Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.12.2012, 21:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

HDJ:n automaatti


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dirtysalami Näytä viesti
Ois automaatti.. onko tietoa kuinka paljon kestää rääkkiä ja mitä voisi tehdä jos ei kestä ? Maailmalla näkyyvät lisäävän kytkinpakkaan levyjä 5 -> 6 ym muokkauksia.
Kyllähän se aika hyvistä osista on kasattu, mutta rajansa silläkin!

Itse olen tuota automaatin remppaamista suunnitellut, kun noita kilometrejä on jo yli 700tkm....
Tuo remppaaminen ei vain ole niin yksiselitteinen homma, osat tahtoo olla kivenalla, jos auto on vanhempaa vuosikertaa, siis valmistettu , olikohan 8/92 ennen. (tai siis ei ole saavuttamattomissa, mutta hintaa kertyy.... Jos pioneerihenki on vähänä, niin ausseista kalliilla, tai vielä kalliimmalla marmoritiskiltä)

Ja nuo aussijatterit eivät sattuneesta syystä halua kertoa, mitä/miten pitää tehdä koneistuksia, että saisi nuo kaikkein rajuimmat romut sisään!
-> lähetä laatikko tänne, mikäli muuten ehyt korjauskelpoinen normaaleilla osilla niin maksaa x aud!
toki noita "kesympiä" masterkittejä toimittavat myös paketissa, mutta tuo "vaatimus" hd-turbiinista ja heidän tekemästä venttiilikoneiston modamisesta 3. turbiinin lukolle kuulostaa olevan edellytys että kestää....

Ja tuota remppaamista häiritsee vielä se, muutama automaattilaatikko varaosa tukkuritkin on minulle kirkkain silmin väittänyt että heidän masterkit tämä ja tämä sopii hdj-80 vm.91 laatikkoon, kuten sinun autosi tyyppikilven mukaan on! todellisuudessa juurikin hzj-80 kitti (selvisi, kun sain sähköpostinpäähän jonkin "päällikön", joka ei osannut englantia edes sen vertaa mitä minä, mutta k.o kaupallinen sihteeri toimi tulkkina)

Ja se että äkkinäinen /siis kuten minä ei osaa puhelimessa sanoa miten a442f (hdj-80 laatikko) erotetetaan a440f:sstä (mm. hzj-80) jos tyyppikilpi ei ole luettavissa, kuten yleensä ei ole
Tuolla kuvopuolella (siis pakat ja planeetat) eroja mm. levyjen määrässä ja välityssuhteissa, hdj:ssa pikkasen tiheämpi OD.

Tuota levyjen lisäämistä nimenomaan tuohon hdj-80/vanhempi laatikkoon selvitteli, ja ainakin yhteen pakkaan saisi yhden levyparin lisää helpohkosti, mutta se ei liene ratkaisu noihin hodarin laatikon porsimisiin!
(olen itse jutellut 6-10 hdj kuskin kanssa, joilla laatikko on levennyt!)

Yleensä nuo suomessa levinneet laatikot on porsinut turbiinin kaulan laakerista, taikka sitten ne ovat paskaantuneet niin totaalisesti, että venttiilikoneisto on varmaan ensin juminut, ja sitten....

Ja sitten se puskahuhu, että noissa vanhoissa laatikoissa olisi joku sähkösolennoidi, joka ei kestä kuin 10v.... ja särkee laatikon (mulle 2 kertaa kerrottu totena päin naamaa, että kaverille piti vaihtaa uusi laatikko, kun tuo solennoidi levesi, ja vaihdettu vielä autoihin missä ei ole alkuperäistä vakonopessäädinta) k.o solennoidia ei ole muissa, kuin alkuperäisellä vakionopeussäätimellä olevissa autoissa/laatikoissa, toki en tiedä miten sekään vois särkeä laatikon!

P.S ostetaan sekä hzj-80 että hdj-80 automaatti tutkimus/tuotekehitys käyttöön, saa olla vaikka täysi romu, mutta pitää olla kohtuuhintainen!

P.S jos osteletta maailmalta tuota hodarin automaattia, niin tarkistakaa edes kuvahaulla, että voisko olla k.o myyjällä tuo laatikko!
Minulle kaupattiin sekä puolasta että saksata? laatikkoa, joilla oli ajettu 250tkm, ja 275tkm, ja lähetetty kuva löytyi yhdeltä jenkkifoorumilta, oli vielä muistakseni hzj-80:n a442F sattuneesta syystä en maksanut ennakkoon....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.12.2012, 21:29
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Paljonkos kuuluisi olla aurausta ? Nyt on tasan nollassa. Kapine on levoton maantiellä, jos on uria tai vaihteleva pito eri puolilla. Kuivaa tasaista asfalttia menee nätisti. +2" vieterit alla ja 31x10.5-15 M+S pallot. Caster-puslat tilattu.

Viimeksi muokannut dirtysalami : 06.12.2012 21:32
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.12.2012, 22:20
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dirtysalami Näytä viesti
Paljonkos kuuluisi olla aurausta ? Nyt on tasan nollassa. Kapine on levoton maantiellä, jos on uria tai vaihteleva pito eri puolilla. Kuivaa tasaista asfalttia menee nätisti. +2" vieterit alla ja 31x10.5-15 M+S pallot. Caster-puslat tilattu.
Kuvaukseen sopisi hyvin ehtoo puolella oleva ohjausiskari. Omast loppui nuo oireet maantiellä ohjaus iskarin vaihdolla. Auraus myös nollassa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 02:53 (GMT +2).