Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.12.2012, 20:10
king cap:n Avatar
king cap king cap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.06.11
Sijainti: tornio
Viestit: 205
Perusasetus

ensimmäinen on vedeneroitin.ja sulla on selvästikkin edessä tankin tyhjennys/puhdistus ja suodattimen vaihto.ite olen kovilla pakkasilla laittanut n.litran 2 tahti bensaa täyteen tankkiin jäänestoaineeksi,mutta puhdaskin bensa käy

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.12.2012, 21:16
JTH77 JTH77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.12
Sijainti: Pihtipudas
Viestit: 100
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja king cap Näytä viesti
ensimmäinen on vedeneroitin.ja sulla on selvästikkin edessä tankin tyhjennys/puhdistus ja suodattimen vaihto.ite olen kovilla pakkasilla laittanut n.litran 2 tahti bensaa täyteen tankkiin jäänestoaineeksi,mutta puhdaskin bensa käy
Jo lähti henkiin nissani, hyvin pelaa eikä mitään merkkejä ollut hyytymisestä.
Näin itsekin arvelin että pitää tankki käyttää irti ja tyhjentää, se vain taitaapi mennä ihan kesälle kun ei oikein juuri nyt onnistu eikä ole paikkaa toimenpiteelle.
Täytyy nyt ainakin suodattimet vaihtaa, eli se oikea suodatin konehuoneesta ja sit sieltä tankilta se pikkusuodatin.
Bensaa lorautin tankkiin ja kävin tankkaamassa lisää dieseliä, jospa noilla toimenpiteillä selviäisi kesään asti.
Kiitos kovasti näistä ohjeista joilla sain auton uudelleen henkiin, osaan nyt sitten rassailla autoa kun uudestaan hyytyy...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.12.2012, 21:26
king cap:n Avatar
king cap king cap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.06.11
Sijainti: tornio
Viestit: 205
Perusasetus

joo kyllä ne on yleensä ruukannu käyntiin lähteä ja tekemällä oppii.siellä tankin pohjassa on tyhjennys proppu,että jossakin välissä kannattaa ajaa tankki mahdollisimman tyhjäksi ja jaskea loput pois,uutta tilalle ajaa jonkun verran ja sitten vaihtaa suodattimet.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.12.2012, 09:13
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Ja tässähän...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja king cap Näytä viesti
joo kyllä ne on yleensä ruukannu käyntiin lähteä ja tekemällä oppii.siellä tankin pohjassa on tyhjennys proppu,että jossakin välissä kannattaa ajaa tankki mahdollisimman tyhjäksi ja jaskea loput pois,uutta tilalle ajaa jonkun verran ja sitten vaihtaa suodattimet.
Ja tässähän (JHT77) tapauksessa tanki on tyhjennetty, kun käytetty rungon korjausken takia irtaallaan. Ja ei ihan viimesiä lirauksia laskettu takas vesi vaaran takia... Korvattu tankilta tuoreella aineella sitten ja loppu sekoitettu omaan käyttöön tallin lämmittimeeseen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.12.2012, 12:47
ratsunriisel:n Avatar
ratsunriisel ratsunriisel ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.02.11
Sijainti: nousiainen
Viestit: 16
Perusasetus

no niin ratsuni leimattu ja muutokset myös otteeseen ilman jupinoita täytyy sanoa että olin itekki hiukan yllättynyt kun ei mitään jupinaa.nyt ei muuta kun jostain hyvät 31x10,5x15 nastarenkaat alle ja ajoa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.12.2012, 13:13
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Eihän niissä...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ratsunriisel Näytä viesti
no niin ratsuni leimattu ja muutokset myös otteeseen ilman jupinoita täytyy sanoa että olin itekki hiukan yllättynyt kun ei mitään jupinaa.nyt ei muuta kun jostain hyvät 31x10,5x15 nastarenkaat alle ja ajoa.
Eihän niissä, jos asiallisesti tehty ja sallittuhjen rajoissa. Mikäli meinaat 31:siä talveksikin, niin perässä saa olla painoa sitten kunnolla. Itellä oli Cooperin Discoverit aikoinaan ja ihan oikeet lamellinastat ni ei takavedolla oikeen ollu etenemiskykyjä. Tasasella jotenkin pääsi liikkeelle, mutta jos vähänkään epätasasta ni ei päässyt. Itselläkin korotettu korilleen ja jäykät jouset vielä takana kaverina, niin tietäähän sen miten siin käy... Nyt 235/85-16 ilman nastoja M/T:n ni ei oo pitoa siltikkään... Ei vaikka kyytissä oli n. 300kg painoa (nelipiikkisen hirven muodossa).
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.12.2012, 20:38
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

vinsseistä


Täällä nyt jonkun verran kyselty tuosta vinssin ja vinssipuskurin asentamisesta. Tuli tuossa googlailtua ja kovin vähän tuli vastaan varsinaisia DIY projekteja. Tuntuu tuo arbin valmistama bolt on versio olevan kovin suosittu.

Mutta tuollainen löytyi: http://nissannut.com/projects/D21_winch_bumper

Näyttäisi ihan toimivalta, ainostaan puskurin kiinnitystä autoon vähän muokkaisin paksummasta raudasta ja tukisin paremmin.

Laittakaa nyt ihmeessä muutkin nissanistit juttua vinsseistä puskureista. Itsellä tarkoitus nyt varmaan kyhätä tuon yllä olevan tapainen puskin. ei toki suoraa kopiota mutta noita ohjeita myötäillen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.12.2012, 21:06
JTH77 JTH77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.12
Sijainti: Pihtipudas
Viestit: 100
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JTH77 Näytä viesti
Jo lähti henkiin nissani, hyvin pelaa eikä mitään merkkejä ollut hyytymisestä.
Näin itsekin arvelin että pitää tankki käyttää irti ja tyhjentää, se vain taitaapi mennä ihan kesälle kun ei oikein juuri nyt onnistu eikä ole paikkaa toimenpiteelle.
Täytyy nyt ainakin suodattimet vaihtaa, eli se oikea suodatin konehuoneesta ja sit sieltä tankilta se pikkusuodatin.
Bensaa lorautin tankkiin ja kävin tankkaamassa lisää dieseliä, jospa noilla toimenpiteillä selviäisi kesään asti.
Kiitos kovasti näistä ohjeista joilla sain auton uudelleen henkiin, osaan nyt sitten rassailla autoa kun uudestaan hyytyy...
No nyt on uusi polttoaineensuodatin vaihdettu, mutta ilmeni uusi vika kun aikani rassasin.
Eli kun pumppasin polttoainetta suodattimelle niin kuului sellaista tirinää joka on kyllä aiemminkin kuulunut, nyt vain selvisi miksi tuo tirinä kuuluu ja mistä.
Eli vedenerottimen pohja oli sisäpuolelta melko ruosteinen ja varmaan kaikki arvaa että sinne oli ruostunut reikä, reikä paikantui siten että sormella tunnustelin sitä pohjaa ja ääni loppui ja paremmin se selvisi hetken päästä kun alkoi polttoainetta valumaan sieltä reiästä.
Eli nyt menee se vedenerottelija vaihtoon, jospa Jyrdeniltä sellainen löytyisi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 19:57 (GMT +2).