Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.12.2012, 21:40
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Paljonkohan se kone kerkes ajattaan bensaa sinne öljyn joukkoon ennenku rupes toimiin normisti. Jos vaan meni öljy ihan litkuks.

__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.12.2012, 20:10
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Öljyt vaihdettu ei vaikutusta. Venakoppa irti ja käymään. Keinuvipujen ja akselin välistä
tuli aikalailla öljyä. Vanhemmasta koneesta vivut akseleineen paikoilleen ja testaamaan onko
vaikutusta. Ohjaustehostimen pumppu on kans loppu ja vesipumppu vuotaa, tää on toisinaan masentava harrastus.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.02.2013, 04:30
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Öljynpainetta ei vieläkään ole mut toi tuareg rally painaa päälle niin päätin tehdä rengashommia että olis niitä varapyäriä. Vanteet tein halkastaviksi jo kolmevuotta sitten ja silloin laitettiin rinkulaks 4mm vanerista pyöräytetty jutska. Halpa ja ajaa asiansa mutta asennuksen kannalta hankala kun ritisee rikki aika helpolla. Edeliskesänä purin vanteet ja yks vaneri joka otti asennusessa hiukan itteensä oli mennyt rikki ja pyöri renkaan sisällä, kumipurua eli aika paljon mutta kankaat ei näkyny. Laitoin renkaat nippuun ja ajelin ilman rikuloita mut nyt piti koitaa jotain uutta.

Hain etrasta 6mm polyeteenilevyä ja pyöräytin rinkulat siitä. 5cm limiin ja 8mm pultteja, paksuja korilevyjä ja sellasia vanerille tarkotettuja muttereita niin tuli tämmöstä jälkeä.



Keittiövaaka on tässäkohtaa tasapainotuskone. Reiät on liian isoja koska levy meni hiukan lommolle kun kasasin vanteen. Seuraaviin kiekkoihin laitan saumakohdan vastapuolelle muovinpalasen painoks.



Paljon huolettomampi survoa renkaan sisälle kun se vanerinen.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.02.2013, 10:06
Erion:n Avatar
Erion Erion ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.12.06
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 290
Perusasetus

Tyhmä kysymys: Mitä toi muovi/vaneri auttaa renkaan sisällä?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.02.2013, 10:11
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Erion Näytä viesti
Tyhmä kysymys: Mitä toi muovi/vaneri auttaa renkaan sisällä?
ei ihan nii helposti lähde vanteelta..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.02.2013, 10:23
Erion:n Avatar
Erion Erion ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.12.06
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 290
Perusasetus

Niinpä tietysti..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.02.2013, 11:27
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Erion Näytä viesti
Tyhmä kysymys: Mitä toi muovi/vaneri auttaa renkaan sisällä?
Tavallisella beadlock kehällä saadaan renkaan ulompi puoli jalkaosastaan rutistettua piukkaan kehien väliin. Silloin ei pääse putoamaan pois vanteelta mutta sisäpuoli on silti normaalisti vanteen humpin takana ja voi pudota vanteelta.

Tuossa siis vanne on halkaistu läheltä kiinnityspintaa ja hitsattu niihin puolikkaisiin kehät.
Vanteen puolikkaat paikoilleen omilta puoliltaan ja pulteilla kiristys niin renkaan jalkaosa jää piukkaan molemmilta puolilta vannetta (vanteen ja tuon muovirinkulan väliin) eikä näinollen putoa vanteelta ulko- eikä sisäkehältä.

Saman asian voi tehdä periaatteessa monimutkaisemmin/painavammin laittamalla beadlock kehät molemmin puolinvannetta.

-Ymmärsiköhän tuosta nyt mitään
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.02.2013, 13:43
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti

Saman asian voi tehdä periaatteessa monimutkaisemmin/painavammin laittamalla beadlock kehät molemmin puolinvannetta.
Jos vaan sopii sisäpuolelle jarrujen ja kääntövarsien puolesta.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.02.2013, 20:45
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

No juu anteeks vaan. Mulla ei ole hajuakaan painoerosta ei asian monimutkaisuudestakaan joten herra on hyvä ja selittää asian siten että ne kenellä ei ole kyseisestä systeemistä tietoa ymmärtävät miten tuo toimii.

Pyydän nöyrimmästi anteeksi antaamani päin vittua olevaa tietoa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kompura? Paavo Tekniikka & Jutustelu 36 05.08.2013 09:20
Myyty KOMPURA turaaja O/M/V Muut 1 05.01.2012 20:55
Myyty Kompura H_Nietu O/M/V Muut 7 21.11.2009 18:58
Myydään Kompura Von Leka O/M/V Muut 8 23.01.2009 16:42
O: Kompura Repro O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 11.07.2007 18:55


Sivu luotu: 02:48 (GMT +2).