Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.12.2012, 14:39
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Niiin siis teinhän mä tolla jo vähän "töitä", eli laitoin käymään ja vinssailin Internationalin alas trailerilta. Silloin ilmeni taas yks erikoisuus, eli kun kone kävi sitä hiukka sekavaa käyntiään siinä, jotta laturi latais, niin lämmetessään alko pikkuhiljaa poksahteleen ja pitään semmosia "huilumaisia palo äääniä" putkistaan......eli ilmeisesti soppa palo osittain vasta putkissa. Joten kaasari kusee ehkä yli kokoajan? Tai sitten jakajan sisällä kosteutta......tai voi olla kyllä ihan molempia.

Mutta Natikka saatu alas trailerilta ja molemmat helmet odottaa rakentelu aikaansa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.12.2012, 08:19
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.900
Perusasetus

Jestas!
Nyt olet Jare kyllä hilannut tontille sellaisen pyydyksen, ettei paremmasta väliä..
Mihinkä suuntaan tuota natikkaa on tarkoitus alkaa rakentelemaan? Upea vehjes, tekee sille mitä tahansa...
Naapurin isännällä oli moinen aikoinaan, mutta oli vaan STW. Melkonen möhkö..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.12.2012, 09:03
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Jestas!
Nyt olet Jare kyllä hilannut tontille sellaisen pyydyksen, ettei paremmasta väliä..
Mihinkä suuntaan tuota natikkaa on tarkoitus alkaa rakentelemaan? Upea vehjes, tekee sille mitä tahansa...
Naapurin isännällä oli moinen aikoinaan, mutta oli vaan STW. Melkonen möhkö..
Kyllähän natikka on tarkoitus saattaa ihan kilpien väliin. Ulkonäkö olis tarkoitus pitää tuollaisena "Hillbilly-henkisenä", kuin nyt on, mutta tekniikkaan hiukka muutosta ja sisätilat ja alustan läpikäynti. Muuutta, ensin pitää tehdä Swamp Jumper BJ kilpiin, että saa natikalle tallipaikan sisätiloista.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.12.2012, 09:19
timmy:n Avatar
timmy timmy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: north carelia, Finland.
Viestit: 1.387
Perusasetus

Hemmetin siisti toi Natikka, eikun kilpiin vaan! Terveisiä muuten Liljan Kaitsulta, tunnet varmaan hepun?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.12.2012, 09:39
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timmy Näytä viesti
Hemmetin siisti toi Natikka, eikun kilpiin vaan! Terveisiä muuten Liljan Kaitsulta, tunnet varmaan hepun?
Juu kilpiin sitten aikanaan, kun ehtii vaan. Kivahan tolla on rymistellä kirkolle kauppaan stetsoni päässä ja mexico viltti penkillä

Kaitsu.....jaa Sakon Kaitsu ilmeisesti kyseessä?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.12.2012, 09:55
slipoveri slipoveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.05
Sijainti: vihti
Viestit: 489
Perusasetus

Entäs tuo kaalimato, kunnostetaanko se ennen vai jälkeen intikan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.12.2012, 10:09
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja slipoveri Näytä viesti
Entäs tuo kaalimato, kunnostetaanko se ennen vai jälkeen intikan.
Ennen....ehdottomasti ennen natikkaa Natikalle olen koittanu siivoilla piha halliin tilaa, ettei tarvis ulkona seistä. On vaan perkeleesti aikaa viepää hommaa toi järjestely, mut pikkuhiljalleen alkaa paikkaa aukeamaan hallin perällekkin.

Hallin lähtötilanne 25.11.:


Nykytilanne 2.12.






Mutta mihin kuntoon Kaalimato sitten kunnostellaan.....no ei ainakaan siihen Jyväskylän näyttelykuntoon, se on varma

Eli haluhan olis jo kova päästä Punkalle suditteleen ja kokeileen mihin tuollakin pääsee. Rengaspaineet alas, niin kai tuolla hangessakin pääsee? Ja ties vaikka kesän alussa jotain Harraste/modiluokan trial kisaakin vois huumorilla kokeilla....nooh niistä sitte tarkemmin, kun kone ei kolise ja ohjaus toimii, niin ja olihan siinä pari muutakin "pikku juttua" vielä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.12.2012, 13:53
timmy:n Avatar
timmy timmy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: north carelia, Finland.
Viestit: 1.387
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Juu kilpiin sitten aikanaan, kun ehtii vaan. Kivahan tolla on rymistellä kirkolle kauppaan stetsoni päässä ja mexico viltti penkillä

Kaitsu.....jaa Sakon Kaitsu ilmeisesti kyseessä?
Juu sama heppu!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.01.2013, 22:00
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Miten sitä saakin joskus koko päivän kuluun pajalla ja tuntuu, ettei saanu mitään aikaseks?????

Ei käy kaalimato letukka vieläkään. Koko päivä kulu jotenki. No on siellä nyt sähköjä siivoiltu aika paljon. Eli autossa ollu 2 akkua viimeks, mutta haluun vaan yhden nyt ainaki toistaiseks. Ei kuitenkaan ole tarkoitus tuntitolkulla vinssailla. 3 johtoa tarvis muistaakseni vielä vetästä, eli ARB kompuralle virta, laatikon jäähdyttimen flektille ja moottorin flekteille heräte.

Tulpatkin olis paikoillaan, johdot tosin vielä ei ole, jäähdytin ja keulapelti paikallaan, siinäkin meni oma aikansa, kun jäähdyttimen kiinnike kumeista ei ollu ku muisto, niin piti keksiä jotain fylliä väliin. Koneessa nesteet sisällä, moottoriakin tuli startilla pyöriteltyä jonkun aikaa. Öljynpaineet vaikutti löytyvän, kun valokin sammu, eikä muutenkaan tuntunu siinä olevan ongelmaa....eikä pitäiskään, mutta onhan kone nyt seissy kuitenki ehkä 7-8vuotta, että ainahan voi jotain ylläreitä tulla.

Laturi ja tehostimen pumppu paikoillaan. Laturin vanha remmi tosin on melekee poikki ja uuden minkä hain oli tietty liian lyhyt Eli huomenna pitää nurkista etsiä joku sopivampi.....toivottavasti löytyy. Tehostimen pumppu ei vielä remmiä kaipaa, kun ei ole letkutkaan kiinni. Enkä laita, kun simpukka mykkä ja tilalle pitäis se hytikka ohjaus trimmailla. Orbi ja sylinteri ja sylinterin päähän uudet niveletkin olis jo lattialla odottelemassa sovittelua ja asennusta, mutta iha ensin pitäis saada auto käymään.

Kaasarinki joutuu vielä kerran avaamaan, vaikka faija sen jo kerran katsoikin, mutta tais jäädä joku roska neulaventtiilin väliin. Meinaan bensaa ryöppys sen verran reilusti kaasarista ulos, kun laitoin pumpun päälle ja kokeilin, että liitokset pitää. Noh takaiskuja taas ja niihin on jo tullu totuttua......nooh vanha laitos, niin onhan siinä fiksailtavaa ja kiva olis kuitenkin se saada siihen kuntoon, että sais vähä Punkalla lunta pöllytellä.

Huomenna siis kaasari auki ja vian haku tulvimisesta, tulpanjohdot paikoilleen, akun lataus, ai niin ja pakoputket puuttuu vielä sarjoista taaksepäin. Ne vois kuitenki laittaa ennen ens starttia kuntoon kans. Jos lopultaki huomenna sen sais ajamalla ulos

Viimeksi muokannut Jare : 05.01.2013 22:03
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.01.2013, 21:01
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Putkistot paikoillaan ja toivottavasti pysyykin jonkun aikaa ilman sätkätyksiä......tai eihän se oo, ku yks mielenkiintoinen kivenkulma, kun ne on solmussa


Vaimentimet tuli kuitenki sen verran pitkälle laatikkoon nähden, että laitoin niille tuollaiset kannatinkumit kuitenki, ettei heti repeis jostain irti. Jossain vaiheessa pitäs tehdä jonkunlainen panssarilevykin tuonne mahan alle, että vois kivikoissa kolistella hiukka huolettomammin. Niin ja toi yks "väpyvi" palkki laikkaa pois siinä samalla.



Eka startti otettu ja kerrasta käymään. Hetken aikaa pientä ontumista käynnissä, kunnes kaikissa nostimissa paineet ja sylintereistä palo öljyt pois. Kone kävi niiiiiin perkeleen tasaisesti!!!! Ei yhtään huomannu vajaa 10 vuoden seisontaa. Piru että oli kiva kun kone ei kolissu ja kävi kahdeksella!!!!!! Pajassa oli kyl savua ja käryä alkuun niin pirusti, kun suojaöljy palo sylintereistä pois. Nooh pitää jossain vaiheessa käytellä lämpöiseks ja kattoo, että kaikki letkuliitokset ja muut on ok ja sit viel öljyjen+suodattimen vaihto.


Hieman on oikean puolen sarjasto saanu nuhaa, kun hieman sätkättää kannen ja sarjan välistä, vaikka uudet tiivisteet laitettu. Eli varmaan hiukka laipastaan kierteellä, kun on hakannu aikoinaan runkoa vasten. Nooh en ala kyllä nyt oikomaan, meinaan ajohalut nousi niiin saatanasti, kun sai koneen käymään


Flektitkin tuntuu pelaavan ja ARB:n kompurakin keräs paineet, kun sai sähköjä taas hiukan katsottua. Hiukka keulapellin kulmista leikkasin palaa pois samalla, kun auto oli vielä sisällä. Pitäsköhä tohon joku puskurin tapainen tehdä Noo kattoo ny ku kerkiää saamaan kaikki muut ensi.



Joo'o....ulos vaan kottero seisomaan, kun faijan pitää saada yks canteri työn alle välillä.....tai olis kai pitäny jo viimeviikon lopulla, mutta mato oli "pesiytyny" sinne. Siellä se nyt pihalla odottelee seuraavaa pajotus aikaa.



Perskeles....noita palikoita pitäs seuraavaks kans päästä kiireellä sovitteleen, että pääsis jo lopulta ajeleen!!!!!!! Niin ja vinssiki pitäs huoltaa ja laitella varmaan vaijeri siihen, kun tota köyttä on niin vähän.



Aika "puisevat" jarrut tossa.....pitää vielä kai niitäkin tutkia, että kaikki toimii, ehkä ne vaan ei oo ton paremmat tolla pääsylinterillä ja alipainetehostimella
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kyllä jenkit on fiksuja... Uazmies Linkit 6 02.02.2011 22:58
Kyllä lähtee! KoniJeep Chit-Chat 3 27.04.2010 19:55
Kyllä lähtee.. Joske Linkit 5 28.01.2008 09:07
Kyllä kulkee! Zamppa Chit-Chat 23 01.10.2005 20:38
Kyllä koittelee Epeli Tekniikka & Jutustelu 11 12.09.2004 09:02


Sivu luotu: 18:46 (GMT +2).