen ero on joissain ollu et laturin ja tehostin pumpun korvakot jää muutaman millin sivuun kampuran siivasta. Eli jos otat laturin ja tehostimen kuusvitosesta ja kampuran siivan esim. lj70 ni tarkista se hihnalinja. Voi olla et läjässä on taas eri mitä cressidassa joka mul oli tossa irrallaan. Moottorin korvakot kans kuusvitosesta. Hehku systeemejä on ollu kahta eri enkä muista mikä -86 hilussa on et tarkista et hehkut on oikeet ku niit on 6v ja 12v tulpilla.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.12.2012, 04:48
AUH:n Avatar
AUH AUH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Samat ne on,pitäs käydä bolt on. Kaikki keinuvivullisella kannella olevat on samalla kytkimellä 220mm. Semmonen ero on joissain ollu et laturin ja tehostin pumpun korvakot jää muutaman millin sivuun kampuran siivasta. Eli jos otat laturin ja tehostimen kuusvitosesta ja kampuran siivan esim. lj70 ni tarkista se hihnalinja. Voi olla et läjässä on taas eri mitä cressidassa joka mul oli tossa irrallaan. Moottorin korvakot kans kuusvitosesta. Hehku systeemejä on ollu kahta eri enkä muista mikä -86 hilussa on et tarkista et hehkut on oikeet ku niit on 6v ja 12v tulpilla.
Kiitoksia! Eli ei pitäs yllätyksiä tulla ku saan tarvittavat osat tuosta paikallaan olevasta siirrettyä?
__________________
Hiluksi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.12.2012, 08:38
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AUH Näytä viesti
Kiitoksia! Eli ei pitäs yllätyksiä tulla ku saan tarvittavat osat tuosta paikallaan olevasta siirrettyä?
Niiin no niin, niinku ripax kirjotti niin versioita on monia. Ripaxin mainitsemien mahdollisten eroavaisuuksien lisäksi öljypohja saattaa mennä vaihtoon (ottaa kiinni joustoissa etuakseliin), öljyn suodatin tulee joissain malleissa koneen sivusta suoraan ulos ja jossain käännettynä alaspäin, jakopäässä mainittujen laturinkannattimen ja siimapyörän lisäksi vesipumppu, jotkut 2LT:t on läpällisellä imusarjalla jolloin joutuu hiukan vaijeria muokkaamaan, termostaattikotelot voipi olla erilaisia....

Eli perusmottori on sama, mutta riippuen siitä mistä automallista on peräisin niin varusteluissa on eroja. Mutta vanhasta moottorista pystyy kyllä siirtämään rojut uuteen.

EDIT: lisäyksiä kun muistu lisää mieleen...

Viimeksi muokannut H&K : 08.12.2012 08:54
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.12.2012, 10:23
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

juu.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Niiin no niin, niinku ripax kirjotti niin versioita on monia. Ripaxin mainitsemien mahdollisten eroavaisuuksien lisäksi öljypohja saattaa mennä vaihtoon (ottaa kiinni joustoissa etuakseliin), öljyn suodatin tulee joissain malleissa koneen sivusta suoraan ulos ja jossain käännettynä alaspäin, jakopäässä mainittujen laturinkannattimen ja siimapyörän lisäksi vesipumppu, jotkut 2LT:t on läpällisellä imusarjalla jolloin joutuu hiukan vaijeria muokkaamaan, termostaattikotelot voipi olla erilaisia....

Eli perusmottori on sama, mutta riippuen siitä mistä automallista on peräisin niin varusteluissa on eroja. Mutta vanhasta moottorista pystyy kyllä siirtämään rojut uuteen.

EDIT: lisäyksiä kun muistu lisää mieleen...
Nii justiinsa. Öljypohja pitää vaihtaa ja käy ristiin ja Ö pohjaan aina se imuputki joka siis on ollukki,useasti eivät käy ristiin,eli siis putki+pohja ovat pareja. Sen imusarja läpän voi heittää helvettiin jos ei jaksa vaijeri hässäkkää viritellä. Jos kone on äljiistä ni laita se hiluksin kotelo ja hiluksin syyläri. Öljyn suodatin pitäs käydä kumpi vaan mut hiluksissa on se vaakamalli,on jotenki kivampi vaihtaa putsari. Semmonen hatara muisti kuva et pystymallin kans olis tullu ongelmia turbon tai pakoputken/sarjan mahtumisen kanssa,itellä tosin ei oo alkuperäset pakovehkeet. Siinä vaakamallin putsari pöpelissä oli enempi anturin paikkoja,hiase/LJ mallisessa oli yks tai kaks vähemmän. Mulla on joitain 2L/t koneen romuja et jos jää jotain uupumaan ni mulla saattaa löytyä.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.12.2012, 16:13
tonnisata:n Avatar
tonnisata tonnisata ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.06
Sijainti: Pyhäjärvi
Viestit: 1.120
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mau573 Näytä viesti
Sellasta kyselen kun toi letku missä on punaisella ympyröity kohta ni se vuotaa siitä että se tarvis vaihtaa, mutta se ei ole ongelma vaan kysymys onkin ettämihin se menee?


Tuo on polttoaine tankin ilma putki, nuo kaksi muuta putkea on jo korjailtu kumisella putkella. Alunperin nekin olleet tuollasia metallisia pitemmälle menneet. Kolmas ja tuo vuotava on se ilmaputki, menee kopin pohjassa kiemuraa vaan,ja jonnekkin palkin sisään päätyy.

Siinä putken loppupäässä alunperin ollut erinäisiä venttiilihommia estämässä pa vuotoa ulos, vilkase onko jäljellä? Joku muovinen pieni purkki, ja sit kumiletkussa mitä systeemissä löydät, on ollut sellanen tosi pieni holkki työnnetty sinne sisään, siinä kuula venttiili/suuntaventtiili- ilma sisäänpäin pääsee,mutta pa ei ulos tyyliin sulku.

Eli tuo ruostunut putki poikki vaan ja käypäsellä kumiletkulla kuntoon kuin vieressäkin nuo putket, joku filsutötterö putkenpäähän ja jonnekkin ylemmän se pää-niin ei vuoda ainakaan ulos polttoainetta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.12.2012, 13:08
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Missä on n170 malli vasemman takavalon sulake?
Vai onko saman sulakkeen takana kun oikea, jos on nin ilmeisesti vaan tail lukee rasiassa?
Missä kellon sulake?

T:kello ja vasemman puolen takavalo pimeenä, myös rekkarin valo ja sumari pimeenä. sen sijaan oikeen puoleinen rek valo palaa
Muut ok ja kaikki sulakkeet mitä löysin oli myös ok. kuskin jalkotilassa ja konehuoneessa vasemmalla
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.12.2012, 13:28
vaughan vaughan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Porvoo
Viestit: 174
Perusasetus

Mulla oli edellisessä autossa(170) just samanlaisia ihmettelyjä valojen kanssa. Olikohan niin että parkkivalotkin vielä liittyivät näihin takaosan valoihin...? Kato että kaikki polttimot on kunnossa ihan niistä parkeista alkaen.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.12.2012, 14:47
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Missä on n170 malli vasemman takavalon sulake?
Vai onko saman sulakkeen takana kun oikea, jos on nin ilmeisesti vaan tail lukee rasiassa?
Missä kellon sulake?

T:kello ja vasemman puolen takavalo pimeenä, myös rekkarin valo ja sumari pimeenä. sen sijaan oikeen puoleinen rek valo palaa
Muut ok ja kaikki sulakkeet mitä löysin oli myös ok. kuskin jalkotilassa ja konehuoneessa vasemmalla
Kello on sisävalon sulakkeessa yleensä tuon ikäisessä. Kelloja on kyllä pimennyt ihan itsekseenkin.

Ensimmäisenä epäilisin että takavalot on pilattu vetokoukun sähkösarjan rosvoliittimillä...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.12.2012, 18:06
AUH:n Avatar
AUH AUH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 92
Perusasetus

Mulla oireili takavalot ln65:ssa. Välillä toimi kaikki ja toisinaan vain vilkut ja joskus syttyi parkit hetken ajon jälkeen. Vian löysin vänkärin penkin luona olevasta liittimestä. Oli yksi pinni hapettunu poikki.
__________________
Hiluksi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.12.2012, 06:51
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

kvetokoukun sätöksiä epäilin minäkin, ei vaan ollu niitä. Taitaa olla tehtaan liitokset, eli ihan liittimet laitettu takavalojen johdotusten väliin. kokeilin ilman niitäkin, ei toiminu.
Juu seurasin piuhoja vänkärin jalkotilaan. Seuraava tarkistus siis sieltä maton alta.
Kaikki polttimot käyty myös läpi. sisävalo näytti toimivan.
On se perkule näidän kassien kanssa
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 14.12.2012, 08:34
tleppis:n Avatar
tleppis tleppis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.09
Sijainti: ylivieska
Viestit: 459
Perusasetus

ookko kahtonu et siinä kynnyksen kohalla oleva liitin ei oo hapettunu siis siinä penkin vieressä tais olla molemmilla puolin liitin muistaakseni
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 18:59 (GMT +2).