![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Entäs tuo kaalimato, kunnostetaanko se ennen vai jälkeen intikan.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Natikalle olen koittanu siivoilla piha halliin tilaa, ettei tarvis ulkona seistä. On vaan perkeleesti aikaa viepää hommaa toi järjestely, mut pikkuhiljalleen alkaa paikkaa aukeamaan hallin perällekkin. Hallin lähtötilanne 25.11.: Nykytilanne 2.12. Mutta mihin kuntoon Kaalimato sitten kunnostellaan.....no ei ainakaan siihen Jyväskylän näyttelykuntoon, se on varma ![]() ![]() ![]() ![]() Eli haluhan olis jo kova päästä Punkalle suditteleen ja kokeileen mihin tuollakin pääsee. Rengaspaineet alas, niin kai tuolla hangessakin pääsee? Ja ties vaikka kesän alussa jotain Harraste/modiluokan trial kisaakin vois huumorilla kokeilla ....nooh niistä sitte tarkemmin, kun kone ei kolise ja ohjaus toimii, niin ja olihan siinä pari muutakin "pikku juttua" vielä
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
argh... nyt kuullostaa taas pahalta, voimakkaita öö... ei noi mittää sippejä eika tiivejä ole mutta vahvasti aikaan liittyviä lausuntoja, sulle tarvis keksiä jonkinlaisia lähi-itä tyylin pakotteita että olis mitään toivetta jonku projektin saattamisesta puolivalmiiksi tuohon mainittuun "keväällä" ajankohtaan mennessä .
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tosin kivaahan on kyllä välillä olla vaan tyttärenkin kanssa leikkimässä ja kuuntelemassa sen juttuja......*aasin silta*......viime aikaisia Trinen pohdintoja/sepostuksia: hän ei halua muuttaa koskaan kotoa. Mistä sulle nyt tuollainen ajatus tuli? No kun iskä syö niin paljon, että kohta se kasvaa niin isoks, ettei se mahdu enään tänne taloon, niin pitäis sitten muuttaa pois ![]() ![]() ![]() Just just
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Meillä kuultua: "äiti sää et voi saaha enää talvirenkaita perheautoon. Jaa, miksen?!? No, kun isi sano äsken paljon rumasti, ettei vaiha tähän romuun enää ikinä renkaita.." Keskustelu viime keväältä, kun onnistuin puottaan pulttipyssyn varpailleni, vasaroituani ensin etusormen kynnen mustaksi ja puhallettua jarrupölyt silmiini... ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eli kaalimato Chevy vois hyvällä, siis HYVÄLLÄ tuurilla päästä sisälle Joulun jälkeen ja kun Sanna ja Trine lähtee joulua jatkamaan Raumalle "mummolaan" niin sitähän vois päästä Chevystä kaivaan mottia irti vuoden viimesenä viikonloppuna......saas nähdä mikähän tänkin suunnitelman sit kuitenki pilaa
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Hommahan alko torstai ehtoolla, kun kävin ensin lapioimassa ja kolaamassa kaalimadon esille hangesta. Onneks ehdin vetää muovin yli ennen lumia, niin autohan oli oikeastaan täysin lumeton, mitä nyt pari reikää oli ollu suojamuovissa ![]() Aikani hikoiltua sen parissa muistin, että tuleva konehan on ollu yhessä pressu varastossa, joka romahti lumen painosta, eli sinne sit kolan ja lapion kans seuraavaks touhuun. PERKELEEN LUMI!!!! Ei kiinnosta mua yhtään ![]() Noh motti löyty pressun ja kumimattojen alta lopulta, mutta milläs kerpeleellä mä sen saan pajalle sisään, kun fergussa ei oo perälevyä, kun faijan mara-kaivuri on siin kiinni ja sehän on sen verta lelu, ettei jaksa kyllä 8-konetta nostella. Nii ja kuulemma vaihdekeppiki jotenki renaa, eli joku sokka poikki---ÄHHH Noh, faija koitti saada niiden naapuria kiinni, mutta ei tietty onnistunu sekään ........mikä avuks? Siis torstainahan oli keli plussan puolella ja tiedossa oli, että pakkanenki tulee kiusaamaan perjantai ja lauantai haarukassa, joten motti pitää saada sisään.....millä? Mottihan on kuormalavan päällä yhdessä volvon koneen kanssa.....lumihan tuli sulaanm maahan, joten lava ei ehkä ole jäätyny maahan. Volvon koneen punkesin peräsuoli pitkällä toisella lavalle ja sit rautakangella kolisteleen ja olihan se kuormalava irti maasta. YES Eli sehän vois toimia kelkkana moottorin alla....paitsi jos se on jo mätä Discovery käyntiin ja sieltähän se motti tuli "pulkkana" pajan nurkalle JIHUUUU.....kyl ihmises on virtaa, kun on intoo![]() ![]() ![]() Motti pungettiin sit faijan kans nokka kärryillä sisälle lämpeneen vielä iltasella ja hyvillä mielin kotiin. Perjantain työpäivä piti hoitaa ensin ja sitte pajalle. Faija oli viritelly matosen alle kosanin lämmittään, että se varmasti lähtee käymään. Hyvin lähti ja motti kolisi Ajamalla talliin ja purkua aloitteleen. Otin viideon pätkänkin, kuinka nätisti kone kolisee ja sen lisäks paukkuu/poksuu, mut ei se oo vielä latautunu.....myähemmin tänään, jos en nukahda. Perjantai ehtoolla se jäi suunnilleen tuon näköiseks, kun lähdin koiraa katsoon kotosalle. Helpottaa kivasti purkamista ja koneen vaihtoo, kun purki pellit ympäriltä pois. Etukehikko on ihan saaketin painava....noh Jenkki on iso ja painava ![]() Pikkusen on menny noi peltisarjat oikeelta puolen huonoks, kun moottorin kumityyny rikki, niin on hakannu runkoon.....noikin vois ehkä korjailla ennen ku laittaa takasin. Tänään sit jatkoin irroittelua. Pakoputket oli kiinni "Kareksen pulteilla", eli nekin pitäs huomenna koittaa kyhäillä irroiteltaviks. Mutta kyllähän se motti sieltä pois lähti. Eikös noi valumerkit kannen päässä viittaa, että olis "mikki-kannet" kyseessä? Pitää kattoo vielä valunumero ja tarkistella, että mitkä noo on. Tää konehan pitäs kans purkaa ja tutkia, että mitäs se on syäny ja miks kolisee. Kuitenki pannu oli aikoinaan ihan pirtee, niin siitähän vois olla jotain sopivia palikoita hyödynnettäväks. Vetolevy alko kans oleen aika viimeisillään ![]() Mutta juu...nälkäalko painaan ja koirakin ollu jo monta tuntia yksin kotona ja koneen kumityynyistä oikean puoleinen oli siis rikki ja en ollu hommannu uutta. Eikä se vasenkaan mikään hyvä ollu. Mutta mistä lauantai iltana ehjät tilalle?? Tare?? Ei ollu.....Simeliuksen Pete....JEP ![]() Eli syömään ja hurttaa uloiluttan ja sitte tallivierailulle lähtö, jotta sai tilalle ehjät kumityynyt. Samalta reissulta jäi kolmio laipat, jospa niistä ja omista nurkista löytyneistä sais tehtyä peltisarjojen päähän ihan irroitettavat liitokset sunnuntain aikana. ISO KIITOS PETELLE, sillä muuten olis moottorin tyynyjen kanssa menny kyl aika säätämiseks![]() Toista konetta hiukka putsailin ja aloin siirtään osia siihen. Vesipumppua, termarikoteloo, ym ym. Ja siin alkas motti oleen aikalailla valmiina keulalle nostoon. Täähän on siis ihan vakio 350 kone 2 kurkkuisella kaasarilla. Moottori on aikoinaan ollu Moggsterin keulalla, kun sillä trialia ajeltiin....heh tällähän koneella on itse asiassa voitettu jopa euroopan mestaruus vuonna 1998 Espanjassa. Kone nostettiin Moggsterin keulalta pois ruiskukoneen tullessa siihen, eli ehjä sen pitäs olla.....tosin monta vuotta seissy, mutta toivotaan, että se siitä sunnuntaina hyrähtää käymään. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Jaahas....jatketaas tarinaa hieman.
Sunnuntaina sit tosiaan toista moottoria keulille nostamaan. Laatikkoon sen sai kiinni, mutta moottorinkumityynyjen kiinnikepultit kiusas, kun vaikutti koko laatikkopaketti olevan vinossa. Vika oli aika selkee, eli runko lievsäti mutkalla ja vaihteiston kannatinpalkki kanssa. Nooh tuonnehan tuli hitsailtua kuttulandian kisoissa pikaiseen jakolaatikon suojusta, niin hommahan alko tietty niiden saumojen rälläköimisellä ensin ja kivoja asentoja ja rälläkän pölyä oli luvassa Lopulta palkkia sai löysättyä riittävästi, että sai moottorinkumityynyjen pultit reikiin. Tuon verran vaan jäi irvistään laatikon palkki runkoon nähden![]() Noo palkki irti ja prässin ja lekan avulla suoremmaks ja ISOLLA jakoavaimella rungon reunaa suoremmaks. Joten aikansa pulattua sekin oli korjattu. Loput pultit kiinni laatikon ja moottorin väliltä, turbiini kiinni......hetkinen moottori lopetti pyörimisen, kun sitä raudan kanssa kampesin....HÄH???? ![]() ![]() Tulpat irti ja syy selvis, eli faija oli kaadellu öljyä sylintereihin, ennen koneen varastoimista....huh! Eli pyörittelyä+turbiinin pulttien kiristelyä ja öljyn siivoilua sitä mukaan, kun sitä tuli ulos mukeista. Saattaa savuttaa kohtuu miehekkäästi eka startilla![]() ![]() ![]() ![]() Sit startin sovittelu ja vaikutti pikaiseen ihan ok. Faija onneks tuli jeesaileen samalla ja laitteli kaasutinta kuntoon. Se kun on sellainen sen oma rakentelema osittain. Pakosarjoja piti alkaa soveltaan ja korjaamaan, niin ei menny paikoilleen oikealla puolella....täh? Ottaa kiinni starttiin? Nii niin, kun tässä lohkos startti tulee kiinni ulompiin kiinnikereikiinn ja pakosarja saanu vähän "nuhaa", niin ei muuta ku startti pois, sarjasto paikalleen ja karkee mitoitus, että mistä kohtaa pitää yhtä putkea hieman taivuttaa. Mut kivasti kuluu aika edes takaiseen veivaamiseen ![]() ....jatkuuu |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Syy miks piti hiukka sovittaa sarjaa paikalleen, että näkee hitsaa pakoputkien kiinnikelaipat sellaiseen asentoon, ettei varmasti ota mihkään kiinni. Elikkä edelliset sarjat ja laipat ja putket kun oli hitsattu yhteen klönttiin, niin nyt halusin pulttilaipat takas sarjojen päähän. On sit ens kerralla tarvittaessa helpompi purkaa ja kasaa, kun nyt oli kaikki hitsaamalla kiinni. Pari reikää samalla hitsasin umpeen, mutta lommoja en vielä oikonu, kun meinasin, että kyllä noista vakiomoottorin sauhut mahtuu kähisemään. Korjataan ne sitte, jos innostuu pannua virittään.
Toista peltisarjaa piti hitsuutella kollektorin keskeltä, kun sätkätti ärsyttävästi. Eli tuon näköistä oli, kun hiukka putsaili. Nyt olis sarjat kiinni ja uudet tiivisteetkin laitettu. Jospa vähenis se putkistojen säksätys. Mutta vielä pitäis tehdä putket sarjoista eteenpäin johonkin auton keskivaiheille saakka. Aattelin koittaa saada putket kiinni vaihteistoon+moottoriin pelkästään, niin silloin putket heilusi tekniikan kans samaan tahtiin, eikä ehkä alkais niin helpolla uudestaan sätkättään....nooh aika näyttää sitte miten ne sinne saa. Pikkuisen piti kurkistaa vanhan moottorin venakopan sisälle, että näki valunumeron: 3782461 = ....64-66...327......Camel hump,no accessory holes,160/62cc port volumes,62cc chamber Eli ihan jees kannet pitäs olla siis kyseessä. Ja on sinne jotain "hotrotti" osaa edes vähä laitettu jo kansiinki, mitä lie löytyy nokka-akselin paikalta ja mäntinä Ai niin ja mistähän se kalkatus kuulu![]() Tuolle mallille se eilen jäi, kun piti sit kotiin välillä mennä. Trine soitti ja kerto, että on iskää ikävä Rauman reissun jälkeen.....vaikee oli sanoo, etten tule kotiin, ennen ku letukka käy, joten kotiinhan se oli lähettävä ja koitetaan sitä käynnistymistä sitte myöhemmin ![]() ![]() ![]() Vielä pitäis ennen starttia ainaki: -Tehostimen pumppu sovitella takaisin (kiinnikepultti eroja tais olla) -Laturin remmi tuli just käytyä ostaas -Bensaletkut viritellä -kaasuvaijerikin tais faijalta jäädä kesken eilen -sytkäjohdot ja tulpat laitella -Vesiletkuja kiinnitellä ja imusarjan lämppärin lähtö muuttaa -Etukehikko nostella paikoilleen, että saa jäähdyttimen paikalleen....jäähdytin kaipais kans ehkä pesua, mutta tietty painepesuri on rikki, eli paineilmaa kai sitte tarjottava sille ![]() -SÄHKÖT!!!! Eli isot kaapelit ja akun paikka miettiä ja monia muitakin johtoja hiukka katella -pakoputket ei tietty oli pahitteeks jo eka startista lähtien -jaa niin ei tulppia passaakkaan ennen startilla pyörittelyä laittaa, että sais sylintereistä mahdollisimman paljon öljyä pois. Nii ja alakertaanki faija oli kaatanu öljyä niin REILUSTI yli ylärajan, että kampura on öljyn seassa....eli öljyjen vaihto kans. Huomenna vois jatkaa ja koittaa saada se käymään, jos ei "uudenvuoden raketit" aiheuta krapulaa ![]() ![]() ![]() Sitten kun se käy pitäs alkaa suunnitteleen orbitrolin ja sylinterin paikkaa. Sit vois saada sen suddailu videon tehtyä ![]()
Viimeksi muokannut Jare : 31.12.2012 16:23 |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Just juu....vuosi vaihtu ja kavereiden luota tultu kotiin, mutta piha on niin sohjoa, että Skodalla pääsi 2 vaihteella ja kaasu pohjassa pihaan. Vielä vähän "pakki-ykköstä" ja lopulta auto "parkissa". Trinen mielestä oli kivaa kyydissa, kun lumi lensi ja auto heilu, kuulemma ihan ku maastossa ![]() ![]() Sannan Volvoa en edes yrittäny saada pihalle, kun se on niin paljon matalempi vaan se jäi tuonne pihan reunalle Eli kai se pitää vetää saappaat jalkaan ja alkaa lapioimaan ja kolaamaan tota pihaa, että päästään huomenna lähtee töihi.....ei muuten kiinnosta yhtään!!!!!!!!!!!! ![]() ![]() ![]() Mieluummin lähtisin "kaalimato" chevyä laitteleen korjaamolle ![]() ![]() ![]() Suunnittelin jo kotomatkalla, että niinköhän tänään sais koneen käymään, mut sit paha aavistus kotopihan kunnnosta alko jo kyteen mielessä, kun kylätiekin oli aivan muusia paikoin.PERKELEEN TALVI ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
[QUOTE=Jare;953861
Moottorikelkka
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lumi hommiin on ihan koneitakin
![]() Sä et vaan oo kyllästyny vielä kolaamaan.. |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Pitää kai alkaa säästeleen euroja johkii linkoonkin. Traktorihan olis haaveena, mutta vaatii niin pirusti jo rahaa semmonen Ja kun vähä saa rahaa kasaan, niin johan ne tulee tuhlattua johkii maasturi hullutukseen![]()
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Niinpä niin....noh, eihä se tosin vieläkää taida iha niin siisti olla, ku aikoinaan, mut tais silti hiukka kesällä mopo karkaa käsistä ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
#15
|
||||
|
||||
|
Kas yks videokin lisää löyty tuubista:
"hailaittiiii" Ja pidempi versio: |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Kyllä jenkit on fiksuja... | Uazmies | Linkit | 6 | 02.02.2011 22:58 |
| Kyllä lähtee! | KoniJeep | Chit-Chat | 3 | 27.04.2010 19:55 |
| Kyllä lähtee.. | Joske | Linkit | 5 | 28.01.2008 09:07 |
| Kyllä kulkee! | Zamppa | Chit-Chat | 23 | 01.10.2005 20:38 |
| Kyllä koittelee | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 12.09.2004 09:02 |